Oferta

Analityka internetowa – Google Analytics 4, Youtube Analytics

By coś poprawić, musisz najpierw wiedzieć, że coś poprawy wymaga. Skąd to wiedzieć bez mierzenia? Na pomoc przybywa analityka internetowa i praca z danymi!

Nasi specjaliści wdrożą systemy analityczne, a następnie pomogą Ci w znalezieniu optymalnych ścieżek rozwoju kanałów marketingowych.

Darmowa wycena

  • Pełne wdrożenia Google Analytics 4 oraz czytelne raportowanie
  • Integracje i śledzenie wszystkich kanałów online
  • Skuteczna koordynacja działań marketingowych

Analityka internetowa – dla kogo?

2020 rok był kluczowym dla rozwoju rynku e-commerce. Powstało o 30% więcej sklepów internetowych i stron niż w latach poprzednich. Jednocześnie zatem, pojawiło się na rynku o wiele więcej budżetów reklamowych. Powierzchnia reklamowa nie przyrosła jednak tak samo mocno.

Oznacza to, że więcej pieniędzy i biznesów konkuruje obecnie o tę samą powierzchnię reklamową, by docierać do potencjalnych klientów.

Co to oznacza? Że albo w kolejnych miesiącach zainwestujesz więcej środków w reklamę albo zmierzysz, a następnie zoptymalizujesz swoje kampanie tak, aby Twoje działania były efektywniejsze. Jeżeli interesuje Cię opcja numer 2, wówczas powinieneś zwrócić swoją uwagę na kwestię analityki internetowej. Inaczej, nie inwestując środków sensowniej, zaczniesz tracisz zasięgi w kluczowych grupach zainteresowanych Twoim biznesem.

Analityka internetowa jest zatem rozwiązaniem przydatnym dla każdego sklepu internetowego, który chce nadal pozyskiwać kaloryczny ruch w bardzo dynamicznie zmieniających się warunkach handlu internetowego.

Aleksy Piotrowski
Web Analytics & UX Specialist

Aleksy

Skorzystaj z oferty jeżeli:

  • przytłacza Cię nadmiar dostępnych raportów i statystyk,
  • nie wiesz, które wskaźniki są obecnie najistotniejsze,
  • chcesz zidentyfikować wąskie gardła na etapie lejka zakupowego,
  • szukasz skutecznego sposobu na zamianę użytkownika w klienta,
  • chcesz wreszcie wiedzieć ile kosztuje Cię pozyskanie klienta,
  • chcesz zidentyfikować najefektywniejsze źródła sprzedaży,
  • chcesz poznać mocne i słabe strony swojej strony internetowej,
  • nie wiesz co Ci się bardziej opłaca – Facebook, Google, a może offline?

Analityka internetowa – co otrzymasz w ramach usługi?

  • przygotowujemy czytelne raporty w oparciu o Google Analytics 4, dostosowane do Twoich potrzeb zdefiniowanych na początku współpracy,
  • Sprawdzimy poprawność ustawień konta oraz aktualność zainstalowanych kodów śledzenia wszystkich kampanii i stron,
  • zaproponujemy sprawdzone metody pomiaru i analizy danych,
  • ustawimy śledzenie kluczowych czynności podejmowanych przez użytkowników Twojej strony,
  • wdrożymy niezbędne elementy, byś zyskiwał cykliczne dane na temat prowadzonych działań,
  • opracujemy modelowe ścieżki klienta w ramach aktywności internetowych,
  • w ramach dodatkowej usługi UX, połączymy kwestię analityczną z wdrażaniem zmian bezpośrednio na stronie.

Analityka internetowa – co to jest?

Analityka internetowa to zestaw działań wykorzystujących specjalistyczne narzędzia, które dostarczają danych potrzebnych do podejmowania decyzji – zarówno na szczeblu taktycznym, jak i strategicznym. Poprawne wnioski płynące z analizy pozwalają na oszczędności w ramach aktywności marketingowych lub generowanie wyższej sprzedaży, przy tych samych nakładach finansowych. Niezależnie od tego, czemu analityka ma finalnie służyć, ma ona za zadanie udrożnienie procesów i zwiększenie rentowności firmy.

W Verseo odnajdziesz wysokiej klasy specjalistów z zakresu optymalizacji kampanii Google Ads, Facebook Ads oraz reklam programatycznych. Mamy też doświadczonych narzędziowców z obszarów UI/UX, a także programistów i analityków danych wyspecjalizowanych w obszarach Google Analytics 4, Google Tag Manager czy Google Search Console i Google Data Studio. Z nich jesteśmy w stanie każdorazowo komponować idealny zespół w zależności od ciężaru gatunkowego zadania jakie nam zlecisz.

Dane, reguły, narzędzia, implementacja kodów śledzących – to wszystko brzmi diablo skomplikowanie, dlatego dobrze znaleźć przewodnika po analitycznym świecie.

Analityka internetowa – podstawowe narzędzia

By zbierać dane z kampanii reklamowych w internecie, należy je najpierw śledzić, a potem mierzyć. Do śledzenia służą różnego rodzaju integracje oraz kody śledzące. Wybierając Verseo, jako partnera do analityki internetowej, możesz z powodzeniem zostawić nam wdrożenie tych technicznych elementów.

Nasze doświadczenie w wielu środowiskach reklamowych sprawia, że nie ma elementu czy celu, którego nie potrafilibyśmy przeanalizować i dostarczyć Ci w formie prostego i czytelnego raportu. Zazwyczaj do pracy wystarczą nam narzędzia oferowane przez Google:

 Korzystamy rzecz jasna również z narzędzi dostarczanych przez inne marki, jak:

oraz innych narzędzi, relewantnych dla danego zadania.

Zmierz skuteczność swojego digital marketingu

 

Standard
od 3000 PLN
(jednorazowo)*

Dla niewielkich stron
bez e-commerce

Zakładanie kont

Google Analytics 4

Google Search Console

Google Tag Manager

Konfiguracja konta Google Analytics 4

Połączenie z Google Ads

Połączenie z Google Search Console

Grupowanie treści

Ustawienie celów opartych o miejsce docelowe

do 3

Ustawienie celów opartych o zdarzenie

Tworzenie list remarketingowych

do 15

Wykluczanie witryn odsyłających

Śledzenie wyszukiwania w witrynie

Tworzenie niestandardowych wymiarów

Niestandardowe segmenty

do 5

Konfiguracja lejka konwersji w oparciu o wirtualne podstrony

Konfiguracja konta Google Analytics 4

Włączenie pomiaru niestandardowego

Wydłużenie czasu przechowywania danych

Połączenie z kontem Merchant Center

Włączenie Google Signals

Zmiana modelu atrybucji

Raporty w sekcji Eksploracje

Konfiguracja konta Google Tag Manger

Integracja skryptów (np. Pixel Facebook)

Konfiguracja zdarzeń / eventów wskazanych przez Klienta

Tworzenie własnych niestandardowych skryptów

Konsulting

Konsultacja z analitykiem

1h

Zamów teraz Pokaż szczegóły Ukryj szczegóły

Advanced
od 5000 PLN
(jednorazowo)*

Dla małych i średnich e-commerce oraz średnich stron usługowych

Zakładanie kont

Google Analytics 4

Google Search Console

Google Tag Manager

Konfiguracja konta Google Analytics 4

Połączenie z Google Ads

Połączenie z Google Search Console

Grupowanie treści

Ustawienie celów opartych o miejsce docelowe

do 10

Ustawienie celów opartych o zdarzenie

do 10

Tworzenie list remarketingowych

do 30

Wykluczanie witryn odsyłających

Śledzenie wyszukiwania w witrynie

Tworzenie niestandardowych wymiarów

Niestandardowe segmenty

do 10

Konfiguracja lejka konwersji w oparciu o wirtualne podstrony

Konfiguracja konta Google Analytics 4

Włączenie pomiaru niestandardowego

Wydłużenie czasu przechowywania danych

Połączenie z kontem Merchant Center

Włączenie Google Signals

Zmiana modelu atrybucji

Raporty w sekcji Eksploracje

Konfiguracja konta Google Tag Manger

Integracja skryptów (np. Pixel Facebook)

Konfiguracja zdarzeń / eventów wskazanych przez Klienta

do 10

Tworzenie własnych niestandardowych skryptów

Konsulting

Konsultacja z analitykiem

2h

Zamów teraz Pokaż szczegóły Ukryj szczegóły

Pro
od 7000 PLN
(jednorazowo)*

Dla dużych e-commerce i rozbudowanych stron usługowych

Zakładanie kont

Google Analytics 4

Google Search Console

Google Tag Manager

Konfiguracja konta Google Analytics 4

Połączenie z Google Ads

Połączenie z Google Search Console

Grupowanie treści

Ustawienie celów opartych o miejsce docelowe

do 15

Ustawienie celów opartych o zdarzenie

do 25

Tworzenie list remarketingowych

do 50

Wykluczanie witryn odsyłających

Śledzenie wyszukiwania w witrynie

Tworzenie niestandardowych wymiarów

Niestandardowe segmenty

do 15

Konfiguracja lejka konwersji w oparciu o wirtualne podstrony

Konfiguracja konta Google Analytics 4

Włączenie pomiaru niestandardowego

Wydłużenie czasu przechowywania danych

Połączenie z kontem Merchant Center

Włączenie Google Signals

Zmiana modelu atrybucji

Raporty w sekcji Eksploracje

do 5

Konfiguracja konta Google Tag Manger

Integracja skryptów (np. Pixel Facebook)

Konfiguracja zdarzeń / eventów wskazanych przez Klienta

do 25

Tworzenie własnych niestandardowych skryptów

Konsulting

Konsultacja z analitykiem

3h

Zamów teraz Pokaż szczegóły Ukryj szczegóły

Standard
od 3000 PLN
(jednorazowo)*

Dla niewielkich stron
bez e-commerce

Advanced
od 5000 PLN
(jednorazowo)*

Dla małych i średnich e-commerce oraz średnich stron usługowych

Pro
od 7000 PLN
(jednorazowo)*

Dla dużych e-commerce i rozbudowanych stron usługowych

Pakiet zawiera:

Zakładanie kont

Google Analytics 4

Google Search Console

Google Tag Manager

Konfiguracja konta Google Analytics 4

Połączenie z Google Ads

Połączenie z Google Search Console

Grupowanie treści

Ustawienie celów opartych o miejsce docelowe

do 3
do 10
do 15

Ustawienie celów opartych o zdarzenie

do 10
do 25

Tworzenie list remarketingowych

do 15
do 30
do 50

Wykluczanie witryn odsyłających

Śledzenie wyszukiwania w witrynie

Tworzenie niestandardowych wymiarów

Niestandardowe segmenty

do 5
do 10
do 15

Konfiguracja lejka konwersji w oparciu o wirtualne podstrony

Konfiguracja konta Google Analytics 4

Włączenie pomiaru niestandardowego

Wydłużenie czasu przechowywania danych

Połączenie z kontem Merchant Center

Włączenie Google Signals

Zmiana modelu atrybucji

Raporty w sekcji Eksploracje

do 5

Konfiguracja konta Google Tag Manger

Integracja skryptów (np. Pixel Facebook)

Konfiguracja zdarzeń / eventów wskazanych przez Klienta

do 10
do 25

Tworzenie własnych niestandardowych skryptów

Konsulting

Konsultacja z analitykiem

1h
2h
3h

Potrzebujesz indywidualnej oferty? Skontaktuj się z nami, a nasz specjalista pomoże dobrać odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy

* Cena może różnić się w zależności od elastyczności posiadanego CMSu i budowy strony oraz obecnie posiadanej analityki. Zmiany w strukturze strony po zakończonej konfiguracji Google Analytics 4 mogą skutkować niepoprawnym zbieraniem danych. Konieczne będą wówczas dodatkowe działania wykraczające poza pakiet analityki, wyceniane indywidualnie.

 

Przykładowe korzyści z zastosowania analityki internetowej

W codziennych działaniach, w których nie wspieramy się analityką internetową, popełniamy szereg błędów. Nie wiemy np. jakie metryki są istotne, ile wynosi dla danej branży idealny poziom konwersji czy CTR czy ile maksymalnie możemy pozwolić sobie na wydanie by pozyskać klienta w danym kanale reklamowym. Ba! Firmy często nie zdają sobie sprawy z tego, który z kanałów reklamowych, jest w ich przypadku najsensowniejszy, a który np. jest perspektywiczny.

Stabilizacja, czy bycie “na fali” potrafi uśpić niejeden dział marketingu. By nie utracić inicjatywy rynkowej, musimy być nie tylko stale obecni, ale też inwestować budżety marketingowe możliwe sensownie. Poniżej podajemy kilka przykładów problemów na jakie trafiają marketingowcy czy zarządy firm i to, jak na nie odpowiada analityka internetowa.

Nie wiem ile kosztuje moją firmę pozyskanie klienta?

Wiedza o tym, jaki powinien być, a jaki jest faktycznie koszt pozyskania klienta, jest jedną z ważniejszych rzeczy w marketingu i na każdym etapie rozwoju przedsiębiorstwa. Na początku dobrze znać podstawowe ramy rynkowe, by wiedzieć z jakim budżetem reklamowym rozpoczynać działalność, by szybko wykroić dla siebie kawałek rynkowego tortu. W późniejszych etapach zaawansowania, firmy starają się optymalizować koszt dotarcia ponieważ udrażniają procesy i im dłużej są na rynku, tym lepiej wiedzą jaki kanał marketingowy przynosi najlepszą relację wydatków do pozyskanych klientów.

Tyle teoria.

W praktyce mnóstwo firm nie wie, ile mogą wydawać na pozyskanie klienta, jak również nie wiedzą ile kosztuje pozyskanie klientów w przypadku ich bezpośredniej konkurencji. W konsekwencji nie wiedzą, jaki budżet marketingowy potrzebny jest do utrzymania dynamiki wzrostu.

Analityka internetowa stanowi rozwiązanie tego problemu. W pierwszej kolejności możemy identyfikować kanały reklamowe, by już w kolejnym kroku sprawdzić, jak kosztowo kształtuje się pozyskiwania klienta w każdym z nich. Możemy wyliczyć średnią, ale też zestawić dane z tym co wiemy na temat danej gałęzi rynkowej i możliwościami danej firmy. W efekcie zlecający nam zadanie będzie wiedział gdzie uciekają mu niepotrzebnie pieniądze, które kanały wymagają optymalizacji bo jest w nich potencjał na oszczędność, a które zasługują na szczególną atencję gdyż działają bardzo dobrze. 🙂

Nie chcę wydawać pieniędzy na niedziałające kanały. Problem jest taki, że nie wiem, które to?

To zadziwiające ile jest firm dzielących swoje budżety marketingowe na mnóstwo różnych kanałów, kierując się tylko filozofią bycia gdziekolwiek (nieważne jak, ważne że!). W przypadku małych i średnich budżetów marketingowych, w mocno konkurencyjnym środowisku reklamowym, nie warto jest dzielić w ten sposób środków finansowych przeznaczonych na reklamę. Analityka internetowa sprawi, że zdefiniujemy – w oparciu o dowody – najskuteczniejsze kanały reklamowe.

Klasyczna taktyka Napoleona zazwyczaj bazowała na podzieleniu wojsk przeciwnika i eliminowaniu poszczególnych elementów zamiast od razu całej armii. W marketingu jest podobnie – jeżeli mamy ograniczone środki, wówczas nie możemy dzielić zasobów na poszczególne fronty. Lepiej uderzyć na ten z nich, który jest najbardziej obiecujący i to od razu z całą mocą. Jego rozwinięcie i uzyskanie satysfakcjonujących zwrotów dopiero pozwala rozwinąć kolejne, poboczne kanały.

Reklama działa dobrze i pozyskuje ruch, ale gdzieś na stronie tracę mnóstwo klientów. Gdzie?

Bywa, że to co podoba się nam, jest w rzeczywistości nieskuteczne. Że pewne rozwiązanie, które uznaliśmy za świetne, stanowi w rzeczywistości barierę dla klienta. Może być tak, że zmiana koloru przycisku DODAJ DO KOSZYKA, spowoduje wzrost lub spadek liczby zamówień. Jeżeli chodzi o strony internetowe to… absolutnie wszystko ma znaczenie. Dlatego wielokrotnie warto przemyśleć, czy nie połączyć naszej usługi analitycznej z ofertą analizy strony pod kątem User Experience. Połączywszy te dwie usługi otrzymujemy bowiem możliwość ciągłego doskonalenia witryny pod kątem realizacji celów z większą skutecznością.

Dzięki analizie ścieżek klienta, możemy zyskać wiedzę, która zdecydowanie polepszy flow klientów na naszej witrynie czy w naszym sklepie internetowym. Przypatrywanie się działaniom użytkowników na stronie i znalezienie takiej grupy, która najczęściej konwertuje – dokonuje zakupu – pomaga w stworzeniu idealnego profilu użytkownika. Użytkownicy witryny, w rzeczywistości często nie kroczą wytyczoną odgórnie ścieżką, nie reagują na wszystkie wezwania do działania. Dlatego tak ważne jest zidentyfikowanie obszarów na stronie, które wpływają pozytywnie na cały proces zakupowy, jak i wyeliminowanie tych, które zwyczajnie są dla użytkowników problematyczne.

Potrzebujemy przejrzystych i holistycznych raportów od marketingu.

Twój dział marketingu czy aktywności reklamowe są słabo otagowane i nie wiesz jak zebrać dane w jeden konkretny raport? Pomożemy Ci! Skonfigurujemy Twoje kampanie i strony tak, że każdy klient zostanie zidentyfikowany, podliczony, a na końcu – razem z innymi – przedstawiony w formie przejrzystego raportu wygenerowanego zgodnie z Twoimi potrzebami.

Chcę żeby reklama była skuteczniejsza. Teraz nawet nie wiem czy w ogóle działa?

Nasza analiza Twoich aktywności internetowych pozwoli na wyodrębnienie sensownych kanałów reklamowych i odcięcie tych, które przynoszą straty w kontekście całego biznesu. Doświadczenie w ramach implementacji kodów śledzących i łączenia ze sobą kanałów reklamowych, pozwoliło nam zyskać pierwszorzędne umiejętności dla tego typu zadań.

Co mówią o nas Klienci

„Raporty przygotowane przez Verseo na temat ruchu na naszej witrynie to doskonałe i inspirujące źródło informacji. Dzięki nim wiemy w jakim kierunku rozwijać naszą stronę internetową.”

Grzegorz Ząbek

Prezes Zarządu

Hartmann Tresore Polska Sp. z o. o.

Wypełnij formularz
i odbierz darmową wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesemi przygotujemy
indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie
mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

  • Monika Praczyk
  • Content Marketing Manager
  • Na zapytania złożone pon. – pt. 8.00 – 16.00
    odpowiadamy w ciągu 1 godz.
  • Na pozostałe pytania odpowiemy następnego
    dnia roboczego po 9.00.
Twoje dane są bezpieczne.

Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.