Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Co to jest Google Ads i jak wykorzystać to w biznesie

Co to jest Google Ads i jak wykorzystać to w biznesie - zdjęcie nr 1

Co to jest Google Ads i jak wykorzystać to w biznesie - zdjęcie nr 2

Co to jest Google Ads?

Rozważając podjęcie działań marketingowych i wybór kanałów promocji naszej strony internetowej na pewno spotkamy się z systemem reklamowym Google Ads. Biorąc pod uwagę jego funkcjonalność, zasięg oraz możliwość doboru formatów reklamowych jest to jeden z najbardziej powszechnych i łatwo dostępnych kanałów promocji. Jeśli więc stoisz przed wyborem tych odpowiednich, mając na uwadze swój cel biznesowy oraz budżet, pewnie zadajesz sobie pytanie co to jest Google Ads dokładnie? 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Jest to program reklamowy stworzony przez Google, umożliwiający promowanie Twojej marki, w tym produktów lub usług w wyszukiwarce Google oraz na portalach i stronach internetowych poprzez reklamy tekstowe, graficzne oraz video. Wiele osób powierzając swoje działania agencji marketingowej często zastanawia się czy pozycjonować stronę w wynikach organicznych czy płatnych, typu PPC (pay per click). Najlepszym rozwiązaniem jest wspólne uzupełnianie się tych dwóch kanałów promocji. Biorąc pod uwagę czas, w którym zobaczymy pierwsze efekty, zdecydowanie wygrywa kampania Google Ads, gdyż wraz z jej uruchomieniem widać pierwsze zmiany. Natomiast, na pierwsze efekty pozycjonowania trzeba poczekać niekiedy kilka miesięcy.

Czy dzięki Google Ads możemy dotrzeć do potencjalnych klientów? Gdzie i jak możemy do nich dotrzeć?

W wyszukiwarce Google reklamy tekstowe Google Ads wyróżniają się na tle innych stron proponowanych w wynikach. Są one zawsze umiejscowione na samej górze lub na dole strony. Przypisuje się im zielony znaczek “reklama”. Pomiędzy nimi, znajdują się tak zwane, wyniki organiczne.

Możemy spotkać się także z graficznym formatem reklam Google Ads. W przypadku sklepów internetowych możliwe jest promowanie produktów u góry strony wraz z krótką informacją o nazwie produktu, sklepu oraz cenie.

Innym przykładem, są banery kierujące użytkownika do naszej strony w momencie ich kliknięcia. Pojawiają się one na różnych stronach i portalach, podczas codziennego surfowania po sieci. Wiele z nich wpasowuje się w wygląd danej strony przybierając formę od tekstowych, przez graficzne, po dynamicznie generowane, które dopasowują się do strony bez konieczności ich tworzenia w różnych opcjach i rozmiarach.

Innym przykładem reklamy Google Ads jest reklama sponsorowana na kanale Youtube w formacie video. Jest to stosunkowo tani rodzaj reklamy, gdyż koszt interakcji z nią to czasami jedynie 5 groszy za obejrzenie materiału video.

Istnieje także możliwość umieszczenia naszej reklamy w Google Sponsored Promotions, czyli na gmailu. Wyświetlane są w górnej części skrzynki lub lądują w zakładce oferty.

Jak użyć rozszerzeń kampanii GoogleAds w sieci wyszukiwania?

Funkcjonalność rozszerzeń Google Ads jest ciągle rozwijana przez Google. Wykorzystując rozszerzenia w kampanii, możemy zwiększyć swoją widoczność w sieci wyszukiwania. Na przykład, stosując rozszerzenie połączeń, kiedy użytkownik szuka informacji o naszej firmie może połączyć się z nią klikając w numer w reklamie. Ich zastosowanie pozwala więc na segmentację informacji dla użytkownika oraz dodanie funkcji, które skracają ścieżkę potencjalnego klienta.

Innym przykładem, jest dodanie rozszerzenie umożliwiającego wysłania wiadomości sms. Sprawdza się ono szczególnie w branży usługowej, kiedy to użytkownik oczekuje natychmiastowej pomocy (np. pomoc drogowa) a szybkość dotarcia do niego stanowi kluczowy aspekt.

Ile wydam na kampanie w Google Ads?

Wbrew wszelkim informacjom w sieci, nie istnieje minimalna lub maksymalna kwota, której należy się trzymać. Przy podejmowaniu decyzji o budżecie na reklamę Google Ads liczy się bowiem cel biznesowy. Kluczowa, przy określaniu budżetu, będzie także nasza branża oraz konkurencja. Na przykład, prowadząc małą firmę usługową można zmieścić się w budżecie 1000 zł i dzięki temu zwiększyć widoczność swojej strony w Internecie, a tym samym uzyskać wzrost ilości zapytań o ofertę przez formularz kontaktowy lub telefonicznie. Przy większej kampanii brandowej, np. na kanale Youtube, wydając 65tys zł, nasza reklama może uzyskać aż 9 mln wyświetleń w skali miesiąca. Liczy się więc znajomość branży oraz dokładne wyznaczenie celów i poznanie możliwości reklamy Google Ads. Jedno zatem pytanie to, co to jest Google Ads, ale drugie to jak może realnie przyczynić się do sprzedaży czy zwiększenia świadomości marki.

Dzięki reklamie Google Ads możemy być dostrzeżeni we wszystkich obszarach Internetu i skłonić potencjalnego użytkownika do podjęcia działań, na których nam najbardziej zależy. Warto dodać, że aż 95% polskich internautów znajduje się w zasięgu Sieci Reklamowej Google! Jest to więc kanał reklamowy, którego nie można zignorować. Mam nadzieję, że udało mi się odpowiedzieć na podstawowe pytanie co to jest Google Ads – jeżeli masz dodatkowe pytania – zapraszamy do kontaktu gdziekolwiek! 🙂 

Interesują Cię inne narzędzia Google dla biznesu? Pobierz nasz darmowy poradnik z top 24 narzędzi Google! 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany