Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Pokemon Go – łap je dla swojego biznesu!

    Internet wprost oszalał na punkcie gry Pokemon Go, będącej efektem współpracy firmy Niantic (start-up, który wcześniej stworzył Ingress) oraz Nintendo. W Polsce gra nie jest jeszcze dostępna oficjalnymi kanałami (Google Play i App Store), jednak już pochłonęła tysiące młodszych i starszych użytkowników smartfonów. No tak… ale jakie to ma znaczenie dla biznesu?

    Twórcy Pokemon Go póki co nie udostępniają możliwości reklamowania się bezpośrednio  w aplikacji, jednak konstrukcja i forma rozgrywki pozwala na to, aby podjąć próbę wykorzystania go jej już teraz, zanim zabierze się za to konkurencja. Zacznijmy więc od podstaw – na czym polega Pokemon Go? Po stworzeniu postaci, awatar trafia na mapę okolicy i za pomocą GPS na naszym telefonie, namierza kolejne Pokemony. Naszym zadaniem jest je złapać i zamknąć w Poke Ballu. Ponadto, poruszając się dalej po mapie, znajdziemy również Pokestopy i sale walk, w których możemy zmierzyć się z innymi graczami.

    Ok… ale co to ma wspólnego z marketingiem? To proste – social media!

    Poszukiwanie nowych pokemonów motywuje do spacerów i odkrywania nowych lokalizacji, a jako że gra jest aktualnie “bardzo trendy”, gracze chętnie dzielą się informacjami dotyczącymi Pokestopów oraz miejscami, w których znaleźli i dodali do swojej kolekcji nowe Pokemony.

    Doskonałym przykładem wykorzystania potencjału Pokemon Go jest pomysł schroniska Muncie Animal Shelter, który na swoim facebooku  zaprasza na szukanie pokemonów podczas wyprowadzania psów ze swojej placówki. Na szczególną uwagę zasługuje tu hasło “Just come to the front desk and say you are here for Pokemon Dogs!”.

    Wykorzystując tę wiedzę, łatwo zaprosić ich do swojego biznesu – odpalając grę na swoim smartfonie i dzieląc się znaleziskami z okolic swojego biura (oby to był ten najrzadszy gatunek sympatycznego stworka!), już wkrótce staniecie się świadkami prawdziwych pielgrzymek zarówno nastolatków, jak i “tej starszej młodzieży”, która już jakiś czas temu świętowała trzydziestolecie.

    Pssst… Plotka biurowa niesie, że w okolicach Verseo panoszy się Pikachu!

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Udostępnij:

    0 osób uznało ten artykuł za przydatny

    Loading...

    Czy ten artykuł był przydatny?

    TAK NIE

    Autor artykułu

    Pamiętacie coś takiego jak mieszarki tekstu? Basia pamięta bo zaczynała swoją przygodę z SEO właśnie wtedy, kiedy była to bardzo modna metoda "tworzenia" treści na stronę. Od 3 lat pracuje z klientami Verseo i wie, że diabeł SEO tkwi w szczegółach. Aha - mieszarki są złe! Tylko oryginalny content! Na naszym blogu Basia wyjaśnia Wam kwestie związane z pozycjonowaniem stron, poruszając mniej popularne kwestie - jak znaczniki schema. Oprócz topów w wyszukiwarce przepada również za tymi górskimi. Jak tylko może - wybywa i wędruje!

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    Video content marketing – czy warto go wdrożyć do promocji biznesu?
    Dominika Słomka

    Video content marketing to wciąż nowy sposób na to, żeby zdywersyfikować swoje działania promocyjne i wyjść naprzeciw zmieniającym się trendom […]

    jak wybrać odpowiedni hosting
    Jak wybrać odpowiedni hosting?
    Dominika Słomka

    Każda strona internetowa opiera się na dwóch filarach – to domena (adres) oraz hosting. O ile ten pierwszy termin jest […]

    co to domena
    Co to domena?
    Maciej Popiołek

    Każdy, kto chce założyć stronę internetową, musi postarać się w pierwszej kolejności o jej dwa główne filary – domenę i […]

    Facebook przedstawia kolejny format reklamowy dedykowany wyłącznie na urządzenia mobilne: Kolekcje
    Artur Kwieciński

    Nowy format reklamowy na Facebooku! Facebook zaprezentował niedostępny jeszcze w Polsce format reklamowy, który jako drugi po formacie Kanwa wyświetlany […]

    mobile w b2b
    Mobile w B2B
    Jakub Nowak

    Jak urządzenia mobilne doprowadziły do rewolucji w sektorze B2B? W przeszłości bezpośrednie relacje międzyludzkie stanowiły standardowy sposób zdobywania kontaktów biznesowych. […]

    25 darmowych narzędzi dla marketingowca
    Dominika Słomka

    Chcesz jeszcze efektywniej prowadzić działania marketingowe? Pomogą Ci w tym odpowiednie narzędzia, które nie tylko usprawniają pracę, ale również pozwalają […]