Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Reklama sklepu z grami

reklama sklepu z grami

Granie w planszówki, układanie puzzli – te formy aktywności przeżywają w ostatnich latach prawdziwy renesans. Nie sposób się nie uśmiechnąć, zwłaszcza w dobie wszechobecnej cyfryzacji rzeczywistości. Okazuje się, że nawet teraz te „analogowe” rozrywki dostarczają prawdziwych emocji. Co więcej, producenci nie ustają w prezentowaniu nowych tytułów dla najmłodszych i dla dorosłych. Przybywa także sprzedawców. Jeśli więc i Ty prowadzisz działalność w tej branży, dobrze wiesz, że reklama sklepu z grami to absolutna podstawa, jeśli chce się osiągnąć dobre wyniki sprzedażowe.

Jakie elementy powinna uwzględniać reklama sklepu z grami?

Sklepy z grami, choć często mają swoje siedziby stacjonarne, działają przede wszystkim w przestrzeni internetu. To tu mogą w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy, nie przejmując się ograniczeniami lokalizacyjnymi. Jednak nie da się ukryć, że coraz większa grupa przedsiębiorców decyduje się na to, żeby zająć się dystrybucją tego asortymentu. A to oznacza, że musisz konkurować o klientów, i to coraz bardziej „zażarcie”. 

Z jakich narzędzi możesz skorzystać, aby osiągnąć najlepsze efekty? Przyjrzyj się przede wszystkim takim rozwiązaniom z obszaru marketingu internetowego jak:

  1. pozycjonowanie – to absolutna podstawa, ponieważ dzięki dobrze przeprowadzonym działaniom SEO Twój sklep stanie się widoczny w organicznych wynikach wyszukiwania. A to one są najcenniejsze w długofalowej perspektywie,
  2. reklama Google Ads – w systemie przygotowanym przez giganta z Mountain View odnajdzie się także sklep z grami planszowymi oraz puzzlami, ponieważ istnieje szereg narzędzi, które zwiększają potencjał sprzedażowy i marketingowy,
  3. reklama w mediach społecznościowych – zarówno promocja prowadzona bezkosztowymi metodami, jak i płatne narzędzia, które pomagają znacznie poprawić zasięgi.

Przyjrzyjmy się bliżej każdemu z tych elementów. Zobacz, jak wdrożyć go do swojej strategii promocyjnej.

Pozycjonowanie sklepu z grami – jak do niego podejść?

Na początek warto sobie zadać pytanie: czy fraza „sklep z grami” będzie dobrą do pozycjonowania serwisu, który zajmuje się sprzedażą puzzli i planszówek? A może jest zbyt ogólna, ponieważ odnosi się także do świata gier komputerowych? Pewne jest jedno: nie powinna być jedyną ani priorytetową w strategii promocyjnej.

Pytanie więc: jak ustalić listę słów kluczowych, aby skutecznie poprowadzić kampanię? W teorii mógłbyś to zrobić „na oko”. Wybrać kategorie gier, które są najpopularniejsze w Twoim sklepie i gotowe. Rzeczywiście, frazy takie jak „gry strategiczne”, „planszówki dla dzieci” czy „puzzle 3D” mogą mieć dobry potencjał wyszukiwania. No właśnie. MOGĄ. A w świecie SEO nie ma miejsca na domysły i wróżenie z fusów. Liczą się twarde dane. Pomogą Ci je uzyskać eksperci, którzy przeanalizują aktualne trendy, sprawdzą, jak się pozycjonuje Twoja konkurencja oraz w jakich obszarach masz szansę szybko się wybić na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Pamiętaj: frazy o najwyższym potencjale w tak konkurencyjnej branży, jaką stał się świat sklepów z planszówkami, mogą być bardzo wymagające. Oznacza to, że szybkie osiągnięcie dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania odpowiadających na zapytania typu „sklep z grami” może być bardzo trudne, a zarazem kosztowne. Pytanie: czy to zatem dobry sposób na spożytkowanie budżetu na reklamę internetową przez początkujący e-sklep? Niekoniecznie. Zdecydowanie lepszą inwestycją może się stać pozycjonowanie metodą long-tail, a więc takie uwzględniające duży zakres luźniej powiązanych z Twoją działalnością fraz i zapytań.

Pod warunkiem, że lista słów kluczowych zostanie wybrana świadomie, a poszczególne keywordy zostaną przypisane do właściwych podstron (tych, które mają być pozycjonowane), ten kierunek działania ma znaczne szanse powodzenia!

Warto przy tym pamiętać, że działania SEO są związane z takimi obszarami jak:

  • optymalizacja treści na stronie i zwiększenie ich ilości, z myślą o nasyceniu właściwą ilością słów kluczowych,
  • optymalizowanie meta danych pozycjonowanych podstron, a więc przygotowaniem tagów title oraz description,
  • dostosowanie adresów URL do treści podstron – tak, aby były złożone ze słów mających konkretne znaczenie, a nie przypadkowego ciągu cyfr i liter,
  • poprawa funkcjonalności strony – tak, aby była responsywna, bezpieczna oraz szybko się ładowała.

To, w jakich obszarach są niezbędne usprawnienia, wskaże audyt SEO. Jego przeprowadzenie powinno być pierwszym krokiem przy podjęciu się pozycjonowania.

Jakie korzyści przyniesie pozycjonowanie?

Dobrze wykonane pozycjonowanie odbija się przede wszystkim na tym, jak widoczny staje się Twój sklep z grami. Jeżeli klienci poszukujący informacji na temat związany z jego działalnością dostrzegą link do niego wysoko w wynikach, możesz liczyć na:

  • wzrost ruchu na stronie,
  • wzmocnienie rozpoznawalności marki,
  • poprawę wyników sprzedażowych,
  • większe możliwości prowadzenie działań marketingowych – dzięki pozyskaniu leadów.

Ale uwaga! Nie oczekuj, że rezultaty pozycjonowania pojawią się np. po kilku tygodniach od rozpoczęcia optymalizacji. Tu trzeba uzbroić się w cierpliwość, ponieważ jest to proces, który wymaga czasu. Kiedy jednak algorytmy Google uznają Twoją stronę za wartościową, możesz liczyć, że te rezultaty utrzymają się przez długi czas.

Płatna reklama sklepu z grami – Google Ads

Drugim z omawianych narzędzi, które możesz wykorzystać przy promocji swojego e-sklepu są narzędzia z katalogu Google Ads. Jest to platforma przygotowana przez właściciela najpotężniejszej wyszukiwarki, która daje dostęp do szerokiej gamy form promocji – zarówno w obszarze wyników wyszukiwań, jak i na serwisach zewnętrznych. Które z nich najlepiej się sprawdzą, gdy w grę wchodzi reklama sklepu z grami? Warto przyjrzeć się trzem elementom.

  1. Reklamy PLA, a więc Product Listing Ads. Pod tą nazwą kryje się kontekstowa reklama sklepu z grami, wyświetlana powyżej wyników wyszukiwania albo z boku. Ma ona formę graficzną: zawiera zdjęcie konkretnego produktu, jego cenę oraz odnośnik do sklepu. Ale uwaga! Nie jest wyświetlana samodzielnie, ale w towarzystwie konkurencyjnych ofert. Dlatego warto rozważyć wykorzystanie tego narzędzia wówczas, gdy ceny w Twoim e-sklepie są konkurencyjne. 
  2. Linki sponsorowane – to klasyczna forma reklamy, która polega na tym, że link do promowanej strony sklepu pojawia się w postaci tekstowej nad standardowymi wynikami wyszukiwania. Ta forma prezentacja pozwala Ci niejako przeskoczyć kolejkę i trafić na jej sam szczyt – to dobra wiadomość zwłaszcza przy pozycjonowaniu się na trudne frazy. Trzeba jednak pamiętać, że linki sponsorowane są wyraźnie oznaczone jako takie, co może odrzucić niektórych odbiorców. Mimo to, zdecydowana większość może kliknąć.
  3. Reklamy kontekstowe w serwisach zewnętrznych należących do Google Display Network – to banery, które pojawiają się na różnego rodzaju portalach. Wyświetlają się precyzyjnie dobranej grupie docelowej – m.in. na podstawie cech demograficznych użytkowników oraz danych pozyskanych z plików cookies. To pozwala na zwiększenie ich skuteczności dotarcia do właściwych klientów. Szczególnie ciekawą formą reklam kontekstowych są te wyświetlane w ramach remarketingu. Na czym to polega? Załóżmy, że klient szukał gry Monopoly i trafił na Twoją stronę. Obejrzał wszystkie wersje, które oferujesz, ale ostatecznie nie zdecydował się na zakup. Reklama remarketingowa będzie za nim podążać, aby zachęcać do powrotu i zakupu. Proste, a zarazem skuteczne!

Dlaczego reklamy Google Ads to dobre rozwiązanie?

Google Ads to system reklam, który oferuje szybkie rezultaty – to najważniejsza sprawa. Kiedy rozpocznie się bieg kampanii, banery i linki oraz oferty zaczynają się wyświetlać zgodnie z oczekiwaniami. Cały proces jest zautomatyzowany, a Ty płacisz za efekty kampanii, tj. za wyświetlenia lub kliknięcia. Masz również pełną kontrolę nad efektywnością reklam – otrzymujesz dostęp do raportów i statystyk, które jasno określają, kto kliknął w Twój link, ile pozostał na stronie oraz czy ostatecznie dokonał zakupu.

Warto też pamiętać, że reklamy Google Ads można dopasować do różnych celów prowadzenia promocji – w tym do kampanii wizerunkowych, ale także tych związanych z sezonową sprzedażą. Możesz je przeprowadzić w najbardziej obiecujących okresach roku, np. przed świętami Bożego Narodzenia.

Reklama sklepu z grami na Facebooku

Social media to kolejny kanał komunikacji, w którym reklama sklepu z grami będzie dobrym rozwiązaniem. Możesz skorzystać z bardzo szerokiego wyboru narzędzi promocyjnych: począwszy od tych nakierowanych na budowanie wizerunku, aż po typowo sprzedażowe.

Podstawa to oczywiście ciekawy fanpage, który pomoże budować zasięgi. Przy grach planszowych możesz zaoferować publiczności atrakcyjne posty z ciekawymi informacjami. Dzięki temu szybko stworzysz grono followersów, które powoli będzie się poszerzało. Świetną opcją jest angażowanie się w życie grup na Facebooku. To tam znajdziesz ludzi, których to hobby pochłonęło bez reszty i to tam możesz zyskać też wielu klientów dzięki pomysłom i rozsądnej komunikacji.

Jednak pozostanie na darmowych formach promocji byłoby zmarnowaniem potencjału. W przypadku sklepów z grami reklama powinna przybrać również inne postaci. Dobrze sprawdzą się m.in.:

  • posty sponsorowane, które pomogą zbudować świadomość istnienia Twojej marki,
  • tzw. karuzele zakupowe, a więc reklamy wyświetlające linki do konkretnych produktów,
  • grafiki z kodami promocyjnymi do e-sklepu.

Warto także sięgnąć po remarketing, który na Facebooku działa na podobnej zasadzie jak w Google Ads.

Przy reklamie sklepu z grami warto pomyśleć również o promocji na Pinterest – to portal, z którego korzysta duża grupa pasjonatów, która może szukać inspiracji.

Dobrze zaplanowana i przeprowadzona reklama sklepu z grami pomoże Ci zwiększyć zasięgi, wzmocnić wizerunek oraz osiągnąć cele sprzedażowe. Przygotuj więc dobrą strategię przy współpracy z ekspertami i promuj się efektywnie, aby wyprzedzić konkurencję!

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

PR a marketing – różnice
Artykuł gościnny

PR a marketing – dwa światy, nad którymi świeci jedna gwiazda! PR a marketing – dwa przenikające się pojęcia, które […]

case study branża fmcg
Case study – branża FMCG (Programmatic)
Magdalena Walczak

Reklama Programmatic to nowoczesny sposób docierania do odbiorców w internecie, za pomocą którego można osiągnąć wynik nawet trzykrotnie lepszy, niż […]

design thinking
Design Thinking – o co tyle hałasu? Sprawdź!
Dominika Słomka

Podejmując się projektowania według metodyki Design Thinking naszą intencją powinno być wykreowanie mnóstwa różnych możliwości i rozwiązań. Nie jest to […]

marketing sklepu GSM
Marketing sklepu GSM
Barbara Oleszek

Prowadzisz sklep GSM? Ta nisza rynku rozwija się niezwykle dynamicznie, a klienci nieustannie potrzebują nowych produktów z mobilnego świata. To […]

Google Data Studio – nowa usługa Google
Jakub Szperkowski

Na majowym Performance Summit, Google ogłosiło wprowadzenie darmowej wersji nowej usługi jaką jest Data Studio. Przeobraża ona suche dane marketingowe […]

Dlaczego marketing jest ważny
Artykuł gościnny

Dlaczego marketing jest ważny i jak napędza firmy! W jednych firmach zagadnienia związane z marketingiem traktuje się poważnie. W innych nie […]