Spis treści
Czytasz teraz:
Galeria Raportów Google Analytics: co to jest i jak wykorzystać?
Zamknij
Dostosuj wygląd Google Analytics do swoich potrzeb!
Google Analytics to potężne narzędzie, które pozwala modyfikować kwestie raportowania w niemalże nieograniczony sposób. Umiejętne połączenie różnych wymiarów i danych może być jednak dość czasochłonnym procesem, a prawidłowe skonfigurowanie raportu często wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu funkcjonowania Google Analytics, znajomości terminów, którymi operuje Google etc. Na pomoc przychodzi jednak Galeria Raportów Google Analytics!
Właśnie dla osób, które nie chcą bądź nie potrzebują zagłębiać się w kwestie związane z zaawansowanymi możliwościami Google Analytics, powstała Galeria Raportów. Jest to baza gotowych szablonów, które przygotowują inni użytkownicy Google Analytics.
Galeria raportów zawiera obecnie prawie 10 000 szablonów, które można bezpłatnie zaimportować do własnego konta. Jak to zrobić?
W pierwszej kolejności musimy przejść do widoku „Raportów niestandardowych”, który dostępny jest w panelu „Dostosowanie”.
Jeżeli nigdy wcześniej nie korzystaliśmy z raportów niestandardowych, powinien pojawić się następujący widok:
Możemy tu między innymi stworzyć własny raport, który zawierać będzie konkretne dane dotyczące naszego konta. Nie zawsze jednak musimy korzystać z własnej wiedzy – możemy przecież bazować na doświadczeniu innych użytkowników narzędzia Analytics. W tym celu należy wybrać opcję „Importuj z galerii”. Naszym oczom ukaże się wtedy następujący widok Galerii Raportów Google Analytics:
Zawężenie wyszukiwanych raportów.
Dzięki bardzo intuicyjnej wyszukiwarce, możemy skutecznie wybrać raport, który nas najbardziej interesuje. Na potrzeby poradnika, postaram się wyselekcjonować raport, który przedstawi dane dotyczące skuteczności kampanii Google AdWords na poziomie słowa kluczowego. Galeria Raportów Google Analytics oczywiście dostarcza takiego rozwiązanie. W tym celu zaznaczam opcję „Paid Search” – ponieważ zależy mi na ruchu płatnym wygenerowanym z poziomu wyszukiwarki.
Już na pierwszej stronie wyszukiwania znalazłem raport, który najbardziej odpowiadał moim oczekiwaniom. W przygotowanym przez autora opisie znalazłem informacje czego dotyczy raport, jakie dane wykorzystuje i do czego służy.
Po zaimportowaniu szablonu raportu do widoku danych mamy nie tylko możliwość przeglądania danych uporządkowanych przez raport. Mamy również możliwość edycji zaimportowanych raportów co pozwala na nieograniczoną personalizację szablonów przygotowanych przez innych użytkowników.
Galeria raportów wykorzystuje fakt, iż każde konto Google Analytics operuje dokładnie tymi samymi danymi – dzięki temu użytkownicy mogą dzielić się swoimi raportami niestandardowymi z innymi użytkownikami Analytics. Galeria raportów niestandardowych to rozwiązanie nie tylko dla początkujących reklamodawców. Jest to równie przydatne narzędzie dla doświadczonych specjalistów, którzy potrzebują szybkich rozwiązań, a zaoszczędzony czas mogą dzięki temu poświęcić np. na zaawansowaną optymalizację kampanii.
Na zakończenie – konieczny komentarz. Ważną kwestią, którą należy poruszyć jest fakt, iż udostępniając raport niestandardowy innym użytkownikom przekazujemy dostęp do szablonu, który mogą wykorzystać na własnym koncie. Wszystkie dane znajdujące się na koncie „dawcy” pozostają nieudostępnione.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.