Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Pokemon Go – łap je dla swojego biznesu!

    Internet wprost oszalał na punkcie gry Pokemon Go, będącej efektem współpracy firmy Niantic (start-up, który wcześniej stworzył Ingress) oraz Nintendo. W Polsce gra nie jest jeszcze dostępna oficjalnymi kanałami (Google Play i App Store), jednak już pochłonęła tysiące młodszych i starszych użytkowników smartfonów. No tak… ale jakie to ma znaczenie dla biznesu?

    Twórcy Pokemon Go póki co nie udostępniają możliwości reklamowania się bezpośrednio  w aplikacji, jednak konstrukcja i forma rozgrywki pozwala na to, aby podjąć próbę wykorzystania go jej już teraz, zanim zabierze się za to konkurencja. Zacznijmy więc od podstaw – na czym polega Pokemon Go? Po stworzeniu postaci, awatar trafia na mapę okolicy i za pomocą GPS na naszym telefonie, namierza kolejne Pokemony. Naszym zadaniem jest je złapać i zamknąć w Poke Ballu. Ponadto, poruszając się dalej po mapie, znajdziemy również Pokestopy i sale walk, w których możemy zmierzyć się z innymi graczami.

    Ok… ale co to ma wspólnego z marketingiem? To proste – social media!

    Poszukiwanie nowych pokemonów motywuje do spacerów i odkrywania nowych lokalizacji, a jako że gra jest aktualnie “bardzo trendy”, gracze chętnie dzielą się informacjami dotyczącymi Pokestopów oraz miejscami, w których znaleźli i dodali do swojej kolekcji nowe Pokemony.

    Doskonałym przykładem wykorzystania potencjału Pokemon Go jest pomysł schroniska Muncie Animal Shelter, który na swoim facebooku  zaprasza na szukanie pokemonów podczas wyprowadzania psów ze swojej placówki. Na szczególną uwagę zasługuje tu hasło “Just come to the front desk and say you are here for Pokemon Dogs!”.

    Wykorzystując tę wiedzę, łatwo zaprosić ich do swojego biznesu – odpalając grę na swoim smartfonie i dzieląc się znaleziskami z okolic swojego biura (oby to był ten najrzadszy gatunek sympatycznego stworka!), już wkrótce staniecie się świadkami prawdziwych pielgrzymek zarówno nastolatków, jak i “tej starszej młodzieży”, która już jakiś czas temu świętowała trzydziestolecie.

    Pssst… Plotka biurowa niesie, że w okolicach Verseo panoszy się Pikachu!

    Audyt Google Ads

    Udostępnij:

    0 osób uznało ten artykuł za przydatny

    Loading...

    Czy ten artykuł był przydatny?

    TAK NIE

    Autor artykułu

    Pamiętacie coś takiego jak mieszarki tekstu? Basia pamięta bo zaczynała swoją przygodę z SEO właśnie wtedy, kiedy była to bardzo modna metoda "tworzenia" treści na stronę. Od 3 lat pracuje z klientami Verseo i wie, że diabeł SEO tkwi w szczegółach. Aha - mieszarki są złe! Tylko oryginalny content! Na naszym blogu Basia wyjaśnia Wam kwestie związane z pozycjonowaniem stron, poruszając mniej popularne kwestie - jak znaczniki schema. Oprócz topów w wyszukiwarce przepada również za tymi górskimi. Jak tylko może - wybywa i wędruje!

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    Powiązane artykuły

    Jak tworzyć raporty niestandardowe w Google Analytics?
    Wiktor Cegłowski

    Raporty z kampanii są szczególnie oczekiwane przez klientów. Doskonałym rozwiązaniem są raporty niestandardowe, które pozwalają na wyselekcjonowanie najbardziej interesujących dla […]

    Wskaźniki marketingowe – mierz lub umieraj!
    Maciej Popiołek

    Wydaje Ci się, że przygotowałeś inteligentną, angażującą i skuteczną kampanię marketingową? Sądzisz, że Twój landing page pozwoli Ci pozyskać wartościowe […]

    Rynek podróży zmienia się w rynek doświadczeń? Co na to Google?
    Jakub Nowak

    Poszukiwacze przygód dyktują warunki branży turystycznej. Jak znaleźć z nimi wspólny język? Można wyróżnić dwa rodzaje turystów. Pierwszą grupę tworzą […]

    Gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy
    Gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy?
    Dominika Słomka

    Pomysł na sklep internetowy jest. Platforma e-commerce wybrana. Produkty wprowadzone do systemu. Wszystko działa, tylko… klientów brak? Aby w e-sklepie […]

    Google Trips wystartowało!
    Redakcja

    Google Trips jest już dostępne w sklepach Google i Apple. Czas go zainstalować, ruszyć w drogę i testować! O korzyściach […]

    Google Moja Firma, wyniki lokalne i jak to połączyć?
    Jakub Szperkowski

    W dzisiejszym wpisie chciałbym poruszyć kwestię tworzenia profilu Google Moja Firma, czyli tworzenia lokacji naszej firmy w mapach Google. Jest […]