Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Co to jest Content Gap?

Co to jest Content Gap? - zdjęcie nr 1

Co to jest Content Gap? - zdjęcie nr 2

Z pewnością doskonale wiesz, jak istotne znaczenie w kontekście promowania strony internetowej i budowania pozytywnego wizerunku marki ma content. Wszelkiego rodzaju treści publikowane w witrynie, na blogu czy w serwisach społecznościowych mogą przyczynić się do wzrostu zainteresowania ofertą i zapewnić Ci stały przypływ nowych klientów. Zaniedbania w tej kwestii dają oczywiście odwrotny efekt i omówimy je dzisiaj pod kątem popularnego w ostatnim czasie terminu, jakim jest Content Gap. Co to oznacza, jaki ma wpływ na SEO i dlaczego jest tak ważny?

Content Gap – co to oznacza?

Content Gap to dosłownie luka w treści, co jednocześnie doskonale definiuje ten termin. Oznacza bowiem brakujące lub niewystarczające treści na stronie internetowej w stosunku do potrzeb użytkowników lub w porównaniu do contentu oferowanego przez konkurencję. Zidentyfikowanie Content Gap pozwala odkryć, jakie tematy, słowa kluczowe czy pytania są poszukiwane przez internautów, ale nie zostały jeszcze uwzględnione w Twoich tekstach na stronie, artykułach blogowych czy innych materiałach, jakie udostępniasz szerokiemu gronu odbiorców.

Co znaczy Gap Content w kontekście działań marketingowych? Odgrywa bardzo istotną rolę, wpływając z jednej strony na zadowolenie odbiorców, a z drugiej na efekty pozycjonowania firmowej witryny.

Content Gap – przykłady

Aby zrozumieć, co znaczy Gap Content, warto posłużyć się konkretnymi przykładami. W praktyce są to:

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

  • niezaspokojone potrzeby użytkowników – internauci szukają w sieci odpowiedzi na pytania, których nie znajdują na Twojej stronie internetowej, blogu czy w mediach społecznościowych;
  • różnice w treściach konkurencji – firmy konkurujące z Tobą na rynku poruszają istotne tematy lub pozycjonują się na określone słowa kluczowe, których brakuje w Twoim serwisie;
  • braki w istniejących treściach – Twoje artykuły są zbyt ogólne lub nie poruszają wszystkich istotnych dla odbiorcy tematów, w związku z czym nie są w stanie efektywnie spełniać ich oczekiwań;
  • brak aktualizacji contentu – Twoje treści są przestarzałe i nie odpowiadają obecnym trendom lub zmianom w branży.

Co znaczy Gap Content w kontekście SEO?

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych jest możliwe tylko wtedy, gdy znajdują się na nich wartościowe, merytoryczne i przydatne dla użytkowników treści. Google docenia wysokiej jakości content, co znacząco poprawia pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

Co znaczy Gap Content w tym kontekście? Okazuje się, że wszelkie zaniedbania i braki w treściach mogą uniemożliwić efektywne pozycjonowanie. Strony internetowe, które posiadają więcej wartościowych i aktualnych treści, znajdą się w wynikach wyszukiwania wyżej niż Twoja witryna. Co więcej, Content Gap może wpływać negatywnie na postrzeganie serwisu przez użytkowników, w związku z czym nie będą oni chętnie go odwiedzali, co przełoży się na mniejszy ruch w witrynie i oczywiście spadek pozycji.

Dlaczego jeszcze identyfikacja Content Gap jest ważna?

Oczywiście kwestia pozycjonowania, choć bardzo istotna, nie jest jedynym obszarem, na który wpływa Content Gap. Identyfikując wszelkie braki w treściach i publikując wartościowe teksty, których wcześniej brakowało na stronie, możesz także zwiększyć ruch organiczny, zbudować autorytet strony i wpłynąć pozytywnie na doświadczenia użytkowników.

Zwiększenie ruchu organicznego

Content Gap znacząco ogranicza ruch organiczny, czyli ten pochodzący z wyników wyszukiwania, a nie z płatnych reklam. Wynika to z faktu, że treści na Twojej stronie nie odpowiadają na pytania użytkowników i nie są konkurencyjne w wynikach wyszukiwania, co sprawia, że Twoja strona znajduje się niżej w rankingu wyszukiwarki. Identyfikując Content Gap, zyskujesz możliwość optymalizacji słów kluczowych, zwiększenia zasięgu tematycznego swoich treści, a także zainteresowania wartościowymi tekstami użytkowników, którzy będą spędzać więcej czasu w Twoim serwisie.

Budowanie autorytetu

Autorytet strony to jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jest także kluczowy z perspektywy użytkownika, który chętniej zaufa witrynie prezentującej wiarygodne i kompleksowe informacje. Powierzchowne omawianie poszczególnych tematów albo brak merytorycznych tekstów sprawia, że autorytet ten zostaje osłabiony. Dzięki identyfikacji Content Gap unikniesz tego problemu – dostarczysz internautom wartościowe treści, które będą cytowane i udostępniane. Efekt? Większy autorytet strony – zarówno w oczach odbiorców, jak i Google.

Lepsze doświadczenia użytkowników

Doświadczenie użytkownika (UX – User Experience) ma coraz większe znaczenie w kontekście pozycjonowania strony internetowej. Wpływa bowiem na zadowolenie użytkowników, a co za tym idzie – ich zaangażowanie. Content Gap wpływa niekorzystnie na UX, co wynika z tego, że internauta nie odnajduje odpowiedzi na swoje pytania w udostępnianych przez Ciebie treściach. Identyfikując wszelkie braki, dostarczysz internautom wartościowe informacje, poprawisz nawigację na stronie, a także spersonalizujesz content, co znacząco wpłynie na ich zadowolenie oraz pozycje w Google.

Jak skutecznie zidentyfikować Content Gap?

Chcąc serwować swoim potencjalnym klientom wartościowe treści, musisz zidentyfikować Content Gap. Co to jest – już wiesz. Czas więc na podjęcie konkretnych działań, dzięki którym zlokalizujesz wszelkie braki i uzupełnisz swoje treści w taki sposób, aby były konkurencyjne i wartościowe dla użytkowników. Jak to zrobić? Wystarczą 4 kroki!

Krok 1 – Analiza słów kluczowych

Aby zidentyfikować Content Gap, warto w pierwszej kolejności sięgnąć po przydatne narzędzia SEO – np. Ahrefs czy SEMrush. Dzięki nim przeprowadzisz skuteczną analizę słów kluczowych, a więc wykryjesz te frazy, które są często wpisywane w Google przez użytkowników, a których brakuje w Twoich treściach. To absolutny fundament skutecznego pozycjonowania witryny, dlatego warto zadbać o tę kwestię w pierwszej kolejności.

Krok 2 – Audyt konkurencji

Drugim krokiem jest dokładna analiza stron i treści konkurentów, którzy osiągają lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Audyt możesz przeprowadzić za pomocą wspomnianych narzędzi albo ręcznie, odwiedzając witryny i sprawdzając, jaki content jest na nich udostępniany. W ten sposób dowiesz się, jakich treści i tematów brakuje u Ciebie, a także które zagadnienia generują najwięcej ruchu w danej branży.

Krok 3 – Analiza pytań użytkowników

Skuteczne odpowiadanie na pytania użytkowników to bardzo istotna kwestia. Zanim jednak zoptymalizujesz swój content na tej płaszczyźnie, musisz najpierw te pytania poznać. Możesz przeanalizować je samodzielnie, wpisując w okno wyszukiwarki odpowiednie hasła, albo skorzystać z przydatnych narzędzi, takich jak Answer The Public.

Krok 4 – Feedback od odbiorców

Na koniec warto bliżej poznać opinie użytkowników Twojej strony, np. z Google, forów internetowych czy mediów społecznościowych. Mogą one wskazywać na braki w treściach i stanowić podpowiedź, co warto poprawić, by wyeliminować Content Gap.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany