Ten tekst przeczytasz w 8 minut

Pozycjonowanie sklepów Woocommerce

Pozycjonowanie sklepów Woocommerce

WooCommerce jest bardzo popularną platformą e-commerce, która pozwala na sprawne stworzenie oraz prowadzenie sklepu internetowego. I Ty z niej korzystasz? Jeśli tak, zadbaj również o skuteczne pozycjonowanie sklepu w WooCommerce – to podstawa tego, abyś mógł skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać zasięgi. Jak więc pozycjonować w WooCommerce? Oto najważniejsze informacje.

WooCommerce a pozycjonowanie – czy ta platforma sprzyja działaniom SEO?

Na początek krótkie wyjaśnienie, czym w ogóle jest WooCommerce. Jest to wtyczka do WordPressa, która pozwala na prowadzenie sklepu internetowego w oparciu o tę technologię. Warto wiedzieć, że sklepy przygotowywane na bazie WooCommerce dają znacznie większą możliwość dopasowania do specyfiki wybranego modelu sprzedażowego. Dzieje się tak, ponieważ nie podlegają ograniczeniom typowym dla platform typu SaaS, które oferują ustandaryzowane rozwiązania.

Właśnie dlatego sklepy oparte na WooCommerce są chętnie wybierane przez przedsiębiorców, którzy:

  • prowadzą działalność e-commerce na szerszą skalę – oferują dużą liczbę zróżnicowanych produktów,
  • chcą zyskać większą niezależność przy projektowaniu funkcjonalności sklepu,
  • oczekują tego, że będą właścicielami otwartego sklepu – w przypadku sklepów na platformach SaaS wygląda to inaczej, ponieważ jeśli przestajesz płacić miesięczny abonament za utrzymanie serwisu, de facto tracisz jego wszystkie dane.

A jak wygląda kwestia dopasowania WooCommerce pod pozycjonowanie? Można powiedzieć, że ta wtyczka e-commerce daje dobre możliwości prowadzenia skutecznych działań SEO, pod warunkiem, że wykorzysta się w pełni drzemiący w niej potencjał. A co to oznacza w praktyce?

Czy warto pozycjonować sklep w WooCommerce przez stosowanie dodatkowych wtyczek?

Dużą zaletą WooCommerce jest „otwartość” systemu, która pozwala na wzbogacenie zaplecza technicznego e-sklepu o rozmaite dodatkowe funkcjonalności. Robi się to przy pomocy dedykowanych wtyczek WooCommerce. Są oczywiście wśród nich także takie, które wspierają pozycjonowanie sklepów WooCommerce. Najczęściej w tym kontekście wymienia się Yoast SEO czy też All In One SEO Pack. 

I rzeczywiście, te rozszerzenia do WooCommerce mogą wesprzeć Cię przy pozycjonowaniu sklepu działającego w oparciu o tę platformę, jednak… zakres ich możliwości jest ograniczony i działają jako rekomendacje. Wspomniane wtyczki i im podobne pozwalają przede wszystkim na: 

  • wstępną i automatyczną optymalizację meta tagów e-sklepu,
  • lepszą kontrolę nad budowaniem tzw. breadcrumbsów,
  • łatwiejsze namierzanie i eliminowanie zduplikowanych treści,
  • tworzenie lepiej zoptymalizowanych treści pod SEO,
  • stworzenie przyjaznych adresów URL.

Jednak aby zadziałały poprawnie i przyniosły zamierzone efekty, muszą zostać prawidłowo skonfigurowane – choćby pod kątem doboru słów kluczowych, na które będzie prowadzone pozycjonowanie sklepu WooCommerce.

Trzeba też pamiętać, że meta tagi i przyjazne adresy URL, choć są niezwykle ważne, nie wyczerpują zadań, jakie trzeba wykonać, aby wypozycjonować e-sklep korzystający z WooCommerce. Należy zadbać również o szereg innych kwestii, a przede wszystkim dobrze skoordynować wszystkie działania SEO w ramach jednej, spójnej strategii. Tu nie ma miejsca na pomyłki. Ich efektem będzie „przepalenie budżetu” na pozycjonowanie i strata czasu.

Dlatego można powiedzieć, że stosowanie wtyczek SEO do WooCommerce jest dobrym rozwiązaniem, pod warunkiem, że jest częścią szerszej, bezpiecznej strategii pozycjonowania.

WooCommerce – jak pozycjonować? Samodzielnie czy z pomocą ekspertów?

W teorii działania związane z pozycjonowaniem sklepu na WooCommerce można przeprowadzić samodzielnie – zwłaszcza te związane z przygotowaniem wspomnianych już meta tagów czy przygotowania treści na poszczególne podstrony. Pytanie jednak, czy jest to na pewno dobry kierunek działania. Działając samodzielnie, możesz mieć problem m.in. z dobraniem odpowiednich słów kluczowych czy ich właściwym rozmieszczeniem. Wyzwaniem może być też napisanie dobrych tekstów – czyli takich, które wpiszą się w wymagania SEO, a jednocześnie będą atrakcyjne dla odwiedzającego. To wszystko pochłania czas, a źle zaplanowane (lub niezaplanowane) działania mogą się zakończyć marnowaniem potencjału na pozycjonowanie.

Jak za to wygląda pozycjonowanie sklepów WooCommerce z profesjonalistami? 

  • Jest poprzedzone wykonaniem pogłębionego audytu SEO – w jego ramach eksperci przyglądają się m.in. działaniom bezpośrednich konkurentów Twojego sklepu, specyfice Twojej działalności, a także oceniają, jakie zmiany trzeba wprowadzić w sklepie na WooCommerce, aby dobrze się pozycjonował.
  • Opracowywany jest plan i harmonogram pracy – pozycjonowanie sklepów WooCommerce jest dość żmudnym i czasochłonnym procesem, który odbywa się wieloetapowo. Dlatego na efekty podjętych działań i wyższe wyniki w SERP-ach trzeba poczekać.
  • Są dobierane odpowiednie słowa kluczowe – a więc takie, które są powiązane z branżą Twojej działalności, ale też dają się efektywnie wypozycjonować. Pamiętaj, że im większa jest Twoja konkurencja na rynku, tym trudniej o szybkie zdobycie wysokiego miejsca na najpopularniejsze frazy. Ten proces wymaga czasu oraz sporych nakładów finansowych.
  • Działania są nieustannie monitorowane – eksperci trzymają rękę na pulsie i upewniają się, że pozycjonowanie sklepu WooCommerce przynosi zamierzone efekty.

Warto wiedzieć, że specjaliści korzystają również z bardzo bogatego zakresu zaawansowanych narzędzi SEO. Tak przynajmniej działamy w Verseo. To pozwala nam na bardzo precyzyjnie wymierzone działania, dzięki którym docierasz z ofertą swojego sklepu do klientów, którzy mogą być realnie zainteresowani skorzystaniem z niej. W efekcie koszt pozyskania jednego klienta w stosunku do nakładów na pozycjonowanie i reklamowanie sklepu na WooCommerce spada nawet o kilkadziesiąt procent. Właśnie dlatego coraz więcej właścicieli działalności e-commerce decyduje się na profesjonalne pozycjonowanie.

Jak pozycjonować sklepy na WooCommerce?

Skuteczne pozycjonowanie sklepów na WooCommerce to składowa wielu czynników, zarówno po stronie technicznej, jak i merytorycznej. Dopiero, kiedy wszystkie te elementy „zagrają”, można dostrzec pożądane wyniki pozycjonowania. A jakie działania trzeba podjąć, żeby osiągnąć sukces?

Dobry hosting

Gdy decydujesz się na stworzenie sklepu w oparciu o WooCommerce, musisz umieścić go na odpowiednio dobranym serwerze. Jakie to ma znaczenie dla pozycjonowania sklepów WooCommerce? Bardzo duże! Dobry serwer oznacza stabilne połączenie z siecią, które przekłada się na szybszą odpowiedź strony na zapytanie przeglądarki. Mówiąc prościej: sklepy, które otwierają się szybko, bez zbędnych opóźnień, są lepiej oceniane przez algorytmy Google. Dlatego warto zainwestować w hosting u sprawdzonego dostawcy usług oraz dobrać parametry serwera tak, aby „udźwignął” ruch panujący w sklepie. Pamiętaj: dobre pozycjonowanie sklepów WooCommerce może doprowadzić do znaczącego wzrostu odwiedzin na nim. Twój serwer musi być na to w pełni gotowy!

Optymalizacja kodu sklepu 

Szybkość i niezawodność działania e-sklepu jest uzależniona nie tylko o jakości i przepustowości serwera. Równie duże znaczenie ma sam kod strony internetowej. Jeśli jest wadliwy i pełny zbędnych pętli oraz błędów, mogą się pojawiać trudności z poprawnym otwieraniem poszczególnych zakładek. Taka bariera sprawia, że rating sklepu WooCommerce spada, a uzyskanie dobrej pozycji jest po prostu trudne.

Podobne problemy mogą wywoływać rozmaite „bariery” dostępności do serwisu, które utrudniają użytkownikom korzystanie z e-sklepu. Mogą to być choćby agresywne okienka pop-up wyświetlające się tuż po otwarciu strony. Z takich elementów należy zrezygnować – zarówno ze względu na roboty Googla, jak i na samych klientów. Ich również wyskakujące okienka i podobne niepotrzebne dodatki mogą zniechęcić do pozostania na stronie.

Odpowiednia ilość treści w sklepie WooCommerce

Pozycjonowanie sklepów WooCommerce ma sens wówczas, gdy są one wypełnione odpowiednią ilością wartościowych treści. Nie mogą pozostawać puste i operować jedynie na sloganach i zdjęciach, gdyż… nie ma wtedy odpowiednio dużo miejsca na zastosowanie wybranych wcześniej fraz kluczowych. Jaka ilość treści jest więc odpowiednia? Nie da się jej określić jednoznacznie i w ustandaryzowany sposób – pozwala na to pogłębiony audyt SEO. W jego trakcie wyłania się najważniejsze słowa kluczowe, sposób ich rozłożenia w całym serwisie, a ostatecznie również poziom nasycenia tekstów. 

Warto przy tym pamiętać, że treści pod pozycjonowanie sklepu na WooCommerce powinny się pojawić nie tylko na stronie głównej i podstronach z głównymi kategoriami produktowymi. Z czasem warto nimi uzupełniać również głębiej zagnieżdżone podstrony, a także rozważyć przygotowanie bloga, który zapewni możliwość prowadzenia pozycjonowania typu long-tail.

Jakość tekstów w e-sklepie

Ilość ilością, ale jakość treści ma jeszcze większe znaczenie. Dlaczego? Po pierwsze, ponieważ teksty nie są pisane stricte pod pozycjonowanie sklepu WooCommerce, ale z myślą o klientach. Warto pamiętać, że osoba, która kliknie w link do Twojego sklepu może potrzebować konkretnych i merytorycznych informacji. Jeśli zaś w zamian dostanie, mówiąc kolokwialnie, „bełkot”, szybko zamknie stronę i przejdzie do następnej.

Jednak to nie wszystko. Również algorytmy Google promują wiarygodne treści na temat. Takie, które nie są nadmiernie i nienaturalnie przesycone słowami kluczowymi, a omawiają zagadnienie, któremu jest poświęcona zakładka.

Z myślą o przygotowaniu treści pod pozycjonowanie e-sklepu na WooCommerce warto też pamiętać o kluczowych regułach SEO. Dobre teksty do sklepu internetowego powinny:

  • zawierać odpowiednio wyselekcjonowane frazy kluczowe w rozsądnym nasyceniu, 
  • mieć nagłówki porządkujące treść – zarówno na poziomie H2, jak i H3,
  • mieć wysoką wartość merytoryczną,
  • stosować wypunktowania oraz różne sposoby wyróżnienia treści.

Jeśli chcesz zadbać o ich wysoką jakość, powierz przygotowanie tekstów profesjonaliście – najlepiej copywriterowi współpracującemu z agencją SEO. Porozumienie specjalistów w tych obu dziedzinach zaowocuje przygotowaniem treści, które będą angażowały odbiorcę, a jednocześnie zostaną dobrze odebrane przez algorytmy. A to najcenniejsze połączenie.

Meta tagi – podstawa skutecznego pozycjonowania na WooCommerce

Same teksty nie wystarczą. Potrzebne są również meta-tagi. Czym są? W dużym skrócie to treści, które nie wyświetlają się bezpośrednio na stronie w bardzo widocznej formie, ale są nośnikami ważnych informacji dla Google. Najważniejsze to podstawowe tagi strony, czyli meta title oraz meta description. Title wyświetla się m.in. na pasku zakładki, a obie te krótkie informacje są prezentowane w wynikach wyszukiwania w Google. Pełnią więc też rolę marketingową.

W przypadku pozycjonowania sklepów na WooCommerce ważne są również tagi ALT przypisywane do obrazów, jak również te dotyczące precyzyjnego opisu produktów.

Optymalizacja obrazów

Kiedy sprzedajesz jakiś towar online, oczywistym jest, że musisz go pokazać klientowi. Potrzebujesz zatem atrakcyjnych obrazów, które pomogą zwizualizować przekaz. Trzeba jednak być ostrożnym. Bardzo duża ilość zdjęć, które będą miały „ciężki” format sprawi, że strona będzie się otwierała wolno i zacznie się zacinać. A to gwóźdź do trumny jakichkolwiek działań SEO. Właśnie dlatego, jeśli audyt wykaże, że zdjęcia ładują się zbyt wolno, warto je „odchudzić” poprzez zamianę na inny format, nawet kosztem lekkiej utraty jakości.

Przyjazne adresy URL

Adresy URL to inaczej adresy poszczególnych podstron produktowych. Jak wyglądają te w Twoim sklepie na WooCommerce? Pozycjonowanie wymaga, aby zawierały one czytelne informacje o zawartości zakładek. Nie powinny więc prezentować ciągu przypadkowych liczb czy liter, a przyjąć formę komunikatu werbalnego o odpowiedniej strukturze. Przyjazne URL-e ułatwiają zindeksowanie strony przez Google, a co za tym idzie, zwiększają szanse na ich optymalne wypozycjonowanie.

Regularne prowadzenie pozycjonowania sklepu WooCommerce

Prawdą jest, że na samym początku procesu pozycjonowania e-sklepu na platformie WooCommerce pracy jest najwięcej. Trzeba bowiem najczęściej zreorganizować cały sklep, nasycić go wartościowymi treściami dostosowanymi do wymogów SEO, zoptymalizować jego kod, metadane, przekierowania oraz inne elementy. Jednak zakończenie tego etapu nie powinno kończyć działań związanych z pozycjonowaniem sklepu WooCommerce. W kolejnych miesiącach potrzebne jest m.in.:

  • dodawanie nowych treści – np. do kolejnych podkategorii produktowych czy samych opisów produktów,
  • monitorowanie i aktualizowanie już obecnych tekstów – np. gdy będzie potrzebna zmiana słów kluczowych,
  • monitorowanie sytuacji związanej z pozycjonowaniem i wdrażanie zmian, które pozwolą utrzymać już wypracowane efekty i uzyskać jeszcze lepsze wyniki w SERP-ach.
  • linkowanie!

Właśnie dlatego współpraca z agencjami digital nie kończy się na jednorazowym przygotowaniu sklepu WooComerce pod SEO i ma długofalowy charakter.

Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania sklepów WooCommerce?

Na powyższe pytanie jest dość trudno odpowiedzieć, ponieważ wiele zależy m.in. od branży działalności, panującej w niej konkurencji czy stanu wyjściowego e-sklepu, z którym mierzą się profesjonaliści, a ostatecznie i budżetu. Jednak zasadniczo trzeba spodziewać się, że pierwsze wyniki w postaci zwiększonego ruchu na stronie pojawią się po ok. 3 miesiącach. Z czasem przy umiejętnym wykorzystaniu potencjału pozycjonowania zaczną się one zamieniać w większą liczbę zamówień, poszerzający się portfel klientów oraz większe zyski dla firmy.

Potrzebne Ci pozycjonowanie sklepu na WooCommerce? Zgłoś się do Verseo!

Jak widzisz, poprawne wypozycjonowanie sklepu korzystającego z WooCommerce (jak i wielu innych rozwiązań) to poważne zadanie, którego wykonanie wymaga poczynienia wielu aktywności. Dlatego warto uzyskać w tym zakresie pełne wsparcie – tak, aby budżet zainwestowany w SEO nie zmarnował się, a wręcz przeciwnie – dał pożądane efekty.

Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z naszymi ekspertami. Zadbamy nie tylko o skuteczne pozycjonowanie, ale zaplanujemy i zrealizujemy również inne działania reklamujące sklep na WooCommerce – np. płatną promocję w social mediach czy na Google Ads. Dzięki temu spotęgujesz swoje szanse na zwiększenie zainteresowanie ofertą sklepów i zaczniesz obserwować zwiększoną liczbę zapytań ofertowych, a w dalszej kolejności – składanych zamówień.

Nie trać czasu. Zacznij skutecznie pozycjonować swój sklep na WooCommerce z Verseo już teraz!

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

sxo
SXO – co to jest?
Adam Kubaszewski

Świat internetowego marketingu nieustannie ewoluuje. Stale zmienia się technologia, tak jak zresztą zmieniają się użytkownicy, ich zwyczaje, oczekiwania i zachowania. […]

Zoptymalizuj… swój film na YouTube
Joanna Michalska

Optymalizacja od dawna kojarzy się przede wszystkim ze stronami internetowymi. Coraz częściej mówi się jednak o optymalizacji filmów i kanałów […]

pozycjonowanie witryny
Pozycjonowanie witryny
Barbara Oleszek

Czy pozycjonowanie witryny jest konieczne, żeby móc znaleźć ją w internecie? Nie jest – jeśli tylko dopuścisz roboty sieciowe do […]

słownik seo
Słownik SEO – 300 pojęć z zakresu optymalizacji i pozycjonowania stron
Dominika Słomka

Przed Tobą Słownik SEO zawierający ponad 300 pojęć z zakresu pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych. To prawdopodobnie największy zbiór krótkich […]

Usługi SEO – co to jest?
Joanna Michalska

SEO – co to jest i na czym polega ta usługa? Co tak właściwie wchodzi w skład usługi SEO (search […]

Google bierze się za mobilne wersje stron internetowych
Joanna Michalska

To, że Google kładzie nacisk na mobilność stron i deklaruje, że jest to jeden z czynników wpływających na ocenę strony […]