Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Google Merchant Center – obowiązkowa informacja o dostawie!

Zmiany w Google Merchant Center

Google rozszerzyło listę krajów, dla których ustawianie informacji o kosztach dostawy w Google Merchant Center stanie się obowiązkowe. Znalazła się na niej m.in. Polska. Obowiązek ten dotyczył będzie również reklamodawców celujących w rynki: austriacki, belgijski, kanadyjski i irlandzki. Informacja o dostawie stanie się obowiązkowa z dniem 20 czerwca 2019. Konta, na których nie będzie wprowadzonych usług dostawy od tego dnia mogą mieć odrzucone produkty! Alerty dotyczące ewentualnych braków zaczną się pojawiać w zakładce ‘Diagnostyka’ od 22 kwietnia.

Usługi dostawy – jak wprowadzić?

Informacje o dostawie można wprowadzić na dwa sposoby.

  1. Poziom konta
  2. Poziom produktu (ustawienie atrybutu ‘shipping’ w feedzie produktowym)

Najprościej będzie zaimplementować informacje o dostawie poprzez ustawienia konta.

gmc

W głównym widoku menu Google Merchant Center znajduje się odnośnik do zakładki ‘Dostawa’.

zmiany w google merchant center

Dodajemy nową usługę dostawy poprzez kliknięcie plusa.

zmiany w gmc

Następnie wpisujemy nazwę usługi i podajemy informacje dodatkowe, takie jak:

  • obszar dostawy
  • czas dostawy
  • minimalna wartość zamówienia (jeśli takową posiadamy)
  • koszt dostawy

Dodatkowe wymagane atrybuty w pliku produktowym – kogo dotyczą zmiany?

Kolejną oficjalnie zakomunikowaną przez Google zmianą dotyczącą specyfikacji danych produktów dla reklam produktowych jest częściowa automatyzacja przydzielania Google Product Category, jeśli takowa nie została określona przez reklamodawcę. Istotna zmiana czeka sklepy internetowe z odzieżą, gdyż do wymaganych atrybutów dojdą także:

  • rozmiar
  • kolor
  • grupa wiekowa
  • płeć

W zakładce diagnostyka zaczną się pojawiać alerty, jeśli nasz plik produktowy nie posiada wymaganych atrybutów. Od lutego 2020 r. pliki produktowe nie zawierające powyższych informacji będą miały odrzucone produkty.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Komentarze

  1. Marcin

    Widziałem, że w niektórych kampaniach produktowych jest ustawiona darmowa dostawa. Gdzie to ustawić, jaki brak dostawy?

Planer słów kluczowych Google Adwords – nowy wygląd
Maksymilian Melion

Nowa wersja Planera Słów Kluczowych – co musisz wiedzieć? Od kilku tygodni Google testowało nową wersję Keyword Plannera. Początkowo na […]

ile zarabia specjalista google ads
Ile zarabia specjalista Google Ads w Verseo?
Maciej Popiołek

Po opublikowaniu tekstu na temat płac w dziale SEO Verseo, dostaliśmy mnóstwo sygnałów świadczących o tym, że był to dobry […]

reklama sklepu internetowego z ubraniami
Reklama sklepu internetowego z ubraniami – jak dotrzeć do klientów?
Izabela Pirańska

Reklama sklepu internetowego z ubraniami – jak dotrzeć do klientów? Prowadzisz e-sklep z ubraniami? To może być dobry pomysł na […]

Reklama biura podróży w internecie
Martyna Mikołajczak

Chyba każdy lubi jeździć na wakacje i z ogromną niecierpliwością oczekuje tego upragnionego okresu w roku, kiedy to wreszcie będzie […]

A Ty ile masz certyfikatów Google AdWords?
Artykuł gościnny

Google ostatnio zaskoczyło zdających egzaminy Google AdWords 😉 Zresztą zobaczcie sami! Nie, to nie jest efekt interwencji grafika.

Kampanie zakupowe Google AdWords – strategia, budowa i optymalizacja
Paweł Dalecki

Kampanie zakupowe – must have nowoczesnego marketingu! Kampanie przygotowywane dla sklepów internetowych należą do tych o najbardziej skomplikowanej strukturze. Reklamodawcy, […]