Spis treści
Czytasz teraz:
Kiedy warto sięgnąć po Google AdWords?
- Reklama w Google AdWords oznacza konieczność dokonania inwestycji. Kiedy zatem warto wydać pieniądze na kampanię Google AdWords, a kiedy odpuścić sobie taką formę reklamy w Internecie i nie odczuwać frustracji z powodu nietrafionych wydatków?
- Kiedy celem jest zwiększenie ruchu na stronie internetowej
- Kiedy celem jest dotarcie do potencjalnych klientów za pomocą telefonów komórkowych
- Kiedy celem jest elastyczność i zachowanie kontroli nad wydatkami na reklamę
- Kiedy celem jest uzyskanie danych o osobach odwiedzających stronę internetową i potencjalnych klientach
Zamknij
Reklama w Google AdWords oznacza konieczność dokonania inwestycji. Kiedy zatem warto wydać pieniądze na kampanię Google AdWords, a kiedy odpuścić sobie taką formę reklamy w Internecie i nie odczuwać frustracji z powodu nietrafionych wydatków?
Google AdWords to sposób na przyciągnięcie większej ilości osób na stronę internetową i prezentacji oferty, co przekłada się na rozwój firmy. Utworzone w Google AdWords reklamy są wyświetlane internautom w momencie, gdy szukają oni produktów czy usług odpowiadających ofertom reklamujących się w ten sposób firm. Kiedy zatem warto sięgać po reklamę w Google AdWords?
Kiedy celem jest zwiększenie ruchu na stronie internetowej
Reklama Google AdWords jest przydatna wtedy, gdy strona internetowa stanowi miejsce prezentacji oferty oraz samej firmy czy jej osiągnięć. Warto promować stronę z aktualnymi informacjami, z łatwym dostępem do oferty, przejrzystą i działającą – po prostu stronę internetową, która zachęca do zapoznania się z nią i jest dobrą wizytówką firmy. Zanim rozpoczniesz kampanię AdWords – zrób przegląd swojej strony internetowej, sprawdź czy znajdują się na niej wszystkie niezbędne informacje, działa formularz kontaktowy, wyświetlają się podstrony, do których docelowo ma prowadzić kampania itp. Jeśli kampania AdWords ma promować sklep internetowy, to należy przetestować całą ścieżkę – od wyszukiwania produktu, poprzez dodawanie do koszyka, ewentualną rejestrację na potrzeby transakcji, proces finalizacji transakcji. Upewnij się, że robisz za reklamę, a nie anty-reklamę swojej firmy.
Kiedy celem jest dotarcie do potencjalnych klientów z określonego obszaru geograficznego
Ustawienia kampanii Google AdWords pozwalają na kierowanie jej do osób zamieszkujących dany kraj, województwo, regiony, miasta, miejscowości… Jest to szczególnie ważne w sytuacji, w której kampania promuje działający w danej miejscowości sklep lub firmę nastawione na okolicznych mieszkańców, a nie sprzedające przez Internet lub dojeżdżające do klienta. Dzięki możliwości dokonania ustawień geograficznych zyskujesz pewność, że dotrzesz do konkretnego grona swoich potencjalnych klientów. W przypadku sklepów internetowych, kierowanie geograficzne także ma znaczenie. Dzięki niemu można zróżnicować reklamę i dopasować ją do lokalnej specyfiki rynku – promować sprzęt narciarski w województwach, skąd najwięcej osób wyjeżdża na urlop w góry, a weekendowe pobyty w miejscowościach wypoczynkowych tam, skąd relatywnie łatwo do nich dojechać na krótki urlop (w tym przypadku warto brać pod uwagę kwestię odległości czy siatki dróg).
Kiedy celem jest dotarcie do potencjalnych klientów za pomocą telefonów komórkowych
Telefony komórkowe podłączone do Internetu stały się popularnymi narzędziami do wyszukiwania informacji. Google Adwords pozwala na wyświetlanie reklam bezpośrednio na ekranach telefonów komórkowych. Jeśli pozyskujesz klientów poprzez kontakt telefoniczny, a nie mail lub zapytania z formularza kontaktowego, to Google AdWords daje szczególnie przydatną funkcję bezpośredniego połączenia telefonicznego z reklamy. Nawet jeśli prowadzimy sklep internetowy, to możemy dać klientom możliwość telefonicznego złożenia zamówienia – jeśli takie są jego preferencje.
Kiedy celem jest elastyczność i zachowanie kontroli nad wydatkami na reklamę
Zapotrzebowanie na reklamę zmienia się w zależności od wielu czynników takich jak: sezoność, ilość zleceń, okres urlopowy, ilość pracowników, ilość towaru w magazynie. Google AdWords pozwala na przeprowadzenie kampanii dokładnie w tym momencie, gdy reklama jest potrzebna, i jej wyłączenie lub ograniczenie, gdy firma nie odczuwa tak intensywnej potrzeby promocji. Dzięki temu unikasz sytuacji, w której płacisz za reklamę, a potencjalnemu klientowi (który dzięki tej reklamie skontaktował się z Tobą) odmawiasz wykonania usługi czy sprzedaży towaru. W przypadku sklepów internetowych reklamę AdWords można dopasowywać do asortymentu sklepu i potrzeb promocyjnych np. zintensyfikować kampanię dla nowych produktów, tych, które są w magazynie w dużych ilościach lub objętych czasową promocją.
Kiedy celem jest uzyskanie danych o osobach odwiedzających stronę internetową i potencjalnych klientach
Dzięki możliwościom Google AdWords, a zwłaszcza połączonego z Google Analytics, zyskujesz informacje o osobach wchodzących na Twoją stronę internetową, a także tych o czasie spędzonym na stronie, odwiedzanych podstronach, ilości obejrzanych produktów, próbach kontaktu za pośrednictwem formularza itp. Wiedza ta przydaje się w odniesieniu do planowania działań marketingowych, usprawniania działania strony internetowej lub sklepu, ułatwiania docierania do poszukiwanych produktów. Dane demograficzne dotyczące osób odwiedzających witrynę przydają się przy planowaniu kolejnych kampanii, dopasowaniu ich np. do młodych kobiet mieszkających w dużych miastach i zainteresowanych zdrowym trybem życia itp., a także przy kształtowaniu oferty.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.