Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Case Study Strima (SEO)

Case Study Strima (SEO) - zdjęcie nr 1

case study seo strima

Pozycjonowanie strony internetowej to działanie skuteczne nie tylko wtedy, gdy klientem docelowym są osoby prywatne. Znaczne wzrosty sprzedaży zapewnia również w sektorze B2B, o czym doskonale wie jeden z naszych klientów – strima.com. Jest to marka dostarczająca przedsiębiorstwom profesjonalne maszyny do szycia, klejenia, krojenia i prasowania, z którą współpracę podjęliśmy w czerwcu 2020 roku. Przyjrzyjmy się, jak zmieniła się jej widoczność w internecie po roku od podpisania umowy.

Case Study Strima (SEO) - zdjęcie nr 4
case study seo Strima

O firmie

Strima to firma, która od ponad 30 lat zajmuje się sprzedażą wysokiej jakości maszyn do szwalni z 94 krajów świata. Zapewnia kompletne wyposażenie oraz serwis, z których korzystają największe firmy w branży. Dostarczała technologie między innymi do takich przedsięwzięć jak Project Runway czy Art and Fashion Forum w Starym Browarze. Dzięki doświadczeniu i wysokim standardom cieszy się zaufaniem swoich klientów, jednak wciąż jest gotowa na rozwój i poszerzanie bazy kontrahentów. Dlatego, aby zwiększyć sprzedaż, zgłosiła się do nas z zamówieniem na usługę pozycjonowania strony firmowej w sieci. 

Cele i założenia

W momencie podpisania umowy strona klienta notowała spadki widoczności w wyszukiwarce, co rzutowało również na ruch i konwersje, Dlatego głównym celem było odwrócenie tego trendu i zwiększenie widoczności strony, zwłaszcza na trudne frazy, na które witryna uzyskiwała słabe pozycje. Klient chciał też wypromować część urządzeń i producentów ze swojej oferty, więc pod te cele również dobraliśmy odpowiednie frazy. 

Umowa od początku realizowana jest na zasadzie konsultingu – my nie wprowadzamy żadnych poprawek na stronie klienta, ale czuwamy nad jej pozycjonowaniem i rekomendujemy zmiany, które firma wdraża, korzystając z własnych zasobów. Przygotowujemy szczegółowe wytyczne dotyczące zarówno kwestii technicznych, jak i treści, które mają znaleźć się na stronie, mamy też regularny kontakt z programistą klienta – osobisty, a w razie potrzeby również telefoniczny. Jest to jeden z nielicznych przypadków, gdy klient ma kontakt nie tylko z opiekunem, ale też pozycjonerem, czyli w tym wypadku ze mną. Oprócz przygotowywania wytycznych zajmujemy się również link buildingiem, czyli tworzeniem wartościowego profilu linków zewnętrznych prowadzących do strony klienta. Wszystkie te działania wykonujemy w ramach pakietu za 5000 złotych miesięcznie. 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Z czym zaczynaliśmy?

Kiedy rozpoczęliśmy współpracę, czyli w czerwcu 2020 roku, strona strima.com notowała już sporo fraz na topowych pozycjach, ale miała wiele niewykorzystanego potencjału. Jej wyniki z tego okresu wynoszą:

  • 80 fraz w TOP3,
  • 345 fraz w TOP10,
  • 2153 fraz w TOP50.

Jest to dobry wynik, który stanowi solidny fundament pod dalsze działania. Aby jednak podnieść widoczność, trzeba było wdrożyć całą listę poprawek, które wyszczególniliśmy klientowi w obszernym audycie. 

Nasze zalecenia

Wytyczne zawierały instrukcję wprowadzenia mechanizmów, mających zautomatyzować i usprawnić działanie całej strony, a tym samym ograniczyć do minimum wprowadzanie ręcznych zmian. Miało to na celu eliminację błędów w linkowaniu wewnętrznym, ograniczenie szerokiej skali błędów 404 oraz poprawę słabej indeksacji wynikającej z dużej bazy produktów podobnych. Konieczne okazały się zmiany w budowie kategorii, wprowadzenie fraz kluczowych do nagłówków, nazw kategorii i meta title czy likwidacja duplikatów w wyszukiwaniu przez filtry poprzez wprowadzenie linków kanonicznych. Zleciliśmy również szereg zmian mogących przyspieszyć działanie strony i dostosować ją do wysokich standardów algorytmu Google. 

Jeśli chodzi o treści – istniejące teksty wymagały optymalizacji pod SEO, między innymi nasycenia dobranymi przeze mnie frazami kluczowymi. Zasugerowaliśmy też wprowadzenie dodatkowych treści na podstrony z kategoriami i uporządkowanie aktualności oraz treści poradnikowych. Jako że klient ma wystarczające zasoby, by we własnym zakresie przygotowywać teksty, i chciał je wykorzystać, pisanie treści leży całkowicie po jego stronie. Przygotowujemy jednak szczegółowe wytyczne do wszystkich powstających tekstów, żeby były one wartościowe zarówno pod względem merytorycznym, jak i z punktu widzenia SEO. Teksty te kierowane są wyłącznie na podstrony stricte sprzedażowe, takie jak strony kategorii, produktów czy filtrów kategorii. 

Wyniki po pół roku i po roku współpracy

Współpraca w modelu konsultingowym jest wymagająca zarówno dla nas, jak i dla klientów. Wymaga dużej dyscypliny i woli porozumienia po obu stronach. Jeśli jednak się one pojawiają, wyniki mogą być bardzo dobre – tak jak w przypadku strony strima.com. Po pół roku wyniki były już następujące:

  • top3 – 128 fraz,
  • top10 – 424 fraz,
  • top50 –  2274 fraz.
Case Study Strima (SEO) - zdjęcie nr 5
wzrost liczby fraz top3 strima

W naszej branży powtarza się jednak jak mantrę, że pozycjonowanie to maraton, nie sprint. Potrzeba czasu, by wdrożone zmiany zaczęły przynosić wymierne korzyści w postaci zwiększenia ruchu i poprawy widoczności na najtrudniejsze frazy. Dlatego warto też pokazać, że proces ten trwa i nadal można zauważyć spore wzrosty w wynikach organicznych. W czerwcu tego roku wyniki sięgały już:

  • 327 fraz w top3,
  • 908 fraz w top10,
  • 4266 fraz w top50.
Case Study Strima (SEO) - zdjęcie nr 6
wzrost liczby fraz top10
Case Study Strima (SEO) - zdjęcie nr 7
wzrost liczby fraz top50

Ruch organiczny można zaś szacować na mniej więcej 15,6 tysiąca miesięcznie. Są to rezultaty, które pokazują, że wspólnie z klientem obraliśmy dobry kierunek, a nasza praca przekłada się na realne zyski dla przedsiębiorstwa. Świadczą o tym również dane z Analyticsa, które pokazują, że przychód z kanału organic w trzecim kwartale tego roku w stosunku do trzeciego kwartału roku ubiegłego wzrósł o 16,86%, zaś liczba nowych użytkowników na stronie wzrosła o 26,92%.

We wpisie ukazałem wzrost do czerwca tego roku, ale ostatnio nasze wyniki przerastają oczekiwania, więc na koniec chętnie się pochwalę najnowszym screenem z Semstorma 🙂

Case Study Strima (SEO) - zdjęcie nr 8

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany