Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Nowa platforma Allegro Biznes

allegro biznes

Platforma Allegro, w ciągu ostatnich miesięcy wprowadziła do swojej oferty wiele nowości i udogodnień dla klientów, dostosowując się tym samym do wciąż zmieniających się potrzeb rynku e-commerce. Tym razem postanowiła wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników biznesowych i dała odbiorcom dostęp do nowego typu konta – Allegro Biznes

B2B w liczbach:

  1. Wartość polskiego rynku B2B – 340 mld zł.
  2. 1 na 4 firmy w Polsce robi zakupy przynajmniej raz w miesiącu na Allegro.
  3. 900 zł to średni koszt miesięcznych zakupów przez firmy na Allegro.
  4. Ponad 125 000 sprzedających na Allegro.

Allegro Biznes to nowa platforma dedykowana zakupom firmowym. Wyglądem i możliwościami zakupowymi nie różni się wiele od standardowej wersji Allegro, jednak zawiera sporo udogodnień i dodatkowych funkcji, które sprzyjają sprzedaży online B2B.

Z takiej wersji serwisu mogą korzystać wszystkie osoby posiadające konto firmowe w Allegro – niezależnie od tego, czy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą, czy firmę zatrudniającą setki pracowników. Aby rozpocząć zakupy, wystarczy zalogować się do standardowego Allegro przez wspomniane konto firmowe i można cieszyć się dodatkowymi udogodnieniami takimi jak:

  • Odroczona płatność – możliwość opłacenia swoich transakcji nawet do 60 dni po dokonaniu zakupów.
  • Możliwość uruchomienia leasingu dla firm – w przypadku kosztownych zakupów możesz otrzymać wsparcie leasingowe od partnera Allegro, co ułatwi dokonanie transakcji w wygodny sposób.
  • Widok w cenach netto.
  • Tańsze zakupy przy zamówieniach hurtowych.
  • Otrzymywanie rabatów na cały koszyk zakupów.

Wszystkie dodatkowe informacje dla klientów biznesowych są wyświetlane zarówno na liście ofert, jak i na podstronie samej aukcji oraz w podsumowaniu zamówienia. Dzięki temu kupujący na każdym etapie ścieżki zakupowej ma dostęp do wszelkich danych i może kontrolować, ile zaoszczędzi, korzystając z Allegro Biznes. 

Allegro jednak nie oddziela jednoznacznie standardowej platformy od tej dedykowanej dla firm, co oznacza, że osoby posiadające własne działalności mają pełen wachlarz możliwości. Konta firmowe mogą nadal korzystać między innymi z pakietu Smart!, Programu Ochrony Kupujących czy dokonywać zakupów indywidualnie. Sprzedając z takiego konta, można dotrzeć zarówno do klientów biznesowych, jak i prywatnych. 

Klienci, którzy korzystają z Allegro Biznes, mają dostęp do dodatkowych funkcji, między innymi bardziej precyzyjnych filtrów, dzięki którym szybciej mogą odnaleźć produkt, który w pełni odpowiada ich potrzebom. Wśród niedostępnych dla prywatnych użytkowników opcji filtorwania jest na przykład wyświetlanie ofert tylko tych sprzedawców, którzy wystawiają kupującym fakturę za nabyte produkty. Podobnie jak przy standardowym koncie użytkownicy Allegro Biznes mają do dyspozycji nie tylko aukcje z opcją “Kup teraz”, ale również aukcje oparte na licytacji.

Najważniejsze informacje dla sprzedających

Wdrożenie nowej platformy daje również dodatkowe możliwości dla sprzedawców Allegro. Od teraz sprzedający mogą:

  • dotrzeć do klientów biznesowych i indywidualnych za pomocą tych samych ofert,
  • dodawać ceny netto w swoich ofertach,
  • dodawać stawki VAT,
  • ustawiać cenniki hurtowe,
  • proponować rabaty na duże zamówienia tylko dla przedsiębiorców,
  • aktywować odroczoną płatność dla firm.

Dodatkowo, w ramach sprzedaży B2B Allegro przygotowało kilka promocji dla sprzedających, którzy postanowią dostosować swoje oferty do klientów biznesowych.

25% zniżki na prowizję od oferty wyróżnionej czy 200 darmowych 10-dniowych wyróżnień na liście ofert to tylko część dostępnych promocji dla sprzedających. Allegro Biznes zapewnia przedsiębiorcom proste warunki skorzystania z tych bonusów – aby wziąć udział w programie, sprzedający musi wyłącznie dodać do swoich aukcji parametry przydatne z punktu widzenia klientów B2B (jak ceny netto, zniżki na zakupy hurtowe itp.), aktywować odroczone płatności i zaakceptować regulamin oferty. Więcej szczegółów dostępnych jest tutaj.

Odroczona płatność w Allegro Biznes – jak działa?

Odroczona płatność jest usługą korzystną i dla sprzedającego, i dla kupującego. Klient biznesowy może dzięki niej odroczyć opłacenie faktury o 21, 40 lub nawet 60 dni, przy czym wybierając pierwszą z opcji, nie ponosi z tego tytułu żadnych kosztów. Sprzedawca z kolei nie musi martwić się o utratę płynności finansowej – dostaje zapłatę za towary zaraz po wysłaniu zamówienia lub po dostarczeniu zamówienia do klienta – w zależności od kwoty transakcji. 

Aktywacja konta firmowego w Allegro Biznes

Jeśli użytkownik nie ma jeszcze aktywowanego konta na platformie, może założyć profil firmowy, wypełniając prosty formularz. Wystarczy wpisać w nim dane do logowania takie jak e-mail, hasło i numer telefonu oraz podać NIP firmy – system automatycznie pobiera dane na jej temat z Głównego Urzędu Statystycznego. 

Istniejące konto prywatne można przekształcić w biznesowe tylko w niektórych sytuacjach. Allegro Biznes dopuszcza tę możliwość w przypadku użytkowników prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, właścicieli jednoosobowej spółki z o.o. lub osób mających firmę jako pion w inkubatorach przedsiębiorczości. Ci użytkownicy platformy mogą zacząć sprzedawać w modelu B2B, klikając w swoich ustawieniach konta przycisk “zmień swoje konto na firmowe”.

Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Google Trips wystartowało!
Redakcja

Google Trips jest już dostępne w sklepach Google i Apple. Czas go zainstalować, ruszyć w drogę i testować! O korzyściach […]

Google Analytics a WordPress – dlaczego warto?
Olga Badeusz

Google Analytics a WordPress – nie czekaj! WordPress jest to oprogramowanie służące do tworzenia witryn, blogów i aplikacji – inaczej […]

E-commerce definicja
Redakcja

E-commerce definicja i rodzaje, czyli handlowanie w internecie Początek dwudziestego pierwszego wieku nierozerwalnie kojarzy się rozwojem i popularyzacją sieci internetowej. […]

Marketing edukacyjny – 2 twarze jednego pojęcia
Redakcja

Charakterystyka marketingu edukacyjnego Marketing to nic innego, jak strategia koncepcji, która ma zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z określonych usług, […]

Firma w Google Maps – jak założyć krok po kroku
Jakub Szperkowski

Moja firma w Google Maps – jak i po co? Google Moja Firma jest jednym z podstawowych narzędzi reklamowania firmy […]

VERSEO DAY – relacja z konferencji – kampanie SEM wykorzystujące machine learning
Maciej Popiołek

Kampanie SEM z wykorzystaniem machine learning Zapraszamy do obejrzenia relacji z Verseo Day – to pięć, godzinnych wykładów związanych z […]