Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Poradnik SEO dla sklepów internetowych

Poradnik SEO dla sklepów internetowych – sprawdź teraz!

Jeśli prowadzisz swój sklep internetowy lub sklep Twojego klienta na pewno zależy Ci na tym aby znaleźć się jak najwyżej w wyszukiwarce Google – w końcu tylko wtedy Twoi klienci będą mieli łatwy i szybki dostęp do Twoich produktów.

Reklama i promocja Twoich produktów w Google i w social mediach to jedno – dzięki nim bardzo szybko pojawisz się tam, gdzie klient najczęściej bywa. Co jednak z długotrwałym wzrostem i popularnością Twojej strony? – w tej kwestii warto zaufać SEO.

Poradnik SEO dla e-commerce skupia się właśnie na szczególnych aspektach sklepu internetowego, które mają wpływ na jego pozycje w Google – w końcu tak zwany e-commerce – czyli sklep internetowy – ma inną specyfikę niż zwykła strona internetowa lub blog. Dlatego optymalizacja takiego sklepu wygląda trochę inaczej. Oczywiście specjalista SEO nadal przeprowadzi takie same pierwsze kroki, jakimi są audyt strony, optymalizacja meta tagów oraz wykonanie przekierowań z błędnych podstron. Sklepy internetowe wymagają jednak przeprowadzenia dodatkowych działań, które spowodują pozytywne zmiany w indeksowaniu ich przez roboty Google. Dlatego w przypadku stron internetowych dla sklepów, które siłą rzeczy muszą składać się z licznych zakładek produktowych i kategorii, optymalizuje się zazwyczaj obowiązkowo stronę główną, podstrony kategorii oraz podstrony o charakterze informacyjnym.

W Poradniku SEO dla e-commerce tłumaczymy jak wygląda proces działań SEO – pozycjonowania w wyszukiwarkach – i dlaczego to takie ważne dla e-commerce. Pobierz poradnik tutaj.

Co zawiera Poradnik SEO?

W pierwszej części poradnika znajdziesz szczegółowo opisany proces pozycjonowania sklepu internetowego oraz to co wchodzi w jego zakres. W kolejnych podrozdziałach po kolei opisujemy każde z koniecznych zmian na stronie internetowej jakie wprowadza specjalista SEO aby wzmocnić pozycję strony. W przypadku pozycjonowania sklepu internetowego szczególnego znaczenia nabiera np. kwestia duplikatów treści, przekierowań z niedziałających podstron czy tworzenie przyjaznych adresów podstron. Biorąc pod uwagę zachowania klientów i pojawiające się trendy w 2019 roku dużym znaczeniem będzie także dopasowanie strony internetowej sklepu do urządzeń mobilnych. Sklepy, które nie spełniają wymagań Google, muszą liczyć się z osłabieniem ich pozycji nie tylko w mobilnej wersji wyszukiwarki.

Na pewno wiesz, że proces pozycjonowania strony to praca dość delikatna i na pewno długofalowa. Nie da się wprowadzić wszystkich zmian na raz. Warto zaufać w tej kwestii specjaliście SEO. Szczególnie gdy mamy do czynienia z pozycjonowaniem sklepu internetowego, gdzie zmiany dotyczą również treści publikowanej na stronie, jak np. tekstów na stronie głównej i podstronach oraz na blogu a także zdjęć lub animacji produktów. To bowiem na bazie treści zamieszczonych w obrębie danej witryny roboty sieciowe oceniają czy odpowiada ona zapytaniu wpisanemu w wyszukiwarkę. Wykonanie audytu SEO na samym początku na pewno przedstawi poszczególne elementy na stronie sklepu internetowego, które wymagają poprawek.

Ważną kwestią, którą znajdziesz w poradniku są opinie klientów. Mogą one stworzyć przewagę konkurencyjną a tym samym ułatwić podejmowanie decyzji przez potencjalnych klientów – mają więc zdecydowanie prosprzedażowy charakter! Dodatkowo, mogą wspomóc stronę internetową i zapewnić jej wyższą pozycję w wyszukiwarkach. Dzięki czemu? Przede wszystkim dzięki słowom kluczowym i wewnątrz linkowaniu. Żeby zrozumieć ważność opinii w SEO koniecznie sprawdź 4 rozdział poradnika. Możesz go pobrać tutaj.

Dla ułatwienia zrozumienia zagadnień związanych z optymalizacją Poradnik dla e-commerce zawiera także słowniczek pojęć SEO a w nim omówione są od A do Z wszelkie pojęcia związane z optymalizacją. Idealny dla tych, którzy dopiero zdobywają swoją wiedzę z pozycjonowania oraz dla tych, dla których SEO nie ma sekretów – a jednak czasami pewne zagadnienia są i przez takich błędnie interpretowane. W słowniczku znajdziesz więc wyjaśnione pojęcia, dzięki którym łatwiej zrozumiesz się ze swoim specjalistą SEO.

Pobierz Poradnik SEO dla e-commerce tutaj.

Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Drugie podejście Google do mediów społecznościowych. Testy Shoelace!
Jakub Nowak

Amerykańska firma nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa na rynku social media. Po zamknięciu Google+ przyszedł czas na kolejną inicjatywę. Nowy […]

case study seo + google ads
Case Study SEO + Google Ads
Izabela Pirańska

Ludzi czy firmy, poznaje się po owocach ich pracy. Słowa, papier, internet – wszystkie są cierpliwie i pojemne, a my […]

Czym zajmuje się marketing?
Dominika Słomka

Każda firma, której zależy na osiągnięciu celów biznesowych, powinna realizować działania w odniesieniu do potencjalnych klientów – zgodnie z ich […]

kurs marketingu
Kurs marketingu – jak zdobyć wartościową wiedzę na ten temat?
Maciej Popiołek

Dobry marketing coraz częściej okazuje się tym, co stoi za sukcesem danej marki. Jednocześnie jest to jedna z najbardziej dynamicznie […]

Skuteczna reklama na Facebooku
Jakub Michalak

Facebook to fenomen – uniwersytecki portalik założony w 2004 roku na Harvardzie przez Marka Zuckerberga przerodził się przez lata w […]

Content marketing krok po kroku
Maciej Popiołek

Content Marketing – co to jest? Content marketing to marketing treści. Strategia content marketingowa opiera się na dostarczaniu różnego typu […]