Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Optymalizacja strony internetowej – 5 wskazówek

Optymalizacja strony internetowej – dlaczego?

Strona internetowa to we współczesnym świecie jeden z elementów niezbędnych do prowadzenia odnoszącego zyski biznesu. Dzięki stronie, nie tylko zaprezentujesz swoją ofertę swoim dotychczasowym odbiorcom. Możesz również znacznie rozszerzyć ich grono. Samo posiadanie to jednak nie wszystko. Kluczem do sukcesu jest zaistnienie w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej – w Google. Aby trafić na pierwsze strony listy wyszukiwania na frazy związane z Twoją branżą, konieczne jest wykonanie optymalizacji strony internetowej, dzięki której roboty indeksujące zawartość sieci, będą mogły uwzględnić Twoją witrynę jako wiarygodne źródło informacji na zapytania internautów. Optymalizacja strony internetowej to zatem jedno z kluczowych zagadnień dla biznesu internetowego.

Google dość zazdrośnie strzeże swoich sekretów i osobom postronnym nie udziela pełnych informacji na temat czynników, które sprawiają że strona trafia na pierwszą stronę w wyszukiwarce. Na szczęście, aby ułatwić pracę nad dostosowaniem witryn, pod tym adresem udostępnia wskazówki, które mogą być pomocne w procesie dążenia do top10.

Jeżeli nie lubisz czytać, kliknij i ciesz się materiałem wideo traktującym o tym temacie!

Podstawowe czynniki optymalizujące strony internetowe

Wieloletnia obserwacja zmian algorytmu, którym kieruje się Google oraz analizy pozycjonerów na całym świecie, pozwoliły ustalić kilka najistotniejszych elementów optymalizacji, bez których widoczność strony będzie znikoma:

1. Usuń duplikaty strony – nawet najprostsza strona, dostępna jest pod przynajmniej dwoma adresami – www.domena.pl, oraz domena.pl – proste przekierowanie w pliku .htaccess pozwoli na zlikwidowanie kopii strony i wskaże Google docelowy adres Twojej witryny.

2. Połącz swoją stronę z Google Search Console. Dzięki konsoli będziesz mógł prześlesz do indeksu informacje o wszystkich podstronach na Twojej witrynie (poprzez plik sitemap.xml) oraz będziesz mógł kontrolować stan indeksowania wszystkich podstron.

3. Słowa kluczowe – dobierz frazy, których poszukują Twoi klienci, powiąż je ze swoją ofertą i zadbaj ich dodanie do treści zawartych na twojej stronie:
> Zoptymalizuj elementy title oraz meta description – to one będą wyświetlać się w wyszukiwarce i zachęcą do wejścia na stronę.
> Umieść słowa kluczowe w nagłówkach h1, h2 i h3 – wykorzystaj je do przygotowania jasnej i prostej struktury informacji.
> Zadbaj o teksty – informuj odwiedzających o działaniach w swojej firmie, dziel się ciekawostkami i zdradzaj tajniki swojej branży. W teksty wpleć słowa kluczowe i ich synonimy!

4. Zadbaj o linki przychodzące. Zbieraj wysokiej jakości odnośniki do swojej witryny! Linki możesz zdobywać m.in. poprzez umieszczanie dobrych treści, którymi internauci chętnie będą się dzielić z resztą wirtualnego świata.

5. Pamiętaj o przygotowaniu strony dostosowanej do urządzeń mobilnych. Ruch ze smarfonów już dawno przerósł ten z tradycyjnych komputerów. Jeżeli chcesz, aby Twoja witryna wyświetlała się zawsze równie dobrze, skorzystaj z narzędzi lub audytorów. Pozwolą Ci dostrzec obszary do zmiany.

Praca nad pozycjami w wyszukiwarce to proces, który wymaga sporych nakładów czasu. Zaoszczędź go i zleć pozycjonowanie specjalistom!

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Pamiętacie coś takiego jak mieszarki tekstu? Basia pamięta bo zaczynała swoją przygodę z SEO właśnie wtedy, kiedy była to bardzo modna metoda "tworzenia" treści na stronę. Od 3 lat pracuje z klientami Verseo i wie, że diabeł SEO tkwi w szczegółach. Aha - mieszarki są złe! Tylko oryginalny content! Na naszym blogu Basia wyjaśnia Wam kwestie związane z pozycjonowaniem stron, poruszając mniej popularne kwestie - jak znaczniki schema. Oprócz topów w wyszukiwarce przepada również za tymi górskimi. Jak tylko może - wybywa i wędruje!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Kary Google – widmo banicji krąży nad Twoją stroną internetową?
Joanna Michalska

Kary Google – widmo banicji krąży nad internetem! O karach dotykających strony internetowe, nakładanych na nie przez Google słyszała chyba […]

Usługi SEO – co to jest?
Joanna Michalska

SEO – co to jest i na czym polega ta usługa? Co tak właściwie wchodzi w skład usługi SEO (search […]

Festiwal SEO – Byliśmy!
Jakub Szperkowski

Festiwal SEO 2015 to trzecia już edycja cieszącego się rosnącą popularnością zlotu entuzjastów marketingu internetowego. Organizowana przez Artura Strzeleckiego impreza […]

Jak pisać teksty SEO?
Barbara Oleszek

Jak pisać teksty SEO i dlaczego treści są tak ważne? Każdy, kto pragnie znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania w […]

prędkość strony
Prędkość strony – czy jest istotna w pozycjonowaniu?
Barbara Oleszek

Hasła typu “prędkość strony”, “wyniki z Page Speed Insights” oraz innych narzędzi to stały punkt audytów i strategii SEO. Nic […]

bezpieczeństwo strony internetowej
Bezpieczeństwo strony internetowej – jak zadbać?
Barbara Oleszek

Bezpieczeństwo w sieci – hasło, które obija się nam o uszy w kolejnych kampaniach informacyjnych, w notyfikacjach z naszych banków, […]