Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

O czym warto wiedzieć tworząc stronę WWW

Strona www jest wizytówką Twojej firmy w internetowym świecie. Cała podróż po marketingu internetowym zaczyna się i kończy właśnie na niej. Projektując, a następnie budując serwis, należy myśleć o dwóch najważniejszych podmiotach, które będą go oceniać – Twój potencjalny Klient oraz wyszukiwarka Google. Nie jest łatwo zadowolić oba te podmioty równocześnie, dlatego stworzyliśmy mały poradnik aby Ci w tym pomóc.

Sprawna nawigacja

Łatwa nawigacja po serwisie www to podstawa sukcesu. Takie elementy, jak: dodatkowe boczne menu, logo z przekierowaniem na stronę główną, najważniejsze zakładki w stopce na dole strony lub guziki C2A w zakładkach – zwiększą ilość konwersji przez skrócenie drogi do jej dokonania.

Szybki kontakt

Adres mailowy oraz numer telefonu umieść w górnej i dolnej stopce (koniecznie w postaci tekstu). Kontakt do Ciebie to najważniejsza część wizytówki www, dlatego musi być on dostępny z każdego miejsca serwisu.

Zakładka „Wycena”

Umieszczenie dodatkowej zakładki w menu ze specjalistycznym formularzem wyceny dopasowanym pod branżę znacznie poprawia poziom konwersji. Informacja umieszczona nad formularzem o darmowej i niezobowiązującej wycenie dodatkowo zwiększy skuteczność zakładki.

Strona responsywna

Jest to strona dostosowana pod tablety i smartfony. Google doskonale wie o rosnącym udziale w rynku urządzeń mobilnych, dlatego od pewnego czasu swój algorytm dostosowuje również do tych urządzeń. Pamiętaj o tej funkcji, jeżeli nie chcesz zostać w tyle wyszukiwarki.

Oryginalny tekst

Napisanie oryginalnego tekstu nasączonego słowami kluczowymi pomoże w procesie pozycjonowania serwisu. Algorytm Google bardzo „nie lubi” kopiowanych treści od innych właścicieli portali internetowych.

Wtyczki społecznościowe

Użytkownicy Internetu spędzają ogromną ilość czasu w mediach społecznościowych. Umieszczenie wtyczek do Facebooka, Google+, YouTube ułatwi rozwijanie Twoich profili na tych portalach, które coraz częściej stają się dodatkową formą kontaktu z klientem.

Analiza ruchu (Google Analytics)

Zaraz po zakończeniu budowy swojej strony zleć wklejenie do niej kodu programu Google Analytics. Posłuży on do analizowania ruchu użytkowników na Twojej stronie www, co pomoże w planowaniu dalszych działań marketingowych.

Optymalizacja pod SEO

Dostosuj swoją stronę pod wymagania wyszukiwarki Google. Oto kilka z nich:

umieść sitemap na serwisie, ustaw unikalną sekcję HEAD oraz przyjazne linki, dodaj znaczniki HTML, prawidłowo przekieruj domeny.

Wersja obcojęzyczna

Nigdy nie wiadomo kto zawita na stronie internetowej Twojej firmy, w związku z czym należy również pamiętać o użytkownikach obcojęzycznych. Wersja obcojęzyczna indeksuje się również w wyszukiwarce Google, co może przynieść dodatkowy ruch.

Wiarygodność firmy

Umieszczenie na stronie certyfikatów, referencji, realizacji, opinii klientów oraz partnerów biznesowych z pewnością uwiarygodni obraz Twojej firmy w oczach potencjalnego klienta, co przełoży się na liczbę otrzymywanych zapytań. Jednocześnie pamiętaj o tym, że Google dba również o swoich użytkowników, dlatego warto umieścić na stronie politykę prywatności oraz informację o ciasteczkach cookies.

WARTO WIEDZIEĆ

Narzędzie, które pozwoli Ci sprawdzić jak Google ocenia Twoją stronę oraz pokaże błędy, które należy poprawić, znajdziesz pod adresem:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Czas trwania umowy SEO – dlaczego w Verseo to 12 miesięcy?
Joanna Michalska

Czas trwania umowy SEO – dlaczego u nas to 12 miesięcy? Pytanie „Ile będzie trwać pozycjonowanie mojej strony internetowej?” jest […]

Zaplecze SEO – co to jest?
Joanna Michalska

Zaplecze SEO – co to jest i jak z tym żyć? Jednym z ważnych elementów procesu pozycjonowania jest linkowanie. Strategia […]

Google testuje nowy sposób wyświetlania wyników wyszukiwania
Artykuł gościnny

Zmian i eksperymentów w wyszukiwarce Google ciąg dalszy. Tym razem testowane jest wyświetlanie wyników w wyszukiwarce upodabniające je do wyników […]

optymalizacja PDF pod SEO
12 Porad Jak Zoptymalizować PDF Pod SEO
Artykuł gościnny

Optymalizacja PDF pod SEO  Plik PDF to najpopularniejszy format udostępniania dokumentów takich jak e-booki, poradniki i samouczki, raporty, wyniki badań, […]

Jak pisać teksty SEO?
Barbara Oleszek

Jak pisać teksty SEO i dlaczego treści są tak ważne? Każdy, kto pragnie znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania w […]

Darmowy kurs SEO online – codziennie jedna lekcja na Twoim e-mailu!
Maciej Popiołek

Szukasz kursu SEO online? Darmowy kurs SEO online – codziennie jedna lekcja pozycjonowania stron na Twoim e-mailu!  Masz świetne produkty, […]