Integracja kont YouTube i AdWords
Integracja kont YouTube i AdWords to sprawdzony sposób na osiągniecie jeszcze lepszych wyników kampanii i uzyskanie dodatkowych danych. Można przeprowadzić to na 2 sposoby.
Na początek krótkie wyjaśnienie dlaczego integracja kont YouTube i AdWords jest ważna, w imię czego poświęcimy swój cenny czas. Łącząc kanał YouTube z kontem AdWords uzyskujemy dostęp do dodatkowych statystyk związanych z ilością wyświetleń filmu, nakładek typu „call to action” oraz statystyk remarketingu i zaangażowania np. uzyskanych wyświetleń. Prowadząc kampanie wiemy doskonale, ze danych czyli potencjalnego źródła przewagi nad konkurencją nigdy za dużo.
Wiemy już dlaczego warto dokonać integracji kont YouTube i AdWords – teraz czas na podpowiedź jak to zrobić. Przedstawiamy dwie metody.
Integracja kont YouTube i AdWords – krok po kroku
1 metoda – z poziomu YouTube
Aby połączyć kanał YouTube z kontem AdWords, wykonaj poniższe czynności.
1. Zaloguj się na kanale YouTube.
2. Kliknij na ikonę kanału lub nazwę w górnym rogu strony, by wybrać kanał do połączenia.
3. Kliknij na „Mój kanał”.
4. Kliknij na „Menedżer filmów”.
5. W sekcji „Kanał” kliknij na Zaawansowane.
6. W sekcji „Połącz z kontem AdWords dla wideo” kliknij na „Połącz” z kontem AdWords.
7. Postępuj według wyświetlonych instrukcji i kliknij na „Zakończ”.
8. Gdy właściciel konta AdWords zatwierdzi wniosek, Twój kanał YouTube zostanie połączony z jego kontem AdWords.
2 metoda – z poziomu konta Google Adwords
Wykonaj poniższe instrukcje, aby połączyć kanał YouTube z kontem AdWords.
1. Zaloguj się na konto AdWords.
2. Kliknij obok nazwy konta AdWords u góry strony.
3. Kliknij na „Połączone konta”.
4. Na stronie „Połącz z kanałem YouTube” kliknij na +KANAŁ przy kanale, który chcesz połączyć z kontem AdWords.
5. W oknie dialogowym „Połącz z kanałem YouTube” wyszukaj film YouTube z kanału albo wpisz URL, a następnie kliknij Dalej.
6. Postępuj zgodnie z instrukcjami, a następnie kliknij na „Zamknij”.
7. Gdy właściciel kanału YouTube zatwierdzi wniosek, ten kanał będzie połączony z Twoim kontem AdWords.
Na koniec mamy kilka praktycznych uwag ułatwiających życie 🙂
- Połączenie kanału YouTube z kontem Google AdWords pozwala promować filmy i daje dostęp do raportów z poziomu AdWords.
- Możesz kontrolować, jakie dane są dostępne dla konta Google AdWords, w tym liczbę wyświetleń, remarketing i uzyskane działania.
- Możesz połączyć kilka kont Google AdWords z kanałem YouTube i na odwrót.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.