Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

O czym warto wiedzieć tworząc stronę WWW

Strona www jest wizytówką Twojej firmy w internetowym świecie. Cała podróż po marketingu internetowym zaczyna się i kończy właśnie na niej. Projektując, a następnie budując serwis, należy myśleć o dwóch najważniejszych podmiotach, które będą go oceniać – Twój potencjalny Klient oraz wyszukiwarka Google. Nie jest łatwo zadowolić oba te podmioty równocześnie, dlatego stworzyliśmy mały poradnik aby Ci w tym pomóc.

Sprawna nawigacja

Łatwa nawigacja po serwisie www to podstawa sukcesu. Takie elementy, jak: dodatkowe boczne menu, logo z przekierowaniem na stronę główną, najważniejsze zakładki w stopce na dole strony lub guziki C2A w zakładkach – zwiększą ilość konwersji przez skrócenie drogi do jej dokonania.

Szybki kontakt

Adres mailowy oraz numer telefonu umieść w górnej i dolnej stopce (koniecznie w postaci tekstu). Kontakt do Ciebie to najważniejsza część wizytówki www, dlatego musi być on dostępny z każdego miejsca serwisu.

Zakładka „Wycena”

Umieszczenie dodatkowej zakładki w menu ze specjalistycznym formularzem wyceny dopasowanym pod branżę znacznie poprawia poziom konwersji. Informacja umieszczona nad formularzem o darmowej i niezobowiązującej wycenie dodatkowo zwiększy skuteczność zakładki.

Strona responsywna

Jest to strona dostosowana pod tablety i smartfony. Google doskonale wie o rosnącym udziale w rynku urządzeń mobilnych, dlatego od pewnego czasu swój algorytm dostosowuje również do tych urządzeń. Pamiętaj o tej funkcji, jeżeli nie chcesz zostać w tyle wyszukiwarki.

Oryginalny tekst

Napisanie oryginalnego tekstu nasączonego słowami kluczowymi pomoże w procesie pozycjonowania serwisu. Algorytm Google bardzo „nie lubi” kopiowanych treści od innych właścicieli portali internetowych.

Wtyczki społecznościowe

Użytkownicy Internetu spędzają ogromną ilość czasu w mediach społecznościowych. Umieszczenie wtyczek do Facebooka, Google+, YouTube ułatwi rozwijanie Twoich profili na tych portalach, które coraz częściej stają się dodatkową formą kontaktu z klientem.

Analiza ruchu (Google Analytics)

Zaraz po zakończeniu budowy swojej strony zleć wklejenie do niej kodu programu Google Analytics. Posłuży on do analizowania ruchu użytkowników na Twojej stronie www, co pomoże w planowaniu dalszych działań marketingowych.

Optymalizacja pod SEO

Dostosuj swoją stronę pod wymagania wyszukiwarki Google. Oto kilka z nich:

umieść sitemap na serwisie, ustaw unikalną sekcję HEAD oraz przyjazne linki, dodaj znaczniki HTML, prawidłowo przekieruj domeny.

Wersja obcojęzyczna

Nigdy nie wiadomo kto zawita na stronie internetowej Twojej firmy, w związku z czym należy również pamiętać o użytkownikach obcojęzycznych. Wersja obcojęzyczna indeksuje się również w wyszukiwarce Google, co może przynieść dodatkowy ruch.

Wiarygodność firmy

Umieszczenie na stronie certyfikatów, referencji, realizacji, opinii klientów oraz partnerów biznesowych z pewnością uwiarygodni obraz Twojej firmy w oczach potencjalnego klienta, co przełoży się na liczbę otrzymywanych zapytań. Jednocześnie pamiętaj o tym, że Google dba również o swoich użytkowników, dlatego warto umieścić na stronie politykę prywatności oraz informację o ciasteczkach cookies.

WARTO WIEDZIEĆ

Narzędzie, które pozwoli Ci sprawdzić jak Google ocenia Twoją stronę oraz pokaże błędy, które należy poprawić, znajdziesz pod adresem:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

SEO i content – małżeństwo doskonałe
Maciej Popiołek

SEO, Content – dwa bratanki? Jak ma się content do SEO? Można spotkać się z opiniami, jakoby te dwie rzeczy […]

Marketing – co to jest i podstawowe typy
Maciej Popiołek

Marketing to nieodłączny element funkcjonowania firmy na rynku. Bez względu na to, w jakiej branży działasz, nie istniejesz w próżni. […]

Słowa kluczowe – na ile z nich jest pozycjonowana moja strona?
Joanna Michalska

Dominującym trendem w pozycjonowaniu stało się aktualnie „pozycjonowanie szerokie”, a więc nastawione na zapewnienie jak największej widoczności stronie internetowej, nad […]

Profil linków – co to jest? Krok po kroku
Rafał Stefanowicz

Profil linków – co to jest i z czym to jeść? Podczas każdej rozmowy z doświadczonym pozycjonerem, co najmniej kilka […]

Skuteczne pozycjonowanie strony – od czego zależy?
Maciej Popiołek

To, czy witryna znajdzie się na głównej stronie wyszukiwania na daną frazę, uzależnione jest od czynników rankingowych Google, które indeksują […]

http https co to jest
http i https – co to jest?
Dominika Słomka

Każdy, kto korzysta z Internetu, na pewno zauważył, że właściwy adres witryny rozpoczyna się od jednej z dwóch zbitek liter: […]