Spis treści
W tym roku Verseo świętuje 10-lecie istnienia. Okrągła rocznica to powód do dumy, ale także zobowiązanie do poddania krytycznej ocenie podjętych już działań oraz wytyczenia nowych kierunków. Bierzemy odpowiedzialność za efekty i pokazujemy realny wpływ pierwszej agencji marketingu 5.0 na otaczające środowisko – biznesowe i społeczne. Podsumowaniem tych działań jest raport, który obejmuje dane z lat 2020–2022.
Raport wpływu Verseo — co to?
Przygotowaliśmy raport wpływu Verseo, w którym pokazujemy jaką firmą jesteśmy, o czym myślimy i dokąd zmierzamy. To podsumowanie działalności naszej agencji, ze szczególnym uwzględnieniem 3 ostatnich lat.
Postanowiliśmy zbadać nasz wpływ na branżę, gospodarkę, środowisko oraz społeczności lokalne. Chcieliśmy wiedzieć, jak podejmowane przez nas działania, w tym między innymi realizowane kampanie, pomogły zwiększyć rentowność biznesów naszych klientów i jak ten wzrost wpłynął na rynek oraz zatrudnienie.

Czego dowiesz się z raportu wpływu Verseo?
Wskaźniki ujęte w raporcie pokazują zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje podejmowanych przez nas decyzji czy aktywności. Przygotowując ten projekt, staraliśmy się pozostać możliwie obiektywni.
Raport wpływu Verseo wyjaśnia:
👉 Jaką kwotę odprowadziliśmy w podatkach?
Odprowadzane przez Verseo podatki znacząco zasilają krajowy budżet, generując pozytywny impuls w polskiej gospodarce. W latach 2020–2022 odprowadziliśmy podatki w wysokości 14 276 795 zł.
Jak mogą one realnie wpłynąć na rozwój polskiej gospodarki?

👉 Ile wynosi średnia stawka ekspertki i eksperta Verseo?
Zasady wypłacania prowizji są transparentne i takie same dla każdego eksperta. Przykładamy do tego wagę już na etapie publikacji ogłoszenia o współpracę. Wysokość prowizji uzależniona jest wyłącznie od kompetencji i indywidualnego portfela klientów danego specjalisty.


– Różnica między zarobkami kobiet i mężczyzn w Verseo sukcesywnie maleje. Duży wpływ miał na to wzrost liczebności współpracowników firmy. Obecnie jest ich ponad 100. Dwa lata temu struktury działów prowizyjnych zaczęły się znacznie powiększać, przy czym utrzymano równowagę pod względem płci. Dało to grunt pod dalsze wypłaszczanie średniej zarobków kobiet i mężczyzn, a dodatkowo umożliwiło podnoszenie podstaw w działach nieprowizyjnych, które do tej pory mocno zaniżały średnią stawkę kontraktową kobiet – tłumaczy Anna Masłowska, Finance Analyst w Verseo.
👉 Jak wygląda nasz radar ryzyk i jak nim zarządzamy?
Poniżej prezentujemy zdarzenia, które mogą mieć wpływ na naszą organizację.

W raporcie wpływu przedstawiamy przyjęte systemowo rozwiązania, które w sytuacjach kryzysowych mają pozwolić na niezachwiane funkcjonowanie Verseo.
Dodatkowo rozliczamy się między innymi z tego:
👉 Jak wygląda wskaźnik rotacji w Verseo?
👉 Jakie mamy zobowiązania na przyszłość?
👉 Ile kosztowało nas stworzenie biura dla 105 ekspertów Verseo?
👉 Ile pieniędzy i pracy przekazaliśmy na cele charytatywne przez ostatnie 3 lata?
Dlaczego zdecydowaliśmy się stworzyć raport wpływu?
Raport to kolejne potwierdzenie polityki transparentności, którą realizujemy. Chcemy przedstawić bieżącą sytuację, dzielić się dobrymi praktykami, ale także wprost mówić o obszarach, które wymagają optymalizacji.
W publikacji przedstawiamy wyłącznie dane liczbowe. Z niektórych wskaźników jesteśmy dumni, nad innymi będziemy pracować przez najbliższe lata. To nasze publiczne zobowiązanie do rozwoju w każdym zakresie – z poszanowaniem czynników ludzkich, ekonomicznych i środowiskowych.

– Blisko 80% konsumentów wymaga od marek podejmowania działań wspierających ludzi w kryzysie oraz dbania o otaczające nas środowisko. Rolą firm jest spełnianie tych oczekiwań i tworzenie lepszego jutra – dla nas i następnych pokoleń. Z tego powodu rozliczamy się z dotychczasowych aktywności i wytyczamy kierunki, w jakich chcemy podążać. Priorytetem jest jeszcze większa elastyczność, która dotyczy reagowania na nadchodzące zmiany i podejścia do drugiego człowieka. Naszym obowiązkiem jest szeroko rozumiana inkluzywność i działanie w duchu „inne nie znaczy gorsze” oraz „odmienne jest równoprawne do mojego”. Dodatkowo musimy położyć większy nacisk na zrównoważony rozwój i ekologię. W tej ostatniej kwestii podejmowaliśmy działania, które oceniliśmy krytycznie jako niewystarczające, dlatego podnosimy poprzeczkę i w kolejnych latach chcemy sięgnąć po więcej. Nie jest sztuką przysłowiowe sadzenie jednego drzewka. Chcemy osiągnąć pełen rozkwit działań, by widzieć przyszłość w zielonych barwach – wyjaśnia Krzysztof Masłowski, CEO Verseo.
Jako pierwsza agencja marketingu 5.0, skupiamy się na holistycznej realizacji celów ustalonych z klientami, z uwzględnieniem ich wartości i wizji. Działamy, dbając o społeczeństwo oraz otaczające nas środowisko.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.