Spis treści
Czytasz teraz:
Reklama biura rachunkowego w Google Ads. Typy kampanii, słowa kluczowe, remarketin
Zamknij
Reklama biura rachunkowego – przykład kampanii Google AdWords
Reklama Google AdWords umożliwia promocję produktów oraz usług firmom z prawie każdej branży. Dzięki AdWords reklamodawcy mogą w łatwy sposób dotrzeć do internautów zainteresowanych danymi usługami/produktami, gdyż mają oni możliwość zaprezentowania swojej oferty zarówno w wynikach wyszukiwania Google, w witrynach zrzeszonych w sieci reklamowej, w serwisie YouTube oraz skrzynce odbiorczej Gmail. Dzięki tak szerokiemu zasięgowi oraz możliwości dotarcia do odpowiednio dobranych grup docelowych reklama AdWords często wykorzystywana jest jako jedna z podstawowych form promocji. Korzystają z niej zarówno posiadacze sklepów internetowych, producenci rolet okiennych, hydraulicy, czy też właściciele hoteli. W związku z tym, że każda branża jest inna, a każdy reklamodawca może mieć różne cele, zasięgi, czy możliwości finansowe, działania promocyjne należy podejmować bardzo indywidualnie. Aby jednak wybrać najlepsze metody reklamy, konieczne jest przede wszystkim zapoznanie się ze wszystkimi możliwościami. Dziś zebraliśmy dla Was całkiem sporą garść porad, by reklama biura rachunkowego była prosta i skuteczna!Dzięki naszemu doświadczeniu wynikającemu w przeprowadzenia ponad 100 kampanii z tej branży, przygotowaliśmy poradnik zawierający kilka cennych wskazówek dla wszystkich tych, którzy chcieliby zacząć promować swoje biuro. Poniżej opisujemy dlaczego reklama biura rachunkowego powinna być oparta na Google AdWords.Reklama biura rachunkowego – statystyki wyszukiwań
Wg danych statystycznych, w Polsce działa ponad 2 300 000 firm, a w samym pierwszym kwartale 2018 roku powstało ich 93 835. Każda działająca firma zobowiązana jest prowadzić księgowość. Około 37% przedsiębiorców decyduje się na samodzielne działania w tym zakresie lub zatrudnia własną księgową, natomiast pozostałe niemal 63% korzysta z usług biura rachunkowego. W związku z tym, że w Polsce zarejestrowanych jest około 40 000 biur rachunkowych, konkurencja na tym polu jest ogromna. Co zatem zrobić, aby zostać znalezionym przez przedsiębiorcę szukającego pomocy w zakresie księgowości? Wyjść mu naprzeciw! Pokazać się (z jak najlepszej strony) zarówno w momencie gdy tej pomocy aktywnie poszukuje, jak i wtedy, gdy już z niej korzysta, ale być może nie wie, że gdzieś tam za rogiem czeka na niego coś, co być może bardziej będzie mu odpowiadać.W tym wyjściu naprzeciw doskonale pomaga właśnie Google AdWords. Dzięki różnorodnym typom kampanii, reklama AdWords pozwala trafić do różnych grup odbiorców i przedstawić ofertę zarówno tym, którzy szukają, jak i tym, którzy jeszcze nie zaczęli lub już zakończyli poszukiwania. W ramach Google AdWords, biura rachunkowe mogą skorzystać z następujących typów reklam:1. Reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania Google
Najważniejszymi składowymi tego typu kampanii są słowa kluczowe oraz treści reklam. Słowa kluczowe należy dobrać przede wszystkim w oparciu o świadczone usługi. Należy pamiętać też o tym, że internauci mogą różnie nazywać dane usługi. Warto zatem posiłkować się planerem słów kluczowych, który nie dość, że pokaże ilość zapytań na dane hasła, to jeszcze podpowie z jakich innych fraz korzystać. Poniżej przedstawiamy 3 grupy z przykładowych słów kluczowych, które warto wziąć pod uwagę podczas budowania kampanii:Frazy ogólne:









2. Remarketing w sieci reklamowej Google
Są to statyczne banery reklamowe, wyświetlające się internautom, którzy wcześniej odwiedzili stronę reklamodawcy. Pojawiają się one w witrynach zrzeszonych w sieci reklamowej Google (m.in. na stronach onet.pl, wp.pl, w serwisie YouTube), a ich zadaniem jest przypominanie internautom o ofercie strony, którą wcześniej odwiedzili (i opuścili bez dokonania żadnej pożądanej przez reklamodawcę interakcji, np. wysłania zapytania). Remarketing pozwala trafić z przekazem reklamowym do osób, które były na stronie nawet 540 dni wcześniej. Jest doskonałym uzupełnieniem kampanii w sieci wyszukiwania.Przykład:

3. Reklamy graficzne w sieci reklamowej Google
Banery reklamowe pojawiające się w witrynach zrzeszonych w sieci reklamowej Google (która na chwilę obecną składa się z ponad 2 milionów stron). Wyświetlane są internautom znajdującym się w odpowiednio dobranych grupach docelowych, utworzonych m.in. na podstawie: kierowania na słowa kluczowe, tj. na stronach, które nasycone są danymi frazami, np. księgowość dla firm, usługi rachunkowe, zainteresowań odbiorców, tj. internautom, którzy wyszukują wiadomości związanych np. z usługami finansowymi, czy usługami podatkowymi i zostali przez Google przydzieleni do odpowiednich grup odbiorców, tematów, tj. osobom, które odwiedzają strony traktujące o tematyce związanej z zakładaniem firm, czy księgowością, miejsc docelowych, tj. internautom, którzy odwiedzają konkretne, wybrane przez nas witryny (o ile zrzeszone są one w sieci reklamowej Google), demografię, czyli wiek, płeć oraz status rodzinny. Ogromną zaletą sieci reklamowej jest fakt, że poszczególne typy kierowania można ze sobą łączyć tak, aby dotrzeć do możliwie jak najlepszej (i najbardziej zawężonej) grupy docelowej. Dodatkowym plusem jest to, że reklamodawca ma możliwość stworzenia grafik, które będą przyciągać wzrok oraz nienachalnie zachęcać do wejścia na stronę jeszcze zanim internauta zacznie aktywnie poszukiwać danych usług. Banery reklamowe są zatem elementem pozwalającym na zbudowanie świadomości marki, a dzięki nim nazwa firmy często zapada w pamięć internautów (często nawet zupełnie za darmo, gdyż wyświetlenia reklam nic nie kosztują). W momencie zapotrzebowania na dane usługi może przełożyć się to na fakt, że internauta wpisując daną frazę w wyszukiwarkę i widząc reklamę tekstową biura, którego nazwę poznał wcześniej, chętniej kliknie właśnie w jego reklamę.4. Gmail Sponsored Promotions
Reklama pojawiająca się w skrzynce odbiorczej Gmail, składająca się ze zwiastuna (wyglądającego jak wiadomość pocztowa) oraz właściwej reklamy, wyświetlanej po kliknięciu w zwiastun. Reklama Gmail może zawierać grafikę z przekazem reklamowym, wideo lub formularz. Dociera ona do internautów na podstawie typów kierowań niemal identycznych jak w przypadku banerów w sieci reklamowej. Ogromną zaletą tego typu reklam jest fakt, że mogą być one kierowane do internautów, którzy otrzymują wiadomości email od konkurencyjnych firm. Ponadto mogą być bardzo łatwo zapisane w skrzynce lub przesłane dalej. Reklamy Gmail charakteryzują się bardzo niskim kosztem za kliknięcie oraz ogromnym zasięgiem, gdyż ze skrzynki pocztowej Google korzysta już co siódmy człowiek na świecie.Dodatkowym elementem, o którym warto pamiętać, jest założenie konta Google Moja Firma oraz stworzenie wirtualnej wizytówki, która ma szansę wyświetlać się w wynikach wyszukiwania oraz na mapach Google. Dzięki wizytówce internauci będą mieli łatwy dostęp do podstawowych danych firmy, tj. adresu (wraz z możliwością bezpośredniego przejścia do mapy i ustawienia trasy dojazdu), godzin otwarcia oraz danych kontaktowych. Ponadto na wizytówce można dodawać i sprawdzać opinie o firmie.

Podsumowanie
W powyższym artykule poruszone zostały tematy:
- Przykład kampanii Google AdWords dla biura rachunkowego





Bądź pierwszym który napisze komentarz.