Spis treści
Czytasz teraz:
Big Data – definicja, korzyści i jak skutecznie wykorzystać jego potencjał w SEO?
Zamknij
Bid data – poznaj wielki temat!
Według ostatnich danych w Internecie każdego dnia tworzy się 2,5 kwintyliona danych (jeden kwintylion to jedynka oraz 18 zer). Dla przykładu, na YouTube przesyłanych jest ok. 460 000 godzin wideo dziennie. Z kolei Facebook w skali miesiąca posiada ok. 2,32 miliarda użytkowników, którzy przesyłają zdjęcia, filmy oraz wiadomości tekstowe. Czemu o tym wspominam? Te i inne dane tego typu wpłyną na to, jak będzie wyglądało SEO. Zmieni to także sposób, w jaki firmy będą optymalizować swoje strony internetowe oraz tworzyć content. Cały ten proces jest związany z niejakim Big Data. Zanim omówimy, jak ów trend wpłynie na przyszłość SEO, wyjaśnijmy sobie, co to jest Big Data ogólnie. 🙂Big Data – co to jest?
Big Data to krótki termin, który opisuje cały proces gromadzenia oraz analizy danych przeprowadzany tak, aby osiągnąć zamierzone (często biznesowe) cele. Choć sam termin jest stosunkowo nowy, to jednak podstawy definicji zostały ukute już na początku XXI wieku przez analityka Doug Laney’a. Obecnie Big Data stanowi ważny element procesu podejmowania decyzji i nie ma w tym nic dziwnego. Big Data pomaga:- Oszczędzać koszty – niektóre narzędzia od Big Data jak analiza danych w chmurze usprawniają proces, w jaki firmy gromadzą i analizują zbierane informacje.
- Zrozumieć warunki na rynku – dzięki analizie zachowań zakupowych klientów firma może ustalić, które produkty (i czemu) najlepiej trafiają do danej grupy docelowej.
- Tworzyć nowe produkty – dzięki analizie trendów opartej o konkretne informacje da się stworzyć produkty, które w samą porę trafią w zapotrzebowanie.
- Kontrolować reputację w sieci – Big Data może zostać użyte do tzw. analizy sentymentu, dzięki której mamy możliwość kontrolowania tego, jakim nacechowaniem emocjonalnym charakteryzują się wzmianki o danej firmie w Internecie.





Bądź pierwszym który napisze komentarz.