Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Google Merchant Center – obowiązkowa informacja o dostawie!

Zmiany w Google Merchant Center

Google rozszerzyło listę krajów, dla których ustawianie informacji o kosztach dostawy w Google Merchant Center stanie się obowiązkowe. Znalazła się na niej m.in. Polska. Obowiązek ten dotyczył będzie również reklamodawców celujących w rynki: austriacki, belgijski, kanadyjski i irlandzki. Informacja o dostawie stanie się obowiązkowa z dniem 20 czerwca 2019. Konta, na których nie będzie wprowadzonych usług dostawy od tego dnia mogą mieć odrzucone produkty! Alerty dotyczące ewentualnych braków zaczną się pojawiać w zakładce ‘Diagnostyka’ od 22 kwietnia.

Usługi dostawy – jak wprowadzić?

Informacje o dostawie można wprowadzić na dwa sposoby.

  1. Poziom konta
  2. Poziom produktu (ustawienie atrybutu ‘shipping’ w feedzie produktowym)

Najprościej będzie zaimplementować informacje o dostawie poprzez ustawienia konta.

gmc

W głównym widoku menu Google Merchant Center znajduje się odnośnik do zakładki ‘Dostawa’.

zmiany w google merchant center

Dodajemy nową usługę dostawy poprzez kliknięcie plusa.

zmiany w gmc

Następnie wpisujemy nazwę usługi i podajemy informacje dodatkowe, takie jak:

  • obszar dostawy
  • czas dostawy
  • minimalna wartość zamówienia (jeśli takową posiadamy)
  • koszt dostawy

Dodatkowe wymagane atrybuty w pliku produktowym – kogo dotyczą zmiany?

Kolejną oficjalnie zakomunikowaną przez Google zmianą dotyczącą specyfikacji danych produktów dla reklam produktowych jest częściowa automatyzacja przydzielania Google Product Category, jeśli takowa nie została określona przez reklamodawcę. Istotna zmiana czeka sklepy internetowe z odzieżą, gdyż do wymaganych atrybutów dojdą także:

  • rozmiar
  • kolor
  • grupa wiekowa
  • płeć

W zakładce diagnostyka zaczną się pojawiać alerty, jeśli nasz plik produktowy nie posiada wymaganych atrybutów. Od lutego 2020 r. pliki produktowe nie zawierające powyższych informacji będą miały odrzucone produkty.

Komentarze

  1. Marcin

    Widziałem, że w niektórych kampaniach produktowych jest ustawiona darmowa dostawa. Gdzie to ustawić, jaki brak dostawy?

Powiązane artykuły

reklama sklepu internetowego z ubraniami
Reklama sklepu internetowego z ubraniami – jak dotrzeć do klientów?
Izabela Pirańska

Reklama sklepu internetowego z ubraniami – jak dotrzeć do klientów? Prowadzisz e-sklep z ubraniami? To może być dobry pomysł na […]

Nowy wygląd reklam tekstowych
Agnieszka Talarska

Reklamy tekstowe Google – nowy wygląd! Wygląd reklam tekstowych zmieniał się już kilkakrotnie. Wszystko wskazuje na to że będą one […]

Promowanie sklepu internetowego – 3 przykłady
Monika Dudek

Promowanie sklepu internetowego – 3 przykłady reklamy   Zastanawiasz się, jak wypromować sklep internetowy? Oczywistym jest, że powinieneś to zrobić właśnie […]

Marketing internetowy w wyszukiwarkach
Maksymilian Melion

Marketing internetowy w wyszukiwarkach (czyli SEM) – co to jest? Marketing w wyszukiwarkach internetowych czyli Search Engine Marketing (magiczny skrót […]

Więcej Google AdWords w Google!
Redakcja

Google przeprowadził testy związane ze zwiększeniem ilości reklam AdWords wyświetlanych nad organicznymi wynikami wyszukiwania. To dobra wiadomość dla prowadzących kampanie […]

Google testuje nowy sposób wyświetlania wyników wyszukiwania
Redakcja

Zmian i eksperymentów w wyszukiwarce Google ciąg dalszy. Tym razem testowane jest wyświetlanie wyników w wyszukiwarce upodabniające je do wyników […]