Spis treści
Czytasz teraz:
Top 3 darmowe narzędzia Google dla marketingu
Zamknij
TOP 3 narzędzia Google dla marketingu
Spośród wszystkich darmowych narzędzi oferowanych przez Google naprawdę trudno wybrać złotą trojkę, która będzie najbardziej przydatna dla marketera. Wszystko zależy od skali naszego działania i tego, na jakim poziomie szczegółowości informacji poszukujemy. Niemniej – mimo, że wybranie trzech najlepszych narzędzi Google dla marketingu jest trudne – spróbowaliśmy i oto nasz subiektywny wybór – trzy najlepsze narzędzia Google dla marketingu!
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Think with Google
Think with Google jest ogromną bazą wiedzy oraz narzędzi dla wszystkich zainteresowanych tematyką marketingu online. Serwis dostępny jest w kilkunastu językach i podzielony został na części dotyczące wiedzy o klientach, marketingu oraz kanałach reklamowych. Znaleźć w nim można wiele interesujących i pomocnych artykułów traktujących zarówno o dobrych praktykach marketingowych, jak i nowościach od Google, a także linki do popularnych i niezbędnych każdemu marketingowcowi darmowych narzędzi.
Think with Google daje też możliwość subskrypcji artykułów pojawiających się w części blogowej serwisu. Po wpisaniu adresu email oraz nazwy firmy, należy wybrać preferowaną przez siebie tematykę artykułów lub obszarów zainteresowań związanych z produktami/usługami Google. Potem wystarczy tylko poczekać na wiadomość, która w odpowiednim momencie pojawi się na poczcie email i oddać się lekturze.
Think with Google jest stroną wartą regularnego odwiedzania przez wszystkich tych, którzy chcą być na bieżąco z nowinkami w świecie marketingu by Google. Jest to właściwe miejsce dla osób planujących skuteczną reklamę swoich produktów i usług w sieci. Think with Google dostarcza świeże spostrzeżenia, aktualne dane, praktyczne narzędzia, a także ekskluzywne badania branżowe. Wszystko po to, aby umożliwić internautom lepsze połączenie z marketingiem cyfrowym.
Consumer Barometer
Barometr Konsumencki, to magazyn badań internetowych, bardzo przydatny na etapie planowania działań marketingowych. Google w ramach tego narzędzia – zadając proste pytanie jak ludzie
korzystają z internetu – wykorzystało odpowiedzi ponad 150 000 osób z 61 krajów. Po ustawieniu odpowiednich filtrów, np. wybranego kraju, można sprawdzić dane dotyczące m.in. preferencji internautów co do urządzeń, przy pomocy których surfują w internecie lub tego, w jakim celu łączą się z siecią. Panel barometru, dostępny w języku angielskim, podzielony jest na cztery podstawowe kategorie: Dive into the data with the Graph Builder Statystyki dotyczące pytań zadawanych przez Google i przedstawiające jak internauci łączą się z siecią i z jakich urządzeń korzystają w tym celu, jak dokonują zakupów online oraz jak oglądają wideo w sieci,
Przykład:
poniższy screen pokazuje na jak długo przed zakupem internauci z Wielkiej Brytanii zazwyczaj zaczynają poszukiwać produktów z kategorii odzież oraz obuwie.
Compare digital Trended Data over time – słupki przedstawiające jak zmienia się dostęp do sieci oraz jej wykorzystanie na przestrzeni lat:
Explore our Audiences Stories – przykłady wykorzystania internetu przez wybrane grupy docelowe, np. Millenialsów:
Discover our Curated Insights – wykresy przedstawiające różnorodne statystyki, dotyczące użytkowników sieci, ich wieku, narzędzi online, urządzeń oraz zachowania:
Barometr konsumencki jest skarbnicą wiedzy na temat użytkowników sieci www. Doskonale sprawdza się jako pomocnik na etapie planowania działań marketingowych, gdyż pozwala sprawdzić jak najłatwiej dotrzeć do wybranej grupy docelowej.
Market Finder
Market Finder jest narzędziem, które pozwala znaleźć nowe rynki do sprzedaży produktów lub usług. Po wpisaniu adresu strony www w wyszukiwarkę lub wybraniu odpowiednich kategorii
branży, system wyświetla listę proponowanych krajów wraz z danymi dotyczącymi miesięcznej ilości zapytań o produkty/usługi danej kategorii, średniej stawki za kliknięcie w reklamy promujące daną branżę, itp.
Market Finder udostępnia też przydatne porady, artykuły oraz case study na wiele różnych tematów związanych z biznesem. Dodatkowo prezentuje narzędzia, które mogą okazać się przydatne do promocji biznesu: Market Finder jest doskonałym narzędziem dla wszystkich planujących rozwijać swój biznes za granicą. Prosty, intuicyjny panel oraz ogromna ilość danych na pewno ułatwią planowanie działań, a przynajmniej przedstawią najważniejsze statystyki.
Podsumowanie
To był nasz subiektywny wybór trzech najciekawszych i potencjalnie najlepszych narzędzi Google dla marketerów. Ale jest tego znacznie, znacznie więcej i większość z nich prezentujemy w naszym darmowym poradniku – nie wykluczone, że to właśnie spośród nich znajdziesz to jedno, które będzie szczególnie przydatne w Twojej codziennej pracy. 🙂
Bądź pierwszym który napisze komentarz.