Poradnik Google Analytics cz. 1
Dodany 3 grudnia 2019
Zbieraj i analizuj dane dotyczące Twojej strony internetowej dzięki Google Analytics!
W tym poradniku omawiamy Google Analytics (część 1), czyli jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi analitycznych, które pozwala śledzić i analizować ruch, który płynie z różnych źródeł ku Twoje witrynie. To na podstawie tych danych możesz podjąć kluczowe decyzje dla Twojego biznesu.
Każda strona internetowa wymaga analizy zachowania jej użytkowników, bo właśnie z myślą o tych użytkownikach powstawała.
Co to jest Google Analytics?
Google Analytics jest darmowym narzędziem, które służy do przechowywania i analizowania statystyk witryn internetowych. Największym atutem Google Analytics jest to, że śledzi każde wejście na portal prawidłowo rozpoznając takie elementy jak urządzenie użytkownika, źródło pozyskania jego ruchu (np. google ads, facebook, wejście bezpośrednie) czy miasto, w którym użytkownik witryny przebywał.
Co zyskujemy dzięki analizie danych z Google Analytics?
Google Analytics to narzędzie, który przekazuje informacje w sposób surowy i całościowy. Dzięki pozyskanym danym, możemy podejmować decyzje dotyczące:
- Alokacji budżetu reklamowego do najbardziej rentownego źródła.
- Wyboru odpowiedniej grupy docelowej do emisji reklam.
- Dostosowania oferty i treści marketingowych do najbardziej dochodowej grupy docelowej.
Jakie dane możemy pozyskać z Google Analytics?
- Analiza porównawcza zachowania różnych typów użytkowników (demografia, lokalizacja, typ urządzenia, źródło pozyskania).
- Szczegółowe porównanie różnych źródeł pozyskania ruchu (koszt, ilość wygenerowanych odsłon, przychody z danego źródła).
- Optymalizacja strony dla różnych typów urządzeń, przeglądarek, sieci.
Co znajdziesz w Poradniku Google Analytics część 1?
- Czym jest Google Analytics?
- Jak założyć konto Google Analytics i pierwsze wrażenie.
- Zawartość zakładki “administracja” w Google Analytics.
- Widoki.
- Metryki Google Analytics – dane, wymiary, użytkownicy, sesje i odsłony.
- Segmenty Google Analytics.
- Tworzenie list remarketingowych.
- Korzystanie z raportów predefiniowanychOmówienie zawartości raportów predefiniowanych.
- Cele biznesowe i Google Analytics.
- Podsumowanie – Podstawowe ustawienia konta – Must-Have.
- Aż 36 stron wiedzy na temat tego narzędzia! Poradnik możesz ściągnąć zupełnie za darmo, jak i założyć konto w Google Analytics i zacząć czerpać z tego korzyści.
Pierwsza część poradnika przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces instalacji narzędzia i pierwsze ustawienia konieczne by zacząć korzystać z darmowej dawki wiedzy. Poniżej znajdziesz rozdziały zawarte w poradniku:
Poradnik Google Analytics część podstawowa a zaawansowana
By stać się specjalistą Google Analytics potrzeba dużo czasu oraz doświadczenia z różnymi stronami www. Jednakże nasze poradniki (tak! mamy ich dwa, jeden podstawowy a drugi zaawansowany, do pobrania o tutaj) pomogą Ci w zupełności wykorzystać potencjał tego narzędzia i użyć dostępne informacje by polepszyć działanie Twojego biznesu.
Wypełnij fomularz i pobierz darmowy poradnik
Możesz nie podawać danych do kontaktu handlowego i marketingowego i pozyskać poradnik w kwocie 99 zł. W tym celu napisz do nas na newsletter@verseo.pl.
Możesz wycofać je w dowolnym momencie, przykładowo kierując informację na ochronadanych@verseo.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań podjętych na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Administratorem danych osobowych jest Verseo sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Węglowej 1/3 (60-122 Poznań). Z Administratorem można kontaktować się pisemnie na ww. adres lub elektronicznie na adres e-mail: ochronadanych@verseo.pl. Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu nawiązywania relacji handlowych, w tym udzielenie odpowiedzi na zadawane pytania, podejmowania działań przed zawarciem umowy na Państwa wniosek oraz w przypadku wyrażenia zgody marketingowej w celu kierowania treści marketingowych i informacji handlowych, w związku z czym mają Państwo prawo do: dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania danych, wycofania zgody, możliwość żądania ich usunięcia i ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do Prezesa UODO. Więcej informacji w Polityce prywatności i Regulaminie newslettera.
Ogólna ocena czytelników poradnika:
Jakub
21 paź 2020, 14:28
Polecam szczególnie dla osób, które dopiero uczą się korzystania z Google Analytics.
Alicja
26 paź 2020, 14:43
Do gustu przypadły mi najmocniej listy marketingowe.
Zbyszek
28 paź 2020, 11:06
Myślałem, że już wszystko wiem w tym temacie, a okazało się, że jednak nie 😉 Dzięki