Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Reklama sklepu komputerowego w Internecie

Reklama sklepu komputerowego w Internecie - zdjęcie nr 1

reklama sklepu komputerowego

Komputery to podstawa funkcjonowania nowoczesnego świata. Potrzeba ich zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Jako że technologia ciągle ewoluuje, a sprzęt ma ograniczony czas eksploatacji, zapotrzebowanie na nowe urządzenia z obszaru IT stale wzrasta. Dlatego prowadzenie e-sklepu z asortymentem komputerowym to dobre rozwiązanie. Trzeba jednak pamiętać, że konkurencja w tej branży jest duża. Dlatego, jeśli chcesz osiągnąć sukces na tej niwie, jest potrzebna skuteczna reklama sklepu komputerowego. Zobacz, jak ją zaplanować.

Pozycjonowanie sklepu komputerowego w praktyce

Sklepy komputerowe, choć mogą częściowo prowadzić swoją działalność na rynku stacjonarnym, pozyskują również klientów w świecie on-line. Jednak niezależnie od tego, który kanał sprzedaży jest tym kluczowym, pewne jest jedno: aby osiągnąć sukces na rynku, trzeba być widocznym w internecie. Właśnie temu celowi służy pozycjonowanie sklepu internetowego.

Jakiemu celowi służy taka reklama sklepu komputerowego? Jest kilka założeń, z jakimi realizuje się działania z obszaru SEO i e-marketingu. Są to przede wszystkim:

  • zwiększenie widoczności e-sklepu w internecie – tak, aby pojawiał się w wynikach wyszukiwania na frazy powiązane z działalnością firmy,
  • efektywniejsze pozyskiwanie leadów, zwłaszcza jeżeli pozycjonowanie prowadzi do specjalnie przygotowanego landing page,
  • lepsza konwersja,
  • wzmocnienie świadomości marki wśród odbiorców.

Trzeba oczywiście pamiętać, że każda kampania powinna być nakierowana na realizację jednego, głównego celu oraz skorelowana z innymi działaniami marketingowymi podejmowanymi przez firmę.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

To szczególnie istotne w przypadku sklepu komputerowego. Jeśli prowadzisz działalność w tej branży, zapewne oferujesz bardzo szeroką gamę sprzętu, który odpowiada oczekiwaniom różnych użytkowników. Jednak przygotowując się do promocji, warto jasno określić, jakie grupy towarów są najpopularniejszymi wśród Twoich klientów i to na słowach kluczowych z nimi związanych skoncentrować działania reklamowe.

A jak dobrać odpowiednie keywordy? To wcale nie takie proste, jak może się wydawać. Choć wiele firm robi to, po prostu „na ślepo” podając kategorie oferowanych produktów, w rzeczywistości warto wnikliwie przeanalizować to, na jakie hasła się promować. W przypadku sklepu komputerowego reklama wcale nie może się opierać wyłącznie na tych najbardziej oczywistych, takich jak „sklep komputerowy” czy „sklep ze sprzętem komputerowym”. To nie wystarczy, ponieważ… na takie hasła promuje się też setki innych podmiotów. A skoro tak, trudno Ci się będzie przez nie przebić i zająć stabilną, wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Z tego względu dobrym pomysłem jest sięgnięcie po słowa kluczowe z obszaru long-tail. O co chodzi? To określenie na język polski można przetłumaczyć na „długi ogon”. Chodzi tutaj wyrażenia, które są powiązane z branżą działalności, ale bardziej „rozproszone”, ujęte w szerszej perspektywie. Aby je odnaleźć, można się posłużyć szeroką gamą narzędzi analizy słów kluczowych. Można skorzystać choćby z samego portalu Google, w którym można wykonać podstawową analizę. Dobrym miejscem na poszukiwanie inspiracji co do fraz kluczowych mogą być też portale takie jak AnswerThePublic.com, jak również płatne narzędzia wykorzystywane przez specjalistów.

Tu jednak dla osoby, która nie jest specjalistą od SEO, może się pojawić poważny problem: w jaki sposób interpretować wyniki analizy uzyskane przy zastosowaniu zaawansowanych narzędzi? Właśnie dlatego warto powierzyć to zadanie w ręce ekspertów, którzy wyselekcjonują najbardziej obiecujące frazy, dopasowując je choćby do budżetu, jaki będzie obejmowała reklama sklepu internetowego.

Warto przy tym pamiętać, że działania związane z pozycjonowaniem nie polegają jedynie na optymalizacji treści strony pod kątem wyselekcjonowanych słów kluczowych. Równie istotne są kwestie związane z dopracowaniem strony tak, aby pod względem technicznym stała się przyjaźniejsza algorytmom Google. Dlatego zanim zostaną podjęte jakiekolwiek działania, warto poprosić specjalistów o analizę sytuacji wyjściowej i przygotowanie przemyślanej strategii działań SEO. To właśnie droga, która prowadzi do osiągnięcia mierzalnego sukcesu.

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie sklepu komputerowego?

Niewielu jest już takich, którzy kwestionują to, jak dużą rolę mogą odegrać działania SEO w promocji działalności na nowoczesnym rynku. Mimo to warto przypomnieć, z jakimi korzyściami wiąże się dobrze przeprowadzona kampania. Dobre pozycjonowanie przekłada się na:

  • lepszą widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania, i to nie tylko dotyczących fraz głównych, ale także innych powiązanych z prowadzoną działalnością, 
  • wzrost świadomości marki przedsiębiorstwa – nawet, jeśli klient nie skorzysta z oferty, widząc ją wysoko na liście rezultatów wyszukiwania, w jakiś sposób zapamięta to, że Twój e-sklep istnieje. To może przynieść efekty w postaci późniejszej konwersji;
  • poprawę ruchu na stronie – im jest on większy, tym lepiej Twój serwis jest odbierany przez algorytmy Google i do tym szerszego grona odbiorców docierasz.

Poza tym, realizując kampanię SEO, wzbogacasz swój serwis internetowy o wartościowe treści, co przełoży się na efekty w krótko- i długofalowej perspektywie.

Należy przy tym podkreślić, że pozycjonowanie to gra prowadzona w perspektywie długofalowej. Dlatego nie oczekuj zwrotu z inwestycji w przeprowadzone działania w przeciągu tygodnia czy miesiąca. Możesz być jednak pewien, że kiedy już on nastąpi, to pozwoli Ci się utrzymać na wysokiej pozycji przez bardzo długi czas.

Reklama sklepu komputerowego to nie tylko pozycjonowanie

Pozycjonowanie i szeroko pojęte działania z obszaru SEO to tylko jedna strona medalu. Drugą jest umiejętne wykorzystanie innych narzędzi promocji. Jakich? Przyjrzyjmy się tym najważniejszym.

Linki sponsorowane

Kiedy wpisujesz określone hasło w Google, nad tak zwanymi wynikami organicznymi znajdują się właśnie linki sponsorowane. Są to płatne reklamy, które jednak wyświetlają się tylko na określone słowa kluczowe, użytkownikom, które spełniają wymogi kampanii. Tak właśnie działa system linków sponsorowanych w systemie Google Ads (dawniej Google Adwords). 

Warto przy tym podkreślić, że reklama sklepu komputerowego nad organicznymi wynikami wyszukiwania może przybrać kilka postaci. W ostatnim czasie, zwłaszcza w branży e-commerce, może się wyświetlać w postaci prezentacji konkretnego produktu wraz z jego ceną. Dzięki takiej formie prezentacji istnieje znacznie wyższy potencjał konwersji. Możliwości jest sporo, a z platformą rozliczasz się za liczbę wyświetleń / kliknięć.

Google Display Network

To kluczowy system wyświetlania banerów reklamowych na zewnętrznych portalach różnego rodzaju, które spełniają kryteria określone przez reklamodawcę. Takie banery mogą się wyświetlać np. osobom, które dokonywały wyszukiwani w sieci na frazy powiązane z Twoją działalnością albo tym, które już odwiedziły Twój e-sklep i przyglądały się konkretnym produktom. Narzędzia z obszaru marketing automation, zgodnie z nazwą, automatyzują ten aspekt komunikacji, co przekłada się na znacznie wyższą efektywność wyświetlania banerów.

W przypadku sklepów komputerowych szczególnie dobrze sprawdza się tak zwany remarketing, a zatem drugi z opisanych powyżej mechanizmów wyświetlania się banerów promocyjnych. Dzięki jego wykorzystaniu docierasz do grupy wstępnie zainteresowanych klientów, co znacznie zwiększa potencjał konwersji. Wyobraź sobie: klient zajrzał do Twojego sklepu i obejrzał kilka modeli laptopów, ale nie zakończył transakcji. W kolejnych dniach i tygodniach o tej wizycie przypominają mu specjalnie spersonalizowane komunikaty reklamowe, które delikatnie „popychają” go w stronę dokonania zakupu. Samemu zdarza Ci się zapewne podążyć za takim instynktem konsumenckim!

Dlaczego reklama sklepu komputerowego przez Google Ads to dobre rozwiązanie?

Klienci poszukują sprzętu komputerowego głównie w sieci. Często zdarza się sytuacja, w której potencjalny kupujący najpierw odwiedza sklep stacjonarny i ogląda na żywo laptopa czy nowy monitor, a następnie zamawia urządzenie w sieci – wiedząc, że to po prostu tańsza opcja. Dlatego jako prowadzący działalność w tym obszarze, musisz zadbać o maksymalną widoczność on-line.

Reklamy Google Ads:

  • zapewniają łatwy system rozliczeń – płacisz wyłącznie za konkretne wyniki w postaci kliknięcia reklamy,
  • dają dostęp do zaawansowanych narzędzi, dzięki którym jest możliwe precyzyjne planowanie każdej kampanii od A do Z oraz monitorowania rezultatów podjętych działań,
  • pozwalają budować szerokie zasięgi – choćby z uwagi na popularność, jaką cieszy się Google,
  • umożliwiają Ci korzystanie z szeregu formatów reklamy, dzięki czemu możesz dobrać ten właściwy do aktualnie realizowanych celów krótko- i długofalowych.

Musisz przy tym pamiętać, że na długofalowe efekty trzeba pracować przez wiele miesięcy, a nagłe, kompletne zaprzestanie działań promocyjnych może doprowadzić do utraty wyników. Same koszty są też uzależnione od tego, jak dużą masz konkurencję w branży. Musisz się więc liczyć z niemałą inwestycją.

Jakie inne narzędzia reklamy może wykorzystać sklep komputerowy?

Na pozycjonowaniu i Google Ads możliwości oczywiście się nie kończą. Dobrze wykorzystać również promocję w mediach społecznościowych. Dobrze sprawdzi się np. reklama sklepu komputerowego w systemie Facebook Ads, a także na portalach takich ja LinkedIn – ta druga powinna być nakierowana na klientów B2B, zainteresowanych np. kompleksowym wyposażeniem biura w sprzęt komputerowy.

I na koniec najważniejsze: pomimo że wiele działań reklamowych można w teorii przeprowadzić w internecie na własną rękę, w praktyce lepiej powierzyć je specjalistom. Dlaczego? Ponieważ certyfikowani marketerzy wiedzą, w jaki sposób zrealizować kampanię tak, aby przyniosła realne efekty. Warto więc rozważyć przekazanie jej w ręce doświadczonej agencji digital.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany