Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Słowniczek pojęć marketingu internetowego

Słowniczek pojęć marketingu internetowego - zdjęcie nr 1

Słowniczek pojęć marketingu internetowego - zdjęcie nr 2

Słowniczek pojęć marketingu internetowego - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Słowniczek pojęć marketingu internetowego

Zamknij

Chcesz zorientować się w podstawowych pojęciach marketingu internetowego?

Poniżej przedstawiamy subiektywny słowniczek pojęć marketingu internetowego. Pomogą Ci one zorientować się w tematyce i będą wspaniałym wstępem do przygody z reklamą w internecie. Lista będzie stale aktualizowana. Zapraszamy!

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Algorytm Google – od niego zależy pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania. To formuły i procesy komputerowe pozwalające na znalezienie odpowiedzi na zapytanie internauty. Google twierdzi, że jego algorytm bierze pod uwagę ponad 200 czynników i na ich podstawie wyświetla rezultaty. Algorytm z biegiem czasu ulega zmianie, a jego aktualizacje noszą nazwy m.in. Pingwin, Panda, Koliber.

Banery remarketingowe – są to statyczne lub animowane reklamy graficzne wyświetlane w sieci reklamowej Google, na YouTube, w aplikacjach mobilnych itp. wykorzystywane w kampaniach z włączonym remarketingiem

Content – to zawartość strony internetowej: teksty, pliki graficzne, meta tagi itp. Google preferuje unikalny i bogaty content, nieskopiowany z innych miejsc w Internecie (nawet jeśli np. jest to nasz tekst, który opublikowaliśmy na innej stronie i teraz chcemy zamieścić go na swojej).

Długi ogon – analizując statystyki odwiedzin na stronach internetowych można dojść do wniosku, że większość wizyt nie pochodzi z zapytań na hasła, na które najintensywniej się promujemy, tylko z tych bardzo konkretnych i długich, np. mamy sklep z butami sportowymi, promujemy się na hasło „nike airforce”, a klient trafia do nas wpisując „nike airforce białe damskie niskie rozmiar 38”.

Edytor Google Adwords – narzędzie do zarządzania kampaniami, stale aktualizowane i rozwijane przez Google, ułatwiające pracę i oszczędzające czas.

Finansowanie kampanii Google AdWords – do rozpoczęcia kampanii niezbędne jest dokonanie wpłaty; sama kampania będzie trwać tak długo, jak długo będą dostępne środki na koncie kampanii.

Google Search Console – wcześniej znane jako Google Webmaster Tools to narzędzie dla administratorów stron internetowych, pozwalające na sprawdzenie jak indeksuje się strona internetowa, wykrycie związanych z tym problemów, przydatne także przy zdejmowaniu ręcznych kar od Google.

HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) – szyfrowana wersja protokołu HTTP, zapewniająca wyższy poziom bezpieczeństwa przesyłanych danych.

Inne wyszukiwarki – Google to obecnie najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, ale nie jest jedyna. Inne wyszukiwarki to np. Bing, Yandex (kraje rosyjskojęzyczne), Baidu (Chiny). W przeszłości w Polsce swoją autorską wyszukiwarkę miała Wirtualna Polska.

Joomla, WordPress, Drupal – popularne CMS-y, na których opierają się strony internetowe.

Keywords – słowa kluczowe – frazy (nie muszą być to pojedyncze słowa) związane z Twoją działalnością i ofertą, po wpisaniu których w wyszukiwarce może pojawić się Twoja reklama. 

Linki sponsorowane – inna nazwa dla Google Adwords, stosowana specyficznie w odniesieniu do reklam tekstowych w wyszukiwarce, a nie np. do banerów remarketingowych.

Łatwość rozpoczęcia kampanii – do jej prowadzenia niezbędna jest fachowa wiedza i umiejętności, ale kampanię można rozpocząć naprawdę szybko.

Modele rozliczeń – w przypadku kampanii Google AdWords najczęściej spotykany jest model płatności za kliknięcia, ale nie jest to jedyne możliwe rozwiązanie. Możliwe jest rozliczenie za obejrzane reklamy, złożone zamówienia, zapisanie się do formularza lub przesłanie zapytania itp.

Negative keywords – wykluczające słowa kluczowe, czyli frazy po wpisaniu których nie chcemy wyświetlać swojej reklamy.

Opinia o stronie docelowej – ocena jakości strony podobna do tej, którą dokonuje się na potrzeby SEO. Przejrzysta strona, z jasnym układem podstron, z bogatą i unikalną treścią, zoptymalizowanymi meta tagami, wyświetlająca się bez problemów może liczyć na korzystną ocenę.

Pomoc – Support Google – oficjalne miejsce, gdzie znajdziesz rozwiązanie dla swoich problemów związanych z produktami Google, np. AdWords, AdSense. Prawdziwa kopalnia wiedzy i sprawdzonych informacji dostępna pod adresem https://support.google.com/?hl=pl.

Responsywna strona internetowa (Responsive Web Design) – strona internetowa automatycznie dopasowująca się do rozmiaru ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana, np. tabletu, smartfona, laptopa.

Strona docelowa – strona, na którą trafia internauta po kliknięciu na reklamę AdWords. Nie musi być to strona główna, może być to podstrona najbardziej adekwatna do treści reklamy i promowanego przez nią produktu lub usługi.

Targetowanie – kierowanie reklam do określonej grupy docelowej. Możliwe jest kierowanie reklam Adwords np. na słowa kluczowe, języki i lokalizację, wedle kryteriów demograficznych itp.

Unikalność treści zamieszczonych na stronie jest kluczowa w przypadku pozycjonowania i wpływa na korzyść naszej strony. Przeciwieństwem unikalności treści jest zjawisko duplicat content, czyli jej powielania.

Wynik Jakości (pokazany na skali 1-10) i jego składniki (przewidywany współczynnik klikalności, trafność reklamy i opinia o stronie docelowej) są widoczne w polu „Analiza słów kluczowych” na koncie. Aby je odnaleźć, kliknij kartę „Słowa kluczowe” oraz biały dymek obok stanu słowa kluczowego.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany