Branża florystyczna jest bardzo specyficzna, m.in. ze względu na występujące falami okresy zwiększonego popytu. Prowadzenie kwiaciarni może się wydawać prostym biznesem, ale o pozyskanie klienta może być trudno, szczególnie jeśli nie prowadzisz żadnych działań marketingowych. Reklama kwiaciarni to konieczność – tylko wówczas klienci mają szansę dowiedzieć się o jej istnieniu. Warto wykorzystać w tym celu Internet. Dowiedz się, jak to robić!
SEO dla kwiaciarni
Zacznijmy od podstaw – jeśli prowadzisz kwiaciarnię, ale nie masz strony internetowej, robisz duży błąd. Obecnie to właśnie w sieci znaczna większość konsumentów poszukuje informacji o rozmaitych firmach, produktach i usługach. Mając własną stronę, możesz zaś zadbać o swoją widoczność w wyszukiwarce. Pozycjonowanie to swoista baza do promocji każdej strony internetowej, a jednocześnie bardzo skuteczna strategia reklamowa. Jeśli nie można wyszukać Cię w Google, w zasadzie nie istniejesz (przynajmniej z punktu widzenia klienta), dlatego przemyślane działania SEO są niezbędne niezależnie od branży. Tym sposobem możliwa jest też bardzo skuteczna reklama kwiaciarni.
Celem SEO jest osiągnięcie wyższych pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Osiąga się go za pomocą prowadzonych stale, rozległych i wielotorowych działań. Choć teoretycznie pozycjonowaniem może się zajmować samodzielnie każdy właściciel witryny, nie jest to polecane przede wszystkim ze względu na duże prawdopodobieństwo popełnienia błędów, które następnie będą negatywnie rzutować na jej widoczność. Znacznie lepiej zdać się na fachowców, którzy doskonale znają wymagania algorytmów Google i wiedzą, jak się do nich dostosować.
Działania w kierunku pozycjonowania charakteryzuje długofalowość. Ich rezultaty z pewnością nie będą widoczne od razu, często trzeba na nie czekać nawet miesiącami, szczególnie w przypadku bardziej rozbudowanych witryn. Pod tym względem pozycjonowanie strony kwiaciarni bez sklepu internetowego może być prostsze niż w przypadku innych witryn. W SEO powinno się inwestować stale, również po osiągnięciu oczekiwanych rezultatów, w celu podtrzymania pozycji witryny, szczególnie że zasady stosowane przez Google wciąż ewoluują, dlatego strony internetowe trzeba nieustannie optymalizować.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Wspomniana optymalizacja to jeden z filarów SEO. Należy przez to rozumieć dostosowywanie witryny do wymogów robotów wyszukiwarki, ale również użytkowników. Musi ona być przejrzysta, intuicyjna i wygodna w obsłudze. Ważne jest uporządkowanie kodu strony oraz zastosowanie wszelkich atrybutów i metadanych. Ponadto witryna powinna się dość szybko ładować i prawidłowo wyświetlać zarówno na dużych, jak i na małych ekranach. Bardzo istotne są też treści – każda zakładka powinna być dokładnie opisana z użyciem słów kluczowych. Strona www kwiaciarni nie musi mieć wielu zakładek, ale ważne, by znalazły się na niej kluczowe informacje dotyczące lokalizacji, godzin otwarcia, oferty czy też orientacyjnego cennika.
Wspomniane już słowa kluczowe są bardzo ważne w procesie pozycjonowania. To właśnie od nich zależy, jak wysoko pojawi się strona w wynikach wyszukiwania danego zapytania. Dlatego pisząc teksty na stronę, należy ich używać w odpowiednich miejscach i we właściwym zagęszczeniu. Trzeba przy tym pamiętać, by stosować jak najwięcej fraz typu long tail – czyli tych dłuższych i bardziej szczegółowych, jak np. „wiązanki na ślub Wrocław”, „kwiaty cięte do wazonu” czy „kosze kwiatowe na urodziny”. Są one rzadziej wyszukiwane niż np. „kwiaciarnia Warszawa”, ale również mniej konkurencyjne, dzięki czemu łatwiej osiągnąć wysoką pozycję. Jednocześnie dzięki nim można poprawiać widoczność strony, również w zakresie ogólnych fraz.
Bardzo dobrym sposobem na nasycenie strony internetowej frazami kluczowymi jest prowadzenie bloga firmowego. Można na nim publikować rozmaite artykuły m.in. dotyczące doboru kwiatów na różne okazje, tworzenia bukietów, czy sposobów na to, by jak najdłużej pięknie się prezentowały. Ważne, aby prezentowane treści były wartościowe, ciekawe i wyczerpywały temat. Ważna jest również ich konstrukcja – i to nie tylko poprawność językowa, ale również odpowiednie wplecenie słów kluczowych i przystępna forma prezentacji tekstu. Dobre artykuły przyciągną również większy ruch na Twoją stronę, a wraz z nim potencjalnych klientów!
Pozycjonowanie jako reklama kwiaciarni – dlaczego warto?
Być może reklama kwiaciarni nie kojarzy się w pierwszej kolejności z pracami nad witryną i pisaniem artykułów, jednak to właśnie w ten sposób można pozyskać wielu klientów. SEO zapewnia również dodatkowe korzyści, w tym:
- możliwość dotarcia do klientów zainteresowanych konkretnymi produktami czy elementami oferty,
- długotrwałe efekty w postaci zwiększenia ruchu na stronie,
- poprawa funkcjonalności witryny i wzbogacenie jej o wartościowe treści,
- budowanie wizerunku profesjonalnej firmy.
Jeśli masz niewielki budżet na marketing, zainwestuj w pierwszej kolejności właśnie w pozycjonowanie. Na pewno Ci się to opłaci!
Google Ads – inny rodzaj reklamy kwiaciarni
Jeśli jesteś gotowy zapłacić w zamian za natychmiastowe rezultaty w zakresie reklamy kwiaciarni, warto przyjrzeć się Google Ads (dawniej Adwords). To narzędzie do promowania swojej działalności w internecie, które oferuje możliwość prowadzenia kilku rodzajów kampanii.
Reklama tekstowa to najczęściej wykorzystywany rodzaj kampanii. Polega on na publikowaniu wynikach wyszukiwania sponsorowanych linków prowadzących do witryny. Pojawiają się one nad lub pomiędzy organicznymi wynikami. Oznacza to, że jeśli zdecydujesz się na taką promocję, możesz się znaleźć na samym szczycie top 10. Co więcej, efekt jest natychmiastowy, choć oczywiście ustępuje po zakończeniu kampanii. W przypadku reklamy tekstowej opłaty naliczane są za każde kliknięcie (model Pay Per Click). Zwykle jest to korzystne z punktu widzenia reklamodawcy, ponieważ płaci tylko za użytkowników, którzy zapoznają się z przekazem oraz zostaną przekierowani na stronę internetową. Taka reklama kwiaciarni może być opłacalna, jeśli dobrze dobierzesz słowa kluczowe i jej inne parametry. Jej głównym atutem jest możliwość dotarcia do osób, które aktywnie poszukują określonych produktów czy usług.
Jeśli chcesz promować swoją działalność w sposób bardziej ogólny, zwiększając rozpoznawalność marki, dobrym rozwiązaniem będzie reklama graficzna. To metoda pozwalająca na publikowanie bannerów na różnych stronach internetowych. Możesz samodzielnie zdecydować, na jakich witrynach będzie się pojawiać Twoja reklama kwiaciarni, dzięki czemu z łatwością trafisz do pożądanej grupy docelowej.
Niekiedy warto postawić również na remarketing, czyli wyświetlanie reklam tym osobom, które już odwiedziły Twoją stronę. To świetny sposób na przypomnienie się dawnym klientom oraz tym użytkownikom, którzy zapoznali się z ofertą, ale z niej nie skorzystali. Kampanie remarketingowe potrafią być bardzo skuteczne!
Jeśli prowadzisz sprzedaż przez Internet, możesz też zastosować Product Listing Ads (reklamę produktową). To narzędzie dedykowane sklepom internetowym, które pozwala na wyświetlanie w wynikach wyszukiwania Google odnośników do konkretnych produktów z Twojej oferty wraz ze zdjęciem i ceną. Tego typu reklama jest postrzegana przez użytkowników jako coś wygodnego i pożytecznego, dlatego może przynieść bardzo dobre rezultaty.
Google Ads – dlaczego warto?
Google Ads to narzędzie z powodzeniem wykorzystywane przez bardzo wiele firm – zarówno tych małych, lokalnych, jak i ogromnych, działających w skali globalnej. Jakie korzyści może przynieść reklama kwiaciarni tym sposobem? To przede wszystkim:
- możliwość dotarcia do użytkowników poszukujących konkretnych produktów i usług,
- możliwość wypromowania firmy w ściśle określonej grupie docelowej,
- natychmiastowe rezultaty w zakresie zwiększenia ruchu na stronie,
- zwiększenie konwersji,
- możliwość sprawdzania skuteczności kampanii.
Warto pamiętać, że w Google Ads stosowane jest korzystne rozliczenie za kliknięcie. Reklama kwiaciarni z użyciem narzędzia może być szczególnie korzystna w „gorących” dla tej branży okresach – przed dniem Wszystkich Świętych, Walentynkami, Dniem Matki i innymi podobnymi okazjami, które kojarzą się z obdarowywaniem kwiatami
Reklama kwiaciarni poprzez Facebook Ads
Media społecznościowe mają ogromne znaczenie w codziennym życiu człowieka, a ponadto doskonale służą reklamie w różnych branżach. Jeśli jeszcze nie ma Cię na Facebooku, najwyższy czas to zmienić. To portal, który tylko w Polsce ma 16 milionów użytkowników i z pewnością funkcjonuje już na nim Twoja konkurencja. Prowadząc firmowy profil, możesz przybliżać klientom swoją codzienną pracę, a także przekazywać ważne aktualności, informować o promocjach czy przypominać o świętach i okazjach, które związane są z kwiatami. To również świetne narzędzie do obustronnej komunikacji. Użytkownicy portalu mogą zadawać Ci pytania, zgłaszać uwagi i wygłaszać opinie, a Ty możesz na nie odpowiadać, jednocześnie budując swój wizerunek oraz tworząc i podtrzymując relacje.
Facebook to jednak również szerokie możliwości płatnej promocji. Facebook Ads pozwala dotrzeć z postami na portalu do użytkowników, którzy nie obserwują Twojego profilu, a także zwiększyć ową liczbę obserwatorów czy też kierować ruch bezpośrednio na Twoją stronę www. Taka reklama kwiaciarni może być bardzo skuteczna, a jednocześnie nie jest droga. Serwis proponuje bowiem dość atrakcyjne stawki i różne metody rozliczenia. Jeśli tylko odpowiednio wykorzystasz to narzędzie, może się okazać bardzo pomocne w promowaniu działalności firmy i zdobywaniu stałych klientów.
Facebook Ads dla kwiaciarni – dlaczego warto?
Reklama kwiaciarni na Facebook Ads może realizować różne cele. To portal, który ułatwia dotarcie do określonej grupy docelowej i często okazuje się bardzo skuteczny. Na korzyść tego narzędzia z pewnością przemawiają:
- relatywnie niskie koszty kampanii,
- natychmiastowe rezultaty,
- możliwość dotarcia do wielu osób ze względu na dużą liczbę użytkowników portalu,
- możliwość osiągnięcia różnych celów reklamowych,
- możliwość budowania społeczności i interakcji z klientami.
Warto pojawić się na Facebooku, szczególnie w ramach uzupełnienia innych działań reklamowych. Portal może służyć do kierowania wielu nowych użytkowników na Twoją stronę, dzięki czemu zwiększy się rozpoznawalność marki i prawdopodobnie zyskasz kolejnych klientów.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.