Poradnik Google Analytics cz. 1

Dodany 3 grudnia 2019

36 stron

Pobierz teraz

Ogólna ocena czytelników poradnika:

( na podstawie 4 ocen )

Zobacz komentarze (0)

Zbieraj i analizuj dane dotyczące Twojej strony internetowej dzięki Google Analytics!

W tym poradniku omawiamy Google Analytics (część 1), czyli jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi analitycznych, które pozwala śledzić i analizować ruch, który płynie z różnych źródeł ku Twoje witrynie. To na podstawie tych danych możesz podjąć kluczowe decyzje dla Twojego biznesu.

Każda strona internetowa wymaga analizy zachowania jej użytkowników, bo właśnie z myślą o tych użytkownikach powstawała.

Co to jest Google Analytics?

Google Analytics jest darmowym narzędziem, które służy do przechowywania i analizowania statystyk witryn internetowych. Największym atutem Google Analytics jest to, że śledzi każde wejście na portal prawidłowo rozpoznając takie elementy jak urządzenie użytkownika, źródło pozyskania jego ruchu (np. google ads, facebook, wejście bezpośrednie) czy miasto, w którym użytkownik witryny przebywał.

Co zyskujemy dzięki analizie danych z Google Analytics?

Google Analytics to narzędzie, który przekazuje informacje w sposób surowy i całościowy. Dzięki pozyskanym danym, możemy podejmować decyzje dotyczące:

  • Alokacji budżetu reklamowego do najbardziej rentownego źródła.
  • Wyboru odpowiedniej grupy docelowej do emisji reklam.
  • Dostosowania oferty i treści marketingowych do najbardziej dochodowej grupy docelowej.

Jakie dane możemy pozyskać z Google Analytics?

  • Analiza porównawcza zachowania różnych typów użytkowników (demografia, lokalizacja, typ urządzenia, źródło pozyskania).
  • Szczegółowe porównanie różnych źródeł pozyskania ruchu (koszt, ilość wygenerowanych odsłon, przychody z danego źródła).
  • Optymalizacja strony dla różnych typów urządzeń, przeglądarek, sieci.

Co znajdziesz w Poradniku Google Analytics część 1?

  • Czym jest Google Analytics?
  • Jak założyć konto Google Analytics i pierwsze wrażenie.
  • Zawartość zakładki “administracja” w Google Analytics.
  • Widoki.
  • Metryki Google Analytics – dane, wymiary, użytkownicy, sesje i odsłony.
  • Segmenty Google Analytics.
  • Tworzenie list remarketingowych.
  • Korzystanie z raportów predefiniowanychOmówienie zawartości raportów predefiniowanych.
  • Cele biznesowe i Google Analytics.
  • Podsumowanie – Podstawowe ustawienia konta – Must-Have.
  • Aż 36 stron wiedzy na temat tego narzędzia! Poradnik możesz ściągnąć zupełnie za darmo, jak i założyć konto w Google Analytics i zacząć czerpać z tego korzyści.

Pierwsza część poradnika przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces instalacji narzędzia i pierwsze ustawienia konieczne by zacząć korzystać z darmowej dawki wiedzy. Poniżej znajdziesz rozdziały zawarte w poradniku:

Poradnik Google Analytics część podstawowa a zaawansowana

By stać się specjalistą Google Analytics potrzeba dużo czasu oraz doświadczenia z różnymi stronami www. Jednakże nasze poradniki (tak! mamy ich dwa, jeden podstawowy a drugi zaawansowany, do pobrania o tutaj) pomogą Ci w zupełności wykorzystać potencjał tego narzędzia i użyć dostępne informacje by polepszyć działanie Twojego biznesu.

Pobierz teraz

Ogólna ocena czytelników poradnika:

( na podstawie 4 ocen )

Zobacz komentarze (0)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.