Przeczytasz w 2 minuty

2 komentarze

Customer Match w Google Ads – użyj list e-mail do precyzyjnego targetowania kampanii

Customer Match w Google Ads – użyj list e-mail do precyzyjnego targetowania kampanii - zdjęcie nr 1

Customer Match w Google Ads – użyj list e-mail do precyzyjnego targetowania kampanii - zdjęcie nr 2
Customer Match w Google Ads – użyj list e-mail do precyzyjnego targetowania kampanii - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Customer Match w Google Ads – użyj list e-mail do precyzyjnego targetowania kampanii

Zamknij

E-mail marketing jest powszechnie stosowany przez wiele firm, które posiadają bazy adresów mailowych swoich klientów. Służą między innymi do wysyłki newsletterów informujących o aktualnej ofercie czy promocjach specjalnych. Niskie współczynniki otwarć czy wręcz uznawanie wiadomości pochodzących z newsletterów, do których za Spam, spędzają sen z powiek działom marketingu na całym świecie. Na pomoc przychodzi Customer Match i lepsze wykorzystanie adresów z bazy.  Rozwiązaniem tego problemu może być Customer Match czyli możliwość wykorzystywania baz adresów mailowych w kampaniach Adwords. Kierowanie na listy adresów mailowych dostępne jest w kampaniach w Sieci Wyszukiwania Google (RLSA). Podobnie w Gmail Sponsored Promotions i reklamach na YouTube w formacie Video In-Stream. Firmy, które posiadają optymalnie sklasyfikowane bazy mogą oddzielić listy maili swoich aktualnych klientów od odbiorców, którzy jedynie zapisali się do newsletera. W ten sposób kierujemy do nich odrębny przekaz. Co ważne kierowanie Customer Match umożliwia także wykluczanie z kampanii naszych list czyli osób, które już skorzystały z promowanej oferty. Inwestujemy zatem w kierowanie reklam wyłącznie do nowych potencjalnych klientów. Dodatkowo mamy możliwość kierowania kampanii do odbiorców podobnych do tych z udostępnionej listy. W ten sposób docierać do użytkowników o profilu zbliżonym do naszych klientów.

Jak działa Customer Match?

reklamodawca

Reklamodawca przesyła listę zebranych adresów mailowych na konto Adwords, która chroniona jest protokołem SSL, a opcjonalnie możemy skorzystać z algorytmu SHA256. AdWords sprawdza, które spośród przesłanych adresów są powiązane z kontami Google i służą na przykład do logowania w poczcie Gmail, YouTube czy Google Drive. Nie muszą być to wyłącznie adresy mailowe Gmail, gdyż użytkownicy często powiązują z kontem Google adresy pochodzące od innych dostawców jak Yahoo, Onet czy adresy z domenami przedsiębiorstw korzystających z usług takich jak Dokumenty Google dla firm. Adresy mailowe nie powiązane z kontami gogle są usuwane z listy. Pozostałe adresy są przyporządkowywane do identyfikatorów kont Google, a następnie usuwane w ciągu 7 dni. Aby móc korzystać z Customer Match na naszej liście po odfiltrowaniu musi pozostać co najmniej 1000 adresów mailowych.

Miejsca zastosowania Customer Match

Customer Match to niezwykle wszechstronne narzędzie reklamowe, które z powodzeniem znajduje zastosowanie w całym ekosystemie Google. Jest ono dostępne w kluczowych miejscach, gdzie Twoi potencjalni i obecni klienci spędzają czas: w wyszukiwarce Google, gdzie precyzyjnie dociera do użytkowników poszukujących konkretnych informacji; na platformie YouTube, co pozwala na emisję angażujących reklam wideo dla konkretnej grupy odbiorców; a także w skrzynce pocztowej Gmail, umożliwiając wyświetlanie spersonalizowanych komunikatów bezpośrednio w interfejsie poczty elektronicznej.

Co istotne, funkcja ta działa niezależnie od urządzenia – jest równie skuteczna w aplikacjach dla urządzeń mobilnych, jak i na komputerach desktopowych wykorzystujących przeglądarki, gwarantując spójność i szeroki zasięg kampanii.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

W jaki sposób możemy wykorzystać tę opcję kierowania? To zależy jedynie od kreatywności i celu, jaki zamierzamy osiągnąć. Możemy np. wykluczać obecnych klientów z kampanii akwizycyjnych, kierować oferty cross-sellingowe i up-sellingowe, a nawet reaktywować nieaktywnych użytkowników. Customer Match otwiera drogę do ultra-personalizacji i maksymalizacji zwrotu z inwestycji (ROI) poprzez dotarcie do osób o znanej historii interakcji z marką, co czyni to narzędzie fundamentem zaawansowanych strategii remarketingowych.

Podsumowanie

W powyższym artykule poruszone zostały tematy:

  • Jak działa dopasowanie klientów?
  • Kanały wykorzystania Customer Match

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Customer Match w Google Ads – użyj list e-mail do precyzyjnego targetowania kampanii - zdjęcie nr 6

    Paweł Gawliński

    28 gru 2016, 17:47

    Tutaj trzeba mieć naprawdę dużą bazę subskrybentów, aby Google dopuściło listę. Miałem 3000 adresów, a po odsianiu przez Google zostało 650, a musi być minimum 1000.

    • Customer Match w Google Ads – użyj list e-mail do precyzyjnego targetowania kampanii - zdjęcie nr 7

      Krzysztof Masłowski

      29 gru 2016, 10:38

      Dokładnie, docelowo raczej to kierowanie jest dla klientów z dużą bazą adresową.