Problem zduplikowanych treści to jeden z częstszych hamulców procesu pozycjonowania. Dobry tekst, który wspiera pozycjonowanie, powinien być m.in. odpowiedniej długości, zawierać słowa kluczowe i być unikalny. Unikalność treści oznacza, że są one publikowane tylko w jednym miejscu w Internecie.
Choć duplikat duplikatowi nierówny (oznacza to, że inaczej odbieramy plagiat niż udostępnienie swojemu dystrybutorowi opisów produktów – to pierwsze będzie oceniane jako naganne zachowanie, a drugie jako troska o dobre przedstawienie oferty), to jednak jest on szkodliwy z punktu widzenia SEO. Teksty, które są publikowane w więcej niż w jednym miejscu w Internecie, tracą wartość dla pozycjonowania i nie są pomocne w osiąganiu wyższych pozycji w wyszukiwarce.
Najprostszy sposób na wykrycie duplikatu treści to wklejenie fragmentu tekstu do wyszukiwarki Google i sprawdzenie czy dany tekst nie pojawia sie tez na innych stronach. Duplikat powoduje także umieszczenie treści w takich miejscach jak: portale aukcyjne, portale ogłoszeniowe, katalogi branżowe, portale branżowe, strony partnerów i dystrybutorów, blogi itp. (a więc miejsca, gdzie zazwyczaj nasz tekst trafił za naszą wiedzą).
Co można zrobić z duplikatem treści?
Jeśli zauważyliśmy, że nasza witryna ma problem z duplikatem to mamy do wyboru dwa główne rozwiązania:
– przygotować nowe unikalne treści – rozwiązanie pracochłonne, ale z punktu SEO najlepsze,
– możemy skontaktować się z firmą, która powieliła nasz tekst – być może skutecznie wyegzekwujemy jego usunięcie.
Należy zauważyć, że za duplikat Google uznaje tekst, który jego roboty mogą przeczytać. Jeśli podstrona z problematycznymi treściami jest wyłączona z indeksowania, to w jakiś sposób rozwiązuje to problem szkodliwego duplikatu (choć jednocześnie uniemożliwia dotarcie do danej podstrony z poziomu wyszukiwarki).
Bądź pierwszym który napisze komentarz.