Spis treści
Czytasz teraz:
Search Engine Marketing (SEM) – definicja, elementy i strategie marketingu w wyszukiwarkach
Zamknij
Marketing internetowy w wyszukiwarkach (czyli SEM) – co to jest?
Marketing w wyszukiwarkach internetowych czyli Search Engine Marketing (magiczny skrót SEM) stał się w ostatnich latach jedną z najpopularniejszych metod promocji biznesu. Aktualnie coraz większa liczba firm przenosi się do internetu. Sklepy stacjonarne coraz częściej rozszerzają sprzedaż również o internet. Znaczna większość małych firm usługowych działających lokalnie posiada swoją stronę wizytówkową. Na SEM składa się optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek (SEO) oraz kampanie płatne (PPC), czyli linki sponsorowane rozliczane przeważnie w modelu CPC (za kliknięcie w link). Dlaczego marketing internetowy w wyszukiwarkach jest ważny dla Twojego biznesu? Nim przejdziesz do czytania, a wolisz np. słuchać czy oglądać – możesz też skorzystać z naszego filmu, gdzie Rafał tłumaczy czym jest SEM – czyli marketing w wyszukiwarkach. 🙂Obecność w wyszukiwarce Google – dlaczego ważna?
Z internetu mobilnego korzysta już około 3,5 mld użytkowników na całym świecie. Internet towarzyszy nam podczas większości naszych aktywności. W pracy, podczas jazdy tramwajem, na wakacjach. Coraz więcej spraw załatwiamy za pośrednictwem smartphone’a. Od zakupów (nawet tych podstawowych spożywczych), przez rezerwację biletów do muzeum i kina, po sprawy urzędowe. Dużą ilość czasu poświęcamy szukając za pośrednictwem wyszukiwarki rozmaitych usług oraz punktów, które w danym momencie są nam potrzebne. Google rozwijając funkcjonalność swojej wyszukiwarki umożliwia nam w komfortowy sposób dotarcie do różnych informacji.Search Engine Results Page (SERP) – wyniki wyszukiwania
Po wpisaniu zapytania do wyszukiwarki Google wyświetlają nam się wyniki – płatne i organiczne. Wyniki płatne to nic innego jak linki sponsorowane Google Ads. Co to jest Google Ads (dawniej AdWords)? – Przeczytaj wpis! Niekiedy szukając rozmaitych produktów natrafimy również w tym miejscu na reklamę produktową Google Shopping, czyli porównywarkę cenową, gdzie od razu zostaniemy przekierowani na kartę danego produktu. Tutaj dowiesz się czym jest porównywarka cenowa Google Zakupy! Oto podstawowe wyniki wyszukiwania, jakie możemy napotkać w Google:

2 – Wyniki organiczne
3 – Google Shopping


4 – Wizytówka Twojej firmy w wyszukiwarce Google – Google Moja Firma
Reklama w wyszukiwarce Google pozwala na wykorzystanie rozmaitych kanałów promocji. Jednym z nich jest możliwość reklamy w Google Moja Firma. Google wciąż poszerza funkcjonalność wizytówek dla biznesu. Prowadząc lokal usługowy lub np. restaurację warto wypełnić rzetelnie swoją wizytówkę. Klient z poziomu wyszukiwarki będzie mógł poznać najszybszą trasę do Twojego lokalu, zamówić stolik, poznać godziny otwarcia, a nawet dowiedzieć się w jakich godzinach w Twoim lokalu jest największe obłożenie gośćmi. Warto dbać również o stronę wizualną – wrzucić możliwie jak najwięcej zdjęć z wnętrza knajpy. Zdjęcia muszą być dobrej jakości. Istotne jest również, aby zachęcić gości do wystawiania opinii o Twoim lokalu. Wizytówki Google bogate w treść, oceny oraz opinie i odpowiedzi na pytania będą zachęcać potencjalnego klienta do zapoznania się z Twoją ofertą, a także będą pokazywać się wyżej wśród konkurencji w wynikach wyszukiwania na mapach Google. Jak poprawnie skonfigurować konto Google Moja Firma – sprawdź nasz artykuł!






Bądź pierwszym który napisze komentarz.