Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Reklama piekarni

Reklama piekarni - zdjęcie nr 1

reklama piekarni

Mogłoby się wydawać, że obietnica pysznego bochenka świeżego chleba czy chrupiącej bułki wystarczy, by przyciągnąć klientów do piekarni. Tymczasem konkurencja na tym rynku jest spora, a sieciowe punkty gdzieniegdzie wypierają te mniejsze, rodzinne, głównie ze względu na atrakcyjne ceny. Jak może wyglądać reklama piekarni w internecie? Na co zwrócić uwagę?

SEO – podstawa reklamy w internecie

Uzyskanie upragnionych zysków w małej piekarni to wypadkowa kilku czynników – wysokiej jakości produktu, adekwatnych cen, atrakcyjnej lokalizacji, ale również marketingu. Celem takiego miejsca powinno być zdobycie wiernego grona stałych klientów, którzy będą kupować pieczywo lub słodkości zarówno na co dzień, jak i na specjalne okazje. Pierwszy problem, jaki można napotkać, to ten związany z dotarciem do klientów, szczególnie jeśli lokal nie jest usytuowany przy ruchliwej ulicy, a raczej w ukryciu. Wówczas trudno zwabić nabywców smakowicie wyglądającą witryną sklepową czy zapachem wypieków. Co robić? Najlepiej zwrócić się ku reklamie internetowej, a w pierwszej kolejności ku SEO, by dać się poznać szerszemu gronu odbiorców.

Teoretycznie, nie każda firma musi mieć swoją stronę internetową, jednak w dzisiejszych czasach jest to silnie zalecane, nawet dla tak małych przedsiębiorstw, jak osiedlowa piekarnia. Własna witryna to kontrola nad wizerunkiem oraz przede wszystkim możliwość korzystania z dobrodziejstw pozycjonowania. Zapytasz: co to daje? Naprawdę wiele! Współcześnie konsumenci szukają informacji w zasadzie wyłącznie w internecie. Dlatego, jeśli ktoś chce wiedzieć, gdzie w jego pobliżu można kupić dobre pieczywo, wpisze odpowiednią frazę w Google (np. „piekarnia Warszawa Wola” czy „dobre pieczywo Wrocław Krzyki”). Jeśli nie znajdzie tam żadnej wzmianki o Twojej firmie – np. w mapach Google, pójdzie do konkurencji! Warto również zauważyć, że większość użytkowników Google sprawdza tylko wyniki z pierwszej strony – a więc tzw. top 10, czyli 10 pierwszych linków wybranych przez wyszukiwarkę. W bitwie o klienta liczą się więc w zasadzie tylko te biznesy.

SEO polega na prowadzeniu różnych, skoordynowanych działań, które mają prowadzić do polepszenia pozycji strony w wyszukiwarce. Proces wygląda podobnie niezależnie od typu strony i branży, jaką reprezentuje. Bazuje na starannie wybranych słowach kluczowych, które dobrze opisują działalność firmy, a jednocześnie stanowią odzwierciedlenie tego, czego szukają internauci. W przypadku piekarni będą to przede wszystkim frazy takie jak „piekarnia”, „dobra piekarnia” czy „świeże pieczywo” zazwyczaj połączone z frazami lokalizacyjnymi (miejscowości, dzielnica czy nawet konkretna ulica w mieście). Większości poszukujących zależy bowiem na tym, by znaleźć piekarnię blisko miejsca zamieszkania lub pracy. 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Pozycjonowanie na ogólne frazy (takie jak np. „piekarnia Warszawa”) jest jednak trudne ze względu na dużą konkurencję. Dlatego warto położyć nacisk na rzadziej wyszukiwane, ale również bardziej szczegółowe słowa kluczowe – takie jak np. „świeże pieczywo bezglutenowe”. Dzięki nim nie tylko łatwiej przebijesz się w wyszukiwarce, ale również podkreślisz wyjątkowość swojej oferty.

Jak wygląda reklama piekarni poprzez pozycjonowanie? Opiera się przede wszystkim na stale prowadzonej optymalizacji strony internetowej. Taka witryna powinna być:

  • przejrzysta,
  • intuicyjna w obsłudze,
  • podzielona na zakładki tematyczne,
  • uzupełniona o dobrej jakości teksty z wplecionymi słowami kluczowymi, nagłówkami itd.,
  • szybka,
  • responsywna – to znaczy równie funkcjonalna bez względu na wielkość ekranu,
  • dobrze opisana za pomocą meta tagów i rozmaitych atrybutów,
  • uzupełniona o zdjęcia.

Najlepiej powierzyć opiekę nad stroną specjaliście – takie usługi wcale nie muszą być drogie, jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z oferty zewnętrznej agencji SEO. W zakresie jej obowiązków mogą się wówczas znajdować kompleksowe działania na rzecz pozycjonowania, w tym również pozyskiwanie linków czy prowadzenie firmowego bloga, który może mieć niezwykle korzystny wpływ na SEO oraz reklamę piekarni.

Reklama piekarni poprzez SEO – dlaczego warto?

SEO to uniwersalna metoda dbania o rozpoznawalność i widoczność w internecie. Powinna w nią inwestować każda firma. To również dobra reklama piekarni w zasadzie bezpośrednio u źródła, bo w wyszukiwarce, z której każdego dnia korzystają miliony Polaków. Warto się na nią zdecydować ze względu na:

  • trwałość rezultatów – wysoka pozycja w Google zapewni Ci stały dopływ nowych klientów,
  • uniwersalność – możliwość zastosowania dla każdej piekarni, a także dowolnego biznesu,
  • zwiększanie rozpoznawalności marki,
  • budowanie renomy firmy – biznesy widoczne w Google uważane są na godne zaufania i profesjonalne,
  • uzyskanie sprawnej, funkcjonalnej strony internetowej z dobrymi tekstami.

Jeśli chcesz i możesz przeznaczyć na reklamę piekarni odrobinę dodatkowych funduszy, warto zainwestować w Google Ads (dawniej Adwords). To sposób na trafienie do znacznie większej liczby odbiorców – zarówno tych poszukujących konkretnych informacji w internecie, jak i innych internautów zgodnie z wybranymi przez Ciebie kryteriami. Koszty takiej kampanii nie muszą być duże – zależą w znacznej mierze od wybranego typu reklamy oraz używanych słów kluczowych. Co ważne, Google proponuje model rozliczenia PPC (Pay Per Click – płatność za kliknięcie), co oznacza, że opłata nie jest naliczana za wyświetlenia, które nie przynoszą żadnych wymiernych korzyści.

Najpopularniejszą formą reklamy w Google Ads jest ta tekstowa. Polega ona na umieszczaniu linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania. Taki link wygląda niemal identycznie jak wynik organiczny. To właśnie owa „droga na skróty” do znalezienia się w top 10. Oczywiście Twoja strona pojawia się u szczytu wyników tylko dopóty, dopóki trwa kampania, ale ta metoda i tak może pomóc Ci pozyskać wielu nowych klientów.

Reklama graficzna to kolejny popularny typ kampanii Google Ads. Dzięki niej możesz umieszczać swoje bannery na wielu różnych witrynach internetowych – często odwiedzanych przez tysiące Polaków. Rozbudowane ustawienia pozwalają zdecydować, na jakich stronach i komu będzie się pojawiać Twoja reklama oraz dla użytkowników w jakiej lokalizacji ma się wyświetlać. Dzięki temu bez trudu trafisz w swój target. Kampanie w ramach Google Display Network świetnie sprawdzają się przede wszystkim dla nowych firm. To doskonała reklama piekarni, która chce poinformować potencjalnych klientów o swoim istnieniu oraz ofercie.

Remarketing wygląda podobnie, ale jest skierowany do osób, które były już wcześniej na Twojej stronie. Taka forma przypomnienia o ofercie również może być bardzo skuteczna!

Google Ads to kolejny krok przy reklamie piekarni. Kampania może służyć przede wszystkim pozyskiwaniu nowych klientów oraz budowaniu świadomości marki. Narzędzie idealnie nadaje się do działania na gruncie lokalnym, ponieważ umożliwia precyzyjne targetowanie przekazu reklamowego. Ponadto Google Ads to:

  • natychmiastowe rezultaty,
  • kilka form reklamy,
  • możliwość działania na dowolną skalę
  • możliwość dotarcie do ściśle określonej grupy docelowej i klientów szukających konkretnych produktów,
  • korzystny model rozliczenia – Pay Per Click,
  • możliwość analizy skuteczności reklamy – bogate statystyki i dane.

Skonstruowana umiejętnie kampania Google Ads na pewno przyniesie Ci sporo korzyści. Jej prowadzenie warto powierzyć jednak specjalistom – wówczas można liczyć na optymalne rezultaty przy niezbyt dużych kosztach.

Reklama piekarni na Facebooku – Facebook Ads

Facebook to idealny portal dla lokalnych biznesów. To właśnie w ten sposób wiele firm dociera do swoich klientów, prowadząc z nimi jednocześnie dialog. Strona piekarni na Facebooku pozwoli Ci publikować zawsze aktualne informacje na temat oferty, specjalnych propozycji (np. świątecznych), promocji, godzin otwarcia itp. Pomoże również promować posty publikowane na stronie www, gromadzić opinie i nawiązywać więź z klientami, dzięki której na pewno chętniej wrócą. Pamiętaj o w miarę regularnym zamieszczaniu postów i angażowaniu się w interakcje z użytkownikami portalu. Warto również wprowadzić łatwo dostępną oddzielną zakładkę z ofertą piekarni, która jest bardzo ceniona przez konsumentów.

Na Facebooku możesz również korzystać z płatnej promocji (Facebook Ads). To intuicyjny system wykorzystywany często m.in. do promowania postów – tym sposobem możesz zadbać, by trafiły do większej liczby osób. W panelu reklamowym znajdziesz wiele ustawień, które pomogą Ci spersonalizować przekaz i dokładnie określić, do kogo będzie skierowany. Ponadto możesz prowadzić kampanie nakierowane na zdobycie większej ilości osób śledzących profil Twojej firmy lub też kierujące od razu na stronę www. Dzięki temu reklama piekarni na Facebooku może spełniać różne cele.

Facebook Ads dla piekarni – dlaczego warto?

Facebook to aż 16 milionów użytkowników w naszym kraju. Nic więc dziwnego, że prawie każda firma ma na nim swoją stronę. To przede wszystkim świetne miejsce dla małych, lokalnych firm – w tym sklepów, punktów usługowych czy gastronomii. Reklama piekarni za pomocą tego medium zapewnia co najmniej kilka korzyści. Warto się na nią zdecydować ze względu na:

  • natychmiastowe rezultaty,
  • dostępność kilku formatów kampanii,
  • przystępne ceny, różne metody rozliczenia – np. za kliknięcie, za wyświetlenia,
  • precyzyjne targetowanie – wybór grupy docelowej,
  • możliwość budowania więzi i interakcji z klientami.

Pomysłowe reklamy na Facebooku nie są uważane za nachalne i bywają bardzo skuteczne. Warto też starannie prowadzić swój profil, ponieważ tą drogą można zdobyć wiele sympatii wśród obecnych, byłych i potencjalnych klientów oraz nawiązywać z nimi trwałe relacje.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany