Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Jeden komentarz

Jak pisać teksty SEO?

Jak pisać teksty SEO? - zdjęcie nr 1

Jak pisać teksty SEO? - zdjęcie nr 2

Jak pisać teksty SEO i dlaczego treści są tak ważne?

Każdy, kto pragnie znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania w Google, ma świadomość że najskuteczniejszą trampoliną do pierwszych pozycji są doskonałe treści. Czym jednak powinien charakteryzować się idealny content i skąd czerpać inspiracje? I ostatecznie jak pisać teksty SEO czyli treści, które nie tylko cieszą oko, ale są również pożyteczne z punktu widzenia windowania Twojej strony w wynikach wyszukiwania – o tym wszystkim poniżej!

Cel umieszczania treści na stronie

Jaki jest główny cel umieszczania treści na stronie? Zdobycie zainteresowania robotów Google, które analizując ilość contentu oraz jego jakość, powinny uznać naszą witrynę za wartą najwyższych miejsc. Jednak roboty to nie wszystko – liczy się również zainteresowanie internautów, którzy z chęcią dzielą się dobrymi artykułami w mediach społecznościowych lub umieszczają do nich linki na własnych stronach, wzmacniając pozycję naszej. Stąd też, tak istotne jest skupienie się na prawdziwych odbiorcach i dostarczanie treści, które mogą ich zainteresować.

Jak więc zabrać się za pisanie

W każdej branży znajdzie się coś, czym warto podzielić się z szerszym gronem odbiorców, np. poprzez bloga. Umieszczane treści zależą w dużej mierze od naszej kreatywności – mogą to być:
– newsy branżowe, przedstawione naszymi słowami, wraz z oceną rozwiązań i nadziejami, z nimi związanymi,
– relacje z interwencji – np. w przypadku hydraulików czy elektryków – opis awarii – przyczyny powstania i proste rozwiązania, które pomogą unikać nieprzyjemnych sytuacji,
– w sklepach – testy produktów i opinie klientów i pracowników na ich temat.
Doskonale sprawdzają się listy, np. “10 sposób na…”, “5 rodzajów…” itd., które w przystępny sposób przedstawiają najróżniejsze problemy, dotyczące danej działalności. Uwielbiamy wypunktowania, które porządkują wiedzę!
Nie przepadasz za blogowaniem? Zainwestuj swój czas i stwórz strony dostarczających podstawowych informacji z Twojej branży, np. słownik popularnych pojęć czy np. instrukcję jak skutecznie rozmawiać z fachowcem, którą doceni każdy laik, dzwoniący z prośbą o pomoc.

O czym warto pamiętać, pisząc teksty?

Jest kilka zasad, które warto mieć na uwadze podczas tworzenia treści na stronę internetową:
  1. używaj synonimów i tzw. “długich ogonów” – dbaj, aby język Twoich tekstów był naturalny i zawierał wiele, nawet tych mniej popularnych zwrotów, które opisują Twój biznes. Dzięki temu zwiększasz swoją szansę na zdobywanie pozycji w mniej wyszukiwanych frazach, które charakteryzują się jednak wyższą skutecznością w zdobywaniu potencjalnego klienta;
  2. dbaj o formę tekstu – stosuj nagłówki h1, h2 i h3 oraz umieszczaj w nich najważniejsze słowa kluczowe. To na nie najpierw “wpadają” roboty Google’a i uwzględniają je podczas oceny Twojej strony. Nagłówki pozwalają zorientować się także użytkownikom w którym miejscu tekstu się znajdują i w którym akapicie powinni poszukać odpowiedzi na swoje pytania
  3. zachęcaj do dyskusji – jeżeli zdecydowałeś się prowadzić otwartą komunikację z czytelnikami, zachęcaj ich do wyrażania swojej opinii i odpowiadaj na komentarze skierowane do Ciebie. Opinie użytkowników też mogą stworzyć wartościowy content!
Dodatkowe treści nie muszą być nudnym akapitem ze słowami kluczowymi! Prawidłowo przygotowane teksty, zawierające sporo wiedzy i doprawione odrobiną humoru pozwolą na wzrost popularności strony na wielu płaszczyznach. Kreatywne podejście może odświeżyć witrynę i pozwolić na zbliżenie się do użytkownika, a co za tym idzie – na zdobycie kolejnego klienta! Czasy, w których odpowiedź na pytanie jak pisać teksty SEO brzmiała „im więcej słów kluczowych tym lepiej” nie minęły może bezpowrotnie, ale konkurując z gigantami zdecydowanie lepiej polegać na rzadziej wyszukiwanych frazach, które jednak będą procentowały na dłuższą metę.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Komentarze (1)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany