Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Galeria Raportów Google Analytics: co to jest i jak wykorzystać?

Galeria Raportów Google Analytics: co to jest i jak wykorzystać? - zdjęcie nr 1

Galeria Raportów Google Analytics: co to jest i jak wykorzystać? - zdjęcie nr 2

Galeria Raportów Google Analytics: co to jest i jak wykorzystać? - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Galeria Raportów Google Analytics: co to jest i jak wykorzystać?

Zamknij

Dostosuj wygląd Google Analytics do swoich potrzeb!

Google Analytics to potężne narzędzie, które pozwala modyfikować kwestie raportowania w niemalże nieograniczony sposób. Umiejętne połączenie różnych wymiarów i danych może być jednak dość czasochłonnym procesem, a prawidłowe skonfigurowanie raportu często wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu funkcjonowania Google Analytics, znajomości terminów, którymi operuje Google etc. Na pomoc przychodzi jednak Galeria Raportów Google Analytics!

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Właśnie dla osób, które nie chcą bądź nie potrzebują zagłębiać się w kwestie związane z zaawansowanymi możliwościami Google Analytics, powstała Galeria Raportów. Jest to baza gotowych szablonów, które przygotowują inni użytkownicy Google Analytics.

Galeria raportów zawiera obecnie prawie 10 000 szablonów, które można bezpłatnie zaimportować do własnego konta. Jak to zrobić?

W pierwszej kolejności musimy przejść do widoku „Raportów niestandardowych”, który dostępny jest w panelu „Dostosowanie”.
Galeria Raportów Google Analytics: co to jest i jak wykorzystać? - zdjęcie nr 4

Jeżeli nigdy wcześniej nie korzystaliśmy z raportów niestandardowych, powinien pojawić się następujący widok:
Galeria Raportów Google Analytics: co to jest i jak wykorzystać? - zdjęcie nr 5

Możemy tu między innymi stworzyć własny raport, który zawierać będzie konkretne dane dotyczące naszego konta. Nie zawsze jednak musimy korzystać z własnej wiedzy – możemy przecież bazować na doświadczeniu innych użytkowników narzędzia Analytics. W tym celu należy wybrać opcję „Importuj z galerii”. Naszym oczom ukaże się wtedy następujący widok Galerii Raportów Google Analytics:
Galeria Raportów Google Analytics: co to jest i jak wykorzystać? - zdjęcie nr 6

Zawężenie wyszukiwanych raportów.

Dzięki bardzo intuicyjnej wyszukiwarce, możemy skutecznie wybrać raport, który nas najbardziej interesuje. Na potrzeby poradnika, postaram się wyselekcjonować raport, który przedstawi dane dotyczące skuteczności kampanii Google AdWords na poziomie słowa kluczowego. Galeria Raportów Google Analytics oczywiście dostarcza takiego rozwiązanie. W tym celu zaznaczam opcję „Paid Search” – ponieważ zależy mi na ruchu płatnym wygenerowanym z poziomu wyszukiwarki.
Galeria Raportów Google Analytics: co to jest i jak wykorzystać? - zdjęcie nr 7
Już na pierwszej stronie wyszukiwania znalazłem raport, który najbardziej odpowiadał moim oczekiwaniom. W przygotowanym przez autora opisie znalazłem informacje czego dotyczy raport, jakie dane wykorzystuje i do czego służy.

Po zaimportowaniu szablonu raportu do widoku danych mamy nie tylko możliwość przeglądania danych uporządkowanych przez raport. Mamy również możliwość edycji zaimportowanych raportów co pozwala na nieograniczoną personalizację szablonów przygotowanych przez innych użytkowników.

Galeria raportów wykorzystuje fakt, iż każde konto Google Analytics operuje dokładnie tymi samymi danymi – dzięki temu użytkownicy mogą dzielić się swoimi raportami niestandardowymi z innymi użytkownikami Analytics. Galeria raportów niestandardowych to rozwiązanie nie tylko dla początkujących reklamodawców. Jest to równie przydatne narzędzie dla doświadczonych specjalistów, którzy potrzebują szybkich rozwiązań, a zaoszczędzony czas mogą dzięki temu poświęcić np. na zaawansowaną optymalizację kampanii.

Na zakończenie – konieczny komentarz. Ważną kwestią, którą należy poruszyć jest fakt, iż udostępniając raport niestandardowy innym użytkownikom przekazujemy dostęp do szablonu, który mogą wykorzystać na własnym koncie. Wszystkie dane znajdujące się na koncie „dawcy” pozostają nieudostępnione.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany