Spis treści
Czytasz teraz:
Płatne wyszukiwanie dominującym kanałem reklamowym!
Zamknij
Najnowsze badania dowodzą, że płatne wyszukiwanie w dalszym ciągu jest dominującym kanałem promocyjnym w internecie. Reklamodawcy inwestowali w ten sposób aż 39% swojego całkowitego budżetu. Raport został przygotowany przez Marin Software State of Digital Advertising. Zgromadzone dane pochodziły od ponad 450 amerykańskich i brytyjskich specjalistów ds. marketingu cyfrowego w sektorach B2B oraz B2C. Co ciekawe, odnotowano również wzrost nakładów na promocję w innych usługach.
Instagram rośnie w siłę
Drugie miejsce w statystykach zajmują płatne kampanie w mediach społecznościowych. Stanowią one 18% w skali całego budżetu. Autorzy raportu zaakcentowali rosnące wydatki na Instagramie. Ta tendencja prawdopodobnie wynikała z poszerzenia całkowitych budżetów. Mniej prawdopodobne jest, że zmiana spowodowała obniżenie nakładów w obrębie innych platform.
Reklamodawcy stawiają na Amazon
Raport wykazał również, że 60% respondentów zamierza zaangażować się w działania reklamowe na Amazonie. Co więcej, 55% badanych wybrało tę platformę, ponieważ dostrzega w niej spory potencjał. Jedna na cztery osoby planuje w ten sposób zwiększyć liczbę zakupów w dolnej części lejka.
Ciekawe wnioski
Google jest najbardziej zaufaną platformą wśród reklamodawców. 98% respondentów wystawiło ocenę 4 w 5-stopniowej skali.
84% badanych, którzy obecnie korzystają z płatnego wyszukiwania, używa albo zamierza wypróbować nowe responsywne reklamy w środowisku Google.
65% ankietowanych twierdzi, że ich firmy będą częściej sięgać po reklamę graficzną.
32% uznaje wideo za najskuteczniejszy format reklamowy w mediach społecznościowych. Reklamy graficzne uzyskały 26%, stories na Instagramie 23%, a karuzela 19%.
A co sądzą specjaliści od płatnego wyszukiwania?
– Reklamy PPC są wciąż najchętniej wybieranym kanałem digital marketingowym głównie ze względu na natychmiastowe efekty. W odróżnieniu od np. pozycjonowania, które jest procesem długotrwałym, znaczny wzrost ruchu na stronie, a niekiedy i sprzedaży, można zauważyć już po pierwszym miesiącu działań. Reklamy paid search i paid social umożliwiają doskonałą mierzalność, dzięki czemu możemy natychmiastowo reagować, aby systematycznie podnosić współczynnik konwersji. Za sprawą ogromnej bazy użytkowników algorytmy Google oraz Facebooka potrafią dotrzeć precyzyjnie do każdej, nawet niszowej grupy docelowej. Google wciąż wzbogaca swoją ofertę skierowaną do reklamodawców, umożliwiając wręcz idealne dopasowanie kanału oraz typu kreacji do branży i wymagań klienta. Z uwagi na rosnące od kilku lat znaczenie machine learning w kampaniach online jesteśmy w stanie jeszcze skuteczniej optymalizować koszty reklam PPC. W ten sposób możemy lokować budżet w najkorzystniejszych miejscach oraz z jeszcze większą dokładnością. Takie działania pozwalają na systematyczne podnoszenie ROI – powiedział Maksymilian Melion, Google Ads Strategist w Verseo.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.