Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Autentyczność zamiast frazesów, czyli skuteczne przywództwo w praktyce. Rozmowa CEO Verseo z Forbes

Autentyczność zamiast frazesów, czyli skuteczne przywództwo w praktyce. Rozmowa CEO Verseo z Forbes - zdjęcie nr 1

Krzysztof Masłowski, CEO VERSEO

W biznesie najczęściej rozmawia się o liczbach. Wskaźniki, tabelki, wykresy to codzienność wielu menadżerów. Tymczasem największym wyzwaniem okazują się nie arkusze kalkulacyjne, ale emocje – pracowników, klientów, a przede wszystkim te własne. Krzysztof Masłowski, CEO i współzałożyciel Verseo, przekonuje, że prawdziwe przywództwo zaczyna się tam, gdzie kończą się suche KPI.

Swoimi doświadczeniami i bazującymi na nich przemyśleniami podzielił się w rozmowie z Krzysztofem Standlerem dla Forbes. Podcast dostępny jest TUTAJ.

Autentyczność jako punkt odniesienia

Prowadzenie firmy wymaga podejmowania trudnych decyzji. Świadomy lider wie, że niektóre z nich będą chwalone, inne spotkają się z krytyką. 

„Dlatego od lat spisuję wartości, którymi chcę się kierować” – mówi Krzysztof Masłowski, CEO Verseo. 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

To nie jest sztywny kodeks, raczej drogowskaz, do którego można wracać w chwilach wątpliwości. Jak przekonuje CEO Verseo, świadomość, że decyzja jest zgodna wartościami pozwala zachować spokój nawet wtedy, gdy jej konsekwencje nie podobają się wszystkim.

W Verseo wierzymy, że „słowa są ważniejsze od umowy”. Transparentność i prawda stają się fundamentem relacji z klientami i ze współpracownikami. W praktyce oznacza to brak koloryzowania wyników, pustych obietnic i odwagę, by powiedzieć: Tu mamy szansę, ale ryzyko jest wysokie. 

Krzysztof Masłowski przyznaje, że krótkoterminowo takie podejście bywa kosztowne, bo nie każdy klient akceptuje szczerość. Jednak w długiej perspektywie to właśnie ona buduje zaufanie i lojalność.

Co ma wspólnego operacja i sprzątanie petów z zarządzaniem agencją?

Jednym z najmocniejszych porównań, jakiego używa Krzysztof Masłowski jest to o szpitalu, przeprowadzanej operacji i… petach. O dziwo mają one wiele wspólnego z prowadzeniem jednej z największych agencji digital marketingowych w kraju!

„Jeśli przeprowadzasz operację, nie idziesz w międzyczasie sprzątać niedopałków” – tłumaczy CEO Verseo.

To obrazowe porównanie pokazuje, że nie wszystko da się robić naraz, a rezygnacja z zajmowania się sprawami drugorzędnymi wcale nie oznacza zaniedbań. To warunek skupienia się na tym, co naprawdę kluczowe.

W praktyce oznacza to, że część tematów musi zostać świadomie odłożona na później, albo na zawsze. W zamian należy skoncentrować się na strategicznych decyzjach, które zapewniają ciągłość działania, efektywność i stabilność firmy. Masłowski przekonuje, że w codzienności lidera to właśnie umiejętność wyboru, czym się zająć, a co odpuścić, decyduje o sile organizacji.

Gdy budżety odbierają sen…

Jeden z najbardziej wymagających aspektów pracy w agencji marketingowej? Odpowiedzialność za budżety klientów. 

„Miałem sytuacje, w których świetny specjalista przychodził do mnie i mówił: ‘Nie mogę spać, bo znowu wydałem 300 tysięcy’” – wspomina Krzysztof Masłowski. 

Chodziło oczywiście o budżety reklamowe klientów, nie prywatne wydatki. Odpowiedzialność za setki tysięcy złotych i wyniki biznesowe partnerów potrafią przytłoczyć nawet najlepszych ekspertów. Dlatego Krzysztof Masłowski podkreśla, że trzeba być uczciwym wobec siebie. Jeśli ktoś nie radzi sobie z presją, to powinien rozważyć zmianę ścieżki zawodowej. Najlepiej nim ucierpi na tym zdrowie czy życie prywatne eksperta.

 – „W naszej branży budżety będą tylko rosły. Jeśli dziś cię to przerasta, jutro nie będzie łatwiej” – mówi Masłowski. 

To trudna prawda, ale uczciwa wobec ludzi, którzy często wchodzą w świat agencji z ogromnym zapałem, a dopiero potem zderzają się z jego realiami.

Work-life balance – mit na krótką metę

Wielu menadżerów i pracowników stara się funkcjonować w zgodzie z założeniami koncepcji work-life balance. Krzysztof Masłowski idzie pod prąd i podchodzi do niej krytycznie. 

„To największa pułapka dzisiejszych czasów. Godzina siłowni nie zrównoważy 40 godzin przy biurku” – mówi. 

Jego zdaniem prawdziwa równowaga nie jest możliwa z dnia na dzień. To raczej decyzja, że przez kilka lat pracujesz bardzo intensywnie, a dopiero później zwalniasz. Jego zdaniem work-life balance w krótkim okresie to złudzenie. Odpoczynek jest oczywiście niezbędny, ale traktowany jako uzupełnienie, a nie jako równoległa aktywność, która „bilansuje” zawodowy wysiłek. 

–  „Dla mnie priorytety są jasne – najpierw zdrowie, potem relacje, a dopiero później praca. Ale jeśli decydujesz się na intensywny rozwój zawodowy, to musisz być świadomy, że w tym czasie inne sfery schodzą na drugi plan”.

Emocji i autentyczności nie ujmiesz w tabeli 

Na pytanie, czy emocje nie przeszkadzają w osiąganiu celów, Krzysztof Masłowski odpowiada krótko: biznes to przede wszystkim ludzie. CEO Verseo wyjaśnia, że zarządzanie wykracza dalece poza Excela, a współpraca opiera się na relacjach, zaufaniu i umiejętności komunikacji. To samo dotyczy lidera, który musi umieć rozmawiać o problemach, jednocześnie chroniąc swoje emocje.

Zdaniem Masłowskiego, bycie menadżerem to praca z emocjami – własnymi i cudzymi. To też świadomość, że nie każdy nadaje się na lidera, bo nie każdy jest w stanie unieść ten ciężar. Właśnie dlatego w Verseo stawia się na szczerość, otwartą komunikację i wzajemne zaufanie. Bez nich żadne wyniki nie będą trwałe.

Cała rozmowa z Forbes w ramach cyklu BUSINESS EXPERTS CONTENT dostępna TUTAJ.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany