Spis treści
Czytasz teraz:
Reklama Youtube – dlaczego warto i co działa?
Zamknij
Reklama Youtube – ewolucja contentu?
Jeszcze do niedawna content marketing polegał głównie na tworzeniu wpisów na blogi, infografik, e-booków oraz innych „statycznych” formatów treści. Jednak wraz z rozwojem technologii content coraz częściej jest kojarzony także z video. Najpopularniejszą platformą w tym zakresie jest niewątpliwie YouTube, który jak widać, dalej nie ma sobie równych. Reklama Youtube to jedna z najskuteczniejszych form budowania świadomości oraz pozyskiwania klientów.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Być może zastanawiasz się, czy możesz wykorzystać go w celu promowania swojej firmy. Ten artykuł odpowiada na to pytanie oraz zawiera kilka porad, jak możesz skutecznie to zrobić.
Czy reklama YouTube jest dobrym rozwiązaniem dla mojej firmy?
YouTube to nie tylko bardzo popularna platforma przeznaczona dla treści video. To druga najpopularniejsza strona na świecie! Choć wiele osób nie myśli o YouTube w tych kategoriach, to jest on jednocześnie wyszukiwarką internetową – i to drugą co do popularności zaraz po Google. Niewątpliwie zatem takie narzędzie można wykorzystać w celu promowania swojej firmy. Dla przykładu, według deklaracji konsumentów w Polsce, ponad 70% wyszukiwań produktowych w Google, jest poprzedzonych poszukiwaniem rekomendacji właśnie na Youtube. To sprawia, że potencjalna reklama na Youtube, która nie tylko mówi „co”, ale również „dlaczego”, może okazać się piekielnie skutecznym narzędziem promocji.
Oczywiście popularność przyczynia się także do dużej konkurencji. Co każdą minutę na YouTube jest udostępnianych 300 godzin nowych materiałów. Zanim zaczniesz korzystać z tej platformy w celu rozwoju swojego biznesu, musisz ustalić, czy w ogóle wysiłek jest tego wart.
Na pewno warto uwzględnić fakt, że video marketing zyskuje coraz większą popularność. Taki format jest najlepszą formą treści, jeśli chodzi o tworzenie zaangażowania. Same filmy stworzone na potrzeby YouTube można także wykorzystać w wielu innych miejscach jak:
- blog firmowy
- media społecznościowe
- kampania e-mail marketingowa
- strony landing page
Video sprzyja także poprawianiu konwersji oraz budowaniu świadomości marki.
- 64% przedsiębiorców, którzy skorzystali z video marketingu, przyznaje, że bezpośrednio przyczyniło się to do wzrostu konwersji
- według 76% firm inwestycja w video marketing szybko się zwraca
Reklama Youtube ma również tę przewagę nad klasycznymi reklamami telewizyjnymi, że posiada doskonałe narzędzia do mierzenia działań, analityki pozwalającej na optymalizację oraz możliwości dotarcia do wybranych grup docelowych przy jednoczesnej elastyczności budżetowej.
Jakie materiały marketingowe można tworzyć reklamować się na YouTube?
Warto publikować treści, które będą konsekwentne i dzięki temu kojarzone z naszym kanałem, aby odbiorcy chętnie wracali po więcej. Dobrze jest także eksperymentować z różnymi typami video, aby ustalić, które z nich działają najlepiej i potem kontynuować zwycięską passę. Generalnie bowiem – tak jak w przypadku klasycznych działań contentowych – tak i tutaj trzeba wybadać co będzie atrakcyjne, a jednocześnie pożyteczne dla potencjalnej grupy odbiorców.
Skoro zatem wiemy, że YouTube daje duży potencjał na zwiększenie sprzedaży i osiągnięcie innych celów marketingowych, przyjrzyjmy się przykładom skutecznych formatów video:
- Lista
Lista wymieniająca przykładowo „10 najpopularniejszych narzędzi do…” to bardzo popularny i skuteczny format zarówno w przypadku wpisów na blogi, infografik, jak i oczywiście video. Takie filmy mogą być edukacyjne, informacyjne oraz sprzedażowe. Pamiętaj jednak, że taka lista powinna być powiązana z zainteresowaniami Twojej grupy docelowej.
- Poradnik how-to
Filmy typu how-to są bardzo popularne, gdyż dają użytkownikom prawdziwą i praktyczną wartość. Jeśli przykładowo tworzysz strony internetowe, możesz publikować instruktażowe filmy na temat tego, jak zadbać o tworzenie kopii zapasowych swojej witryny na serwerze.
- Filmy „od kuchni”
YouTube to sieć społecznościowa. Jednym ze sposobów na przybliżenie swojej marki odbiorcom jest pokazanie, że nie jesteś jedynie produktem czy usługą. Ciekawie robi to Sprout Social ze swoją serią filmów przedstawiających pracowników zespołu.
- Filmy produktowe
Video to świetny sposób na pokazanie swoich produktów i usług. Takie materiały mogą pokazywać jak korzystać z jego funkcji, informować o aktualizacjach lub ogłaszać wprowadzenie całkowicie nowych produktów. Mogą też – naturalnie – wzbudzać pożądanie poprzez umiejętne zagranie formą i treścią.
- Case studies (studia przypadku)
Studium przypadku to znakomity sposób na przedstawienie historii tego, jak Twój produkt lub usługa wspomogła klienta oraz zapewniła rozwiązanie problemu. Nie tylko pokazujesz w ten sposób na konkretnym przykładzie to, co wchodzi w zakres Twojej oferty, ale i otrzymujesz potwierdzenie swoich umiejętności od zadowolonego klienta.
- Wywiady
Przeprowadzanie wywiadów z branżowymi ekspertami ze swojej niszy to świetny sposób na przyciągnięcie widzów. Tacy eksperci na pewno mają własną grupę osób, która ich śledzi. Dzięki temu możesz zdobyć znacznie więcej ruchu na swoim kanale.
Jak zatem przygotować się do wideo reklamy YouTube? Oto kilka dobrych porad na start:
1. Stwórz kanał marki na YouTube
Gdy stworzysz kanał za pośrednictwem swojego konta Google, jedynie właściciel tego konta może logować się do samego kanału. Jednak dzięki kanałowi marki dostęp do konta mogą uzyskać także inni pracownicy za pośrednictwem swoich prywatnych kont Google.
Dzięki temu w rozwoju kanału może pomóc znacznie więcej osób.
2. Zdobywaj wiedzę na temat swoich odbiorców
Do konta na YouTube załączona jest dogłębna analityka, która pozwala na zdobycie wielu przydatnych informacji na temat Twojego kanału. Twoja reklama Youtube jest stale śledzona, więc możesz z niej wyciągać wnioski na bieżąco. Możesz znaleźć tutaj konkretne dane na temat zachowań widzów, liczbę wyświetleń i średni czas oglądania poszczególnych materiałów, czy też zdobyte pieniądze z reklam.
W ten sposób znajdziesz odpowiedzi na takie pytania jak:
- Na jakich urządzeniach i o jakiej porze dnia najczęściej oglądane są moje filmy?
- Jaki jest średni wiek moich widzów oraz ich płeć?
- Gdzie mieszkają moi widzowie?
Dzięki takim danym możesz odpowiednio dostosować swoją strategię.
3. Przyglądaj się konkurencji
Analiza konkurencji jest kluczowa, jeżeli chcesz wyróżnić się w swojej niszy. Przyglądnij się zatem kanałom swojej konkurencji i ustal, które filmy mają najwięcej wyświetleń. Dzięki temu uzyskasz lepszy wgląd w to, co działa w Twojej branży, aby usprawnić swoją strategię.
4. Optymalizuj filmy pod SEO
Pamiętaj, że Youtube to wyszukiwarka. A skoro tak, również ona posiada czynniki rankingowe, które wpływają na pozycję Twojego filmu dla danego wyszukiwania. Same jakościowe treści nie wystarczą – musisz także zadbać o to, aby były one łatwe do znalezienia. Istnieje kilka skutecznych metod na ulepszenie pozycjonowania Twoich filmów:
- w tytule filmu używaj właściwych słów kluczowych
- stwórz interesującą miniaturkę – bardzo często to właśnie ona zachęca do otworzenia materiału
- zawsze twórz opisy filmów, które zawierają krótkie przedstawienie tematyki materiału, jak i linki do Twojej strony firmowej czy kont w mediach społecznościowych
Podsumowanie
Zasygnalizowane w artykule formy będą świetne dla działań organicznych, ale należy pamiętać, że większość reklam Youtube jest uruchamianych z poziomu Google Ads. To te wszystkie reklamy, które mamy szanse oglądać przed konkretnymi filmami. Mamy do wyboru kilka form – od szybkich „5 sekundówek”, których nie możemy jako użytkownik pominąć – po długie 2/3 minutowe filmy, które generalnie, muszą być wyjątkowo dobrze zrobione, by skupić uwagę użytkowników i nie być ofiarami przycisku „Pomiń reklamę”. Oczywiście na Youtubie możemy również umieszczać w niektórych miejscach reklamy graficzne, jak również promować filmy w drabince wyszukiwania. Pod linkiem znajdują się wszystkie formaty reklamy na Youtube.
YouTube to świetne miejsce na promowanie swojej działalności i zdobywanie nowych klientów. Na pewno warto skorzystać z możliwości, jakie daje. Jeśli chciałbyś uzyskać pomoc w tym zakresie, skontaktuj się z nami.
kusnierczak.pl
16 lut 2019, 21:49
Teraz wszędzie jest bardzo dużo reklam youtube. To jest bardzo normalna sprawa.
Robert
01 cze 2019, 13:15
Ja nawet uważam, że jest w tym spory potencjał. Mam świetne dwa filmy już od roku i dalej generują nowe komentarze, zapytania o produkty – dzieje się. Z tym, że trzeba pamiętać, że takie naturalne zainteresowanie da tylko naprawdę dobrze zrobiony, ciekawy spot reklamowy.
Bartosz
28 sie 2019, 10:08
Najefektywniejsze są krótkie, intensywne i dynamiczne reklamy. Czy da się zamknąć dużo emocji i energii w 10 sekundach? Oczywiście. Tylko trzeba rzeczywiście wiedzieć, jak się to robi, mieć rękę do kręcenia no i doświadczenie w montowaniu. Komentujący na dole mają rację – dziś rynek zalany jest nieporadnie stworzonymi video, bo każdy kto ma telefon komórkowy, myśli, że może zrobić dobrą reklamę. Wszędzie w Internecie są o tym przekonywani przez domorosłych specjalistów ds. marketingu. My od kilku miesięcy prowadzimy kampanię na Youtube. Wykorzystujemy ją do promowania naszego nowego produktu. Youtube jest naprawdę świetną platformą do promowania usług. Trzeba tylko wiedzieć, jak się za to zabrać.