Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

2 komentarze

Google Merchant Center – obowiązkowa informacja o dostawie!

Google Merchant Center – obowiązkowa informacja o dostawie! - zdjęcie nr 1

Google Merchant Center – obowiązkowa informacja o dostawie! - zdjęcie nr 2

Google Merchant Center – obowiązkowa informacja o dostawie! - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Google Merchant Center – obowiązkowa informacja o dostawie!

Zamknij

Zmiany w Google Merchant Center

Google rozszerzyło listę krajów, dla których ustawianie informacji o kosztach dostawy w Google Merchant Center stanie się obowiązkowe. Znalazła się na niej m.in. Polska. Obowiązek ten dotyczył będzie również reklamodawców celujących w rynki: austriacki, belgijski, kanadyjski i irlandzki. Informacja o dostawie stanie się obowiązkowa z dniem 20 czerwca 2019. Konta, na których nie będzie wprowadzonych usług dostawy od tego dnia mogą mieć odrzucone produkty! Alerty dotyczące ewentualnych braków zaczną się pojawiać w zakładce ‘Diagnostyka’ od 22 kwietnia.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Usługi dostawy – jak wprowadzić?

Informacje o dostawie można wprowadzić na dwa sposoby.

  1. Poziom konta
  2. Poziom produktu (ustawienie atrybutu ‘shipping’ w feedzie produktowym)

Najprościej będzie zaimplementować informacje o dostawie poprzez ustawienia konta.

gmc

W głównym widoku menu Google Merchant Center znajduje się odnośnik do zakładki ‘Dostawa’.

zmiany w google merchant center

Dodajemy nową usługę dostawy poprzez kliknięcie plusa.

zmiany w gmc

Następnie wpisujemy nazwę usługi i podajemy informacje dodatkowe, takie jak:

  • obszar dostawy
  • czas dostawy
  • minimalna wartość zamówienia (jeśli takową posiadamy)
  • koszt dostawy

Dodatkowe wymagane atrybuty w pliku produktowym – kogo dotyczą zmiany?

Kolejną oficjalnie zakomunikowaną przez Google zmianą dotyczącą specyfikacji danych produktów dla reklam produktowych jest częściowa automatyzacja przydzielania Google Product Category, jeśli takowa nie została określona przez reklamodawcę. Istotna zmiana czeka sklepy internetowe z odzieżą, gdyż do wymaganych atrybutów dojdą także:

  • rozmiar
  • kolor
  • grupa wiekowa
  • płeć

W zakładce diagnostyka zaczną się pojawiać alerty, jeśli nasz plik produktowy nie posiada wymaganych atrybutów. Od lutego 2020 r. pliki produktowe nie zawierające powyższych informacji będą miały odrzucone produkty.

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany