Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

7 komentarzy

Trendy Google Ads 2019

Trendy Google Ads 2019 - zdjęcie nr 1

Trendy Google Ads 2019 - zdjęcie nr 2

Trendy Google Ads – wyjęliśmy szklaną kulę!

2018 był rokiem obfitym w zmiany w systemie reklamowym Google’a. Po pierwsze, zmianie uległa nazwa, która towarzyszyła nam od 2000 roku. Od lipca AdWords oficjalnie stało się Google Ads.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Niejednemu marketerowi sen z powiek spędzała długo zapowiadana zmiana panelu AdWords. Google z miesiąca na miesiąc przesuwało termin wyłączenia starej wersji panelu i zastąpienia go nowym, który był już dostępny od połowy 2017 roku w wersji beta. Ostatecznie w sierpniu stary widok został całkowicie wyłączony i siłą rzeczy ‘konserwatywni’ użytkownicy Adsów musieli się przestawić na nową, wciąż niedoskonałą, wersję.

Rok 2018 to także rozwijanie przez Google kampanii typu ‘smart’, czyli wspomaganych przez algorytmy samouczące się. Pojawiły się nowe wersje kampanii, m.in. inteligentne kampanie produktowe łączące tradycyjne reklamy produktowe w sieci wyszukiwania z remarketingiem dynamicznym, gdzie stawki zarządzane są w oparciu o strategię ‘Docelowy ROAS’.

Miniony rok to także forsowanie przez Google nowych modeli atrybucji, z nastawieniem na atrybucję w oparciu o dane. Google na każdym kroku stara się wymusić na użytkownikach porzucenie last click’a na rzecz innych modeli.

Co przed nami? – Trendy Google Ads w 2019 roku

  1. Łączenie produktów reklamowych

Z pewnością dominującym trendem w 2019 będzie łączenie przez Google produktów reklamowych. Pierwszym sygnałem była sama zmiana nazwy na Google Ads, a następnie powstanie Google Marketing Platform, które łączy w sobie znane już wcześniej narzędzia marketingowe Google’a, w tym wcześniej znane jako DoubleClick Bid Manager oraz DoubleClick Search – Display & Video 360 oraz Search Ads 360.

Wraz z powstawaniem nowych kanałów reklamowych w systemie Google AdWords, zaistniała potrzeba ich uporządkowania.

Dla przykładu, nie każde reklamy emitowane na YouTubie użytkownik utożsamiał bezpośrednio z AdWords, kojarzonym głównie z linkami sponsorowanymi w Sieci Wyszukiwania Google. To jednak zawsze był ten sam system reklamowy.

Pod nazwą Google Ads będzie znacznie łatwiej wyjść poza ramy wyszukiwarki jeśli chodzi o skojarzenia użytkowników i potencjalnych reklamodawców.

  1. Upraszczanie obsługi kampanii

Patrząc na to jak zmienił się panel AdWords oraz jakie dodawane są do niego nowe funkcjonalności, z pewnością Google Ads będzie w dalszym ciągu stawało się ‘bardziej przystępne’ dla szeregowego użytkownika. Część rozwiązań krytykowanych przez agencje jest tworzonych z myślą o ‘laikach’.  

  1. Nowe typy kampanii oparte o machine learning

Google w 2019 roku, w dalszym ciągu będzie rozwijać swoje algorytmy zarządzające stawkami. Wciąż nie jest jeszcze dostępny nowy typ kampanii tworzony z myślą o małych budżetach. 2019 będzie rokiem nowych strategii mających na celu zwiększanie efektywności prowadzonych kampanii Google Ads bez konieczności ręcznego zarządzania stawką. Możliwe, że w jakiś sposób zostanie udoskonalony AdWords Express.

  1. Wsparcie dla YouTube

Rok 2019 może przynieść sporo nowych rozwiązań jeśli chodzi o kampanie wideo. W minionym roku pojawił się m.in. ciekawy nowy podtyp kampanii YouTube nastawiony na maksymalizację konwersji oraz kampanie wideo wykorzystujące feed produktowy ze sklepu internetowego. 2019 będzie rokiem dalszego rozwoju tego kanału w kierunku odejścia od klasycznego skojarzenia z działaniami brandowymi, a nastawienia na mierzalne cele i generowanie przychodu.

  1. Zmiana klasycznego podejścia do słów kluczowych

Na Zachodzie coraz większa liczba użytkowników urządzeń mobilnych korzysta z wyszukiwań głosowych. Google od dłuższego czasu sygnalizuje, że taka będzie przyszłość wyszukiwarki. W Polsce trend ten jest w zasadzie niezauważalny, natomiast z pewnością będzie się to zmieniać. W Google Ads dopasowanie ścisłe słów kluczowych będzie w dalszym ciągu rozszerzane z myślą o wyszukiwaniach głosowych klientów. Coraz ciężej będzie zacieśnić pulę wyrażeń kluczowych do konkretnych fraz z pominięciem dodatkowych keywordów.

  1. Personalizacja wyników wyszukiwania

Na otrzymanie odpowiedzi od wyszukiwarki na dane zapytanie wpływa coraz więcej czynników. Google będzie dążyć do maksymalnej personalizacji wyników wyszukiwana, prawdopodobnie zmniejszając ilość ‘wyplutych’ wyników. Rola wyników organicznych będzie w dalszym ciągu umniejszana na rzecz wyników płatnych.

Komentarze (7)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany