Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Jak sprawdzić dane Google AdWords w Google Analytics?

Dane Google AdWords w Google Analytics – sprawdź teraz!

Decydując się się na korzystanie z Google AdWords zazwyczaj chcemy wiedzieć jak najwięcej o naszej kampanii. By uzyskać przydatne dla nas informacje warto korzystać z Google Analytics. Jak sprawdzić dane Google AdWords w Google Analytics?

Połączenie kont Google AdWords z Google Analytics jest jednym z podstawowych punktów przed rozpoczęciem kampanii. O tym, jak to prawidłowo zrobić, możecie przeczytać tutaj: https://blog.verseo.pl/laczenie-kont-google-adwords-i-google-analytics/.

Jak zatem sprawdzić najważniejsze dane z AdWords w Google Analytics?
Po zalogowaniu na konto Google Analytics, w zakładce Raportowanie przechodzimy na Pozyskiwanie, a następnie AdWords.
a1

Pod tą zakładką znajdziemy wszystkie najpotrzebniejsze dane z konta Google AdWords.
a2

Kampanie – sprawdzimy tutaj statystyki dla poszczególnych kampanii utworzonych na koncie AdWords, takie jak:

  • kliknięcia,
  • koszt wydany na kampanię,
  • CPC,
  • sesje na stronie,
  • współczynnik odrzuceń,
  • współczynnik strony/ sesja.

Jeżeli podpięta strona to sklep internetowy posiadający moduł e-commerce sprawdzimy również współczynnik konwersji e-commerce, transakcje oraz przychody.
a3

Diagramy – możemy tutaj porównać dowolne statystyki dla naszych kampanii, np. Sesje ze Współczynnikiem odrzuceń.
a4

Linki do podstron – tutaj możemy uzyskać dokładnie takie same dane jak w przypadku zakładki Kampanie, jednak dotyczące naszego rozszerzenia w kampanii na Sieć Wyszukiwania.

Dostosowanie stawek – jeżeli w kampanii ustalone są stawki dla poszczególnych urządzeń tutaj możemy sprawdzić jakie to ma faktyczne odbicie na statystykach.

Słowa kluczowe – sprawdzenie efektywności poszczególnego słowa kluczowego w kampanii na Sieć Wyszukiwania.

Wyszukiwane hasła – dane informujące nas o tym, po jakich hasłach wyświetliła się nasza reklama.

Pory dnia – dokładne statystyki przypisane do danej godziny pokazujące chociażby w jakich godzinach jest największy ruch czy też sprzedaż.

Końcowe adresu URL – pokazują które podstrony są najbardziej interesujące dla użytkowników.

Kierowanie w sieci reklamowej, wideo oraz kampanie produktowe – statystyki takie jak w zakładce Kampanie, pokazujące między innymi ruch na stronie czy też przychody z kampanii.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku
Tomek Łuczak

Listy remarketingowe Google Analytics – coś dla zwiększenia konwersji! Użytkownicy bardzo często poszukują różnych usług wchodząc na kilka, a nawet […]

case study google ads saketos
Case study Saketos (Google Ads)
Dominika Słomka

Dziś o kliencie doskonałym – czyli o Saketos! Współpracujemy razem już od 2018 roku, a w ciągu tych kilku lat […]

Reklama kancelarii prawnej w Internecie.
Jakub Nowak

Reklama kancelarii prawnej w Google AdWords – co warto wiedzieć. Prawnicy należą do jednej z grup zawodowych objętych zakazem reklamy. […]

Planer Słów Kluczowych: bezcenne narzędzie Google
Michał Białobrzeski

Planer Słów Kluczowych – must have marketera! Rozwijając swój biznes, trafiamy do naszych klientów za pomocą różnych przekazów. Internet daje […]

Reklama Google – dlaczego to dobry pomysł?
Artykuł gościnny

Reklama Google to zawsze dobry pomysł – sprawdź dlaczego! Reklama internetowa i same kampanie reklamowe w Internecie najczęściej kojarzą się […]

Co robiliśmy w wakacje – i jak wykorzystaliśmy Google aby to robić.
Artykuł gościnny

Wakacje a wykorzystanie wyszukiwarki Google Wakacje może i się skończyły, ale to nie znaczy, że jest już za późno, by […]