Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Verseo Hotels czyli jak wypromować hotel w metawyszukiwarkach

Współpraca Verseo z największymi partnerami na rynku turystycznym przyniosła efekt w postaci unikalnej usługi Verseo Hotels – kompleksowy marketing dla hotelu. Usługa Verseo Hotels obejmuje nie tylko możliwość prowadzenia kampanii w Google Hotel Ads czy typowej kampanii Google AdWords dla hotelu. Pozwala także na wyświetlanie najniższej możliwej ceny bezpośrednio pobranej z własnej strony internetowej, co wpływa na wizerunek i marketing hotelu. Aktualne ceny oraz dostępność pokoi czy apartamentów mogą od razu wyświetlać się w najpopularniejszych na świecie metawyszukuwarkach takich jak m.in. Kayak, Trivago czy TripAdvisor. 

 

Efekt? Hotelarze zyskują potężne narzędzie umożliwiające precyzyjne dotarcie do potencjalnych gości, mając jednocześnie pełną kontrolę nad tym jak efektywne są działania promocyjne hotelu i czy reklama hotelu wspiera wystarczająco markę własną obiektu. Umiejętnie prowadzona kampania reklamowa hotelu powinna zwiększać ilość rezerwacji bezpośrednich, a więc tych najmniej kosztowych dla hotelu. Pozycjonowanie hotelu w wyszukiwarce Google jest właśnie jedną z metod prowadzących do zwiększania ilości bezpośrednich rezerwacji.

Efekt? Hotelarze zyskują potężne narzędzie umożliwiające precyzyjne dotarcie do potencjalnych gości, mając jednocześnie pełną kontrolę nad tym jak efektywne są działania promocyjne hotelu i czy reklama hotelu wspiera wystarczająco markę własną obiektu. Umiejętnie prowadzona kampania reklamowa hotelu powinna zwiększać ilość rezerwacji bezpośrednich, a więc tych najmniej kosztowych dla hotelu. Pozycjonowanie hotelu w wyszukiwarce Google jest właśnie jedną z metod prowadzących do zwiększania ilości bezpośrednich rezerwacji.

Metawyszukiwarki – co to jest i jak to działa?

Metawyszukiwarki na rynku hotelarskim to rodzaje portali internetowych umożliwiających potencjalnym klientom hoteli poszukiwanie dostępnych ofert w interesujących ich terminach oraz sprawdzenie cen pokoi w wielu kanałach dystrybucji, np. OTA (Online Travel Agency). Są one swego rodzaju porównywarkami  i odpowiednikami takich stron jak Ceneo czy Nokaut.

Reklama hoteli w metawyszukiwarkach

Strony typu metawyszukiwarki (z ang.metasearch) sprawiły, że podczas planowania podróży nie musimy już przeglądać dziesiątek stron internetowych każdego z interesujących nas hoteli, aby dokonać wyboru najlepszego miejsca na nocleg.  Rosnąca popularność tego typu serwisów sprawia, że hotel nie może pozwolić sobie na bojkot tych witryn – pożądana byłaby raczej promocja hotelu w nich. Należy zauważyć, że te portale potencjalnym klientom kojarzą się nie tylko z łatwością wyszukiwania i porównywania ofert, ale także z możliwością poznania ocen gości hotelowych, obejrzenia dużej ilości zdjęć i po prostu z profesjonalizmem zamieszczanych tam ofert i opisów obiektów hotelowych. Nie bez znaczenia jest też wygoda możliwości rezerwacji online. Obecność w metawyszukiwarkach to nie tylko reklama dla hotelu, ale też możliwość kształtowania jego wizerunku wśród potencjalnych klientów. Jak widać, korzyści z obecności hotelu na portalach są bezsprzeczne i kuszące. Hotele mogą jednocześnie być obecne na portalach i prowadzić świadomą politykę cenową – konkurować z portalami rezerwacyjnymi ograniczając rolę pośredników i zwiększając tym samym liczbę rezerwacji bezpośrednich.

Metawyszukiwarki – dlaczego warto?

Przedstawiamy korzyści płynące dla hotelu z korzystania z usługi Verseo Hotels i obecności w metawyszukiwarkach.

  • Łatwa integracja – możliwe jest połączenie Verseo Hotels z wiodącymi w Polsce i na świecie CRS-ami, channel managerami, czy systemami PMS.
  • Zawsze aktualne ceny i dostępność pokoi – są one dostarczane do kanałów dystrybucji dla każdego hotelu zawsze w czasie rzeczywistym. Dzięki temu nie pojawia się problem podwójnych rezerwacji tego samego pokoju w tym samym czasie i związanego z tym rozczarowania gościa hotelowego.
  • Wygodne zarządzanie budżetem reklamowym – możliwość ustawienia maksymalnego budżetu, kierowania go na najbardziej potrzebujące kanały dystrybucji (nie reklamujemy kanału, który nie potrzebuje promocji, kierujemy środki tam, gdzie są potrzebne w danym momencie), możliwość kierowania reklamy pod kątem kryteriów geograficznych itp.
  • Proste zarządzanie stawkami w TripAdvisor – dzięki automatycznemu systemowi zarządzania stawkami decyduj o pozycji swojej reklamy, możesz też ręcznie zarządzać kampaniami  i zyskać większą kontrolę nad budżetem i stawkami np. dla wybranych krajów.
  • Przejrzysty system rozliczeń kosztów – każda platforma typu metasearch działa na zasadzie CPC. Płacisz tylko za kliknięcia. Koszty mogą się różnić zależnie od platformy. Mając informacje na ten temat można łatwiej zarządzać kampanią i budżetem na promocję.
  • Szybki dostęp do informacji – platforma zarządzająca metawyszukiwarkami  pokazuje w sposób precyzyjny statystyki rezerwacji oraz koszty przeznaczone na reklamę.
  • Prostota zarządzania za pomocą jednego panelu – zarządzanie i monitorowanie wszystkich kosztów odbywa się za pośrednictwem jednego panelu administracyjnego. Panel umożliwia szybki dostęp do danych, a także przeprowadzenie ich analizy m.in. pod kątem przychodów czy zwrotów z inwestycji. Kontroluj w ten sposób pojedynczy hotel lub całą sieć hoteli. Efekt? Łatwe zarządzanie i wysoka użyteczność.
  • Promowanie rezerwacji bezpośrednich – przekłada się to na ograniczenie płacenie prowizji pośrednikom. Dzięki połączeniu booking engine z naszą technologią, każdy potencjalny gość może zobaczyć cenę z Twojej oficjalnej strony internetowej i z łatwością porównać ją z cenami pośredników. Zadbaj o to, aby cena na własnej stronie internetowej hotelu była najniższa. Postaw tylko na efektywną reklamę i płatność za przejścia na Twoją witrynę osób faktycznie zainteresowanych rezerwacjami online.

hotele-logos

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Dziewczyny! Wszystkiego Najlepszego!
Jakub Szperkowski

Życzymy wszystkim Kobietom szczęśliwego Dnia Kobiet. W Verseo nie zapominamy o naszych koleżankach. Dziewczyny! Wszystkiego Najlepszego i nie martwcie się, […]

Nowe logo i nowe dane rejestrowe
Joanna Michalska

Początek lutego przyniósł dwie duże zmiany. Pierwsza z nich, widoczna od razu, to nowe logo. Zmieniły się także dane rejestrowe […]

marketing inhouse grzechy
Grzechy główne marketingu inhouse
Krzysztof Masłowski

Przestrzegam Cię drogi czytelniku, nim wejdziesz głębiej w niniejszy tekst, że może on być dla Ciebie w jakiś sposób ostry […]

Agencja performance – 3 wyzwania w świecie opartym na danych
Krzysztof Masłowski

Agencja performance i nowe drogi rozwoju Zarządzając Verseo często spotykam się z ludźmi ze świata performance marketingu – marketerami, handlowcami, […]

Nowe dane rejestrowe Verseo.pl
Joanna Michalska

Dnia 1 listopada 2015 zmianie uległy dane rejestrowe Verseo.pl i nazwa firmy. Zawsze aktualne informacje na temat firmy znaleźć można […]

A Ty ilu handlowców online zatrudniasz?
Artykuł gościnny

Chcesz rozpocząć sprzedaż online lub zwiększyć tę dotychczasową? Myślisz, że wymaga to dużych nakładów, przeszkolenia dotychczasowych pracowników z zakresu e-commerce […]