Spis treści
Czytasz teraz:
O czym warto wiedzieć tworząc stronę WWW
Zamknij
Strona www jest wizytówką Twojej firmy w internetowym świecie. Cała podróż po marketingu internetowym zaczyna się i kończy właśnie na niej. Projektując, a następnie budując serwis, należy myśleć o dwóch najważniejszych podmiotach, które będą go oceniać – Twój potencjalny Klient oraz wyszukiwarka Google. Nie jest łatwo zadowolić oba te podmioty równocześnie, dlatego stworzyliśmy mały poradnik aby Ci w tym pomóc.
Sprawna nawigacja
Łatwa nawigacja po serwisie www to podstawa sukcesu. Takie elementy, jak: dodatkowe boczne menu, logo z przekierowaniem na stronę główną, najważniejsze zakładki w stopce na dole strony lub guziki C2A w zakładkach – zwiększą ilość konwersji przez skrócenie drogi do jej dokonania.
Szybki kontakt
Adres mailowy oraz numer telefonu umieść w górnej i dolnej stopce (koniecznie w postaci tekstu). Kontakt do Ciebie to najważniejsza część wizytówki www, dlatego musi być on dostępny z każdego miejsca serwisu.
Zakładka „Wycena”
Umieszczenie dodatkowej zakładki w menu ze specjalistycznym formularzem wyceny dopasowanym pod branżę znacznie poprawia poziom konwersji. Informacja umieszczona nad formularzem o darmowej i niezobowiązującej wycenie dodatkowo zwiększy skuteczność zakładki.
Strona responsywna
Jest to strona dostosowana pod tablety i smartfony. Google doskonale wie o rosnącym udziale w rynku urządzeń mobilnych, dlatego od pewnego czasu swój algorytm dostosowuje również do tych urządzeń. Pamiętaj o tej funkcji, jeżeli nie chcesz zostać w tyle wyszukiwarki.
Oryginalny tekst
Napisanie oryginalnego tekstu nasączonego słowami kluczowymi pomoże w procesie pozycjonowania serwisu. Algorytm Google bardzo „nie lubi” kopiowanych treści od innych właścicieli portali internetowych.
Wtyczki społecznościowe
Użytkownicy Internetu spędzają ogromną ilość czasu w mediach społecznościowych. Umieszczenie wtyczek do Facebooka, Google+, YouTube ułatwi rozwijanie Twoich profili na tych portalach, które coraz częściej stają się dodatkową formą kontaktu z klientem.
Analiza ruchu (Google Analytics)
Zaraz po zakończeniu budowy swojej strony zleć wklejenie do niej kodu programu Google Analytics. Posłuży on do analizowania ruchu użytkowników na Twojej stronie www, co pomoże w planowaniu dalszych działań marketingowych.
Optymalizacja pod SEO
Dostosuj swoją stronę pod wymagania wyszukiwarki Google. Oto kilka z nich:
umieść sitemap na serwisie, ustaw unikalną sekcję HEAD oraz przyjazne linki, dodaj znaczniki HTML, prawidłowo przekieruj domeny.
Wersja obcojęzyczna
Nigdy nie wiadomo kto zawita na stronie internetowej Twojej firmy, w związku z czym należy również pamiętać o użytkownikach obcojęzycznych. Wersja obcojęzyczna indeksuje się również w wyszukiwarce Google, co może przynieść dodatkowy ruch.
Wiarygodność firmy
Umieszczenie na stronie certyfikatów, referencji, realizacji, opinii klientów oraz partnerów biznesowych z pewnością uwiarygodni obraz Twojej firmy w oczach potencjalnego klienta, co przełoży się na liczbę otrzymywanych zapytań. Jednocześnie pamiętaj o tym, że Google dba również o swoich użytkowników, dlatego warto umieścić na stronie politykę prywatności oraz informację o ciasteczkach cookies.
WARTO WIEDZIEĆ
Narzędzie, które pozwoli Ci sprawdzić jak Google ocenia Twoją stronę oraz pokaże błędy, które należy poprawić, znajdziesz pod adresem:
Bądź pierwszym który napisze komentarz.