Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Co to jest Google Ads i jak wykorzystać to w biznesie

Co to jest Google Ads?

Rozważając podjęcie działań marketingowych i wybór kanałów promocji naszej strony internetowej na pewno spotkamy się z systemem reklamowym Google Ads. Biorąc pod uwagę jego funkcjonalność, zasięg oraz możliwość doboru formatów reklamowych jest to jeden z najbardziej powszechnych i łatwo dostępnych kanałów promocji. Jeśli więc stoisz przed wyborem tych odpowiednich, mając na uwadze swój cel biznesowy oraz budżet, pewnie zadajesz sobie pytanie co to jest Google Ads dokładnie? 

Jest to program reklamowy stworzony przez Google, umożliwiający promowanie Twojej marki, w tym produktów lub usług w wyszukiwarce Google oraz na portalach i stronach internetowych poprzez reklamy tekstowe, graficzne oraz video. Wiele osób powierzając swoje działania agencji marketingowej często zastanawia się czy pozycjonować stronę w wynikach organicznych czy płatnych, typu PPC (pay per click). Najlepszym rozwiązaniem jest wspólne uzupełnianie się tych dwóch kanałów promocji. Biorąc pod uwagę czas, w którym zobaczymy pierwsze efekty, zdecydowanie wygrywa kampania Google Ads, gdyż wraz z jej uruchomieniem widać pierwsze zmiany. Natomiast, na pierwsze efekty pozycjonowania trzeba poczekać niekiedy kilka miesięcy.

Czy dzięki Google Ads możemy dotrzeć do potencjalnych klientów? Gdzie i jak możemy do nich dotrzeć?

W wyszukiwarce Google reklamy tekstowe Google Ads wyróżniają się na tle innych stron proponowanych w wynikach. Są one zawsze umiejscowione na samej górze lub na dole strony. Przypisuje się im zielony znaczek “reklama”. Pomiędzy nimi, znajdują się tak zwane, wyniki organiczne.

Możemy spotkać się także z graficznym formatem reklam Google Ads. W przypadku sklepów internetowych możliwe jest promowanie produktów u góry strony wraz z krótką informacją o nazwie produktu, sklepu oraz cenie.

Innym przykładem, są banery kierujące użytkownika do naszej strony w momencie ich kliknięcia. Pojawiają się one na różnych stronach i portalach, podczas codziennego surfowania po sieci. Wiele z nich wpasowuje się w wygląd danej strony przybierając formę od tekstowych, przez graficzne, po dynamicznie generowane, które dopasowują się do strony bez konieczności ich tworzenia w różnych opcjach i rozmiarach.

Innym przykładem reklamy Google Ads jest reklama sponsorowana na kanale Youtube w formacie video. Jest to stosunkowo tani rodzaj reklamy, gdyż koszt interakcji z nią to czasami jedynie 5 groszy za obejrzenie materiału video.

Istnieje także możliwość umieszczenia naszej reklamy w Google Sponsored Promotions, czyli na gmailu. Wyświetlane są w górnej części skrzynki lub lądują w zakładce oferty.

Jak użyć rozszerzeń kampanii GoogleAds w sieci wyszukiwania?

Funkcjonalność rozszerzeń Google Ads jest ciągle rozwijana przez Google. Wykorzystując rozszerzenia w kampanii, możemy zwiększyć swoją widoczność w sieci wyszukiwania. Na przykład, stosując rozszerzenie połączeń, kiedy użytkownik szuka informacji o naszej firmie może połączyć się z nią klikając w numer w reklamie. Ich zastosowanie pozwala więc na segmentację informacji dla użytkownika oraz dodanie funkcji, które skracają ścieżkę potencjalnego klienta.

Innym przykładem, jest dodanie rozszerzenie umożliwiającego wysłania wiadomości sms. Sprawdza się ono szczególnie w branży usługowej, kiedy to użytkownik oczekuje natychmiastowej pomocy (np. pomoc drogowa) a szybkość dotarcia do niego stanowi kluczowy aspekt.

Ile wydam na kampanie w Google Ads?

Wbrew wszelkim informacjom w sieci, nie istnieje minimalna lub maksymalna kwota, której należy się trzymać. Przy podejmowaniu decyzji o budżecie na reklamę Google Ads liczy się bowiem cel biznesowy. Kluczowa, przy określaniu budżetu, będzie także nasza branża oraz konkurencja. Na przykład, prowadząc małą firmę usługową można zmieścić się w budżecie 1000 zł i dzięki temu zwiększyć widoczność swojej strony w Internecie, a tym samym uzyskać wzrost ilości zapytań o ofertę przez formularz kontaktowy lub telefonicznie. Przy większej kampanii brandowej, np. na kanale Youtube, wydając 65tys zł, nasza reklama może uzyskać aż 9 mln wyświetleń w skali miesiąca. Liczy się więc znajomość branży oraz dokładne wyznaczenie celów i poznanie możliwości reklamy Google Ads. Jedno zatem pytanie to, co to jest Google Ads, ale drugie to jak może realnie przyczynić się do sprzedaży czy zwiększenia świadomości marki.

Dzięki reklamie Google Ads możemy być dostrzeżeni we wszystkich obszarach Internetu i skłonić potencjalnego użytkownika do podjęcia działań, na których nam najbardziej zależy. Warto dodać, że aż 95% polskich internautów znajduje się w zasięgu Sieci Reklamowej Google! Jest to więc kanał reklamowy, którego nie można zignorować. Mam nadzieję, że udało mi się odpowiedzieć na podstawowe pytanie co to jest Google Ads – jeżeli masz dodatkowe pytania – zapraszamy do kontaktu gdziekolwiek! 🙂 

Interesują Cię inne narzędzia Google dla biznesu? Pobierz nasz darmowy poradnik z top 24 narzędzi Google! 

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Google Ads czyli Rebranding Google AdWords!
Maksymilian Melion

Nowe marki Google – Google Ads nadchodzi! Właśnie mija 18 lat od powstania środowiska reklamowego Google Adwords. Przez ten czas […]

programmatic buying
Programmatic Buying – 7 najczęściej zadawanych pytań
Natalia Frąckowiak

Zautomatyzowany rynek reklam programatycznych bazujących na danych użytkowników zmienia oblicze digital marketingu. Rozwija się prężnie, z roku na rok zwiększając […]

Why not make your campaign smart? – inteligentne kampanie w sieci reklamowej Google
Kasia Nowakowska

Smart Display Campaigns – nowa funkcjonalność, by lepiej projektować kampanie w sieci reklamowej Google! Niezależnie od tego, jaką strategię marketingową […]

Google AdWords za 1500 zł – co można zrobić?
Krzysztof Masłowski

Kontynuujemy temat wpisu Google AdWords za 500 zł. Tym razem zwiększamy budżet do 1500 zł. Podstawy omówiliśmy poprzednio, teraz skupimy […]

Dostępne strategie optymalizacji stawek w Google Ads
Paweł Dalecki

Zaawansowana automatyzacja procesu optymalizacji przy użyciu algorytmów samouczących to przyszłość marketingu online – zgadzają się z tym wszyscy specjaliści, którzy […]

audyt stron internetowych
Audyt stron internetowych
Maciej Popiołek

Dobrze skonstruowana i perfekcyjnie działająca strona internetowa to w obecnych czasach jedno z najważniejszych narzędzi firmy. Nierzadko zdarza się jednak, […]