Spis treści
Czytasz teraz:
Case Study Strima (SEO)
Zamknij
Pozycjonowanie strony internetowej to działanie skuteczne nie tylko wtedy, gdy klientem docelowym są osoby prywatne. Znaczne wzrosty sprzedaży zapewnia również w sektorze B2B, o czym doskonale wie jeden z naszych klientów – strima.com. Jest to marka dostarczająca przedsiębiorstwom profesjonalne maszyny do szycia, klejenia, krojenia i prasowania, z którą współpracę podjęliśmy w czerwcu 2020 roku. Przyjrzyjmy się, jak zmieniła się jej widoczność w internecie po roku od podpisania umowy.

O firmie
Strima to firma, która od ponad 30 lat zajmuje się sprzedażą wysokiej jakości maszyn do szwalni z 94 krajów świata. Zapewnia kompletne wyposażenie oraz serwis, z których korzystają największe firmy w branży. Dostarczała technologie między innymi do takich przedsięwzięć jak Project Runway czy Art and Fashion Forum w Starym Browarze. Dzięki doświadczeniu i wysokim standardom cieszy się zaufaniem swoich klientów, jednak wciąż jest gotowa na rozwój i poszerzanie bazy kontrahentów. Dlatego, aby zwiększyć sprzedaż, zgłosiła się do nas z zamówieniem na usługę pozycjonowania strony firmowej w sieci.
Cele i założenia
W momencie podpisania umowy strona klienta notowała spadki widoczności w wyszukiwarce, co rzutowało również na ruch i konwersje, Dlatego głównym celem było odwrócenie tego trendu i zwiększenie widoczności strony, zwłaszcza na trudne frazy, na które witryna uzyskiwała słabe pozycje. Klient chciał też wypromować część urządzeń i producentów ze swojej oferty, więc pod te cele również dobraliśmy odpowiednie frazy.
Umowa od początku realizowana jest na zasadzie konsultingu – my nie wprowadzamy żadnych poprawek na stronie klienta, ale czuwamy nad jej pozycjonowaniem i rekomendujemy zmiany, które firma wdraża, korzystając z własnych zasobów. Przygotowujemy szczegółowe wytyczne dotyczące zarówno kwestii technicznych, jak i treści, które mają znaleźć się na stronie, mamy też regularny kontakt z programistą klienta – osobisty, a w razie potrzeby również telefoniczny. Jest to jeden z nielicznych przypadków, gdy klient ma kontakt nie tylko z opiekunem, ale też pozycjonerem, czyli w tym wypadku ze mną. Oprócz przygotowywania wytycznych zajmujemy się również link buildingiem, czyli tworzeniem wartościowego profilu linków zewnętrznych prowadzących do strony klienta. Wszystkie te działania wykonujemy w ramach pakietu za 5000 złotych miesięcznie.
Z czym zaczynaliśmy?
Kiedy rozpoczęliśmy współpracę, czyli w czerwcu 2020 roku, strona strima.com notowała już sporo fraz na topowych pozycjach, ale miała wiele niewykorzystanego potencjału. Jej wyniki z tego okresu wynoszą:
- 80 fraz w TOP3,
- 345 fraz w TOP10,
- 2153 fraz w TOP50.
Jest to dobry wynik, który stanowi solidny fundament pod dalsze działania. Aby jednak podnieść widoczność, trzeba było wdrożyć całą listę poprawek, które wyszczególniliśmy klientowi w obszernym audycie.
Nasze zalecenia
Wytyczne zawierały instrukcję wprowadzenia mechanizmów, mających zautomatyzować i usprawnić działanie całej strony, a tym samym ograniczyć do minimum wprowadzanie ręcznych zmian. Miało to na celu eliminację błędów w linkowaniu wewnętrznym, ograniczenie szerokiej skali błędów 404 oraz poprawę słabej indeksacji wynikającej z dużej bazy produktów podobnych. Konieczne okazały się zmiany w budowie kategorii, wprowadzenie fraz kluczowych do nagłówków, nazw kategorii i meta title czy likwidacja duplikatów w wyszukiwaniu przez filtry poprzez wprowadzenie linków kanonicznych. Zleciliśmy również szereg zmian mogących przyspieszyć działanie strony i dostosować ją do wysokich standardów algorytmu Google.
Jeśli chodzi o treści – istniejące teksty wymagały optymalizacji pod SEO, między innymi nasycenia dobranymi przeze mnie frazami kluczowymi. Zasugerowaliśmy też wprowadzenie dodatkowych treści na podstrony z kategoriami i uporządkowanie aktualności oraz treści poradnikowych. Jako że klient ma wystarczające zasoby, by we własnym zakresie przygotowywać teksty, i chciał je wykorzystać, pisanie treści leży całkowicie po jego stronie. Przygotowujemy jednak szczegółowe wytyczne do wszystkich powstających tekstów, żeby były one wartościowe zarówno pod względem merytorycznym, jak i z punktu widzenia SEO. Teksty te kierowane są wyłącznie na podstrony stricte sprzedażowe, takie jak strony kategorii, produktów czy filtrów kategorii.
Wyniki po pół roku i po roku współpracy
Współpraca w modelu konsultingowym jest wymagająca zarówno dla nas, jak i dla klientów. Wymaga dużej dyscypliny i woli porozumienia po obu stronach. Jeśli jednak się one pojawiają, wyniki mogą być bardzo dobre – tak jak w przypadku strony strima.com. Po pół roku wyniki były już następujące:
- top3 – 128 fraz,
- top10 – 424 fraz,
- top50 – 2274 fraz.

W naszej branży powtarza się jednak jak mantrę, że pozycjonowanie to maraton, nie sprint. Potrzeba czasu, by wdrożone zmiany zaczęły przynosić wymierne korzyści w postaci zwiększenia ruchu i poprawy widoczności na najtrudniejsze frazy. Dlatego warto też pokazać, że proces ten trwa i nadal można zauważyć spore wzrosty w wynikach organicznych. W czerwcu tego roku wyniki sięgały już:
- 327 fraz w top3,
- 908 fraz w top10,
- 4266 fraz w top50.


Ruch organiczny można zaś szacować na mniej więcej 15,6 tysiąca miesięcznie. Są to rezultaty, które pokazują, że wspólnie z klientem obraliśmy dobry kierunek, a nasza praca przekłada się na realne zyski dla przedsiębiorstwa. Świadczą o tym również dane z Analyticsa, które pokazują, że przychód z kanału organic w trzecim kwartale tego roku w stosunku do trzeciego kwartału roku ubiegłego wzrósł o 16,86%, zaś liczba nowych użytkowników na stronie wzrosła o 26,92%.
We wpisie ukazałem wzrost do czerwca tego roku, ale ostatnio nasze wyniki przerastają oczekiwania, więc na koniec chętnie się pochwalę najnowszym screenem z Semstorma 🙂

Bądź pierwszym który napisze komentarz.