Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Deep link – czym jest?

Deep link – czym jest? - zdjęcie nr 1

Deep link – czym jest? - zdjęcie nr 2

Na skuteczność pozycjonowania składa się wiele czynników. Aby zapewnić stronie internetowej wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, jest konieczne m.in. zadbanie o optymalizację witryny, zaopatrzenie jej w wysokiej jakości content oraz zbudowanie wartościowego zaplecza linkowego. Z tą ostatnią kwestią jest związane pojęcie deep link. Co to jest i jaki ma wpływ na SEO? Na te oraz inne pytania odpowiadamy poniżej!

Deep link (nazywany również linkiem głębokim) to rodzaj linku, który kieruje użytkownika do konkretnej podstrony w serwisie internetowej. Od tradycyjnego odnośnika różni się więc tym, że nie prowadzi bezpośrednio do strony głównej, ale „głębiej”, co pozwala internaucie szybko i wygodnie dotrzeć do interesującej go zawartości – np. produktu, sekcji FAQ czy artykułu blogowego. W praktyce deep linking jest bardzo ważnym elementem SEO, umożliwiając efektywniejsze pozycjonowanie stron internetowych. A to tylko jedna z wielu zalet, o których powiemy więcej w dalszej części artykułu.

Deep links można umieszczać w wielu miejscach w internecie. Najczęściej używa się ich w:

  • pozycjonowanych witrynach, np. na stronie głównej serwisu, ponieważ umożliwiają skierowanie użytkownika na konkretne podstrony i tym samym ułatwienie mu szybkiego znalezienia szczegółowych informacji;
  • zewnętrznych serwisach, np. w artykułach sponsorowanych, dzięki czemu stanowią źródło cennych backlinków, które są niezbędne w procesie pozycjonowania strony internetowej;
  • mediach społecznościowych, ponieważ mogą kierować z opublikowanego na Facebooku czy Instagramie posta bezpośrednio do firmowej strony internetowej albo sklepu;
  • e-mailach, np. newsletterach, gdzie przybierają formę CTA, czyli wezwania do działania, zachęcając odbiorcę do konkretnej czynności, np. zakupu produktu;
  • aplikacjach mobilnych, ponieważ wpływają pozytywnie na zaangażowanie użytkowników i ułatwiają dostęp do poszczególnych funkcji.

Deep linking a SEO

Jak wspomnieliśmy wcześniej, linkowanie – wewnętrzne i zewnętrzne – jest kluczowym czynnikiem rankingowym Google, umożliwiając skuteczne pozycjonowanie strony internetowej. Jednym z najważniejszych elementów profilu linkowego witryny jest właśnie deeplink, dzięki któremu osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania jest o wiele łatwiejsze. Wynika to z faktu, że duża liczba wartościowych odnośników do poszczególnych podstron wpływa pozytywnie na autorytet witryny i jest dobrze postrzegana przez roboty Google.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Deep linking ma ogromne znaczenie nie tylko w kontekście SEO. Niesie również wiele innych korzyści – zarówno dla właściciela strony, jak i jej użytkownika. Oto te najważniejsze!

Poprawianie doświadczeń użytkowników

Deep linki prowadzą bezpośrednio do konkretnej zawartości, eliminując konieczność czasochłonnego przeszukiwania strony w celu znalezienia szczegółowych informacji. Dzięki temu użytkownik może szybciej dotrzeć do konkretnych treści, co sprawia, że korzystanie z serwisu jest dla niego bardziej intuicyjne. Wpływa na UX (User Experience) i może doprowadzić do tego, że internauci będą nie tylko częściej korzystać z Twojej strony, ale również spędzać na niej więcej czasu. To z kolei odbije się na pozycjach w Google oraz wizerunku Twojej marki.

Personalizacja treści

Deep linking to strategia, dzięki której możesz łatwiej dopasowywać treści do potrzeb konkretnych użytkowników. Zyskujesz bowiem większe możliwości w zakresie kierowania ich do konkretnych zasobów – np. pod kątem ich lokalizacji, preferencji czy wcześniejszej aktywności na stronie internetowej.

Zwiększenie zaangażowania użytkowników

Ułatwienie dostępu do treści poprzez deep linking sprawia, że użytkownicy są dużo bardziej chętni do wchodzenia w interakcję ze stroną. Daje to większe szanse na to, że potencjalny klient dokona zakupu wybranego produktu, zarejestruje się w serwisie, zapisze do newslettera albo przeczyta udostępniony na blogu artykuł.

Poprawa skuteczności działań marketingowych

W kampaniach reklamowych deep link kieruje odbiorców bezpośrednio na odpowiednie strony (również sprzedażowe), co zwiększa współczynnik konwersji. Odpowiednie wykorzystanie takich odnośników może więc znacząco usprawnić prowadzone działania marketingowe.

Precyzyjniejsza analiza danych

Dzięki deep linkom możesz skutecznie śledzić źródło ruchu na konkretnych podstronach, co pozwala na lepsze zrozumienie zachowań użytkowników i tym samym efektywniejszą optymalizację działań marketingowych.

Deep linking – co za dużo, to niezdrowo!

Deep links, choć niezwykle wartościowe w kontekście pozycjonowania i optymalizacji działań reklamowych, mogą również doprowadzić do pewnych problemów. Dzieje się tak w sytuacji, gdy nie zostaną właściwie użyte. Musisz pamiętać przede wszystkim o tym, by liczba odnośników kierujących na poszczególne podstrony nie była większa od tych, które przekierowują do strony głównej. Takie działania mogą zostać uznane przez roboty wyszukiwarki za próbę manipulacji, co zwykle prowadzi do obniżenia pozycji witryny w wyszukiwarce.

W kontekście deep links warto również pamiętać o ich jakości. Oznacza to, że powinny pochodzić wyłącznie z zaufanych stron o wysokim autorytecie. Znacząco zwiększy to Twoje szanse na szybki wzrost pozycji w Google. Co więcej, każdy deep link zamieszczony w witrynie musi naturalnie opisywać zawartość podstrony, do której kieruje użytkownika – tylko wtedy można uznać go za wartościowe uzupełnienie profilu linkowego.

Deep linking może okazać się kluczem do widoczności Twojej strony w Google. Pamiętaj jednak, że taka strategia wymaga wiedzy i doświadczenia, dlatego chcąc zyskać najlepsze efekty prowadzonych działań, warto skorzystać z usług specjalistów SEO. W Verseo oferujemy pozycjonowanie stron internetowych, a jedną z naszych specjalności jest budowanie wartościowych zapleczy linków. Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do kontaktu!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany