Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Pinterest – co warto reklamować i w jaki sposób?

Pinterest – co warto reklamować i w jaki sposób? - zdjęcie nr 1

pinterest ads

Myślisz o reklamie na Pinterest? To może być dobry sposób na pozyskanie klientów i zwiększenie sprzedaży. Zanim jednak skorzystasz z tego narzędzia, dowiedz się, co warto na nim promować i jak to zrobić. Doradzamy.

Czym jest Pinterest?

Czy wiesz, że Pinterest powstał w 2010 roku? Jest więc znacznie starszy niż TikTok i istnieje odrobinę dłużej niż Instagram. To portal, który znacząco różni się od innych social mediów. Nie służy bezpośrednio do komunikacji z innymi userami. Jest raczej wirtualną „tablicą korkową”, do której można „przypinać” różne zdjęcia, video i inne materiały – po to, aby zainspirować się. Do czego? Np. do udekorowania wnętrza w określony sposób, stworzenia konkretnej stylizacji ubioru czy podróży w nietypowym kierunku.

Na Pinterest użytkownicy mogą polubić poszczególne materiały i tworzyć z nich własne kolekcje tematyczne – przydatne choćby podczas realizacji projektów, planów czy marzeń. Z takiego charakteru portalu wynika też specyfika jego użytkowników. Chociaż jest ich mniej niż na wspomnianych serwisach społecznościowych, są znacznie bardziej aktywni i otwarci na odkrywanie nowych rzeczy. Właśnie w tym kryje się potencjał reklamowy Pinteresta.

Co warto reklamować na Pinterest?

Osoby korzystające z Pinterest są bardzo często pasjonatami i osobami szukającymi inspiracji do działania oraz pomysłów – także tych na zakupy. Zazwyczaj przynależą do młodszych pokoleń: gen-Z czy millenialsów, choć nie brak tu też starszych userów. Już taka ogólna, charakterystyka sprawia, że można wyróżnić branże, dla których reklama na Pintereście będzie strzałem w dziesiątkę. Oto kilka najważniejszych.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Moda i uroda

Wiele osób odwiedzających Pinterest szuka inspiracji przy tworzeniu stylizacji. Modne fryzury, designerskie sukienki, buty w klimatach athleisure, dodatki do stroju biznesowego – to tylko przykładowe rzeczy, które mogą interesować użytkowników.

Właśnie dlatego na Pintereście reklamują się m.in.:

  • marki odzieżowe i obuwnicze;
  • sklepy z ubraniami i butami (w szczególności działające online);
  • drogerie online;
  • marki kosmetyczne;
  • firmy oferujące akcesoria oraz dodatki.

Kulinaria

Pinterest jest także źródłem inspiracji kulinarnych czy przepisów. Można tam „spotkać” bardzo wielu „foodies”, a więc osób, które lubią smaczne, dobrze wyglądające jedzenie. Którzy reklamodawcy mogą wykorzystać ten potencjał? To przede wszystkim:

  • marki spożywcze (producenci i dystrybutorzy);
  • e-sklepy z żywnością i napojami;
  • restauracje i sieci gastronomiczne;
  • blogerzy kulinarni czy wydawcy książek kucharskich.

Dom i ogród

Ponieważ Pinterest „stoi obrazem”, użytkowników interesują także wszelkie materiały dotyczące aranżacji i wyposażenia przestrzeni. Dlatego w serwisie reklamują się m.in.:

  • architekci wnętrz;
  • producenci i dystrybutorzy materiałów wykończeniowych;
  • producenci i dystrybutorzy mebli (w tym e-sklepy meblowe);
  • firmy remontowe;
  • projektanci ogrodów;
  • producenci i dystrybutorzy akcesoriów ogrodowych.

Rękodzieło i DIY

Pinterest jest portalem dla ludzi kreatywnych. W związku z tym odbiorców znajdą tutaj m.in.:

  • sklepy z materiałami DIY;
  • dystrybutorzy akcesoriów czy mebli oraz dodatków DIY;
  • blogerzy zajmujący się rękodziełem.

Technologia i elektronika

Korzystanie z urządzeń elektronicznych, a zwłaszcza ze smartfonów, stało się codziennością dla większości społeczeństwa. Dlatego również użytkownicy Pinterest szukają inspiracji w tym zakresie. W efekcie w serwisie chętnie promują się:

  • e-sklepy z elektroniką;
  • sprzedawcy gadżetów, np. designerskich etui do telefonów itp.;
  • dystrybutorzy urządzeń domowych i akcesoriów technologicznych.

E-commerce

Już w poprzednich kategoriach wymienialiśmy rodzaje internetowych sklepów, które chętnie reklamują się na Pintereście. Warto jednak wiedzieć, że również firmy działające w innych obszarach e-commerce mogą skutecznie pozyskiwać klientów za pośrednictwem tego serwisu. To m.in. dlatego, że:

  • Pinterest umożliwia integrację z najpopularniejszymi platformami e-sprzedażowymi, np. Shopify, Magento czy WooCommerce, co pozwala m.in. na tworzenie reklam dynamicznych;
  • serwis daje możliwość przekierowania z reklamy bezpośrednio na stronę sprzedażową – to rozwiązanie zwiększa potencjał konwersji.

Dlatego niezależnie od tego, co sprzedajesz online, możesz rozważyć kampanię Pinterest.

Jak reklamować się na Pinterest?

Działasz w jednej z branż, dla których reklama na Pintereście to dobre rozwiązanie? Zanim rozpoczniesz kampanię Pinterest Ads, zadbaj o to, aby inwestycja w promocję w tym serwisie była opłacalna. O czym musisz pamiętać?

  • Jasne założenia kampanii reklamowej na Pinterest – zanim zaczniesz ją planować, określ swoje USP, cele biznesowe i sprzedażowe oraz grupę docelową. Doprecyzuj też budżet, który możesz przeznaczyć na promocję.
  • Dobrze przygotowane reklamy – istotne kwestie to dobór odpowiedniego formatu reklamy (standardowy pin reklamowy, kolekcja, a może video?), jak również jej treści. Powinna być atrakcyjna dla Twoich grup odbiorców, tak aby inspirowała do kliknięcia.
  • Prawidłowa konfiguracja kampanii – Pinterest pozwala bardzo precyzyjnie „targetować” odbiorców, nie tylko na podstawie danych demograficznych, ale także zainteresowań czy zachowań zakupowych. Warto uwzględnić te kwestie, gdy planuje się rozpoczęcie promocji.
  • Monitorowanie wyników kampanii – w omawianym serwisie można korzystać z pogłębionych danych analitycznych, które pozwalają oceniać skuteczność reklamy, a co za tym idzie zoptymalizować kolejne akcje promocyjne.

Pinterest Ads to stosunkowo wymagające narzędzie. Dlatego najlepiej powierzyć przygotowanie i realizację kampanii ekspertom. To najlepszy sposób na maksymalne wykorzystanie budżetu reklamowego – tak, aby każda złotówka włożona w promocję przyczyniła się do zwiększenia sprzedaży.

Potrzebujesz pomocy przy reklamie na Pinterest? Zgłoś się do nas. Przeprowadzimy kampanię, dzięki której wzmocnisz swój potencjał oraz rozpoznawalność marki, a przede wszystkim łatwiej zrealizujesz cele biznesowe. Skontaktuj się, aby porozmawiać o dostępnych możliwościach!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany