Spis treści
Czytasz teraz:
Google Merchant Center – obowiązkowa informacja o dostawie!
Zamknij
Zmiany w Google Merchant Center
Google rozszerzyło listę krajów, dla których ustawianie informacji o kosztach dostawy w Google Merchant Center stanie się obowiązkowe. Znalazła się na niej m.in. Polska. Obowiązek ten dotyczył będzie również reklamodawców celujących w rynki: austriacki, belgijski, kanadyjski i irlandzki. Informacja o dostawie stanie się obowiązkowa z dniem 20 czerwca 2019. Konta, na których nie będzie wprowadzonych usług dostawy od tego dnia mogą mieć odrzucone produkty! Alerty dotyczące ewentualnych braków zaczną się pojawiać w zakładce ‘Diagnostyka’ od 22 kwietnia.
Usługi dostawy – jak wprowadzić?
Informacje o dostawie można wprowadzić na dwa sposoby.
- Poziom konta
- Poziom produktu (ustawienie atrybutu ‘shipping’ w feedzie produktowym)
Najprościej będzie zaimplementować informacje o dostawie poprzez ustawienia konta.
W głównym widoku menu Google Merchant Center znajduje się odnośnik do zakładki ‘Dostawa’.
Dodajemy nową usługę dostawy poprzez kliknięcie plusa.
Następnie wpisujemy nazwę usługi i podajemy informacje dodatkowe, takie jak:
- obszar dostawy
- czas dostawy
- minimalna wartość zamówienia (jeśli takową posiadamy)
- koszt dostawy
Dodatkowe wymagane atrybuty w pliku produktowym – kogo dotyczą zmiany?
Kolejną oficjalnie zakomunikowaną przez Google zmianą dotyczącą specyfikacji danych produktów dla reklam produktowych jest częściowa automatyzacja przydzielania Google Product Category, jeśli takowa nie została określona przez reklamodawcę. Istotna zmiana czeka sklepy internetowe z odzieżą, gdyż do wymaganych atrybutów dojdą także:
- rozmiar
- kolor
- grupa wiekowa
- płeć
W zakładce diagnostyka zaczną się pojawiać alerty, jeśli nasz plik produktowy nie posiada wymaganych atrybutów. Od lutego 2020 r. pliki produktowe nie zawierające powyższych informacji będą miały odrzucone produkty.
Marcin
09 lip 2020, 14:50
Widziałem, że w niektórych kampaniach produktowych jest ustawiona darmowa dostawa. Gdzie to ustawić, jaki brak dostawy?
Maciej Popiołek
10 lip 2020, 08:47
Najlepiej na to pytanie odpowie sam support Google. 🙂 O tutaj jest to wyjaśnione najlepiej:
https://support.google.com/merchants/answer/6069284?hl=pl