Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Brak komentarzy

Jak sprawdzić dane Google AdWords w Google Analytics?

Jak sprawdzić dane Google AdWords w Google Analytics? - zdjęcie nr 1

Jak sprawdzić dane Google AdWords w Google Analytics? - zdjęcie nr 2

Jak sprawdzić dane Google AdWords w Google Analytics? - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Jak sprawdzić dane Google AdWords w Google Analytics?

Zamknij

Dane Google AdWords w Google Analytics – sprawdź teraz!

Decydując się się na korzystanie z Google AdWords zazwyczaj chcemy wiedzieć jak najwięcej o naszej kampanii. By uzyskać przydatne dla nas informacje warto korzystać z Google Analytics. Jak sprawdzić dane Google AdWords w Google Analytics?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Połączenie kont Google AdWords z Google Analytics jest jednym z podstawowych punktów przed rozpoczęciem kampanii. O tym, jak to prawidłowo zrobić, możecie przeczytać tutaj: https://blog.verseo.pl/laczenie-kont-google-adwords-i-google-analytics/.

Jak zatem sprawdzić najważniejsze dane z AdWords w Google Analytics?
Po zalogowaniu na konto Google Analytics, w zakładce Raportowanie przechodzimy na Pozyskiwanie, a następnie AdWords.
a1

Pod tą zakładką znajdziemy wszystkie najpotrzebniejsze dane z konta Google AdWords.
a2

Kampanie – sprawdzimy tutaj statystyki dla poszczególnych kampanii utworzonych na koncie AdWords, takie jak:

  • kliknięcia,
  • koszt wydany na kampanię,
  • CPC,
  • sesje na stronie,
  • współczynnik odrzuceń,
  • współczynnik strony/ sesja.

Jeżeli podpięta strona to sklep internetowy posiadający moduł e-commerce sprawdzimy również współczynnik konwersji e-commerce, transakcje oraz przychody.
a3

Diagramy – możemy tutaj porównać dowolne statystyki dla naszych kampanii, np. Sesje ze Współczynnikiem odrzuceń.
a4

Linki do podstron – tutaj możemy uzyskać dokładnie takie same dane jak w przypadku zakładki Kampanie, jednak dotyczące naszego rozszerzenia w kampanii na Sieć Wyszukiwania.

Dostosowanie stawek – jeżeli w kampanii ustalone są stawki dla poszczególnych urządzeń tutaj możemy sprawdzić jakie to ma faktyczne odbicie na statystykach.

Słowa kluczowe – sprawdzenie efektywności poszczególnego słowa kluczowego w kampanii na Sieć Wyszukiwania.

Wyszukiwane hasła – dane informujące nas o tym, po jakich hasłach wyświetliła się nasza reklama.

Pory dnia – dokładne statystyki przypisane do danej godziny pokazujące chociażby w jakich godzinach jest największy ruch czy też sprzedaż.

Końcowe adresu URL – pokazują które podstrony są najbardziej interesujące dla użytkowników.

Kierowanie w sieci reklamowej, wideo oraz kampanie produktowe – statystyki takie jak w zakładce Kampanie, pokazujące między innymi ruch na stronie czy też przychody z kampanii.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany