Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Co to jest marketing afiliacyjny?

Co to jest marketing afiliacyjny? - zdjęcie nr 1

Co to jest marketing afiliacyjny? - zdjęcie nr 2

Marketing internetowy daje ogromne możliwości, które zwiększają szansę na osiągnięcie założonych celów biznesowych. Obejmuje wiele różnorodnych narzędzi, wśród których można wymienić m.in. marketing afiliacyjny. Sprawdź, na czym polega i czy warto w niego zainwestować.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Co to jest marketing afiliacyjny?

Mianem marketingu afiliacyjnego określa się kanał efektywnościowy, który opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem) przyjmującym rolę pośrednika w transakcji. Taki podział przynosi obopólne korzyści:

  • sprzedawca cieszy się większym zasięgiem swoich produktów i większą sprzedażą,
  • partner otrzymuje wynagrodzenie – jest ono naliczane adekwatnie do działań.

Taka specyfika sprawia, że marketing afiliacyjny nie jest bezpośrednią techniką marketingową. Bardziej przypomina model zatrudnienia niezależnych marketerów, którzy – motywowani prowizyjnym systemem wynagrodzenia – podejmują działania mające na celu pozyskanie potencjalnych klientów i skłonienie ich do wykonania określonej akcji.

Od marketera do użytkownika

Model marketingu afiliacyjnego składa się z czterech kluczowych elementów:

  • partnera, który jednocześnie pełni rolę marketera,
  • reklamodawcy (sprzedawcy),
  • użytkownika,
  • sieci afiliacyjnej rozliczającej transakcje.

Zasada działania tego rodzaju modelu biznesowego sprowadza się do następujących kroków:

  • sprzedawca dostarcza konkretną kreację,
  • sieć afiliacyjna udostępnia taką kreację, np. w postaci banneru,
  • partner umieszcza banner na swojej stronie,
  • użytkownik klika w banner, odwiedzając tym samym stronę sprzedawcy.

Jak to wygląda w praktyce?

Załóżmy, że przedsiębiorca chce sprzedać książkę poradnikową. Aby zwiększyć zasięg sprzedaży, nawiązuje współpracę np. z właścicielem serwisu internetowego, którego tematyka koresponduje z tematyką książki. Zamieszcza tam banner reklamujący książkę. Każde kliknięcie w baner jest odnotowywane przez sieć afiliacyjną. Jeśli użytkownik zdecyduje się na zakup, przedsiębiorca przekazuje prowizję sieci afiliacyjnej, która zabiera swoją część, a pozostałą przekazuje partnerowi.

Nieoceniona rola sieci partnerskiej

W marketingu afiliacyjnym istotną rolę odgrywa sieć partnerska. Jej zadanie sprowadza się do gromadzenie w swoim serwisie programów partnerskich, do których mogą dołączyć wydawcy (partnerzy). Krótko mówiąc, umożliwia nawiązanie relacji między sprzedawcą a partnerem.

Chociaż każda strona transakcji jest ważna, sieci afiliacyjnej starają się utrzymywać bardzo dobre relacje z wydawcami. To oni bowiem odpowiadają za pozyskiwanie użytkowników, dzięki którym sieć otrzymuje swoją część prowizji za sprzedaż.

Gdy partner dołączy do sieci partnerskiej, wówczas otrzymuje dostęp do aktywnych programów afiliacyjnych. Po akceptacji przez sprzedawcę, będzie mógł on zacząć prowadzić działania mające na celu pozyskanie użytkowników.

Formy wynagrodzeń w marketingu afiliacyjnym

W zależności od założonego celu, współpraca w ramach programu partnerskiego może być rozliczana na różnych zasadach.

  • Pay Per Sale (PPS) – to prowizja od sprzedaży, która uwzględnia określoną część przychodu z zakupu.
  • Pay Per Lead (PPL) – to ustalona kwota wypłacana za każde konkretne działanie użytkownika, np. wypełnienie formularza, pozostawienie adresu e-mail.
  • Pay Per Click (PPC) – to konkretna kwota wypłacana za każde kliknięcie w reklamę.

To jednocześnie typy programów afiliacyjnych, wśród których największą popularnością cieszy się PPS oraz PPL. Z uwagi na duże prawdopodobieństwo nadużyć, PPC realizowane jest rzadko.

Marketing afiliacyjny – jak dotrzeć do użytkownika?

Mówiąc o marketingu afiliacyjnym, warto wziąć pod uwagę sposób docierania do użytkownika. Tutaj nie ma jednej konkretnej techniki „wabienia” klientów – wszystko zależy od indywidualnych działań podejmowanych przez partnera. Musi on sam wypracować odpowiednią strategię – tak, aby przynosiła najlepsze efekty.

Bannery reklamowe

Chociaż bannery reklamowe swoją świetność mają już za sobą, nadal uważane są za dobry sposób na pozyskanie użytkowników. Atrakcyjna wizualnie reklama wraz z zachęcającym hasłem może skłonić do kliknięcia, w efekcie którego użytkownik trafi na stronę sprzedawcy i zdecyduje się na zakup lub podejmie inną pożądaną akcję.

Rankingi ofert

Użytkownicy chętnie poszukują porad dotyczących najlepszych produktów. Wykorzystują to partnerzy, zakładając serwisy rankingowe, np. kont osobistych, kosmetyków, ubezpieczeń itp. Na podstawie konkretnych parametrów tworzą zestawienia produktów, które następnie można kupić, klikając w odpowiedni link.

Mailingi

Mailingi to także jedna z form wykorzystywanych w marketingu afiliacyjnym, która działa podobnie do bannerów. W związku z tym, że wiadomość przychodzi na skrzynkę pocztową konkretnej osoby, istnieje większe prawdopodobieństwo kliknięcia i przeniesienia na stronę sprzedawcy.

Dlaczego warto postawić na marketing afiliacyjny?

Istota marketingu afiliacyjnego sprawiła, że taka forma współpracy między sprzedawcą a partnerem przynosi obopólne korzyści.

  • Wydawca otrzymuje prowizję za dotarcie do użytkownika i zachęcenie go do wykonania określonej czynności.
  • Sprzedawca widzi rosnącą sprzedaż.

Ponadto plusem programów partnerskich jest możliwość wypromowania oferty czy zwiększenie świadomości marki przy niewielkich kosztach oraz niskim ryzyku.

Z punktu widzenia wydawcy zaletą jest właściwie pełna dowolność pod kątem podejmowanych działań. Liczy się efekt, dlatego pozyskiwanie użytkowników może odbywać się nie tylko przez bannery, ale i inne metody uznawane przez wydawcę za najskuteczniejsze.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany