Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Podsumowanie 2019 w Verseo

Podsumowanie 2019 w Verseo - zdjęcie nr 1

Podsumowanie 2019 w Verseo - zdjęcie nr 2
Podsumowanie 2019 w Verseo - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Podsumowanie 2019 w Verseo

Zamknij

Co roku pokazuję Wam obroty i liczby sięgające do samych korzeni Verseo. I mogę z dumą stwierdzić, że jak co roku, tak i w 2019 wstydu nie było. Oprócz podsumowania, mam też kilka wniosków, o których możemy podyskutować.

Co w trawie piszczy

  • Kiedy w 2016 roku wdrażaliśmy naszego VCMa (system do automatycznej optymalizacji kampanii), większość agencji patrzyła na nas krzywo. Wówczas owszem, automaty nie działały zawsze jak należy. Niemniej jednak, to właśnie wtedy był czas na rozwijanie i testowanie narzędzia, które dzisiaj – już dojrzałe – robi dobrą robotę dla klientów i wpływa na ich konkurencyjność. 459 klientów, którzy przeszli do nas w 2019 roku już nie musi w to wierzyć. Oni po prostu zarabiają więcej z Nami. Pamiętaj zatem – jeżeli chcesz zrobić lub zmienić coś dużego za rok czy dwa – zacznij już teraz, bo rozwój produktu wymaga czasu
  • Google od 2 lat zachęcało nas do skalowania biznesu za granicą. W 2019 tworzyliśmy z myślą o tym infrastrukturę i bazę. Jesteśmy zatem gotowi, by w 2020 zdobywać klientów na innych rynkach. Wierzę, że żeby gdzieś pojechać, należy mieć najpierw czym.
  • Na horyzoncie tli się kryzys – widać to po danych wielu znajomych firm. W zachowaniu wielu przedsiębiorców czuć niekiedy rezerwę w podejmowaniu większych decyzji. Tak jakby nadchodziło przesilenie czy korekta. Jak myślicie? Uzasadniony niepokój?
  • Pozycjonowanie stron to najczęściej kojarzona forma reklamy internetowej w Polsce. Często zresztą mylona z reklamami Google Ads. Co robi nasza konkurencja? Mówi klientom, że Verseo owszem – w Adsach jest niezłe, ale w pozycjonowaniu nie. Sprytne, ale nieprawdziwe. Policzyłem jak rozkłada się stosunek umów zawartych na dane usługi – udział pozycjonowania i Google Ads to w zasadzie fifty-fifty. W obu przypadkach procent przedłużanych umów jest na podobnym – wysokim poziomie.

Przyznam, że ta technika brzmi całkiem wiarygodnie – chwalisz konkurenta, ale tylko w obszarze, który akurat nie interesuje danego klienta. Można się dzięki temu wykreować na całkiem uczciwego i obiektywnego. A Wasza konkurencja stosuje podobne chwyty? 🙂

Podsumowanie liczbowe

verseo 2019

Na koniec mała inspiracja, dla tych, co sterują swoimi okrętami. Cytat od Artura Rock`a – wczesnego inwestora Apple i Intela:

„strategia jest łatwa, ale taktyka, podejmowanie dzień w dzień i miesiąc w miesiąc decyzje niezbędne do zarządzania firmą – jest trudna”

A Wy co myślicie o tym co napisałem? Co to będzie za rok?

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany