Spis treści
Czytasz teraz:
Zakupy świąteczne – klienci błagają o Twoją pomoc!
Zamknij
Klienci i ich zakupy świąteczne – jak nawigują pod koniec 2018 roku?
Dzisiejsi klienci używają przynajmniej 3 lub więcej kanałów komunikacji aby poznać nowe marki i ich produkty lub sprawdzić co zmieniło się u swoich ulubieńców. Wśród nich wymieniają swój smartfon, stronę internetową sprzedawcy lub sklep stacjonarny. Święta to dla wielu nowych i mniej znanych marek najlepszy okres na pokazanie się i zachęcenie kupujących do zakupu właśnie ich produktów. A zatem, będąc sprzedającym musisz zareagować na zakupy świąteczne już teraz!
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
“Pomóż mi cię znaleźć – gdziekolwiek jestem, gdziekolwiek chcę”
Badania pokazują, że 61% kupujących jest skłonnych do zakupu od nowych sprzedawców w okresie świątecznym, a w zeszłym roku, w tym okresie prawie połowa z nich to zrobiła. W tym roku jesteśmy bardziej otwarci na odkrywanie i próbowanie nowych marek niż kiedykolwiek wcześniej. Jako dowód, frazy takie jak „marki podobne” i „sklepy podobne” wzrosły w ciągu ostatnich dwóch lat o ponad 60%.Ważne jest więc, aby wspomagać klientów na ścieżce zakupowej. Jak to robić?
Możliwość kontaktu przez telefon dla wielu klientów wciąż jest dużym udogodnieniem. Dzięki tej opcji mogą szybko uzyskać informacje o dostępności produktów. Kupujący używają swoich smartfonów przy zakupach z jeszcze większą częstotliwością. W rzeczywistości w ciągu ostatnich dwóch lat liczba wyszukiwań „aplikacji sklepowych” wzrosła o 90%, a liczba wyszukiwań „zakupów online” wzrosła w tym samym okresie o 180%.
Warto również zauważyć, że wideo stało się ulubioną formą dla świątecznych kupujących. “Dla prawie dwóch trzecich kupujących wideo stanowi źródło inspiracji i główny impuls do zakupu. 90% z tych osób twierdzi, że zainteresowało się danym produktem po obejrzeniu filmu wideo na Youtubie.”
Obserwujemy również, że zakupy nie są dokonywane tylko w dni typowe dla promocji, takie jak “Czarny piątek” czy “Cyber poniedziałek”. W końcu robimy zakupy – przed, w trakcie i po świętach. Dlatego warto uwzględnić to w swojej strategii i dopasować promocję do całego okresu świątecznego.
Zakupy świąteczne i personalizacja oferty
Klienci oczekują od marek, że produkty i usługi będą dopasowane do ich potrzeb. Ponad połowa konsumentów twierdzi, że jest zainteresowana oglądaniem spersonalizowanych treści podczas zakupów. Za pomocne uważali oferty produktów, które regularnie kupują lub przypominają o miejscach, w których najczęściej robią zakupy. Natomiast 4 na 10 kupujących w okresie świąt Bożonarodzeniowych szuka sprzedawców, którzy pamiętają ich dane, takie jak wcześniej mierzone rozmiary i zakupione produkty.
Nawet szukając prezentów dla innych, kupujący oczekują bardziej szczegółowych i spersonalizowanych rezultatów. Na przykład, liczba wyszukiwań hasła „prezent + ____ rok” wzrosła o ponad 100%, a liczba wyszukiwań „prezent dla taty” wzrosła o ponad 80% w tym samym okresie.
Marki, które chcą zdobyć klientów w tegorocznych świętach, muszą wziąć pod uwagę, że niespersonalizowane oferty, które są kierowane dla wszystkich, nie są już akceptowalne.
„Nie marnuj ich czasu”
Klienci oczekują od sprzedawców specjalnych udogodnień podczas zakupów. Z jednej strony jest to najpiękniejszy czas w roku, z drugiej strony jeden z bardziej stresujących. Dla wielu osób wybieranie idealnego prezentu dla bliskich stanowi nie lada wyzwanie. Szukający prezentów na ostatnia chwilę są mniej lojalni wobec swoich ulubionych sklepów, a co trzeci respondent decyduje się na kupno prezentów w zależności od tego, jak szybko może je dostać. Liczy się więc dostępność produktów, możliwość przejrzenia w różnych miejscach, np. w sklepie stacjonarnym i w sklepie online, oraz szybkość dostawy.
Pomóż swoim klientom pomóc sobie
Nie pozwól, by święta były dla klientów katastrofą. Jeśli zapewnisz odpowiednią, spersonalizowaną i szczerą pomoc, wyróżnisz się z tłumu. Odpowiedz sobie na pytanie: Czy w tym sezonie świątecznym udzielę moim klientom pomocy, której potrzebują? Znalezienie odpowiedzi może być dużym krokiem w kierunku osiągnięcia długoterminowej lojalności klientów i rozwoju firmy.
Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas! Zaprojektujemy kampanie skrojone pod dany czas w kalendarzu!
Bądź pierwszym który napisze komentarz.