Poradnik Google Analytics cz. 1

Dodany 3 grudnia 2019

Zbieraj i analizuj dane dotyczące Twojej strony internetowej dzięki Google Analytics!

W tym poradniku omawiamy Google Analytics (część 1), czyli jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi analitycznych, które pozwala śledzić i analizować ruch, który płynie z różnych źródeł ku Twoje witrynie. To na podstawie tych danych możesz podjąć kluczowe decyzje dla Twojego biznesu.

Każda strona internetowa wymaga analizy zachowania jej użytkowników, bo właśnie z myślą o tych użytkownikach powstawała.

Co to jest Google Analytics?

Google Analytics jest darmowym narzędziem, które służy do przechowywania i analizowania statystyk witryn internetowych. Największym atutem Google Analytics jest to, że śledzi każde wejście na portal prawidłowo rozpoznając takie elementy jak urządzenie użytkownika, źródło pozyskania jego ruchu (np. google ads, facebook, wejście bezpośrednie) czy miasto, w którym użytkownik witryny przebywał.

Co zyskujemy dzięki analizie danych z Google Analytics?

Google Analytics to narzędzie, który przekazuje informacje w sposób surowy i całościowy. Dzięki pozyskanym danym, możemy podejmować decyzje dotyczące:

  • Alokacji budżetu reklamowego do najbardziej rentownego źródła.
  • Wyboru odpowiedniej grupy docelowej do emisji reklam.
  • Dostosowania oferty i treści marketingowych do najbardziej dochodowej grupy docelowej.

Jakie dane możemy pozyskać z Google Analytics?

  • Analiza porównawcza zachowania różnych typów użytkowników (demografia, lokalizacja, typ urządzenia, źródło pozyskania).
  • Szczegółowe porównanie różnych źródeł pozyskania ruchu (koszt, ilość wygenerowanych odsłon, przychody z danego źródła).
  • Optymalizacja strony dla różnych typów urządzeń, przeglądarek, sieci.

Co znajdziesz w Poradniku Google Analytics część 1?

  • Czym jest Google Analytics?
  • Jak założyć konto Google Analytics i pierwsze wrażenie.
  • Zawartość zakładki “administracja” w Google Analytics.
  • Widoki.
  • Metryki Google Analytics – dane, wymiary, użytkownicy, sesje i odsłony.
  • Segmenty Google Analytics.
  • Tworzenie list remarketingowych.
  • Korzystanie z raportów predefiniowanychOmówienie zawartości raportów predefiniowanych.
  • Cele biznesowe i Google Analytics.
  • Podsumowanie – Podstawowe ustawienia konta – Must-Have.
  • Aż 36 stron wiedzy na temat tego narzędzia! Poradnik możesz ściągnąć zupełnie za darmo, jak i założyć konto w Google Analytics i zacząć czerpać z tego korzyści.

Pierwsza część poradnika przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces instalacji narzędzia i pierwsze ustawienia konieczne by zacząć korzystać z darmowej dawki wiedzy. Poniżej znajdziesz rozdziały zawarte w poradniku:

Poradnik Google Analytics część podstawowa a zaawansowana

By stać się specjalistą Google Analytics potrzeba dużo czasu oraz doświadczenia z różnymi stronami www. Jednakże nasze poradniki (tak! mamy ich dwa, jeden podstawowy a drugi zaawansowany, do pobrania o tutaj) pomogą Ci w zupełności wykorzystać potencjał tego narzędzia i użyć dostępne informacje by polepszyć działanie Twojego biznesu.

Wypełnij fomularz i pobierz darmowy poradnik

Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Ogólna ocena czytelników poradnika:

( na podstawie 7 ocen )

Zobacz komentarze (3)

Podziel się artykułem ze znajomymi

Komentarze (3)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany