Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Google Merchant Center – obowiązkowa informacja o dostawie!

Zmiany w Google Merchant Center

Google rozszerzyło listę krajów, dla których ustawianie informacji o kosztach dostawy w Google Merchant Center stanie się obowiązkowe. Znalazła się na niej m.in. Polska. Obowiązek ten dotyczył będzie również reklamodawców celujących w rynki: austriacki, belgijski, kanadyjski i irlandzki. Informacja o dostawie stanie się obowiązkowa z dniem 20 czerwca 2019. Konta, na których nie będzie wprowadzonych usług dostawy od tego dnia mogą mieć odrzucone produkty! Alerty dotyczące ewentualnych braków zaczną się pojawiać w zakładce ‘Diagnostyka’ od 22 kwietnia.

Usługi dostawy – jak wprowadzić?

Informacje o dostawie można wprowadzić na dwa sposoby.

  1. Poziom konta
  2. Poziom produktu (ustawienie atrybutu ‘shipping’ w feedzie produktowym)

Najprościej będzie zaimplementować informacje o dostawie poprzez ustawienia konta.

gmc

W głównym widoku menu Google Merchant Center znajduje się odnośnik do zakładki ‘Dostawa’.

zmiany w google merchant center

Dodajemy nową usługę dostawy poprzez kliknięcie plusa.

zmiany w gmc

Następnie wpisujemy nazwę usługi i podajemy informacje dodatkowe, takie jak:

  • obszar dostawy
  • czas dostawy
  • minimalna wartość zamówienia (jeśli takową posiadamy)
  • koszt dostawy

Dodatkowe wymagane atrybuty w pliku produktowym – kogo dotyczą zmiany?

Kolejną oficjalnie zakomunikowaną przez Google zmianą dotyczącą specyfikacji danych produktów dla reklam produktowych jest częściowa automatyzacja przydzielania Google Product Category, jeśli takowa nie została określona przez reklamodawcę. Istotna zmiana czeka sklepy internetowe z odzieżą, gdyż do wymaganych atrybutów dojdą także:

  • rozmiar
  • kolor
  • grupa wiekowa
  • płeć

W zakładce diagnostyka zaczną się pojawiać alerty, jeśli nasz plik produktowy nie posiada wymaganych atrybutów. Od lutego 2020 r. pliki produktowe nie zawierające powyższych informacji będą miały odrzucone produkty.

Audyt Google Ads

Komentarze

  1. Marcin

    Widziałem, że w niektórych kampaniach produktowych jest ustawiona darmowa dostawa. Gdzie to ustawić, jaki brak dostawy?

Powiązane artykuły

Błędy w reklamach Google Ads
Martyna Mikołajczak

Jednym z najważniejszych elementów skutecznej promocji online są reklamy, które pojawiają się przed oczami internautów w sieci wyszukiwania Google. Reklamy […]

Skuteczne kampanie AdWords – algorytmiczna optymalizacja kampanii
Jakub Perkowski

Skuteczne kampanie AdWords – kluczem algorytmiczna optymalizacja kampanii Tempo rozwoju reklamy w Internecie, a szczególnie reklam Google AdWords, wzrasta nieustannie. […]

reklama sklepu online
Reklama sklepu online – omówienie zalet
Dominika Słomka

Jeśli nie ma Cię w Internecie, nie istniejesz – w tym często powtarzanym powiedzeniu jest sporo prawdy. Jeżeli więc prowadzisz […]

Jak przygotować sklep internetowy na święta?
Jakub Nowak

Jak przygotować sklep internetowy na święta? Ostatni kwartał roku stanowi najgorętszy okres sprzedażowy dla wielu firm. Wedle statystyk, niektóre sklepy […]

Google AdWords zielone na wiosnę :)
Redakcja

Nie jest to oczywiście rewolucja na miarę dodania 4 wyniku u góry, a raczej ciekawostka na piątek. Google oznaczyło reklamy […]

Reklama biura rachunkowego w wyszukiwarce Google
Jakub Nowak

Reklama biura rachunkowego – przykład kampanii Google AdWords Reklama Google AdWords umożliwia promocję produktów oraz usług firmom z prawie każdej […]