Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Google Analytics a WordPress – dlaczego warto?

Google Analytics a WordPress – nie czekaj!

WordPress jest to oprogramowanie służące do tworzenia witryn, blogów i aplikacji – inaczej do zarządzania treścią na stronie. Na WordPress’ie można budować całe strony www, jednak najczęściej kojarzy się on z blogami. 

Wierni użytkownicy WordPress’a wymienią jego niewątpliwe plusy:

  • WordPress jest łatwy w zarządzaniu. Jest to oprogramowanie dość intuicyjne, z którym poradzi sobie nawet mało zaawansowany użytkownik CMS. Jego działanie oparte jest na modułach, tzw. wtyczkach, które nie są skomplikowane, a do każdej z nich jest stworzona instrukcja,
  • jest to środowisko darmowe, tzn. samo korzystanie z oprogramowania jest darmowe. Również dużą część wtyczek można zainstalować za darmo. Za część opcji trzeba zapłacić, jednak wybór jest ogromny, a ceny konkurencyjne,
  • wokół WordPress’a istnieje duża międzynarodowa społeczność, która wypełnia Internet, przez co możemy liczyć na wsparcie przy problemowych sytuacjach.

To wszystko wpływa na ogromną popularność tego oprogramowania, oraz fakt, że jest ono daleko z przodu przed konkurencją w benchmarku podobnych produktów. Badania z kwietnia 2018 r. znanego serwisu W3Techs, specjalizującego się w badaniach internetowych pokazują, że 59.9% stron internetowych, których system zarządzania treścią znamy, stanowi WordPress. To 31.3% wszystkich stron internetowych.

W panelu administracyjnym WordPressa nie znajdziemy niestety informacji statystycznych takich jak liczba użytkowników, kliknięcia itp., czyli wszystkiego tego, co możemy sprawdzić w panelu Ads bądź Analytics. Zatem jedną z opcji śledzenia tych miar jest połączenie naszego WordPressa z Google Analytics. Jak to zrobić przedstawiamy tutaj. 

Wtyczki do Google Analytics

Jak to z wtyczkami bywa, każda ma inny zakres możliwości. Poniżej podajemy najpopularniejsze obecnie wtyczki do Analyticsa:

  • Google Analytics Dashboard for WP by ExactMetrics (formerly GADWP) –  wtyczka, która umożliwia także wyświetlanie wyników z Analytics na poziomie panelu WordPress, bez konieczności logowania się do Analyticsa,
  • Google Analytics For WordPress by MonsterInsights – łatwa w instalacji wtyczka, która jest podobna do wtyczki ExactMetrics,
  • Header Footer Code Manager – wtyczka, która umożliwia wklejenie kodu Analyticsa i nie tylko, do tagu <head> na każdą podstronę strony www. Jest ona wyjątkowo prosta w obsłudze, nie ma jednak możliwości przeglądania wyników z poziomu WordPress’a.

Co dalej?

Podczas prowadzenia strony internetowej pojawiają się statystyki, które powinien sprawdzać każdy właściciel. Chyba chcesz wiedzieć ile użytkowników odwiedza Twoją stronę, czy ten użytkownik wraca, ile wyświetleń ma strona itp.? Omówimy teraz kilka wartości, które powinien przeglądać każdy właściciel strony:

  • liczba użytkowników strony – jest to wskaźnik, który pozwala określić popularność strony internetowej. Warto śledzić go na przestrzeni miesięcy. Jeżeli rośnie, oznacza to, że popularność Twojej strony również rośnie, 
  • liczba sesji – jest to częstotliwość wizyt jednego użytkownika na stronie w danym okresie czasu. Miara ta mówi o tym, czy użytkownicy powracają na stronę internetową,
  • źródła ruchu – jest to o tyle istotny wskaźnik, że pokazuje skąd pochodzi ruch na stronie internetowej, tzn. czy użytkownicy strony weszli na nią poprzez fanpag’e na facebook’u, wyniki organiczne w wyszukiwarce Google, czy też reklamy Google Ads, itd.,
  • dane geograficzne – w jakich częściach świata użytkownicy przeglądają Twoją stronę? Tego dowiesz z raportów geograficznych. Poza mapą, zobaczysz również jakimi językami posługują się osoby odwiedzające Twoją stronę (a dokładniej, jaki język mają ustawiony w swojej przeglądarce),
  • urządzenia – warto również znać podział w wejściach na stronę ze względu na urządzenia. Dzięki temu wiadomo, jaki odsetek użytkowników pochodzi z urządzeń mobilnych i możemy ocenić potrzebę sprawnej strony mobilnej.
  • zachowanie, strony – dane te pokazują jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie internetowej, pomogą także ocenić to, jaka strona Twojej witryny jest najczęściej stroną wyjścia, co oznacza, że nie potrafi zatrzymać użytkownika na stronie i należy jej się przyjrzeć, bo być może skłania użytkownika.

Podsumowanie

Tak więc, śledzenie pewnych wskaźników na stronie jest niezbędne do prawidłowego zarządzania stroną internetową działającą pod WordPress’em i aby to osiągnąć trzeba zainstalować wtyczkę Analytics. Współczesny efektywny marketing opiera się na danych, aby więc skutecznie prowadzić działania marketingowe należy zapewnić sobie dostęp do jak największej liczby danych.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

prestashop wady i zalety
PrestaShop jako platforma sklepu – wady i zalety
Maciej Popiołek

Branża e-commerce w naszym kraju wciąż się rozwija. W sieci praktycznie każdego dnia pojawiają się nowe sklepy, do przestrzeni wirtualnej […]

reklama sklepu obuwniczego
Reklama sklepu obuwniczego
Dominika Słomka

Starsze pokolenie jeszcze pamięta czasy, w których zakup pary butów wyróżniającej się na ulicy graniczył z cudem, ale dla młodszych […]

ile kosztuje reklama na youtube
Ile kosztuje reklama na YouTube?
Jakub Nowak

YouTube to obecnie najpopularniejszy portal internetowy. Z ponad dwoma miliardami użytkowników na całym świecie dociera do ponad 1/3 wszystkich posiadaczy […]

Social media w 2017 roku
Artykuł gościnny

Social Media w 2017 – podsumowanie Koniec roku to tradycyjnie sezon rankingów, zestawień i podsumowań mijających 365 dni. Po prostu […]

powiadomienia push
Powiadomienia PUSH alternatywą dla newsletterów?
Dominika Słomka

Komunikaty marketingowe mają jeden podstawowy cel: zwrócić uwagę odbiorcy i zachęcić do podjęcia określonych działań. Mogą przybierać wiele form. Pytanie […]

case study seo + google ads
Case Study SEO + Google Ads
Izabela Pirańska

Ludzi czy firmy, poznaje się po owocach ich pracy. Słowa, papier, internet – wszystkie są cierpliwie i pojemne, a my […]