Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

2 komentarze

Google Merchant Center – obowiązkowa informacja o dostawie!

Google Merchant Center – obowiązkowa informacja o dostawie! - zdjęcie nr 1

Google Merchant Center – obowiązkowa informacja o dostawie! - zdjęcie nr 2

Google Merchant Center – obowiązkowa informacja o dostawie! - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Google Merchant Center – obowiązkowa informacja o dostawie!

Zamknij

Zmiany w Google Merchant Center

Google rozszerzyło listę krajów, dla których ustawianie informacji o kosztach dostawy w Google Merchant Center stanie się obowiązkowe. Znalazła się na niej m.in. Polska. Obowiązek ten dotyczył będzie również reklamodawców celujących w rynki: austriacki, belgijski, kanadyjski i irlandzki. Informacja o dostawie stanie się obowiązkowa z dniem 20 czerwca 2019. Konta, na których nie będzie wprowadzonych usług dostawy od tego dnia mogą mieć odrzucone produkty! Alerty dotyczące ewentualnych braków zaczną się pojawiać w zakładce ‘Diagnostyka’ od 22 kwietnia.

Usługi dostawy – jak wprowadzić?

Informacje o dostawie można wprowadzić na dwa sposoby.

  1. Poziom konta
  2. Poziom produktu (ustawienie atrybutu ‘shipping’ w feedzie produktowym)

Najprościej będzie zaimplementować informacje o dostawie poprzez ustawienia konta.

gmc

W głównym widoku menu Google Merchant Center znajduje się odnośnik do zakładki ‘Dostawa’.

zmiany w google merchant center

Dodajemy nową usługę dostawy poprzez kliknięcie plusa.

zmiany w gmc

Następnie wpisujemy nazwę usługi i podajemy informacje dodatkowe, takie jak:

  • obszar dostawy
  • czas dostawy
  • minimalna wartość zamówienia (jeśli takową posiadamy)
  • koszt dostawy

Dodatkowe wymagane atrybuty w pliku produktowym – kogo dotyczą zmiany?

Kolejną oficjalnie zakomunikowaną przez Google zmianą dotyczącą specyfikacji danych produktów dla reklam produktowych jest częściowa automatyzacja przydzielania Google Product Category, jeśli takowa nie została określona przez reklamodawcę. Istotna zmiana czeka sklepy internetowe z odzieżą, gdyż do wymaganych atrybutów dojdą także:

  • rozmiar
  • kolor
  • grupa wiekowa
  • płeć

W zakładce diagnostyka zaczną się pojawiać alerty, jeśli nasz plik produktowy nie posiada wymaganych atrybutów. Od lutego 2020 r. pliki produktowe nie zawierające powyższych informacji będą miały odrzucone produkty.

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany