Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Poradnik RODO w e-commerce

poradnik rodo ecommerce

Pierwszy na rynku kompletny poradnik o polityce prywatności oraz polityce cookies. Dedykowany właścicielom sklepów internetowych (i nie tylko), którzy chcą w sposób zgodny z prawem przetwarzać dane osobowe.

Poradnik Rodo w e-commerce na przykładzie polityki prywatności i polityki plików cookies to zbiór informacji i praktycznych doświadczeń, o tym jak przetwarzać dane osobowe w ramach działalności prowadzonej w internecie. Jest to prawdopodobnie jedyny tak obszernie omawiający temat poradnik na polskim rynku. Choć w sieci roi się od porad na temat polityki cookies czy polityki prywatności, to jednak żadne ze znanych nam źródeł, nie omawia tych tematów w tak wyczerpujący i czytelny sposób. Tworząc poradnik mieliśmy to na względzie i postanowiliśmy zaprosić do współpracy ekspertów z kancelarii Answer, by opisali dokładnie co, kto i kiedy musi wdrożyć w zakresie polityki prywatności i polityki cookies na stronie www sklepu internetowego. 

Poradniki RODO – dla kogo?

Poradnik Rodo w e-commerce, jak sama nazwa wskazuje, jest przede wszystkim dedykowany właścicielom sklepów internetowych, specjalistom od marketingu i sprzedaży, którzy pracują w firmach posiadających sklep online oraz osobom zajmującym się kwestiami związanymi z ochroną danych kupujących i obsługą sklepu. 

Dla wszystkich tych, którzy chcą w jakikolwiek sposób (zgodny z prawem) przetwarzać dane osobowe, tj:

  • stosować prawidłowe podstawy przetwarzania danych osobowych, 
  • wypełniać obowiązki informacyjne, 
  • prawidłowo powierzać przetwarzanie danych osobowych,
  • stosować odpowiednie środki techniczne i organizacyjne,
  • a także posiadać zaktualizowane informacje na stronie swojego sklepu internetowego dotyczące sposobu zbierania i przetwarzania danych osobowych.

Dla wielu właścicieli sklepów internetowych prawo w tej kwestii może stanowić zagadkę. (w końcu, dla kogo nie? 😬) 

Dla tych wszystkich dla których kwestie Rodo stanowią nie lada wyzwanie, a którzy muszą się z nimi zmierzyć w biznesie lub życiu codziennym – powstał właśnie Poradnik RODO w e-commerce.

Co znajdziesz w Poradniku Rodo dla e-commerce?

Pierwszy rozdział Poradnika Rodo w e-commerce traktuje o polityce prywatności. Eksperci z kancelarii prawnej opisali dokładnie jak napisać politykę prywatności dla sklepu internetowego, co powinno się w niej znaleźć oraz jaki jest cel i podstawa prawna przetwarzania danych. Każdy podrozdział zawiera przykłady, aby w łatwy sposób wytłumaczyć trudniejsze kwestie i zagadnienia. 

W drugim rozdziale znajdziesz wszelkie informacje związane z polityką ciasteczek (cookies). Dowiesz się jakie prawa mają osoby, których przetwarzane dane przez Twoją firmę dotyczą, oraz jakie informacje powinny się znaleźć np. w formularzach zbierających dane osobowe czy kontaktowe. Co więcej, ten rozdział wzbogacony jest także o informacje dotyczące funkcji Inspektora ochrony danych, a więc osoby, której powołanie będzie niezbędne, jeżeli działalność w obszarze e-commerce spełnia któreś z uwzględnionych w Poradniku przykładów. 

Nie takie Prawo straszne, jak je malują.

Poradnik ten, choć zawiera z pozoru mało poczytne kwestie jest napisany w jak najbardziej przystępny i łatwy do zrozumienia sposób. Treść wzbogacona jest o tabele i grafiki, które wnoszą przejrzystość do całości i sprawiają, że RODO, w tym polityka prywatności i polityka cookies nigdy nie były tak proste w zrozumieniu. Każdy, kto ściągnie poradnik rodo, będzie w stanie wprowadzić potrzebne zmiany w politykach swojej firmy, tak aby były zgodne z prawem i aktualne na stan prawny w sierpniu 2020 roku.

Słów kilka o autorach Poradnika RODO dla e-commerce.

Autorami Poradnika są radcy prawni reprezentujący Kancelarię Prawną ANSWER Wojciechowski i Partnerzy, specjalizujący się w obsłudze gospodarczej spółek, prawie nowoczesnych technologii i prawie własności intelektualnej. Łącznie aż 7 osób z kancelarii przyczyniło się do powstania publikacji, zachęcamy więc do jej pobrania! 😊

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Do Verseo dołączyła od razu po studiach z zarządzania projektami i digital marketingu - obecnie Content Marketing Manager. A więc jest jedną z tych szczęściarzy, którzy pasjonują się tym, co robią. Marketing i nowoczesne technologie to nie tylko jej praca, ale także zainteresowanie. Domi należy do tych ludzi, których wspaniale jest poznać. Oferuje bowiem bogactwo wyobraźni, mrówczą pracowitość i wiosenną otwartość. Niezwykle kompetentna jeżeli chodzi o LinkedIn, budowanie contentu i wykłady na temat zdrowego żywienia.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

pozycjonowanie stron a kreatory
Pozycjonowanie stron a kreatory
Barbara Oleszek

Strona internetowa to element niezbędny dla wszystkich firm, które pragną zdobywać nowych klientów oraz komunikować się z nimi w internecie. […]

audyt ux
Audyt UX – podstawowe błędy UX na stronach internetowych
Maciej Popiołek

Masz ciekawą ofertę, dopracowaną stronę internetową, dbasz o jakość treści i SEO, prowadzisz działania w social media, a mimo to […]

chatboty co to jest
Chatbot – co to jest i jak wspierają biznesy?
Dominika Mączka

Jeszcze lata temu nowymi trendami w marketingu internetowym były infografiki oraz treści video. Jednak w ostatnim czasie na rynku pojawił […]

Surfer SEO – czy warto?
Barbara Oleszek

Praca seowca jest pełna wyzwań – a to update algorytmu i przetasowanie w serpach, a to hosting ma problem i […]

Narzędzia SEO – 8 propozycji Verseo
Joanna Michalska

Narzędzia SEO – z których korzysta agencja Verseo przy pozycjonowaniu? Praca specjalisty SEO polega między innymi na analizie sporej ilości […]

youtube video builder
Youtube Video Builder – Krok po Kroku
Dominika Mączka

Jedną z najczęstszych barier wejścia dla firm, które chcą reklamować się w formie video, nie jest sama kampania reklamowa, a […]