Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Jeden komentarz

Jak wybrać firmę pozycjonującą – 5 aspektów!

Jak wybrać firmę pozycjonującą – 5 aspektów! - zdjęcie nr 1

Jak wybrać firmę pozycjonującą – 5 aspektów! - zdjęcie nr 2

Jak wybrać firmę pozycjonującą – 5 szybkich porad!

Każda agencja SEO i SEM przedstawia swoją ofertę w jak najlepszym świetle. W Internecie możesz znaleźć niekończącą się listę zapewnień, że jeżeli wybierzesz daną firmę, to uzyskasz trwałe efekty, a klienci będą trafiać z wyszukiwarki bezpośrednio do Ciebie. Oczywiście, możesz komuś ufać na słowo, ale zdecydowanie racjonalniej będzie dokonać małego researchu!
Agencja SEO i SEM może Ci się przydać, jeśli sam nie masz wiedzy na temat pozycjonowania i reklamy AdWords lub po prostu wolisz zająć się innymi aspektami swojego biznesu. Zanim postanowisz wybrać konkretnego usługodawcę, powinieneś jednak przyjrzeć się kilku kwestiom. To pomoże Ci w podjęciu bardziej przemyślanej decyzji. A zatem, jak wybrać firmę pozycjonującą?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Struktura pracownicza

Jednym z ważnych aspektów podczas wyboru agencji marketingowej jest upewnienie się, że dana firma posiada wystarczającą ilość specjalistów, aby zająć się Twoim pozycjonowaniem lub reklamami Adwords w sposób naprawdę rzetelny. Nie chodzi o ogólną liczbę zatrudnionych, ponieważ zarówno mała, jak i duża agencja może być dobrym wyborem. Znacznie ważniejsze jest, czym zajmują się poszczególne osoby. Jeżeli firma składa się w większości z handlowców i znikomej liczby specjalistów SEO i SEM, to może się okazać, że dbanie o widoczność Twojego serwisu będzie traktowane po macoszemu. Najlepiej jest więc zapytać o strukturę pracowniczą i o to, jakimi zasobami firma dysponuje. Wiele osób zastanawia się nad angażowaniem w pomoc freelancera, wyobrażając sobie, że ponieważ ktoś taki jest tylko jeden, to będzie miał automatycznie więcej czasu na opiekowanie się kampaniami i pozycjonowaniem. W praktyce, wielokrotnie może się okazać, że będzie dokładnie odwrotnie – ktoś kto jest sam – w przypadku chorób, wakacji czy innych zdarzeń losowych – najczęściej nie przekazuje tematów do kogoś innego, bo po prostu tego kogoś nie posiada. Kampanie „leżą” przez tydzień lub dwa i nic się z nimi nie dzieje. Ponadto freelancer nie ma pola do skalowania swojego biznesu. Im więcej klientów w portfelu posiada, tym mniej czasu może poświęcić każdemu z nich. Dlatego freelancer jest zainteresowany zazwyczaj tylko dużymi „tematami”.

Opinie klientów

Decydując się na usługodawcę, który będzie miał wpływ na widoczność Twojej witryny, musisz mieć pewność, co do sposobu, w jaki traktuje on swoich klientów. Warto prześledzić zatem nie tylko opinie na własnej stronie agencji (które bywają preparowane lub nieaktualne), ale również te znajdujące się w social mediach, mapkach Google czy na specjalistycznych forach. Jeżeli firma posiada rekomendacje video od klientów – sprawdź ich aktualność, zapytaj czy agencja nadal współpracuje z tym konkretnym klientem i przy okazji dokładnie wysłuchaj, czy to rodzaj współpracy, który pasuje również do Ciebie i tego, jak Ty robisz biznes. Rekomendacje to również obszar, który u wielu freelancerów kuleje – nie dlatego, że ich praca może być bezwartościowa, lecz dlatego, że wielu z nich nie posiada strony w socialach mediach (chociaż llnkedin i zbieranie tam rekomendacji wydaje się świetnym pomysłem). strony internetowej lub zbieranie opinii nie jest czymś na czym by się skupiali w pierwszej czy drugiej kolejności. Ma to sens, ale utrudnia poznanie tej osoby przez potencjalnego klienta. Stosunkowo popularną formą szukania rekomendacji jest pytanie o opinie w branżowych grupach na Facebook`u. Problem jednak polega na tym, że wielu ludzi gra tam na siebie lub korzysta z marketingu szeptanego. Np. trzy komentarze traktujące o tej samej osobie wydadzą Ci się już niezłym wynikiem – podchodź jednak do tego z dystansem.

Wybór strategii działania

Nim zdecydujesz się na konkretnego usługodawcę, upewnij się, że wie, co robi. Jeśli agencja nie interesuje się Twoimi celami biznesowymi, to powinieneś zwiększyć swoją czujność. Obecnie pozycjonowanie i reklama AdWords to działania znacznie bardziej indywidualne niż dawniej. Można więc z powodzeniem wykorzystać je do osiągania zróżnicowanych celów, dlatego jako klient powinieneś znać przyjętą przez agencję strategię. Dzięki temu będziesz miał pewność, że promocja Twojego biznesu jest w dobrych rękach. Ważne jest, aby plan działania agencji był dostosowany do potrzeb Twojej firmy i abyś mógł kontrolować realizację tego, co ustaliliście przed podpisaniem umowy. Staraj się więc rozmawiać o konkretach, które Cię interesują i dopytywać o to, co jest dla Ciebie nie do końca jasne.

Dopasowanie oferty

Dostałeś ofertę od agencji marketingowej. To ważny moment, aby upewnić się, czy usługodawca rozumie Twoje potrzeby. Jeżeli wcześniej kontaktowano się z Tobą, aby ustalić ważne aspekty Twojego biznesu, to oferta powinna być odpowiedzią na ówczesne ustalenia. Poważna agencja SEO i SEM przed wysłaniem propozycji usług zrobi z Tobą wywiad, czyli tak zwany brief. To właśnie dzięki niemu specjaliści będą wiedzieli, na czym szczególnie Ci zależy i będą mogli zareagować, podsyłając taką, a nie inną ofertę. Oczywiście otrzymanie standardowej oferty to nic złego – ale nim ją dostaniesz dobrze będzie porozmawiać z opiekunem stricte o potrzebach biznesowych i tym, czy faktycznie mogą zapewnić to, co założono w ramach określonego budżetu.

Ważne aspekty umowy

Usługi pozycjonowania i kampanie AdWords (Google Ads) to bardzo indywidualna kwestia, dlatego powinieneś otrzymać umowę korzystną właśnie dla Twojego biznesu. Zwróć uwagę szczególnie na sposób rozliczania się z agencją. Dawniej bardzo popularne było na przykład płacenie za pozycje w wyszukiwarce konkretnych słów kluczowych. Dziś nie zawsze jest to najbardziej korzystna opcja. Czasami opłaca się zgodzić na abonament, w ramach którego agencja będzie mogła swobodnie prowadzić działania i inwestować w sprawdzone (bezpieczne) metody, a Ty otrzymasz z rzeczonych działań raporty. Sprawdź także, jaki jest czas Twojej umowy i czy Ci on odpowiada. Nie bój się negocjować warunków. Ostateczny kształt umowy zależy również od Ciebie.

Interesujesz się pozycjonowaniem i chciałbyś się podszkolić w temacie? Przygotowaliśmy dla Ciebie 40 darmowych lekcji SEO. Kurs odbywa się poprzez e-mail – codziennie otrzymujesz jedną lekcję z nieocenioną wiedzą! Po 40 dniach nie będziesz już zatem błądzić po omacku w dziedzinie pozycjonowania stron. Kurs też podpowie Ci, na co zwrócić uwagę zadając sobie pytanie jak wybrać firmę pozycjonującą!

Komentarze (1)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Jak wybrać firmę pozycjonującą – 5 aspektów! - zdjęcie nr 5

    SkiTenis.pl

    24 paź 2018, 00:17

    Ciekawe rady, oczywiście jest to temat, o którym można bardzo długo pisać, fajnie, że sama agencja SEO go poruszyła. Już za to daję Wam duży plus 😉