Poradnik Google Analytics cz. 2

Dodany 3 grudnia 2019

31 stron

Pobierz teraz

Ogólna ocena czytelników poradnika:

( na podstawie 5 ocen )

Zobacz komentarze (0)

Tak zaawansowanego poradnika dotyczącego Google Analytics na rynku jeszcze nie było!

Konkretna dawka surowej wiedzy na temat zaawansowanych funkcji analitycznych , do pobrania za darmo.

Jeżeli chcesz zgłębić swoją wiedzę i wykorzystać potencjał Google Analytics by zrozumieć swoich odbiorców i jeszcze lepiej odpowiadać na ich potrzeby, dzięki danym, to ten poradnik jest dla Ciebie.

Co znajdziesz w Poradniku Google Analytics część druga?

Jak sama nazwa mówi, jest to druga część Poradnika, tą pierwszą, bardziej podstawową możesz pobrać tutaj. W tej zaawansowanej natomiast omawiamy takie oto kwestie:

  • Korzystanie z raportów niestandardowych
  • Zaawansowana segmentacja użytkowników
  • Niestandardowe dane i wymiary
  • Wyrażenia regularne
  • Grupowanie treści
  • Niestandardowe grupowanie kanałów
  • Konfiguracja alertów niestandardowych
  • Panele informacyjne
  • Obliczone dane

Dla kogo jest zaawansowany poradnik Google Analytics?

Ten poradnik został stworzony, przez Pawła Daleckiego, wschodzącą gwiazdę świata performance marketingu, który w Verseo obejmuje stanowisko Senior Google Ads Strategist. Część drugą Poradnika przygotował szczególnie
dla:

  • pasjonatów analityki internetowej (specjalistów marketingu, performance marketing managerów czy Google Ads specjalistów, którzy to narzędzie wykorzystują w codziennej pracy);
  • właścicieli biznesów, którzy chcą zrozumieć jakie zaawansowane dane mogą pozyskać dzięki Google Analytics by polepszyć funkcjonowanie swojego biznesu i osiągać jeszcze lepsze wyniki z prowadzonych działań;
  • blogerów i influencerów, którzy swój biznes opierają na systemach i narzędziach dostępnych w internecie i chcą w lepszy sposób wykorzystać potencjał swojej strony internetowej;
  • dla właścicieli sklepów internetowych, dla których zaawansowana analityka z Google Analytics stanowi jedno z ważniejszych źródeł wiedzy wykorzystywanych przy tworzeniu strategii kampanii online (np. poprzez Google Ads).

Google Analytics to niezwykle pomocne narzędzie. Sposób interpretacji danych jest jednak bardzo wrażliwą kwestią. Musimy bowiem wiedzieć jaki rodzaj danych nas interesuje i w jaki sposób powinniśmy odczytywać statystyki, które uzyskujemy.

Google Analytics otwiera swoje możliwości dopiero wtedy, gdy posiadamy wiedzę o jego możliwościach i zagrożeniach, a także potrafimy odpowiednio dostosować je do naszych potrzeb. Warto przestudiować panel i zapoznać się z najważniejszymi funkcjami jeszcze przed przystąpieniem do analizy.

Co warto wiedzieć o analizie danych?

Pamiętaj, że dane, które uzyskujesz, nie zawsze są biało-czarne, tzn. nie zawsze mamy do czynienia z tylko bardzo dobrym lub tylko bardzo złym rozwiązaniem. Warto sprawdzać i testować różne rozwiązania, by po danym czasie wyciągnąć ostateczne wnioski. Dane mówią o tym jak jest w większości, nie skupiaj się więc tylko na największych wynikach, np. w kontekście źródeł generowania ruchu do Twojej witryny, a przeanalizuj co możesz zrobić by uwzględniane przez Google Analytics dane, które nie uzyskały tak wysokiego udziału, w końcu go uzyskały.

Zacznij rozwijać swój biznes z Google Analytics. Pobierz część pierwszą i drugą!

Pobierz teraz

Ogólna ocena czytelników poradnika:

( na podstawie 5 ocen )

Zobacz komentarze (0)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.