Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Pozycjonowanie dla początkujących

Pozycjonowanie dla początkujących

Temat edukowania w zakresie pozycjonowania będzie budzić zawsze kontrowersje i emocje. Zwłaszcza kiedy jest to tekst, który trafia na blog agencji interaktywnej. Spodziewacie się potępienia tej koncepcji w czambuł? Teorii, że im mniej klient wie na temat SEO, tym lepiej dla pozycjonera? Nie pozostaje nam nic innego jak tylko zaprosić do lektury!

Kim jest pozycjoner?

Niezbędnymi elementami składowymi procesu pozycjonowania są optymalizacja strony, linkowanie, wdrażanie nowych treści i… Nie, tym razem nie będzie o tym 😉 Na skuteczne pozycjonowanie składa się między innymi wiedza, umiejętności i doświadczenie pozycjonera wsparte odpowiednimi narzędziami, często w wersji PRO. Części elementów z tej wyliczanki nabyć można tylko pracując ze stronami internetowymi i z ludźmi – bardziej doświadczonymi specjalistami. To coś, czego nie zastąpią szkolenia, książki, lektura artykułów, branżowych portali, blogów, wpisów na forach itp. Nie oznacza to, że deprecjonujemy te źródła wiedzy – sami z nich korzystamy i cenimy oraz jesteśmy ich współtwórcami. Pomijamy w tych rozważaniach kwestie związane z narzędziami – w końcu część z nich jest darmowa, część odpłatna. Nie można mówić jednak, że nie są one dostępne dla zainteresowanych nimi, czy że trzeba mieć oficjalną legitymację pozycjonera, by móc z nich skorzystać lub wykupić dostęp do nich.
Zmierzając do meritum – można pokusić się o stwierdzenie, że to doświadczenie w dużej mierze czyni pozycjonera. Że nie ma kogoś takiego jak pozycjoner – teoretyk, znający materię SEO tylko z opracowań.

Publikacje Verseo odnośnie pozycjonowania i marketingu w wyszukiwarkach.

Jednym z wyróżników Verseo jest prowadzenie projektów edukacyjnych – bezpłatnych, łatwo dostępnych, przedstawiających rozmaite zagadnienia z zakresu marketingu internetowego (nie tylko SEO). Verseo AdBook (kolejna edycja już w drodze), 40 lekcji SEO, liczne poradniki, newsletter, blog… trochę się tego nazbierało, a w kolejce do ujrzenia światła dziennego ustawiają się kolejne projekty. Adresatami naszych materiałów są osoby zainteresowane marketingiem online. Spotykamy się z pytaniami czy nie mamy poczucia, że nasze projekty karmią potencjalną konkurencję lub że wyedukowany klient zechce odejść od agencji i działać na własną rękę. Odpowiedź brzmi: „nie mamy z tym problemów”. Sama lektura naszych publikacji nie zrobi z nikogo pozycjonera, choć może zainspirować do praktycznych eksperymentów ze swoją stroną internetową. Z doświadczenia wiemy, że nasi klienci, którzy skorzystali z jednego z naszych projektów, czują się bardziej partnersko w rozmowach ze swoimi opiekunami z Verseo. Komunikacja staje się łatwiejsza, bardziej otwarta, na wyższym poziomie zaufania. Zwiększa się zaufanie dla tego, co robimy. Potwierdza się to, że wiedza nie jest czymś, co szkodzi. Przeciwnie – im wyższy poziom kompetencji, tym współpraca bardziej satysfakcjonuje.

Dla kogo piszemy?

Nie ukrywamy, że adresatami naszych publikacji są w dużej mierze nasi klienci – aktualni i potencjalni. Z myślą o nich piszemy, to dla nich dobieramy tematykę publikacji. Staramy się to robić w sposób przystępny, a jednocześnie niewypaczający zagadnień, które opisujemy.

Skąd można pobrać nasze publikacje?

Najlepiej zacząć od kompendium wiedzy z zakresu reklamy online:

Poradnik AdBook 2018 zawiera podsumowanie najpopularniejszych kanałów reklamowych w Internecie.

A następnie zapisać się niezwykle przyjemne w formie i treści – 40 lekcji SEO. 

Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

jak wypozycjonować stronę
Jak wypozycjonować stronę?
Maciej Popiołek

Walka o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania nadal trwa. Każda firma chce być na szczycie wyszukiwarki na określone frazy, aby […]

sitemap mapa strony internetowej
Sitemap – mapa strony internetowej – jak poprawnie stworzyć?
Barbara Oleszek

Dobra orientacja w terenie jest nie tylko przywarą podróżników, ale również programów komputerowych specjalnego typu – robotów sieciowych. Niestety większość […]

analiza słów kluczowych
Analiza słów kluczowych
Barbara Oleszek

“Bycie” w Internecie jest stosunkowo proste – wystarczy założyć fanpage w social media, wizytówkę na mapie Google lub zbudować stronę […]

przekierowania 301
Przekierowania 301 – najpopularniejsze typy
Maciej Popiołek

W internecie każda rzecz ma swoje miejsce określone przez adres URL. Jeśli z jakichś powodów ulegnie on zmianie, tworzy to […]

Darmowy poradnik SEO dla stron usługowych
Maciej Popiołek

SEO dla usług – dlaczego warto? Jesteś fotografem, hydraulikiem, grafikiem lub wykonujesz inny zawód freelancerski, a jednocześnie chcesz pozyskać nowych […]

Big data – co to jest i jak wpłynie na SEO?
Maciej Popiołek

Bid data – poznaj wielki temat!  Według ostatnich danych w Internecie każdego dnia tworzy się 2,5 kwintyliona danych (jeden kwintylion […]