Spis treści
Czytasz teraz:
O czym warto wiedzieć tworząc stronę WWW
Zamknij
Strona www jest wizytówką Twojej firmy w internetowym świecie. Cała podróż po marketingu internetowym zaczyna się i kończy właśnie na niej. Projektując, a następnie budując serwis, należy myśleć o dwóch najważniejszych podmiotach, które będą go oceniać – Twój potencjalny Klient oraz wyszukiwarka Google. Nie jest łatwo zadowolić oba te podmioty równocześnie, dlatego stworzyliśmy mały poradnik aby Ci w tym pomóc.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Sprawna nawigacja
Łatwa nawigacja po serwisie www to podstawa sukcesu. Takie elementy, jak: dodatkowe boczne menu, logo z przekierowaniem na stronę główną, najważniejsze zakładki w stopce na dole strony lub guziki C2A w zakładkach – zwiększą ilość konwersji przez skrócenie drogi do jej dokonania.
Szybki kontakt
Adres mailowy oraz numer telefonu umieść w górnej i dolnej stopce (koniecznie w postaci tekstu). Kontakt do Ciebie to najważniejsza część wizytówki www, dlatego musi być on dostępny z każdego miejsca serwisu.
Zakładka „Wycena”
Umieszczenie dodatkowej zakładki w menu ze specjalistycznym formularzem wyceny dopasowanym pod branżę znacznie poprawia poziom konwersji. Informacja umieszczona nad formularzem o darmowej i niezobowiązującej wycenie dodatkowo zwiększy skuteczność zakładki.
Strona responsywna
Jest to strona dostosowana pod tablety i smartfony. Google doskonale wie o rosnącym udziale w rynku urządzeń mobilnych, dlatego od pewnego czasu swój algorytm dostosowuje również do tych urządzeń. Pamiętaj o tej funkcji, jeżeli nie chcesz zostać w tyle wyszukiwarki.
Oryginalny tekst
Napisanie oryginalnego tekstu nasączonego słowami kluczowymi pomoże w procesie pozycjonowania serwisu. Algorytm Google bardzo „nie lubi” kopiowanych treści od innych właścicieli portali internetowych.
Wtyczki społecznościowe
Użytkownicy Internetu spędzają ogromną ilość czasu w mediach społecznościowych. Umieszczenie wtyczek do Facebooka, Google+, YouTube ułatwi rozwijanie Twoich profili na tych portalach, które coraz częściej stają się dodatkową formą kontaktu z klientem.
Analiza ruchu (Google Analytics)
Zaraz po zakończeniu budowy swojej strony zleć wklejenie do niej kodu programu Google Analytics. Posłuży on do analizowania ruchu użytkowników na Twojej stronie www, co pomoże w planowaniu dalszych działań marketingowych.
Optymalizacja pod SEO
Dostosuj swoją stronę pod wymagania wyszukiwarki Google. Oto kilka z nich:
umieść sitemap na serwisie, ustaw unikalną sekcję HEAD oraz przyjazne linki, dodaj znaczniki HTML, prawidłowo przekieruj domeny.
Wersja obcojęzyczna
Nigdy nie wiadomo kto zawita na stronie internetowej Twojej firmy, w związku z czym należy również pamiętać o użytkownikach obcojęzycznych. Wersja obcojęzyczna indeksuje się również w wyszukiwarce Google, co może przynieść dodatkowy ruch.
Wiarygodność firmy
Umieszczenie na stronie certyfikatów, referencji, realizacji, opinii klientów oraz partnerów biznesowych z pewnością uwiarygodni obraz Twojej firmy w oczach potencjalnego klienta, co przełoży się na liczbę otrzymywanych zapytań. Jednocześnie pamiętaj o tym, że Google dba również o swoich użytkowników, dlatego warto umieścić na stronie politykę prywatności oraz informację o ciasteczkach cookies.
WARTO WIEDZIEĆ
Narzędzie, które pozwoli Ci sprawdzić jak Google ocenia Twoją stronę oraz pokaże błędy, które należy poprawić, znajdziesz pod adresem:
Bądź pierwszym który napisze komentarz.