Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Microsoft Ads – dostępne formaty reklamowe w Polsce

Microsoft Ads – dostępne formaty reklamowe w Polsce - zdjęcie nr 1

microsoft ads

Microsoft Ads to narzędzie dostępne na polskim rynku od 2022 r. – wciąż stosunkowo mało znane i rzadko wykorzystywane. Jedna coraz więcej firm odkrywa jego potencjał i decyduje się inwestować część budżetu właśnie w reklamę Microsoftu. W jaki sposób można to robić? Poznaj dostępne w Polsce formaty reklamowe Microsoft Ads i sprawdź, jak je wykorzystać.

Microsoft Ads – co to jest?

Znasz system reklamowy Google Ads? Microsoft Ads to bardzo zbliżone do niego narzędzie, ale pozwalające na reklamę w wyszukiwarce należącej do Microsoftu – Bing – oraz wyszukiwarkach partnerskich (DuckDuckGo i Yahoo). Mimo iż do Google należy ponad 90% globalnego rynku, jeśli chodzi o wyszukiwarki, system Microsoftu cieszy się coraz większym zainteresowaniem reklamodawców. Pozwala bowiem dotrzeć do zupełnie innego klienta, oferując jednocześnie znacznie mniejszą konkurencyjność i niższe koszty prowadzenia kampanii.

Nawiązane niedawno partnerstwo pomiędzy Microsoftem a narzędziem ChatGPT powoduje natomiast, że Bing może się stać bardziej znaczącym graczem na rynku wyszukiwarek. Z tego powodu marketingowcy zalecają reklamodawcom budowanie swojej pozycji w Bing już teraz, póki konkurencja jest niewielka. Reklama Microsoft Ads może Ci zatem pomóc wyprzedzić konkurencję i zdobyć zupełnie nowych odbiorców. Szeroki wybór formatów reklamowych pozwala natomiast realizować rozmaite cele.

Microsoft Ads – formaty reklamowe

Pod względem formatów reklamowych Microsoft Ads jest narzędziem zbliżonym do Google Ads. Jakie rodzaje kampanii można prowadzić za pomocą tego narzędzia?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

  • Reklamy tekstowe

Reklamy tekstowe to najpopularniejszy format używany zarówno w Google, jak i w Microsoft Ads. Pozwala on na wyświetlanie w wynikach wyszukiwania linków z tekstem reklamowym.

  • Reklamy tekstowe dynamiczne

Reklamy tekstowe dynamiczne (Dynamic Search Ads) wyglądają jak reklamy tekstowe – wyświetlają się w wynikach wyszukiwania jako odpowiedź na zapytanie użytkownika. Ich treść jest jednak oparta o zawartość strony internetowej reklamodawcy. System skanuje ich zawartość i na podstawie indywidualnych czynników wyświetla odpowiednią reklamę odpowiednim odbiorcom.

  • Reklamy produktowe

Reklamy produktowe mają na celu promowanie konkretnych produktów ze sklepu internetowego. Są wyświetlane w formie kafelków ze zdjęciem towaru, jego nazwą oraz ceną. Taka forma przyciąga wzrok i zachęca do kliknięcia. Reklama konkretnych produktów związanych z wyszukiwaniem użytkownika pozwala natomiast zwiększać konwersję. Reklamy produktowe w Bing są dostępne w dwóch wersjach – standard shopping (z większą możliwością modyfikacji i kontroli kampanii) oraz smart shopping (z opcją automatyzacji i pomocą algorytmów, ale z mniejszymi możliwościami dopasowywania i kontrolowania kampanii). 

  • Elastyczne reklamy w wyszukiwarce

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce (Responsive Search Ads) pozwalają automatycznie wybierać najlepiej działające kombinacje nagłówków i opisów. Wybór tego rodzaju kampanii pozwala wyświetlać użytkownikom reklamy, które wykazują się największą skutecznością, a te najsłabsze automatycznie wycofywać.

  • Reklamy displayowe

Reklamy displayowe są wyświetlane na rozmaitych stronach internetowych należących do danej sieci. W przypadku Microsoft Ads jest to sieć Microsoft Audience Network, która obejmuje witryny własne Microsoftu (np. MSN) oraz jego partnerów. Reklamy displayowe kierują użytkowników na określoną stronę docelową i świetnie sprawdzają się przy budowaniu zasięgów oraz świadomości marki. 

  • Remarketing

Remarketing to sposób na dotarcie do klientów, którzy odwiedzili już Twoją witrynę. Reklamy przypominające o ofercie reklamodawcy mogą się wyświetlać na różnych przeglądanych witrynach. Format pomaga przede wszystkim zwiększać konwersję.

  • Reklamy App Install

App Install to format reklamowy Microsoft zbliżony do reklam tekstowych. Zamiast jednak przekierowywać odbiorców na Twoją stronę internetową, przenosi ich na stronę aplikacji w App Store lub Google Play. To idealny sposób na promowanie aplikacji mobilnych.

Microsoft Ads – czego jeszcze można się spodziewać w przyszłości?

Platforma Microsoft Ads jest dostępna na polskim rynku dopiero od 2022 r. i cały czas się rozwija. Niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości umożliwi również korzystanie z innych formatów, dostępnych już w niektórych krajach. To np. reklamy multimedialne wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Dzięki wykorzystaniu dużych obrazów skutecznie przyciągają wzrok i mogą lepiej oddziaływać na wyobraźnię użytkowników. Za granicą Microsoft współpracuje także z największymi platformami streamingowymi (HULU, MAX, VEVO, Discovery+, CNN, FOX itp.), umożliwiając wyświetlanie reklam wideo podczas oglądania wybranych treści.

Microsoft Ads – czy warto zainwestować?

Microsoft Ads to z pewnością ciekawe narzędzie, któremu warto poświęcić choćby odrobinę uwagi. Może to być znakomite rozwiązanie, jeśli:

  • chcesz dotrzeć do nowej grupy odbiorców,
  • chcesz wyprzedzić swoją konkurencję,
  • masz niewielkie budżety reklamowe, 
  • planujesz ekspansję na rynki zagraniczne.

Warto mieć na uwadze, że użytkownikami wyszukiwarki Bing są przede wszystkim osoby dojrzałe, zamożne i dobrze wykształcone. Korzystają one przede wszystkim z komputerów stacjonarnych i z latopów, co stanowi spory kontrast w stosunku do użytkowników Google, którzy coraz częściej wybierają urządzenia mobilne. Z tego powodu reklama w Microsoft Ads może się okazać bardzo opłacalna przy produktach i usługach kierowanych do specyficznej grupy klientów.

Jeśli reklamujesz się już w Google Ads, uzupełnienie portfolio o kampanie prowadzone w systemie Microsoftu nie będzie trudne. Umożliwia on bowiem łatwy import danych z systemu reklamowego Google. Dzięki temu możesz bez trudu rozpocząć reklamę z takimi samymi ustawieniami. Jeśli natomiast potrzebujesz pomocy w zakresie skutecznej reklamy (w Microsoft, Google i nie tylko), koniecznie sprawdź ofertę Verseo! Pomożemy Ci osiągnąć wyniki, jakich oczekujesz.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany