Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Jak połączyć konto Google AdWords z kontem Google Analytics?

Google AdWords i Google Analytics – połącz konta! 

Konto Google AdWords i Google Analytics pomimo tego, że posiadają różne przeznaczenie są od siebie zależne, w przypadku gdy chcemy uzyskać dużo więcej danych do optymalizacji kampanii reklamowej. Po połączeniu kont możemy przeglądać wszystkie dane o zachowaniu klienta rozpoczynając od kliknięć i wyświetleń reklamy, a kończąc na konwersjach, które są dla nas poniekąd najbardziej istotne.

Uzyskane dane z połączenia kont można użyć w doprecyzowaniu kampanii oraz jej optymalizacji, poprawiając w ten sposób jakość kampanii oraz lepsze rezultaty w konwersjach.

Łączenie kont Google AdWords i Google Analytics odbywa się w kilku prostych krokach.

1. Zaloguj się na konto Analytics na www.google.pl/analytics. Możesz również zalogować się do końca Analytics przechodząc bezpośrednio z konta AdWords.
2. Otwórz zakładkę Administracja na górze strony.
google analytics template
3. Następnie wybierz konto Analytics jakie chcesz połączyć.
4. Następnie wybierz usługę Analytics, którą chcesz połączyć, a następnie kliknij Połącz z AdWords.
5. Zaznacz konto AdWords, które chcesz połączyć z Analytics.
Google Analytics checkbox
Jeśli chcesz połączyć tylko niektóre z zarządzanych kont, rozwiń konto menedżera, klikając strzałkę obok niego
Google AdWords i Google Analytics cd
Zaznacz pole przy każdym koncie AdWords, które chcesz połączyć. Możesz też kliknąć Wszystkie, które można połączyć, by wybrać wszystkie konta AdWords, którymi zarządzasz w ramach konta MCK. Potem możesz usunąć zaznaczenie części z nich.
Google AdWords i Google Analytics cd2
6. Następnie kliknij przycisk  Kontynuuj.
7. W części Konfiguracja łączenia utwórz nazwę grupy połączonych kont AdWords.
8. Wybierz jakie konkretne widoki danych chcesz udostępniać.
Google AdWords i Google Analytics cd3
9. Kliknij przycisk Połącz konta.

Po połączeniu kont:

  • Zobaczysz informacje o skuteczności reklam i strony internetowej w raportach AdWords w Analytics.
  • Możesz importować cele Analytics i transakcje e-commerce bezpośrednio na konto AdWords.
  • Możesz też importować na konto AdWords przydatne dane Analytics, np. współczynnik odrzuceń.
  • Możesz korzystać z Re-Marketingu.
  • Uzyskasz pełniejsze dane w raportach Analytics Ścieżki wielokanałowe.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Dynamiczny remarketing w AdWords – pasuje idealnie!
Redakcja

Reklama idealna to ta promująca rzecz poszukiwaną w danej chwili przez klienta. To reklama, która po prostu czyta mu w […]

5 kluczowych zasad tworzenia kampanii Google AdWords
Redakcja

Czy moja kampania Google AdWords może przynieść jeszcze więcej korzyści? Odpowiedź na to pytanie może dać przetestowanie jej pod kątem […]

Zakupy świąteczne – klienci błagają o Twoją pomoc!
Dominika Słomka

Klienci i ich zakupy świąteczne – jak nawigują pod koniec 2018 roku? Dzisiejsi klienci używają przynajmniej 3 lub więcej kanałów […]

Dostępne strategie optymalizacji stawek w Google Ads
Paweł Dalecki

Zaawansowana automatyzacja procesu optymalizacji przy użyciu algorytmów samouczących to przyszłość marketingu online – zgadzają się z tym wszyscy specjaliści, którzy […]

Uczenie maszynowe – czy to się sprawdza w AdWords?
Olga Badeusz

Uczenie maszynowe – im szybciej zaczniesz, tym więcej zyskasz! Uczenie maszynowe i jego przewaga nad ręczną obsługą kampanii jest nieporównywalna […]

Wirus a handel czyli krajobraz po bitwie
Maciej Popiołek

COVID – 19. Już sama nazwa, owiana nimbem tajemnicy, sprawia, że trochę zaczynamy panikować. Narodzony w Chinach, początkowo traktowany z […]