Spis treści
Czytasz teraz:
Jak sprawdzić dane Google AdWords w Google Analytics?
Zamknij
Dane Google AdWords w Google Analytics – sprawdź teraz!
Decydując się się na korzystanie z Google AdWords zazwyczaj chcemy wiedzieć jak najwięcej o naszej kampanii. By uzyskać przydatne dla nas informacje warto korzystać z Google Analytics. Jak sprawdzić dane Google AdWords w Google Analytics?
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Połączenie kont Google AdWords z Google Analytics jest jednym z podstawowych punktów przed rozpoczęciem kampanii. O tym, jak to prawidłowo zrobić, możecie przeczytać tutaj: https://blog.verseo.pl/laczenie-kont-google-adwords-i-google-analytics/.
Jak zatem sprawdzić najważniejsze dane z AdWords w Google Analytics?
Po zalogowaniu na konto Google Analytics, w zakładce Raportowanie przechodzimy na Pozyskiwanie, a następnie AdWords.
Pod tą zakładką znajdziemy wszystkie najpotrzebniejsze dane z konta Google AdWords.
Kampanie – sprawdzimy tutaj statystyki dla poszczególnych kampanii utworzonych na koncie AdWords, takie jak:
- kliknięcia,
- koszt wydany na kampanię,
- CPC,
- sesje na stronie,
- współczynnik odrzuceń,
- współczynnik strony/ sesja.
Jeżeli podpięta strona to sklep internetowy posiadający moduł e-commerce sprawdzimy również współczynnik konwersji e-commerce, transakcje oraz przychody.
Diagramy – możemy tutaj porównać dowolne statystyki dla naszych kampanii, np. Sesje ze Współczynnikiem odrzuceń.
Linki do podstron – tutaj możemy uzyskać dokładnie takie same dane jak w przypadku zakładki Kampanie, jednak dotyczące naszego rozszerzenia w kampanii na Sieć Wyszukiwania.
Dostosowanie stawek – jeżeli w kampanii ustalone są stawki dla poszczególnych urządzeń tutaj możemy sprawdzić jakie to ma faktyczne odbicie na statystykach.
Słowa kluczowe – sprawdzenie efektywności poszczególnego słowa kluczowego w kampanii na Sieć Wyszukiwania.
Wyszukiwane hasła – dane informujące nas o tym, po jakich hasłach wyświetliła się nasza reklama.
Pory dnia – dokładne statystyki przypisane do danej godziny pokazujące chociażby w jakich godzinach jest największy ruch czy też sprzedaż.
Końcowe adresu URL – pokazują które podstrony są najbardziej interesujące dla użytkowników.
Kierowanie w sieci reklamowej, wideo oraz kampanie produktowe – statystyki takie jak w zakładce Kampanie, pokazujące między innymi ruch na stronie czy też przychody z kampanii.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.