Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Zakupy świąteczne – klienci błagają o Twoją pomoc!

Zakupy świąteczne – klienci błagają o Twoją pomoc! - zdjęcie nr 1

Zakupy świąteczne – klienci błagają o Twoją pomoc! - zdjęcie nr 2

Klienci i ich zakupy świąteczne – jak nawigują pod koniec 2018 roku?

Dzisiejsi klienci używają przynajmniej 3 lub więcej kanałów komunikacji aby poznać nowe marki i ich produkty lub sprawdzić co zmieniło się u swoich ulubieńców. Wśród nich wymieniają swój smartfon, stronę internetową sprzedawcy lub sklep stacjonarny. Święta to dla wielu nowych i mniej znanych marek najlepszy okres na pokazanie się i zachęcenie kupujących do zakupu właśnie ich produktów. A zatem, będąc sprzedającym musisz zareagować na zakupy świąteczne już teraz! 

zakupy na święta

“Pomóż mi cię znaleźć – gdziekolwiek jestem, gdziekolwiek chcę”

Badania pokazują, że 61% kupujących jest skłonnych do zakupu od nowych sprzedawców w okresie świątecznym, a w zeszłym roku, w tym okresie prawie połowa z nich to zrobiła. W tym roku jesteśmy bardziej otwarci na odkrywanie i próbowanie nowych marek niż kiedykolwiek wcześniej. Jako dowód, frazy takie jak „marki podobne” i „sklepy podobne” wzrosły w ciągu ostatnich dwóch lat o ponad 60%.Ważne jest więc, aby wspomagać klientów na ścieżce zakupowej. Jak to robić?

Możliwość kontaktu przez telefon dla wielu klientów wciąż jest dużym udogodnieniem. Dzięki tej opcji mogą szybko uzyskać informacje o dostępności produktów. Kupujący używają swoich smartfonów przy zakupach z jeszcze większą częstotliwością. W rzeczywistości w ciągu ostatnich dwóch lat liczba wyszukiwań „aplikacji sklepowych” wzrosła o 90%, a liczba wyszukiwań „zakupów online” wzrosła w tym samym okresie o 180%.

zakupy świąteczne statystyka

Warto również zauważyć, że wideo stało się ulubioną formą dla świątecznych kupujących. “Dla prawie dwóch trzecich kupujących wideo stanowi źródło inspiracji i główny impuls do zakupu. 90% z tych osób twierdzi, że zainteresowało się danym produktem po obejrzeniu filmu wideo na Youtubie.”

zakupy święta

Obserwujemy również, że zakupy nie są dokonywane tylko w dni typowe dla promocji, takie jak “Czarny piątek” czy “Cyber poniedziałek”. W końcu robimy zakupy – przed, w trakcie i po świętach. Dlatego warto uwzględnić to w swojej strategii i dopasować promocję do całego okresu świątecznego.

Zakupy świąteczne i personalizacja oferty

Klienci oczekują od marek, że produkty i usługi będą dopasowane do ich potrzeb. Ponad połowa konsumentów twierdzi, że jest zainteresowana oglądaniem spersonalizowanych treści podczas zakupów. Za pomocne uważali oferty produktów, które regularnie kupują lub przypominają o miejscach, w których najczęściej robią zakupy. Natomiast 4 na 10 kupujących w okresie świąt Bożonarodzeniowych szuka sprzedawców, którzy pamiętają ich dane, takie jak wcześniej mierzone rozmiary i zakupione produkty.

Nawet szukając prezentów dla innych, kupujący oczekują bardziej szczegółowych i spersonalizowanych rezultatów. Na przykład, liczba wyszukiwań hasła „prezent + ____ rok” wzrosła o ponad 100%, a liczba wyszukiwań „prezent dla taty” wzrosła o ponad 80% w tym samym okresie.

Marki, które chcą zdobyć klientów w tegorocznych świętach, muszą wziąć pod uwagę, że niespersonalizowane oferty, które są kierowane dla wszystkich, nie są już akceptowalne.

„Nie marnuj ich czasu”

Klienci oczekują od sprzedawców specjalnych udogodnień podczas zakupów. Z jednej strony jest to najpiękniejszy czas w roku, z drugiej strony jeden z bardziej stresujących. Dla wielu osób wybieranie idealnego prezentu dla bliskich stanowi nie lada wyzwanie. Szukający prezentów na ostatnia chwilę są mniej lojalni wobec swoich ulubionych sklepów, a co trzeci respondent decyduje się na kupno prezentów w zależności od tego, jak szybko może je dostać. Liczy się więc dostępność produktów, możliwość przejrzenia w różnych miejscach, np. w sklepie stacjonarnym i w sklepie online, oraz szybkość dostawy.

Pomóż swoim klientom pomóc sobie

Nie pozwól, by święta były dla klientów katastrofą. Jeśli zapewnisz odpowiednią, spersonalizowaną i szczerą pomoc, wyróżnisz się z tłumu. Odpowiedz sobie na pytanie: Czy w tym sezonie świątecznym udzielę moim klientom pomocy, której potrzebują? Znalezienie odpowiedzi może być dużym krokiem w kierunku osiągnięcia długoterminowej lojalności klientów i rozwoju firmy.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas! Zaprojektujemy kampanie skrojone pod dany czas w kalendarzu! 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany