Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Płatne wyszukiwanie dominującym kanałem reklamowym!

Płatne wyszukiwanie dominującym kanałem reklamowym! - zdjęcie nr 1

Płatne wyszukiwanie dominującym kanałem reklamowym! - zdjęcie nr 2

Płatne wyszukiwanie dominującym kanałem reklamowym! - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Płatne wyszukiwanie dominującym kanałem reklamowym!

Zamknij

Najnowsze badania dowodzą, że płatne wyszukiwanie w dalszym ciągu jest dominującym kanałem promocyjnym w internecie. Reklamodawcy inwestowali w ten sposób aż 39% swojego całkowitego budżetu. Raport został przygotowany przez Marin Software State of Digital Advertising. Zgromadzone dane pochodziły od ponad 450 amerykańskich i brytyjskich specjalistów ds. marketingu cyfrowego w sektorach B2B oraz B2C. Co ciekawe, odnotowano również wzrost nakładów na promocję w innych usługach.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Instagram rośnie w siłę

Drugie miejsce w statystykach zajmują płatne kampanie w mediach społecznościowych. Stanowią one 18% w skali całego budżetu. Autorzy raportu zaakcentowali rosnące wydatki na Instagramie. Ta tendencja prawdopodobnie wynikała z poszerzenia całkowitych budżetów. Mniej prawdopodobne jest, że zmiana spowodowała obniżenie nakładów w obrębie innych platform.

Reklamodawcy stawiają na Amazon

Raport wykazał również, że 60% respondentów zamierza zaangażować się w działania reklamowe na Amazonie. Co więcej, 55% badanych wybrało tę platformę, ponieważ dostrzega w niej spory potencjał. Jedna na cztery osoby planuje w ten sposób zwiększyć liczbę zakupów w dolnej części lejka.

Ciekawe wnioski

Google jest najbardziej zaufaną platformą wśród reklamodawców. 98% respondentów wystawiło ocenę 4 w 5-stopniowej skali.
84% badanych, którzy obecnie korzystają z płatnego wyszukiwania, używa albo zamierza wypróbować nowe responsywne reklamy w środowisku Google.
65% ankietowanych twierdzi, że ich firmy będą częściej sięgać po reklamę graficzną.
32% uznaje wideo za najskuteczniejszy format reklamowy w mediach społecznościowych. Reklamy graficzne uzyskały 26%, stories na Instagramie 23%, a karuzela 19%.

A co sądzą specjaliści od płatnego wyszukiwania?

– Reklamy PPC są wciąż najchętniej wybieranym kanałem digital marketingowym głównie ze względu na natychmiastowe efekty. W odróżnieniu od np. pozycjonowania, które jest procesem długotrwałym, znaczny wzrost ruchu na stronie, a niekiedy i sprzedaży, można zauważyć już po pierwszym miesiącu działań. Reklamy paid search i paid social umożliwiają doskonałą mierzalność, dzięki czemu możemy natychmiastowo reagować, aby systematycznie podnosić współczynnik konwersji. Za sprawą ogromnej bazy użytkowników algorytmy Google oraz Facebooka potrafią dotrzeć precyzyjnie do każdej, nawet niszowej grupy docelowej. Google wciąż wzbogaca swoją ofertę skierowaną do reklamodawców, umożliwiając wręcz idealne dopasowanie kanału oraz typu kreacji do branży i wymagań klienta. Z uwagi na rosnące od kilku lat znaczenie machine learning w kampaniach online jesteśmy w stanie jeszcze skuteczniej optymalizować koszty reklam PPC. W ten sposób możemy lokować budżet w najkorzystniejszych miejscach oraz z jeszcze większą dokładnością. Takie działania pozwalają na systematyczne podnoszenie ROI – powiedział Maksymilian Melion, Google Ads Strategist w Verseo.

Kompletny raport jest dostępny w tym miejscu.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany