Spis treści
Czytasz teraz:
Jak sprawdzić dane Google AdWords w Google Analytics?
Zamknij
Dane Google AdWords w Google Analytics – sprawdź teraz!
Decydując się się na korzystanie z Google AdWords zazwyczaj chcemy wiedzieć jak najwięcej o naszej kampanii. By uzyskać przydatne dla nas informacje warto korzystać z Google Analytics. Jak sprawdzić dane Google AdWords w Google Analytics?
Połączenie kont Google AdWords z Google Analytics jest jednym z podstawowych punktów przed rozpoczęciem kampanii. O tym, jak to prawidłowo zrobić, możecie przeczytać tutaj: https://blog.verseo.pl/laczenie-kont-google-adwords-i-google-analytics/.
Jak zatem sprawdzić najważniejsze dane z AdWords w Google Analytics?
Po zalogowaniu na konto Google Analytics, w zakładce Raportowanie przechodzimy na Pozyskiwanie, a następnie AdWords.
Pod tą zakładką znajdziemy wszystkie najpotrzebniejsze dane z konta Google AdWords.
Kampanie – sprawdzimy tutaj statystyki dla poszczególnych kampanii utworzonych na koncie AdWords, takie jak:
- kliknięcia,
- koszt wydany na kampanię,
- CPC,
- sesje na stronie,
- współczynnik odrzuceń,
- współczynnik strony/ sesja.
Jeżeli podpięta strona to sklep internetowy posiadający moduł e-commerce sprawdzimy również współczynnik konwersji e-commerce, transakcje oraz przychody.
Diagramy – możemy tutaj porównać dowolne statystyki dla naszych kampanii, np. Sesje ze Współczynnikiem odrzuceń.
Linki do podstron – tutaj możemy uzyskać dokładnie takie same dane jak w przypadku zakładki Kampanie, jednak dotyczące naszego rozszerzenia w kampanii na Sieć Wyszukiwania.
Dostosowanie stawek – jeżeli w kampanii ustalone są stawki dla poszczególnych urządzeń tutaj możemy sprawdzić jakie to ma faktyczne odbicie na statystykach.
Słowa kluczowe – sprawdzenie efektywności poszczególnego słowa kluczowego w kampanii na Sieć Wyszukiwania.
Wyszukiwane hasła – dane informujące nas o tym, po jakich hasłach wyświetliła się nasza reklama.
Pory dnia – dokładne statystyki przypisane do danej godziny pokazujące chociażby w jakich godzinach jest największy ruch czy też sprzedaż.
Końcowe adresu URL – pokazują które podstrony są najbardziej interesujące dla użytkowników.
Kierowanie w sieci reklamowej, wideo oraz kampanie produktowe – statystyki takie jak w zakładce Kampanie, pokazujące między innymi ruch na stronie czy też przychody z kampanii.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.