Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Jak połączyć konto Google AdWords z kontem Google Analytics?

Google AdWords i Google Analytics – połącz konta! 

Konto Google AdWords i Google Analytics pomimo tego, że posiadają różne przeznaczenie są od siebie zależne, w przypadku gdy chcemy uzyskać dużo więcej danych do optymalizacji kampanii reklamowej. Po połączeniu kont możemy przeglądać wszystkie dane o zachowaniu klienta rozpoczynając od kliknięć i wyświetleń reklamy, a kończąc na konwersjach, które są dla nas poniekąd najbardziej istotne.

Uzyskane dane z połączenia kont można użyć w doprecyzowaniu kampanii oraz jej optymalizacji, poprawiając w ten sposób jakość kampanii oraz lepsze rezultaty w konwersjach.

Łączenie kont Google AdWords i Google Analytics odbywa się w kilku prostych krokach.

1. Zaloguj się na konto Analytics na www.google.pl/analytics. Możesz również zalogować się do końca Analytics przechodząc bezpośrednio z konta AdWords.
2. Otwórz zakładkę Administracja na górze strony.
google analytics template
3. Następnie wybierz konto Analytics jakie chcesz połączyć.
4. Następnie wybierz usługę Analytics, którą chcesz połączyć, a następnie kliknij Połącz z AdWords.
5. Zaznacz konto AdWords, które chcesz połączyć z Analytics.
Google Analytics checkbox
Jeśli chcesz połączyć tylko niektóre z zarządzanych kont, rozwiń konto menedżera, klikając strzałkę obok niego
Google AdWords i Google Analytics cd
Zaznacz pole przy każdym koncie AdWords, które chcesz połączyć. Możesz też kliknąć Wszystkie, które można połączyć, by wybrać wszystkie konta AdWords, którymi zarządzasz w ramach konta MCK. Potem możesz usunąć zaznaczenie części z nich.
Google AdWords i Google Analytics cd2
6. Następnie kliknij przycisk  Kontynuuj.
7. W części Konfiguracja łączenia utwórz nazwę grupy połączonych kont AdWords.
8. Wybierz jakie konkretne widoki danych chcesz udostępniać.
Google AdWords i Google Analytics cd3
9. Kliknij przycisk Połącz konta.

Po połączeniu kont:

  • Zobaczysz informacje o skuteczności reklam i strony internetowej w raportach AdWords w Analytics.
  • Możesz importować cele Analytics i transakcje e-commerce bezpośrednio na konto AdWords.
  • Możesz też importować na konto AdWords przydatne dane Analytics, np. współczynnik odrzuceń.
  • Możesz korzystać z Re-Marketingu.
  • Uzyskasz pełniejsze dane w raportach Analytics Ścieżki wielokanałowe.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Co to jest remarketing Google AdWords?
Joanna Hałaszkiewicz

Remarketing jest jednym z rodzajów kampanii AdWords. Bardzo często zadajemy sobie pytanie co to jest remarketing, do czego służy i […]

Re-marketing – czyli co to jest i jak to działa
Joanna Michalska

Jeśli słysząc hasło „remarketing”, stwierdzasz, że obiło się o uszy, ale czym tak właściwie on jest i jak działa, to […]

Case study: kampania Google AdWords promująca usługi
Artykuł gościnny

Reklamy AdWords – idealne narzędzie do promowania usług! Niezbędnym elementem optymalizacji kampanii AdWords jest analiza słów kluczowych wybranych do kampanii, […]

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA)
Daniel Chruściński

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – krok po kroku Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce to interesująca alternatywa wobec tradycyjnej formy reklam Google […]

Reklama graficzna w Google
Joanna Michalska

Temat reklamy graficznej pojawiał się już przy wpisach na temat remarketingu, ograniczając się jednak do stwierdzenia, że reklama graficzna – […]

Reklama firmy w Google – dlaczego warto
Artykuł gościnny

Reklama firmy w Google – dlaczego warto? Posiadanie swojej firmy w ostatnim czasie staje się coraz bardziej popularną drogą jako rozwinięcie […]