Spis treści
Czytasz teraz:
Autentyczność zamiast frazesów, czyli skuteczne przywództwo w praktyce. Rozmowa CEO Verseo z Forbes
Zamknij
W biznesie najczęściej rozmawia się o liczbach. Wskaźniki, tabelki, wykresy to codzienność wielu menadżerów. Tymczasem największym wyzwaniem okazują się nie arkusze kalkulacyjne, ale emocje – pracowników, klientów, a przede wszystkim te własne. Krzysztof Masłowski, CEO i współzałożyciel Verseo, przekonuje, że prawdziwe przywództwo zaczyna się tam, gdzie kończą się suche KPI.
Swoimi doświadczeniami i bazującymi na nich przemyśleniami podzielił się w rozmowie z Krzysztofem Standlerem dla Forbes. Podcast dostępny jest TUTAJ.
Autentyczność jako punkt odniesienia
Prowadzenie firmy wymaga podejmowania trudnych decyzji. Świadomy lider wie, że niektóre z nich będą chwalone, inne spotkają się z krytyką.
– „Dlatego od lat spisuję wartości, którymi chcę się kierować” – mówi Krzysztof Masłowski, CEO Verseo.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowychAdministratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
To nie jest sztywny kodeks, raczej drogowskaz, do którego można wracać w chwilach wątpliwości. Jak przekonuje CEO Verseo, świadomość, że decyzja jest zgodna wartościami pozwala zachować spokój nawet wtedy, gdy jej konsekwencje nie podobają się wszystkim.
W Verseo wierzymy, że „słowa są ważniejsze od umowy”. Transparentność i prawda stają się fundamentem relacji z klientami i ze współpracownikami. W praktyce oznacza to brak koloryzowania wyników, pustych obietnic i odwagę, by powiedzieć: Tu mamy szansę, ale ryzyko jest wysokie.
Krzysztof Masłowski przyznaje, że krótkoterminowo takie podejście bywa kosztowne, bo nie każdy klient akceptuje szczerość. Jednak w długiej perspektywie to właśnie ona buduje zaufanie i lojalność.
Co ma wspólnego operacja i sprzątanie petów z zarządzaniem agencją?
Jednym z najmocniejszych porównań, jakiego używa Krzysztof Masłowski jest to o szpitalu, przeprowadzanej operacji i… petach. O dziwo mają one wiele wspólnego z prowadzeniem jednej z największych agencji digital marketingowych w kraju!
– „Jeśli przeprowadzasz operację, nie idziesz w międzyczasie sprzątać niedopałków” – tłumaczy CEO Verseo.
To obrazowe porównanie pokazuje, że nie wszystko da się robić naraz, a rezygnacja z zajmowania się sprawami drugorzędnymi wcale nie oznacza zaniedbań. To warunek skupienia się na tym, co naprawdę kluczowe.
W praktyce oznacza to, że część tematów musi zostać świadomie odłożona na później, albo na zawsze. W zamian należy skoncentrować się na strategicznych decyzjach, które zapewniają ciągłość działania, efektywność i stabilność firmy. Masłowski przekonuje, że w codzienności lidera to właśnie umiejętność wyboru, czym się zająć, a co odpuścić, decyduje o sile organizacji.
Gdy budżety odbierają sen…
Jeden z najbardziej wymagających aspektów pracy w agencji marketingowej? Odpowiedzialność za budżety klientów.
– „Miałem sytuacje, w których świetny specjalista przychodził do mnie i mówił: ‘Nie mogę spać, bo znowu wydałem 300 tysięcy’” – wspomina Krzysztof Masłowski.
Chodziło oczywiście o budżety reklamowe klientów, nie prywatne wydatki. Odpowiedzialność za setki tysięcy złotych i wyniki biznesowe partnerów potrafią przytłoczyć nawet najlepszych ekspertów. Dlatego Krzysztof Masłowski podkreśla, że trzeba być uczciwym wobec siebie. Jeśli ktoś nie radzi sobie z presją, to powinien rozważyć zmianę ścieżki zawodowej. Najlepiej nim ucierpi na tym zdrowie czy życie prywatne eksperta.
– „W naszej branży budżety będą tylko rosły. Jeśli dziś cię to przerasta, jutro nie będzie łatwiej” – mówi Masłowski.
To trudna prawda, ale uczciwa wobec ludzi, którzy często wchodzą w świat agencji z ogromnym zapałem, a dopiero potem zderzają się z jego realiami.
Work-life balance – mit na krótką metę
Wielu menadżerów i pracowników stara się funkcjonować w zgodzie z założeniami koncepcji work-life balance. Krzysztof Masłowski idzie pod prąd i podchodzi do niej krytycznie.
– „To największa pułapka dzisiejszych czasów. Godzina siłowni nie zrównoważy 40 godzin przy biurku” – mówi.
Jego zdaniem prawdziwa równowaga nie jest możliwa z dnia na dzień. To raczej decyzja, że przez kilka lat pracujesz bardzo intensywnie, a dopiero później zwalniasz. Jego zdaniem work-life balance w krótkim okresie to złudzenie. Odpoczynek jest oczywiście niezbędny, ale traktowany jako uzupełnienie, a nie jako równoległa aktywność, która „bilansuje” zawodowy wysiłek.
– „Dla mnie priorytety są jasne – najpierw zdrowie, potem relacje, a dopiero później praca. Ale jeśli decydujesz się na intensywny rozwój zawodowy, to musisz być świadomy, że w tym czasie inne sfery schodzą na drugi plan”.
Emocji i autentyczności nie ujmiesz w tabeli
Na pytanie, czy emocje nie przeszkadzają w osiąganiu celów, Krzysztof Masłowski odpowiada krótko: biznes to przede wszystkim ludzie. CEO Verseo wyjaśnia, że zarządzanie wykracza dalece poza Excela, a współpraca opiera się na relacjach, zaufaniu i umiejętności komunikacji. To samo dotyczy lidera, który musi umieć rozmawiać o problemach, jednocześnie chroniąc swoje emocje.
Zdaniem Masłowskiego, bycie menadżerem to praca z emocjami – własnymi i cudzymi. To też świadomość, że nie każdy nadaje się na lidera, bo nie każdy jest w stanie unieść ten ciężar. Właśnie dlatego w Verseo stawia się na szczerość, otwartą komunikację i wzajemne zaufanie. Bez nich żadne wyniki nie będą trwałe.
Cała rozmowa z Forbes w ramach cyklu BUSINESS EXPERTS CONTENT dostępna TUTAJ.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.