Poradnik Google Analytics cz. 2

Dodany 3 grudnia 2019

Tak zaawansowanego poradnika dotyczącego Google Analytics na rynku jeszcze nie było!

Konkretna dawka surowej wiedzy na temat zaawansowanych funkcji analitycznych , do pobrania za darmo.

Jeżeli chcesz zgłębić swoją wiedzę i wykorzystać potencjał Google Analytics by zrozumieć swoich odbiorców i jeszcze lepiej odpowiadać na ich potrzeby, dzięki danym, to ten poradnik jest dla Ciebie.

Co znajdziesz w Poradniku Google Analytics część druga?

Jak sama nazwa mówi, jest to druga część Poradnika, tą pierwszą, bardziej podstawową możesz pobrać tutaj. W tej zaawansowanej natomiast omawiamy takie oto kwestie:

  • Korzystanie z raportów niestandardowych
  • Zaawansowana segmentacja użytkowników
  • Niestandardowe dane i wymiary
  • Wyrażenia regularne
  • Grupowanie treści
  • Niestandardowe grupowanie kanałów
  • Konfiguracja alertów niestandardowych
  • Panele informacyjne
  • Obliczone dane

Dla kogo jest zaawansowany poradnik Google Analytics?

Ten poradnik został stworzony, przez Pawła Daleckiego, wschodzącą gwiazdę świata performance marketingu, który w Verseo obejmuje stanowisko Senior Google Ads Strategist. Część drugą Poradnika przygotował szczególnie dla:

  • pasjonatów analityki internetowej (specjalistów marketingu, performance marketing managerów czy Google Ads specjalistów, którzy to narzędzie wykorzystują w codziennej pracy);
  • właścicieli biznesów, którzy chcą zrozumieć jakie zaawansowane dane mogą pozyskać dzięki Google Analytics by polepszyć funkcjonowanie swojego biznesu i osiągać jeszcze lepsze wyniki z prowadzonych działań;
  • blogerów i influencerów, którzy swój biznes opierają na systemach i narzędziach dostępnych w internecie i chcą w lepszy sposób wykorzystać potencjał swojej strony internetowej;
  • dla właścicieli sklepów internetowych, dla których zaawansowana analityka z Google Analytics stanowi jedno z ważniejszych źródeł wiedzy wykorzystywanych przy tworzeniu strategii kampanii online (np. poprzez Google Ads).

Google Analytics to niezwykle pomocne narzędzie. Sposób interpretacji danych jest jednak bardzo wrażliwą kwestią. Musimy bowiem wiedzieć jaki rodzaj danych nas interesuje i w jaki sposób powinniśmy odczytywać statystyki, które uzyskujemy.

Google Analytics otwiera swoje możliwości dopiero wtedy, gdy posiadamy wiedzę o jego możliwościach i zagrożeniach, a także potrafimy odpowiednio dostosować je do naszych potrzeb. Warto przestudiować panel i zapoznać się z najważniejszymi funkcjami jeszcze przed przystąpieniem do analizy.

Co warto wiedzieć o analizie danych?

Pamiętaj, że dane, które uzyskujesz, nie zawsze są biało-czarne, tzn. nie zawsze mamy do czynienia z tylko bardzo dobrym lub tylko bardzo złym rozwiązaniem. Warto sprawdzać i testować różne rozwiązania, by po danym czasie wyciągnąć ostateczne wnioski. Dane mówią o tym jak jest w większości, nie skupiaj się więc tylko na największych wynikach, np. w kontekście źródeł generowania ruchu do Twojej witryny, a przeanalizuj co możesz zrobić by uwzględniane przez Google Analytics dane, które nie uzyskały tak wysokiego udziału, w końcu go uzyskały.

Zacznij rozwijać swój biznes z Google Analytics. Pobierz część pierwszą i drugą!

Wypełnij fomularz i pobierz darmowy poradnik

Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Ogólna ocena czytelników poradnika:

( na podstawie 8 ocen )

Zobacz komentarze (3)

Podziel się artykułem ze znajomymi

Komentarze (3)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Zofia

    21 paź 2020, 13:48

    Nie miałam pojęcia, że dzięki Google Analytics mogę pozyskać tak wiele danych na temat mojej firmy. Poradnik na 5+

  • Zbyszek

    26 paź 2020, 12:13

    Poradnik to w praktyce spora encyklopedia i skarbnica wiedzy na ten temat. polecam

  • Kamila

    28 paź 2020, 10:59

    Prowadzę sklep internetowy. Przeczytałem już cz. 1 teraz już 2 i zaczynam wdrażać Wasze pomysły.