Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Optymalizacja strony internetowej – 5 wskazówek

Optymalizacja strony internetowej – 5 wskazówek - zdjęcie nr 1

Optymalizacja strony internetowej – 5 wskazówek - zdjęcie nr 2

Optymalizacja strony internetowej – dlaczego?

Strona internetowa to we współczesnym świecie jeden z elementów niezbędnych do prowadzenia odnoszącego zyski biznesu. Dzięki stronie, nie tylko zaprezentujesz swoją ofertę swoim dotychczasowym odbiorcom. Możesz również znacznie rozszerzyć ich grono. Samo posiadanie to jednak nie wszystko. Kluczem do sukcesu jest zaistnienie w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej – w Google. Aby trafić na pierwsze strony listy wyszukiwania na frazy związane z Twoją branżą, konieczne jest wykonanie optymalizacji strony internetowej, dzięki której roboty indeksujące zawartość sieci, będą mogły uwzględnić Twoją witrynę jako wiarygodne źródło informacji na zapytania internautów. Optymalizacja strony internetowej to zatem jedno z kluczowych zagadnień dla biznesu internetowego.

Google dość zazdrośnie strzeże swoich sekretów i osobom postronnym nie udziela pełnych informacji na temat czynników, które sprawiają że strona trafia na pierwszą stronę w wyszukiwarce. Na szczęście, aby ułatwić pracę nad dostosowaniem witryn, pod tym adresem udostępnia wskazówki, które mogą być pomocne w procesie dążenia do top10.

Jeżeli nie lubisz czytać, kliknij i ciesz się materiałem wideo traktującym o tym temacie!

New call-to-action
New call-to-action

Podstawowe czynniki optymalizujące strony internetowe

Wieloletnia obserwacja zmian algorytmu, którym kieruje się Google oraz analizy pozycjonerów na całym świecie, pozwoliły ustalić kilka najistotniejszych elementów optymalizacji, bez których widoczność strony będzie znikoma:

1. Usuń duplikaty strony – nawet najprostsza strona, dostępna jest pod przynajmniej dwoma adresami – www.domena.pl, oraz domena.pl – proste przekierowanie w pliku .htaccess pozwoli na zlikwidowanie kopii strony i wskaże Google docelowy adres Twojej witryny.

2. Połącz swoją stronę z Google Search Console. Dzięki konsoli będziesz mógł prześlesz do indeksu informacje o wszystkich podstronach na Twojej witrynie (poprzez plik sitemap.xml) oraz będziesz mógł kontrolować stan indeksowania wszystkich podstron.

3. Słowa kluczowe – dobierz frazy, których poszukują Twoi klienci, powiąż je ze swoją ofertą i zadbaj ich dodanie do treści zawartych na twojej stronie:
> Zoptymalizuj elementy title oraz meta description – to one będą wyświetlać się w wyszukiwarce i zachęcą do wejścia na stronę.
> Umieść słowa kluczowe w nagłówkach h1, h2 i h3 – wykorzystaj je do przygotowania jasnej i prostej struktury informacji.
> Zadbaj o teksty – informuj odwiedzających o działaniach w swojej firmie, dziel się ciekawostkami i zdradzaj tajniki swojej branży. W teksty wpleć słowa kluczowe i ich synonimy!

New call-to-action
New call-to-action

Do analizy słów kluczowych na stronie możesz użyć Plerdy SEO Checker.

4. Zadbaj o linki przychodzące. Zbieraj wysokiej jakości odnośniki do swojej witryny! Linki możesz zdobywać m.in. poprzez umieszczanie dobrych treści, którymi internauci chętnie będą się dzielić z resztą wirtualnego świata.

5. Pamiętaj o przygotowaniu strony dostosowanej do urządzeń mobilnych. Ruch ze smarfonów już dawno przerósł ten z tradycyjnych komputerów. Jeżeli chcesz, aby Twoja witryna wyświetlała się zawsze równie dobrze, skorzystaj z narzędzi lub audytorów. Pozwolą Ci dostrzec obszary do zmiany.

Praca nad pozycjami w wyszukiwarce to proces, który wymaga sporych nakładów czasu. Zaoszczędź go i zleć pozycjonowanie specjalistom!

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany