Spis treści
Czytasz teraz:
Jak wybrać firmę pozycjonującą – 5 aspektów!
Zamknij
Jak wybrać firmę pozycjonującą – 5 szybkich porad!
Każda agencja SEO i SEM przedstawia swoją ofertę w jak najlepszym świetle. W Internecie możesz znaleźć niekończącą się listę zapewnień, że jeżeli wybierzesz daną firmę, to uzyskasz trwałe efekty, a klienci będą trafiać z wyszukiwarki bezpośrednio do Ciebie. Oczywiście, możesz komuś ufać na słowo, ale zdecydowanie racjonalniej będzie dokonać małego researchu!
Agencja SEO i SEM może Ci się przydać, jeśli sam nie masz wiedzy na temat pozycjonowania i reklamy AdWords lub po prostu wolisz zająć się innymi aspektami swojego biznesu. Zanim postanowisz wybrać konkretnego usługodawcę, powinieneś jednak przyjrzeć się kilku kwestiom. To pomoże Ci w podjęciu bardziej przemyślanej decyzji. A zatem, jak wybrać firmę pozycjonującą?
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Struktura pracownicza
Jednym z ważnych aspektów podczas wyboru agencji marketingowej jest upewnienie się, że dana firma posiada wystarczającą ilość specjalistów, aby zająć się Twoim pozycjonowaniem lub reklamami Adwords w sposób naprawdę rzetelny. Nie chodzi o ogólną liczbę zatrudnionych, ponieważ zarówno mała, jak i duża agencja może być dobrym wyborem. Znacznie ważniejsze jest, czym zajmują się poszczególne osoby. Jeżeli firma składa się w większości z handlowców i znikomej liczby specjalistów SEO i SEM, to może się okazać, że dbanie o widoczność Twojego serwisu będzie traktowane po macoszemu. Najlepiej jest więc zapytać o strukturę pracowniczą i o to, jakimi zasobami firma dysponuje. Wiele osób zastanawia się nad angażowaniem w pomoc freelancera, wyobrażając sobie, że ponieważ ktoś taki jest tylko jeden, to będzie miał automatycznie więcej czasu na opiekowanie się kampaniami i pozycjonowaniem. W praktyce, wielokrotnie może się okazać, że będzie dokładnie odwrotnie – ktoś kto jest sam – w przypadku chorób, wakacji czy innych zdarzeń losowych – najczęściej nie przekazuje tematów do kogoś innego, bo po prostu tego kogoś nie posiada. Kampanie „leżą” przez tydzień lub dwa i nic się z nimi nie dzieje. Ponadto freelancer nie ma pola do skalowania swojego biznesu. Im więcej klientów w portfelu posiada, tym mniej czasu może poświęcić każdemu z nich. Dlatego freelancer jest zainteresowany zazwyczaj tylko dużymi „tematami”.
Opinie klientów
Decydując się na usługodawcę, który będzie miał wpływ na widoczność Twojej witryny, musisz mieć pewność, co do sposobu, w jaki traktuje on swoich klientów. Warto prześledzić zatem nie tylko opinie na własnej stronie agencji (które bywają preparowane lub nieaktualne), ale również te znajdujące się w social mediach, mapkach Google czy na specjalistycznych forach. Jeżeli firma posiada rekomendacje video od klientów – sprawdź ich aktualność, zapytaj czy agencja nadal współpracuje z tym konkretnym klientem i przy okazji dokładnie wysłuchaj, czy to rodzaj współpracy, który pasuje również do Ciebie i tego, jak Ty robisz biznes. Rekomendacje to również obszar, który u wielu freelancerów kuleje – nie dlatego, że ich praca może być bezwartościowa, lecz dlatego, że wielu z nich nie posiada strony w socialach mediach (chociaż llnkedin i zbieranie tam rekomendacji wydaje się świetnym pomysłem). strony internetowej lub zbieranie opinii nie jest czymś na czym by się skupiali w pierwszej czy drugiej kolejności. Ma to sens, ale utrudnia poznanie tej osoby przez potencjalnego klienta. Stosunkowo popularną formą szukania rekomendacji jest pytanie o opinie w branżowych grupach na Facebook`u. Problem jednak polega na tym, że wielu ludzi gra tam na siebie lub korzysta z marketingu szeptanego. Np. trzy komentarze traktujące o tej samej osobie wydadzą Ci się już niezłym wynikiem – podchodź jednak do tego z dystansem.
Wybór strategii działania
Nim zdecydujesz się na konkretnego usługodawcę, upewnij się, że wie, co robi. Jeśli agencja nie interesuje się Twoimi celami biznesowymi, to powinieneś zwiększyć swoją czujność. Obecnie pozycjonowanie i reklama AdWords to działania znacznie bardziej indywidualne niż dawniej. Można więc z powodzeniem wykorzystać je do osiągania zróżnicowanych celów, dlatego jako klient powinieneś znać przyjętą przez agencję strategię. Dzięki temu będziesz miał pewność, że promocja Twojego biznesu jest w dobrych rękach. Ważne jest, aby plan działania agencji był dostosowany do potrzeb Twojej firmy i abyś mógł kontrolować realizację tego, co ustaliliście przed podpisaniem umowy. Staraj się więc rozmawiać o konkretach, które Cię interesują i dopytywać o to, co jest dla Ciebie nie do końca jasne.
Dopasowanie oferty
Dostałeś ofertę od agencji marketingowej. To ważny moment, aby upewnić się, czy usługodawca rozumie Twoje potrzeby. Jeżeli wcześniej kontaktowano się z Tobą, aby ustalić ważne aspekty Twojego biznesu, to oferta powinna być odpowiedzią na ówczesne ustalenia. Poważna agencja SEO i SEM przed wysłaniem propozycji usług zrobi z Tobą wywiad, czyli tak zwany brief. To właśnie dzięki niemu specjaliści będą wiedzieli, na czym szczególnie Ci zależy i będą mogli zareagować, podsyłając taką, a nie inną ofertę. Oczywiście otrzymanie standardowej oferty to nic złego – ale nim ją dostaniesz dobrze będzie porozmawiać z opiekunem stricte o potrzebach biznesowych i tym, czy faktycznie mogą zapewnić to, co założono w ramach określonego budżetu.
Ważne aspekty umowy
Usługi pozycjonowania i kampanie AdWords (Google Ads) to bardzo indywidualna kwestia, dlatego powinieneś otrzymać umowę korzystną właśnie dla Twojego biznesu. Zwróć uwagę szczególnie na sposób rozliczania się z agencją. Dawniej bardzo popularne było na przykład płacenie za pozycje w wyszukiwarce konkretnych słów kluczowych. Dziś nie zawsze jest to najbardziej korzystna opcja. Czasami opłaca się zgodzić na abonament, w ramach którego agencja będzie mogła swobodnie prowadzić działania i inwestować w sprawdzone (bezpieczne) metody, a Ty otrzymasz z rzeczonych działań raporty. Sprawdź także, jaki jest czas Twojej umowy i czy Ci on odpowiada. Nie bój się negocjować warunków. Ostateczny kształt umowy zależy również od Ciebie.
Interesujesz się pozycjonowaniem i chciałbyś się podszkolić w temacie? Przygotowaliśmy dla Ciebie 40 darmowych lekcji SEO. Kurs odbywa się poprzez e-mail – codziennie otrzymujesz jedną lekcję z nieocenioną wiedzą! Po 40 dniach nie będziesz już zatem błądzić po omacku w dziedzinie pozycjonowania stron. Kurs też podpowie Ci, na co zwrócić uwagę zadając sobie pytanie jak wybrać firmę pozycjonującą!
SkiTenis.pl
24 paź 2018, 00:17
Ciekawe rady, oczywiście jest to temat, o którym można bardzo długo pisać, fajnie, że sama agencja SEO go poruszyła. Już za to daję Wam duży plus 😉