Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Optymalizacja strony internetowej – 5 wskazówek

Optymalizacja strony internetowej – dlaczego?

Strona internetowa to we współczesnym świecie jeden z elementów niezbędnych do prowadzenia odnoszącego zyski biznesu. Dzięki stronie, nie tylko zaprezentujesz swoją ofertę swoim dotychczasowym odbiorcom. Możesz również znacznie rozszerzyć ich grono. Samo posiadanie to jednak nie wszystko. Kluczem do sukcesu jest zaistnienie w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej – w Google. Aby trafić na pierwsze strony listy wyszukiwania na frazy związane z Twoją branżą, konieczne jest wykonanie optymalizacji strony internetowej, dzięki której roboty indeksujące zawartość sieci, będą mogły uwzględnić Twoją witrynę jako wiarygodne źródło informacji na zapytania internautów. Optymalizacja strony internetowej to zatem jedno z kluczowych zagadnień dla biznesu internetowego.

Google dość zazdrośnie strzeże swoich sekretów i osobom postronnym nie udziela pełnych informacji na temat czynników, które sprawiają że strona trafia na pierwszą stronę w wyszukiwarce. Na szczęście, aby ułatwić pracę nad dostosowaniem witryn, pod tym adresem udostępnia wskazówki, które mogą być pomocne w procesie dążenia do top10.

Jeżeli nie lubisz czytać, kliknij i ciesz się materiałem wideo traktującym o tym temacie!

Podstawowe czynniki optymalizujące strony internetowe

Wieloletnia obserwacja zmian algorytmu, którym kieruje się Google oraz analizy pozycjonerów na całym świecie, pozwoliły ustalić kilka najistotniejszych elementów optymalizacji, bez których widoczność strony będzie znikoma:

1. Usuń duplikaty strony – nawet najprostsza strona, dostępna jest pod przynajmniej dwoma adresami – www.domena.pl, oraz domena.pl – proste przekierowanie w pliku .htaccess pozwoli na zlikwidowanie kopii strony i wskaże Google docelowy adres Twojej witryny.

2. Połącz swoją stronę z Google Search Console. Dzięki konsoli będziesz mógł prześlesz do indeksu informacje o wszystkich podstronach na Twojej witrynie (poprzez plik sitemap.xml) oraz będziesz mógł kontrolować stan indeksowania wszystkich podstron.

3. Słowa kluczowe – dobierz frazy, których poszukują Twoi klienci, powiąż je ze swoją ofertą i zadbaj ich dodanie do treści zawartych na twojej stronie:
> Zoptymalizuj elementy title oraz meta description – to one będą wyświetlać się w wyszukiwarce i zachęcą do wejścia na stronę.
> Umieść słowa kluczowe w nagłówkach h1, h2 i h3 – wykorzystaj je do przygotowania jasnej i prostej struktury informacji.
> Zadbaj o teksty – informuj odwiedzających o działaniach w swojej firmie, dziel się ciekawostkami i zdradzaj tajniki swojej branży. W teksty wpleć słowa kluczowe i ich synonimy!

4. Zadbaj o linki przychodzące. Zbieraj wysokiej jakości odnośniki do swojej witryny! Linki możesz zdobywać m.in. poprzez umieszczanie dobrych treści, którymi internauci chętnie będą się dzielić z resztą wirtualnego świata.

5. Pamiętaj o przygotowaniu strony dostosowanej do urządzeń mobilnych. Ruch ze smarfonów już dawno przerósł ten z tradycyjnych komputerów. Jeżeli chcesz, aby Twoja witryna wyświetlała się zawsze równie dobrze, skorzystaj z narzędzi lub audytorów. Pozwolą Ci dostrzec obszary do zmiany.

Praca nad pozycjami w wyszukiwarce to proces, który wymaga sporych nakładów czasu. Zaoszczędź go i zleć pozycjonowanie specjalistom!

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Pamiętacie coś takiego jak mieszarki tekstu? Basia pamięta bo zaczynała swoją przygodę z SEO właśnie wtedy, kiedy była to bardzo modna metoda "tworzenia" treści na stronę. Od 3 lat pracuje z klientami Verseo i wie, że diabeł SEO tkwi w szczegółach. Aha - mieszarki są złe! Tylko oryginalny content! Na naszym blogu Basia wyjaśnia Wam kwestie związane z pozycjonowaniem stron, poruszając mniej popularne kwestie - jak znaczniki schema. Oprócz topów w wyszukiwarce przepada również za tymi górskimi. Jak tylko może - wybywa i wędruje!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Pozycjonowanie dla początkujących
Joanna Michalska

Pozycjonowanie dla początkujących Temat edukowania w zakresie pozycjonowania będzie budzić zawsze kontrowersje i emocje. Zwłaszcza kiedy jest to tekst, który […]

reklama siłowni
Reklama siłowni
Izabela Pirańska

Świadome dbanie o formę fizyczną oraz zdrowie jest w naszym społeczeństwie coraz popularniejsze. Nie oznacza to jednak, że siłownie wprost […]

jak stworzyć faq
Jak stworzyć FAQ?
Adam Kubaszewski

FAQ, czyli lista najczęściej zadawanych pytań (eng. Frequently Asked Questions) to dedykowana podstrona, która prezentuje zbiór najpopularniejszych kwestii poruszanych przez […]

optymalizacja PDF pod SEO
12 Porad Jak Zoptymalizować PDF Pod SEO
Artykuł gościnny

Optymalizacja PDF pod SEO  Plik PDF to najpopularniejszy format udostępniania dokumentów takich jak e-booki, poradniki i samouczki, raporty, wyniki badań, […]

Najczęstsze Błędy SEO
Krzysztof Masłowski

Przy tworzeniu stron internetowych nawet najlepsi graficy i webmasterzy popełniają szereg podstawowych błędów, które uniemożliwiają serwisom prawidłową indeksację przez roboty […]

Cena za copywriting – czy wiesz, ile zapłacisz za teksty?
Kasia Jurewicz

Finanse są niewątpliwie trudnym tematem w branży copywriterskiej. Szerokie widełki cenowe sprawiają, że niełatwo zdefiniować dobrą okazję, dlatego dzisiaj weźmiemy […]