Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Co to jest remarketing Google AdWords?

    Remarketing jest jednym z rodzajów kampanii AdWords. Bardzo często zadajemy sobie pytanie co to jest remarketing, do czego służy i jakie są jego zalety?

    Remarketing jest jedną z najpopularniejszych metod docierania do naszych potencjalnych klientów. Dzięki kampanii remarketingowej możemy docierać do osób, które wcześniej odwiedziły naszą witrynę, poprzez wyświetlanie reklam graficznych na stronach partnerskich Google.

    Przykład:

    Użytkownicy opuszczają naszą witrynę, nie dokonując zakupu, kampania remarketingowa pozwoli nam nawiązać ponowny kontakt i wyświetlić odpowiednie reklamy podczas gdy nasz potencjalny klient wyszukuje informacji w Google, przegląda strony internetowe lub korzysta z aplikacji mobilnych.
    Oczywiście remarketing nie jest przeznaczony tylko dla sklepów. Bardzo ciekawym i właściwym komunikatem możemy wracać do klientów, którzy odwiedzili każdą dowolną stronę.

    Rodzaje remarketingu:

    • Remarketing standardowy – wyświetlanie banerów reklamowych osobom, które przeglądają witryny i korzystają z aplikacji w sieci reklamowej.
    • Remarketing dynamiczny – wyświetlane są reklamy odpowiednich produktów/usług, które użytkownicy oglądali na naszej witrynie.
    • Remarketing w aplikacjach mobilnych – wyświetlanie banerów reklamowych osobom, które korzystały z naszej aplikacji mobilnej lub witryny komórkowej.
    • Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce – tzw. RLSA, wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google osobom, które wcześniej odwiedziły naszą witrynę.
    • Remarketing wideo – wyświetlanie reklam osobom, które dokonały interakcji na naszym filmie lub kanale YouTube (reklamy wyświetlają się w trakcie korzystania z YouTube, przeglądania filmów, witryn lub aplikacji w sieci reklamowej).
    • Customer match – ten typ reklam umożliwia kierowanie banerów do użytkowników, którzy udostępnili Państwu swoje adresy email np. zapisując się do newslettera. System AdWords sprawdza, które z importowanych adresów są przypisane do kont Google czyli używane do logowania w jednej z usług Google np. YouTube, Mapy Google, Gmail czy Kalendarz Google. Nie muszą to być wyłącznie adresy poczty Gmail. System automatycznie sprawdza które adresy z eksportowanej bazy mailingowej są powiązane z kontami Google i kieruje przekaz wyłącznie do nich. Implementacja narzędzia Customer Match jest możliwa do wdrożenia gdy dysponujemy minimum 1000 adresów powiązanych z kontem Google.
      Dzięki temu możemy kierować odrębny przekaz reklamowy do bardziej zaangażowanych użytkowników znających markę. Kierowanie na listy adresów email jest dostępne w kampaniach na sieć wyszukiwania, w ramach Google Sponsored Promotions i w kampaniach YouTube dla filmów w formacie In-Stream.

    Zalety korzystania z remarketingu:

    • Możemy powracać do klientów, którzy weszli w interakcje w naszą witrynę.
    • Możemy dostosować listy remarketingowe pod kontem wybranych celów remarketingowych, np. kierować listy remarketingowe do osób, które opuściły koszyk, czyli dla użytkowników, którzy dodali coś do koszyka ale nie dokonali zakupu.
    • Możemy utworzyć szeroki zasięg list remarketingowych.
    • Korzystając z galerii reklam możemy za darmo tworzyć banery graficzne oraz wideo.
    • Jeśli posiadamy plik Google Merchant Center (plik z listą produktów) możemy korzystać z galerii reklam i tworzyć darmowe reklamy dynamiczne.

    Poniżej przedstawię kilka projektów banerów reklamowych:
    banery razem
    Wyświetlanie banerów reklamowych użytkownikom, którzy odwiedzili naszą witrynę nakłania do powrotu na stronę i dokonania zakupu lub konwersji. Dzięki tej kampanii budujemy długotrwałą relację z klientem, wyświetlane reklamy graficzne mają znaczący wpływ na dokonywanie wielu decyzji. Remarketing jest jedną z form kampanii AdWords, która buduje pozytywny obraz firmy oraz przynosi zaskakująco zadowalające efekty.

    Udostępnij:

    0 osób uznało ten artykuł za przydatny

    Loading...

    Czy ten artykuł był przydatny?

    TAK NIE

    Autor artykułu

    Przygodę z Digital Marketingiem rozpoczęła ponad 5 lat temu. Pojęcia takie jak CPC, CPA, CPM, CPV CTR nie są Jej obce. Wśród analiz i algorytmów pływa jak ryba w wodzie. Była jedną z naszych najlepszych specjalistek Google Ads z ogromną wiedzą oraz zaangażowaniem. Była, ponieważ aktualnie jest odpowiedzialna za cały proces wdrożeniowy naszych nowych pracowników oraz przeprowadza dedykowane szkolenia zewnętrzne. To ukłon w stronę Jej bogatej wiedzy i jednocześnie nasza odpowiedź na coraz częstsze pytania klientów o szkolenia. Asia przeszła bowiem przez wszystkie szczeble i budżety marketingowe - począwszy od zarządzania kampaniami małych stron usługowych, a skończywszy na wysoko budżetowych kampaniach dla dużych sklepów internetowych.

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    Powiązane artykuły

    Youtube – czy skuteczny dla biznesu?
    Maciej Popiołek

    Youtube – czy skuteczny w kontekście sprzedaży Twoich produktów i usług? W tym, wypełnionym po brzegi produktami i usługami świecie, […]

    Reklama firmy budowlanej – skuteczne pomysły!
    Redakcja

    Reklama firmy budowlanej – co zrobić, by była skuteczna?! Nie istnieje firma będąca jedyną na rynku w całym kraju lub […]

    Kiedy warto sięgnąć po Google AdWords?
    Redakcja

    Reklama w Google AdWords oznacza konieczność dokonania inwestycji. Kiedy zatem warto wydać pieniądze na kampanię Google AdWords, a kiedy odpuścić […]

    Drzewo Kampanii Zakupowych – Zarządzanie Asortymentem Produktowym w Google AdWords
    Paweł Dalecki

    Drzewo Kampanii Zakupowych – tworzenie i efektywna optymalizacja kampanii Jednym z najważniejszych elementów przemyślanej strategii marketingowej jest struktura konta Google […]

    Jak założyć konto Google AdWords?
    Dariusz Cichocki

    Jak założyć konto Google AdWords? Krok po kroku wyjaśniamy! Pierwszym krokiem do wejścia w świat Google Adwords jest założenie konta […]

    Raport aukcji w Google AdWords – porównaj się z konkurencją!
    Dariusz Cichocki

    Raport aukcji w Google AdWords – co to? Raport aukcji w Google AdWords to świetne narzędzie, którego potencjał warto wykorzystać. […]