Spis treści
Czytasz teraz:
Pinterest – co warto reklamować i w jaki sposób?
Zamknij
Myślisz o reklamie na Pinterest? To może być dobry sposób na pozyskanie klientów i zwiększenie sprzedaży. Zanim jednak skorzystasz z tego narzędzia, dowiedz się, co warto na nim promować i jak to zrobić. Doradzamy.
Czym jest Pinterest?
Czy wiesz, że Pinterest powstał w 2010 roku? Jest więc znacznie starszy niż TikTok i istnieje odrobinę dłużej niż Instagram. To portal, który znacząco różni się od innych social mediów. Nie służy bezpośrednio do komunikacji z innymi userami. Jest raczej wirtualną „tablicą korkową”, do której można „przypinać” różne zdjęcia, video i inne materiały – po to, aby zainspirować się. Do czego? Np. do udekorowania wnętrza w określony sposób, stworzenia konkretnej stylizacji ubioru czy podróży w nietypowym kierunku.
Na Pinterest użytkownicy mogą polubić poszczególne materiały i tworzyć z nich własne kolekcje tematyczne – przydatne choćby podczas realizacji projektów, planów czy marzeń. Z takiego charakteru portalu wynika też specyfika jego użytkowników. Chociaż jest ich mniej niż na wspomnianych serwisach społecznościowych, są znacznie bardziej aktywni i otwarci na odkrywanie nowych rzeczy. Właśnie w tym kryje się potencjał reklamowy Pinteresta.
Co warto reklamować na Pinterest?
Osoby korzystające z Pinterest są bardzo często pasjonatami i osobami szukającymi inspiracji do działania oraz pomysłów – także tych na zakupy. Zazwyczaj przynależą do młodszych pokoleń: gen-Z czy millenialsów, choć nie brak tu też starszych userów. Już taka ogólna, charakterystyka sprawia, że można wyróżnić branże, dla których reklama na Pintereście będzie strzałem w dziesiątkę. Oto kilka najważniejszych.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Moda i uroda
Wiele osób odwiedzających Pinterest szuka inspiracji przy tworzeniu stylizacji. Modne fryzury, designerskie sukienki, buty w klimatach athleisure, dodatki do stroju biznesowego – to tylko przykładowe rzeczy, które mogą interesować użytkowników.
Właśnie dlatego na Pintereście reklamują się m.in.:
- marki odzieżowe i obuwnicze;
- sklepy z ubraniami i butami (w szczególności działające online);
- drogerie online;
- marki kosmetyczne;
- firmy oferujące akcesoria oraz dodatki.
Kulinaria
Pinterest jest także źródłem inspiracji kulinarnych czy przepisów. Można tam „spotkać” bardzo wielu „foodies”, a więc osób, które lubią smaczne, dobrze wyglądające jedzenie. Którzy reklamodawcy mogą wykorzystać ten potencjał? To przede wszystkim:
- marki spożywcze (producenci i dystrybutorzy);
- e-sklepy z żywnością i napojami;
- restauracje i sieci gastronomiczne;
- blogerzy kulinarni czy wydawcy książek kucharskich.
Dom i ogród
Ponieważ Pinterest „stoi obrazem”, użytkowników interesują także wszelkie materiały dotyczące aranżacji i wyposażenia przestrzeni. Dlatego w serwisie reklamują się m.in.:
- architekci wnętrz;
- producenci i dystrybutorzy materiałów wykończeniowych;
- producenci i dystrybutorzy mebli (w tym e-sklepy meblowe);
- firmy remontowe;
- projektanci ogrodów;
- producenci i dystrybutorzy akcesoriów ogrodowych.
Rękodzieło i DIY
Pinterest jest portalem dla ludzi kreatywnych. W związku z tym odbiorców znajdą tutaj m.in.:
- sklepy z materiałami DIY;
- dystrybutorzy akcesoriów czy mebli oraz dodatków DIY;
- blogerzy zajmujący się rękodziełem.
Technologia i elektronika
Korzystanie z urządzeń elektronicznych, a zwłaszcza ze smartfonów, stało się codziennością dla większości społeczeństwa. Dlatego również użytkownicy Pinterest szukają inspiracji w tym zakresie. W efekcie w serwisie chętnie promują się:
- e-sklepy z elektroniką;
- sprzedawcy gadżetów, np. designerskich etui do telefonów itp.;
- dystrybutorzy urządzeń domowych i akcesoriów technologicznych.
E-commerce
Już w poprzednich kategoriach wymienialiśmy rodzaje internetowych sklepów, które chętnie reklamują się na Pintereście. Warto jednak wiedzieć, że również firmy działające w innych obszarach e-commerce mogą skutecznie pozyskiwać klientów za pośrednictwem tego serwisu. To m.in. dlatego, że:
- Pinterest umożliwia integrację z najpopularniejszymi platformami e-sprzedażowymi, np. Shopify, Magento czy WooCommerce, co pozwala m.in. na tworzenie reklam dynamicznych;
- serwis daje możliwość przekierowania z reklamy bezpośrednio na stronę sprzedażową – to rozwiązanie zwiększa potencjał konwersji.
Dlatego niezależnie od tego, co sprzedajesz online, możesz rozważyć kampanię Pinterest.
Jak reklamować się na Pinterest?
Działasz w jednej z branż, dla których reklama na Pintereście to dobre rozwiązanie? Zanim rozpoczniesz kampanię Pinterest Ads, zadbaj o to, aby inwestycja w promocję w tym serwisie była opłacalna. O czym musisz pamiętać?
- Jasne założenia kampanii reklamowej na Pinterest – zanim zaczniesz ją planować, określ swoje USP, cele biznesowe i sprzedażowe oraz grupę docelową. Doprecyzuj też budżet, który możesz przeznaczyć na promocję.
- Dobrze przygotowane reklamy – istotne kwestie to dobór odpowiedniego formatu reklamy (standardowy pin reklamowy, kolekcja, a może video?), jak również jej treści. Powinna być atrakcyjna dla Twoich grup odbiorców, tak aby inspirowała do kliknięcia.
- Prawidłowa konfiguracja kampanii – Pinterest pozwala bardzo precyzyjnie „targetować” odbiorców, nie tylko na podstawie danych demograficznych, ale także zainteresowań czy zachowań zakupowych. Warto uwzględnić te kwestie, gdy planuje się rozpoczęcie promocji.
- Monitorowanie wyników kampanii – w omawianym serwisie można korzystać z pogłębionych danych analitycznych, które pozwalają oceniać skuteczność reklamy, a co za tym idzie zoptymalizować kolejne akcje promocyjne.
Pinterest Ads to stosunkowo wymagające narzędzie. Dlatego najlepiej powierzyć przygotowanie i realizację kampanii ekspertom. To najlepszy sposób na maksymalne wykorzystanie budżetu reklamowego – tak, aby każda złotówka włożona w promocję przyczyniła się do zwiększenia sprzedaży.
Potrzebujesz pomocy przy reklamie na Pinterest? Zgłoś się do nas. Przeprowadzimy kampanię, dzięki której wzmocnisz swój potencjał oraz rozpoznawalność marki, a przede wszystkim łatwiej zrealizujesz cele biznesowe. Skontaktuj się, aby porozmawiać o dostępnych możliwościach!
Bądź pierwszym który napisze komentarz.