Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

LinkedIn – co to jest? 42 strony darmowej wiedzy!

Linkedin – co to jest? 

Linkedin to medium społecznościowe, które cieszy się coraz większym zainteresowaniem, szczególnie ze strony osób na stanowiskach wyższego szczebla, jak managerów, właścicieli firm, ale również freelancerów i osób zatrudnionych na stanowiskach specjalistycznych. Generalnie zatem, jest to portal dla wszystkich tych, którzy pragną dotrzeć do potencjalnych klientów i zbudować sieć znajomości w branży, w całkiem prosty, ale profesjonalny sposób. O LinkedIn trzeba myśleć w kategoriach B2B. 

Jednym słowem, Linkedin tworzy prawdziwą społeczność biznesowców! Daje wiele możliwości, między innymi zamieszczania własnych publikacji, tak zwanego “śledzenia” innych osób z branży, nawiązywania kontaktów biznesowych, a co więcej prowadzenia profilu firmowego, w celach rekrutacyjnych, szerzenia firmowego “Culture Code” lub prowadzenia działań social sellingowych.

Linkedin i poradniki z nim związane. 

Ostatnimi czasy poradniki na Linkedin zaczęły pojawiać się jak grzyby po deszczu. Nawet sam Linkedin stworzył guide booki dotyczące kreowania profilu na Linkedin oraz wykorzystania zaawansowanych narzędzi i reklamy. Jako, że działania na Linkedin dla wielu są ciągle zagadką, szczególnie w kwestii reklam oraz opcji premium, poradniki zgłębiające te kwestie cieszyły się całkiem niezłym powodzeniem.

Z własnego doświadczenia możemy jednak powiedzieć, że często brakowało w nich konkretnej dawki wiedzy jak działać na LinkedIn “krok po kroku”. Niektóre omawiały bardziej podstawowe kwestie związane z tworzeniem profilu, inne dotyczyły działań social sellingowych. Zdecydowanie niewiele z nich obejmowało zagadnienia dotyczące działań stricte contentowych, tworzenia reklam oraz wykorzystania płatnych opcji premium i ich użyteczności.

Przez ostatnie miesiące, Verseo korzystając zarówno z usług zewnętrznej firmy w celu prowadzenia działań sprzedażowych oraz samemu rozwijając strategię działania na Linkedin, uwzględniając content oraz działania sprzedażowe z wykorzystaniem płatnych rozwiązań (reklamy, konta Premium, Sales Navigator), zdołało wyciągnąć kilka (a może nawet kilkanaście?) wniosków dotyczących rozwiązań na Linkedin.

Dlatego powstał Poradnik Linkedin krok po kroku. Od zera do Linkedin’owego bohatera – czyli dawka wiedzy, która pomoże Ci prowadzić zarówno działania na profilu prywatnym jak i firmowym. Co znajdziesz w środku?

Co zawiera poradnik Linkedin?

Kontekst poradnika jest stricte sprzedażowy. Znajdziesz w nim porady jak krok po kroku wykorzystać to medium społecznościowe do budowania wartościowych sieci kontaktów, które we wręcz darmowy sposób (prawdziwie outboundowy!) mogą stać się potencjalnymi klientami. Oczywiście nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie opisali kwestii związanych z prowadzeniem reklam na Linkedin. Prowadzimy je w Google, na Facebooku, Instagramie, nawet na Bingu więc prowadzenie ich na Linkedin było faktem oczywistym. I tym także chcemy się podzielić.

Spis treści Poradnika Linkedin

> Dlaczego Twój biznes potrzebuje Linkedin?

> Co wpłynie na profesjonalny wygląd Twojego profilu?

> Profil firmowy, który inni chcą obserwować.

> Znajomi = potencjalni klienci? Savoir-vivre na Linkedin.

> Content, który sprawdza się na Linkedin –  jak go budować?

> Konta Premium – jak założyć i komu się to opłaca?

> Nowi klienci dzięki Linkedin Sales Navigator.

> Reklama na Linkedin – typy, targetowanie, koszt oraz czy to się opłaca?

> Dla wtajemniczonych – Automatyzacja Linkedin.

Pobierz całość tutaj

Profil na Linkedin

Pierwsze trzy rozdziały poradnika to zebrane najlepsze porady dotyczące tworzenia i zarządzania profilem prywatnym oraz firmowym. Profil na Linkedin może mieć każdy. Profil, który zachęca potencjalnych klientów do kontaktu oraz codziennie zbiera dodatkowe wartościowe kontakty – tylko wtajemniczeni. Możesz do nich dołączyć – pobierając ten oto poradnik.

Marketing treści na Linkedin

Kolejne dwa rozdziały dotyczą kwestii związanych z budowaniem sieci kontaktów (kogo zapraszać, jak, kiedy i w jakim celu?) oraz wykorzystywaniem marketingu treści przy budowaniu społeczności (zarówno na profilu prywatnym jak i firmowym). Ten rozdział powstał we współpracy z aktywnymi członkami społeczności Linkedin, którzy zgodzili się podzielić swoją wiedzą i wskazówkami – ich posty i artykuły na pewno znasz. 😉

Reklama na Linkedin

Kolejne trzy rozdziały poświęcone zostały płatnym rozwiązaniom, w tym profilom premium oraz metodom ich wykorzystania, następnie narzędziu Sales Navigator i ostatecznie, reklamom. Omawiamy krok po kroku, jak stworzyć reklamę na Linkedin, co warto o niej wiedzieć i o czym nie zapominać. Znajdziesz tam także konkretne wymiary reklam oraz możliwości kierowania – wszystkie porady ułożone są “krok po kroku”, dzięki czemu stosując się do porad utworzysz i zoptymalizujesz własną kampanię.

Automatyzacja Linkedin

Rozdział dla wtajemniczonych – czyli co robią wszyscy Ci, którzy wysyłają 1000 zaproszeń na raz na Linkedin (do osób, które wcześniej wybrali), potwierdzają umiejętności wszystkim swoim znajomym w tym samym czasie popijając poranną kawę i czytając newsy ze świata. Prezentujemy łatwe w użyciu narzędzia, które przydadzą się na początku, szczególnie jeśli chcemy zacząć działać na Linkedin na większą skalę.

W Mediach społecznościowych każdy ma inny sposób na sukces – to co działa dla jednych na Facebooku, Instagramie, Twitterze czy Youtubie nie zawsze działa dla innych. Tak samo jest z Linkedin – sprawdzone działania nie zawsze okażą się jedyną i najlepszą strategią funkcjonowania na Linkedin – dlatego porady jakie zebraliśmy, są jedynie pomocą w budowaniu własnej strategii i sukcesu. Zapraszamy do lektury…ii… dajcie znać co u Was sprawdziło się szczególnie!

Przy okazji zapraszamy do wypełnienia darmowej wyceny na prowadzenie kampanii na Linkedin. Sprawdź teraz, co możemy dla Ciebie zrobić.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Google Data Studio – nowa usługa Google
Jakub Szperkowski

Na majowym Performance Summit, Google ogłosiło wprowadzenie darmowej wersji nowej usługi jaką jest Data Studio. Przeobraża ona suche dane marketingowe […]

Co wpływa na pozycję produktów na Allegro?
Co wpływa na pozycję produktów na Allegro?
Magdalena Walczak

Sprzedaż na Allegro jest doskonałym sposobem na wsparcie sprzedaży online. Zapewnia dostęp do milionów kupujących, którzy wchodzą na stronę z […]

3 statystyki, które przekonają Cię do aplikacji mobilnej e-commerce
Maciej Popiołek

Sprzedajesz w internecie? Sprawdź, jak aplikacje mobilne zmieniają zasady gry! Prawdopodobnie to kwestia miesięcy, kiedy ruch z urządzeń mobilnych zacznie […]

marketing lateralny
Marketing Lateralny – co to jest?
Dominika Słomka

Kiedy tradycyjne podejście do marketingu i reklamy już nie wystarcza, pojawia się pomysł na marketing lateralny. W myśl jego koncepcji […]

Dlaczego warto dbać o prędkość ładowania stron internetowych?
Łukasz Kaczmarek

Prędkość ładowania stron internetowych – ważne? Ludzie obecnie używają swoich urządzeń mobilnych częściej niż kiedykolwiek wcześniej. Nie zmienia to faktu, […]

Marketing referencyjny – jak wykorzystać?
Artykuł gościnny

Marketing referencyjny – wykorzystaj potęgę rekomendacji Tradycyjne metody marketingowe, polegające na bombardowaniu klienta perswazyjnymi przekazami, już nie zawsze się sprawdzają. […]