Ten tekst przeczytasz w 5 minut

U nas wiesz, kto prowadzi dla Ciebie kampanię!

struktura verseo

8 lat temu, kiedy powstawało Verseo, mieliśmy z Mateuszem pewną wizję tego, w jaki sposób będzie wyglądała u nas obsługa klienta. W słuszności tej wizji tylko się upewniamy dzisiaj, mając największy zespół specjalistów Google Ads w Europie Środkowej i nadal przypisując konkretnemu specjaliście obsługę danego kanału reklamowego. 

Podkreślamy, że u nas zawsze wiesz kto dla Ciebie pracuje.

Kontynuując cykl transparentne Verseo, w tym wpisie chciałbym poruszyć kilka kwestii:

  • dlaczego, u nas, specjalista Google Ads to ktoś więcej niż tylko osoba prowadząca kampanie,
  • dlaczego dbamy o to, żeby klient miał kontakt z każdą osobą, która dla niego pracuje z teamu Verseo,
  • w jaki sposób jesteśmy w stanie obsługiwać ponad 3000 klientów, z bardzo różnych branż, z bardzo różnymi potrzebami i wymaganiami co do kanałów marketingowych,
  • za co dokładnie płacą klienci u nas, 
  • i ostatnie, dlaczego dbamy o to, by wiedzieli za co dokładnie płacą?

Jeśli jesteście ciekawi jak to u nas wygląda, chcecie się zainspirować, by zrobić coś lepiej –  zapraszam. 😉

3000 klientów to nie hurtownia

Od samego początku w Verseo inwestowaliśmy w technologię, która ma wspomagać naszą pracę i dawać więcej możliwości naszym klientom. To dzięki umiejętnościom i doświadczeniu specjalistów jesteśmy w stanie się skalować. VCM nam w tym pomaga, to prawda, jednak mając na pokładzie tylko kilku speców od kampanii, nie bylibyśmy w stanie rozwijać firmy do takich rozmiarów.

Dlatego, kiedy ktoś chce nazywać nas “hurtownią”, ponieważ obsługujemy naprawdę wiele firm, to kategorycznie się z tym nie zgadzamy, ponieważ jesteśmy w stanie to robić, głównie dlatego, że mamy naprawdę wielu specjalistów na pokładzie. Jest wiele agencji, które mają ich dużo mniej, a w swojej komunikacji mówią, że mają ogromne zespoły. 

Wspomagamy się technologią, uczeniem maszynowym i automatyzacją w wielu dziedzinach marketingu, jednak całkowitą odpowiedzialność za sukces klienta pokładamy w naszych specjalistach.

1# Podział zespołu

By temat podziału obowiązków i kompetencji trochę przybliżyć, zacznę od podziału zespołu. Nasz team to specjaliści Google Ads (w tym osoby, które mają zarówno kontakt z klientem jak i obsługują kampanię), specjaliści ds. strategii i optymalizacji (zajmujący się obsługą VCM, wdrożeniami dodatkowych kanałów (Allegro Ads, Amazon Ads, Programmatic), rozwiązywaniem trudniejszych problemów), specjaliści SEO, specjaliści Social Media (obsługujący kampanie reklamowe w mediach społecznościowych, w tym, w środowisku Facebooka, na Tik Toku, Pintereście czy Linkedin), oraz nasz wewnętrzny marketingowy team, graficy, programiści i cała reszta, która działa choć wiele się o nich nie mówi. 🙂 Razem ponad 80 osób pracujących w siedzibie firmy w Poznaniu (prowadzimy aktualnie rekrutację i za chwilę dobijemy do 100).

*team, którego jeszcze nie wiesz, że potrzebujesz to m.in CEO’s, administracja itp. 🙂

Czy to, że każdy jest w innym dziale, musi oznaczać, że jego wiedza i umiejętności muszą być okrojone tylko do tych, na które wskazuje stanowisko? 

Stanowcze nie. 

2# Model V

(inspirowany modelem T) – kompetencje i specjalizacje 

Każdy specjalista ma jeden wyraźny obszar specjalizacji oraz dwa obszary, niezwykle ważne na każdym stanowisku, związane z relacjami z klientami. W przypadku specjalistów Google Ads strategia, kreacja i optymalizacja kampanii to core, od którego odchodzą równie ważne umiejętności związane z obsługą innych narzędzi (koniecznych przy prowadzeniu kampanii) oraz obsługa klienta i sprzedaż (wykorzystanie wiedzy sprzedażowej w praktyce). 

To jednak nie wszystko. Każdy specjalista posiada szerokie kompetencje w dziedzinie multichannel marketingu – wie o czym mówi kolega z drugiego działu i na czym polega obsługa danego kanału. Tym samym wie jak rozwinąć danego klienta i co jeszcze przydałoby się by w pełni wykorzystać potencjał budżetu reklamowego. 

Dokładnie to samo ma się w przypadku specjalistów SEO, którzy doskonale wiedzą na czym polegają systemy reklamowe i jak działają. Choć na co dzień nie obsługują kampanii, mogą ze spokojem o niej rozmawiać i dostosować strategię SEO tak, by wspomagała działania w innych kanałach.

Dlatego dany specjalista, to ktoś więcej niż tylko osoba obsługująca kampanię. Dążymy do tego, by każdy posiadał szeroką wiedzę na temat marketingu, strategii biznesowej oraz sprzedaży. Niezależnie od obsługiwanego kanału, by każdy miał holistyczne spojrzenie na marketing. Ale mimo wszystko, specjalizował się w jednej konkretnej dziedzinie. To, w którą dokładnie stronę pójdzie, zależy między innymi od chęci i talentu (mamy np. takich specjalistów, którzy preferują reklamy na Youtube, inni specjalizują się w kampaniach dla e-commerce itp.). 

3# Do sedna. U nas wiesz, kto Cię obsługuje.

Jeżeli nasz klient prowadzi działania w kilku różnych kanałach, to każdy kanał obsługiwany jest przez innego specjalistę. Dzięki temu może czuć się bezpieczny, że dany specjalista skupi się na tym konkretnym kanale, dostarczy informacji co należałoby rozwinąć, co idzie dobrze, a co należy poprawić, aby osiągnąć lepsze wyniki.

Całość spina jedna osoba, która ma kontakt z klientem i doradza mu również w kwestiach marketingu, strategii czy podrzuca pomysły jak może się rozwinąć oraz pozostaje z nim w stałym kontakcie. W razie jakichkolwiek problemów, wiemy dokładnie kto sprawuje odpowiedzialność i możemy szybko zareagować. 

Posiadamy obecnie największy zespół specjalistów Google Ads, więc nikt nie działa w pojedynkę. Z jednej strony kampanię prowadzi jedna osoba, jednak jest nas na tyle dużo, że możemy swobodnie wymieniać się wiedzą i doświadczeniem. 

Chcąc podjąć współpracę, zawsze możesz sprawdzić, zapytać o doświadczenie obsługującego Cię specjalisty. Jesteśmy otwarci, dlatego jeżeli zajdzie taka potrzeba, możesz wymienić specjalistę na innego. To się zdarza, nawet w przypadku bardzo dobrych specjalistów. Może być tak, że wymagany jest inny styl w komunikacji, a ta mała zmiana opiekuna prowadzi do lepszej współpracy i my to doskonale rozumiemy. Mamy też takie możliwości, by zmienić osobę odpowiedzialną za daną kampanię czy rozwój klienta, ponieważ jest nas sporo. 🙂

Uważam, że zawsze warto zapytać swoją agencję, kto będzie robił kampanię, jeżeli nie będzie to osoba, z którą miało się kontakt przed podpisywaniem umowy i z którą uzgadniało się warunki współpracy.

Warto sprawdzić czy nie jest tak, że jest to wielki dom mediowy, na zlecenie którego pracują inne agencje i ostatecznie robi się piramida tych agencji, a Ty jako klient płacisz za całość, nie wiedząc nawet kto ile dostaje i co dokładnie wchodzi w skład usługi?

W Verseo dzielimy się prowizjami z naszymi specjalistami. Wszyscy mają interes w rozwoju klienta, a on wie dokładnie za co płaci (prowizja od budżetu reklamowego idzie wyłącznie do naszej firmy, w tym, jej część otrzymuje specjalista). Klient na wstępie wie ile kosztuje obsługa kampanii w ramach danego budżetu reklamowego i jaka jest cena dodatkowych usług, które są świadczone np. przez programistę czy copywritera. 

4# I ostatecznie. Podwykonawcy, partnerzy, domy mediowe. 

Verseo nie jest podwykonawcą dla żadnej firmy obecnie. 

Nie prowadzimy usług podwykonawczych i nie współpracujemy z żadnym domem mediowym. Prowadzimy kampanie tylko dla naszych klientów. Bez żadnych pośredników. Nie pracujemy pod kimś. Oczywiście próbowaliśmy, ale zawsze jedna konkretna rzecz nam przeszkadzała (stosunkowo ważna dla nas): nie mogliśmy przekazywać klientowi wiedzy lub uświadamiać mu pewnych rzeczy, a firmy, które pośredniczyły w przekazie miały problem z przekazywaniem naszej wiedzy i instrukcji do klientów. 

Dlatego całkowicie to zakończyliśmy. Współpracując z nami, masz pewność, że tylko osoby z naszego teamu dla Ciebie pracują. 

Wpis przygotowany we współpracy z Dominiką Słomką. Dzięki za pomoc!

Cieszę się, że mogłem raz na zawsze wyjaśnić tę kwestię i się nią tutaj podzielić.😉 

Czy dla Was takie rozwiązania w obsłudze klienta, jakie stosuje Verseo są fair / korzystne? Co o nich uważacie?

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Verseo na Biznes Kongres 2017 L’Oreal Professionnel Paris
Krystian Kubiak

Jednym ze znaków rozpoznawczych Verseo są oferty promocji w Internecie dedykowane poszczególnym branżom np. fryzjerom. Oferty te tworzymy i rozwijamy […]

A Ty ilu handlowców online zatrudniasz?
Redakcja

Chcesz rozpocząć sprzedaż online lub zwiększyć tę dotychczasową? Myślisz, że wymaga to dużych nakładów, przeszkolenia dotychczasowych pracowników z zakresu e-commerce […]

RELACJA Z CEE AGENCY DAY 2017 W PRADZE
Dariusz Cichocki

Relacja z imprezy dla agencji ze statusem Google Partner Premier! Piąta edycja imprezy CEE Agency Day 2017 odbyła się w […]

Kiedy NIE warto współpracować z Verseo? 5 powodów :)
Maciej Popiołek

PRIMA APRILIS! Oczywiście, że warto z nami współpracować! Ale postanowiliśmy rozprawić się z 5 klasycznymi barierami, by wszystko stało się […]

Verseo na Google Partners Executive Council EMEA w Lizbonie!
Maciej Popiołek

Verseo na Google Partners Executive Council EMEA w Lizbonie! Od dzisiaj szefowie Verseo – Mateusz Bieganowski oraz Krzysztof Masłowski – […]

Verseo na Sycylii
Redakcja

Mini reprezentacja Verseo na Sycylii dzięki konkursowi Google! Wyprawa na Sycylię nie oznacza (jeszcze) założenia tam nowego oddziału Verseo. Choć […]