Spis treści
Czytasz teraz:
Jak połączyć konto Google AdWords z kontem Google Analytics?
Zamknij
Google AdWords i Google Analytics – połącz konta!
Konto Google AdWords i Google Analytics pomimo tego, że posiadają różne przeznaczenie są od siebie zależne, w przypadku gdy chcemy uzyskać dużo więcej danych do optymalizacji kampanii reklamowej. Po połączeniu kont możemy przeglądać wszystkie dane o zachowaniu klienta rozpoczynając od kliknięć i wyświetleń reklamy, a kończąc na konwersjach, które są dla nas poniekąd najbardziej istotne.
Uzyskane dane z połączenia kont można użyć w doprecyzowaniu kampanii oraz jej optymalizacji, poprawiając w ten sposób jakość kampanii oraz lepsze rezultaty w konwersjach.
Łączenie kont Google AdWords i Google Analytics odbywa się w kilku prostych krokach.
1. Zaloguj się na konto Analytics na www.google.pl/analytics. Możesz również zalogować się do końca Analytics przechodząc bezpośrednio z konta AdWords.
2. Otwórz zakładkę Administracja na górze strony.
3. Następnie wybierz konto Analytics jakie chcesz połączyć.
4. Następnie wybierz usługę Analytics, którą chcesz połączyć, a następnie kliknij Połącz z AdWords.
5. Zaznacz konto AdWords, które chcesz połączyć z Analytics.
Jeśli chcesz połączyć tylko niektóre z zarządzanych kont, rozwiń konto menedżera, klikając strzałkę obok niego
Zaznacz pole przy każdym koncie AdWords, które chcesz połączyć. Możesz też kliknąć Wszystkie, które można połączyć, by wybrać wszystkie konta AdWords, którymi zarządzasz w ramach konta MCK. Potem możesz usunąć zaznaczenie części z nich.
6. Następnie kliknij przycisk Kontynuuj.
7. W części Konfiguracja łączenia utwórz nazwę grupy połączonych kont AdWords.
8. Wybierz jakie konkretne widoki danych chcesz udostępniać.
9. Kliknij przycisk Połącz konta.
Po połączeniu kont:
- Zobaczysz informacje o skuteczności reklam i strony internetowej w raportach AdWords w Analytics.
- Możesz importować cele Analytics i transakcje e-commerce bezpośrednio na konto AdWords.
- Możesz też importować na konto AdWords przydatne dane Analytics, np. współczynnik odrzuceń.
- Możesz korzystać z Re-Marketingu.
- Uzyskasz pełniejsze dane w raportach Analytics Ścieżki wielokanałowe.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.